Błąd 1: Dźwięk (zwłaszcza wystrzały broni) jest przerywany.
Bardzo wkurzający błąd, choć teoretycznie da się z nim grać. Występuje on na następujących kartach dźwiękowych:
- RealTek AC97
- SigmaTel Audio
- Realtek HD Audio output
- Sound Blaster Audigy
- SB Audigy
- Wyłączyć sprzętowe wspomaganie dźwięku. W tym celu wchodzimy do Narzędzia konfiguracji Mass Effect (w Launcherze wybieramy opcję Konfiguracja) i w zakładce Audio ustawiamy opcję Software.
- Wyłączyć Przyspieszenie sprzętowe dźwięku. W tym celu włączamy menu Start -> Uruchom i wpisujemy „dxdiag”. W otwartym właśnie Narzędziu diagnostycznym DirectX przechodzimy do zakładki Dźwięk i suwak Poziomu przyspieszenia dźwiękowego przesuwamy jak najbardziej w lewo (Brak przyspieszenia).
- Zmienić treść pliku konfiguracyjnego. Chodzi nam konkretnie o BIOEngine.ini, który znajdziemy w katalogu Moje dokumentyBiowareMass EffectConfig – można go otworzyć zwykłym Notatnikiem. Za pomocą Ctrl+F wyszukujemy linijkę [ISACTAudio.ISACTAudioDevice]. Powinna ona wyglądać tak:
MaxChannels=64
TimeBetweenHWUpdates=15
MinOggVorbisDurationGame=20
MinOggVorbisDurationEditor=4
DeviceName=Generic Software
Zamieniamy to na:
MaxChannels=64
TotalAvailableChannels=62
TimeBetweenHWUpdates=15
MinOggVorbisDurationGame=20
MinOggVorbisDurationEditor=4
DeviceName=Generic Software
Zapisujemy zmiany, oczywiście wcześniej sporządzając kopię zapasową pliku.
Błąd 2: Na Therum (misja głównego wątku polegająca na odszukaniu Liary T’Soni) nie wyświetlają się prawidłowo tekstury podłoża.
A że na owym podłożu jest lawa, błąd ten może okazać się tragiczny w skutkach. Na szczęście jego naprawienie jest łatwe.
Wchodzimy do wspomnianego wcześniej Narzędzia konfiguracji Mass Effect i tym razem otwieramy zakładkę Napraw. Tam klikamy na Delete Local shader Cache Files. I już, gotowe. Miłej zabawy.