Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Mass Effect • Błędy po zainstalowaniu Brin... • INSIMILION

    Mass Effect


    Błędy po zainstalowaniu Bring Down the Sky

    Działy gier » Mass Effect » Poradniki
    Autor: Tallos
    Utworzono: 11.03.2012
    Aktualizacja: 11.03.2012

    Jak wiadomo, z patchami i dodatkami bywa różnie. Czasem bowiem wraz z ulepszeniem danej produkcji, powodują kolejne błędy (które z kolei poprawiają następne upgrade’y). Tak samo jest z Mass Effect: Bring Down the Sky. Na niektórych konfiguracjach (oczywiście na mojej też) dodatek wywołuje dwa błędy. Poniżej znajdziecie rozwiązanie tych problemów. Przed ich zastosowaniem zalecana jest instalacja patcha 1.02.

    Błąd 1: Dźwięk (zwłaszcza wystrzały broni) jest przerywany.

    Bardzo wkurzający błąd, choć teoretycznie da się z nim grać. Występuje on na następujących kartach dźwiękowych:
    • RealTek AC97
    • SigmaTel Audio
    • Realtek HD Audio output
    • Sound Blaster Audigy
    • SB Audigy
    W internecie można natknąć się na rozmaite rozwiązania tego problemu. Mnie, co prawda, pomogło dopiero ostatnie, ale ponoć są ludzie, którym sprawę załatwia któreś z poprzednich. Oto one, w kolejności od najmniej do najbardziej skomplikowanego (choć najlepiej stosować je łącznie):
    • Wyłączyć sprzętowe wspomaganie dźwięku. W tym celu wchodzimy do Narzędzia konfiguracji Mass Effect (w Launcherze wybieramy opcję Konfiguracja) i w zakładce Audio ustawiamy opcję Software.
    • Wyłączyć Przyspieszenie sprzętowe dźwięku. W tym celu włączamy menu Start -> Uruchom i wpisujemy „dxdiag”. W otwartym właśnie Narzędziu diagnostycznym DirectX przechodzimy do zakładki Dźwięk i suwak Poziomu przyspieszenia dźwiękowego przesuwamy jak najbardziej w lewo (Brak przyspieszenia).
    • Zmienić treść pliku konfiguracyjnego. Chodzi nam konkretnie o BIOEngine.ini, który znajdziemy w katalogu Moje dokumentyBiowareMass EffectConfig – można go otworzyć zwykłym Notatnikiem. Za pomocą Ctrl+F wyszukujemy linijkę [ISACTAudio.ISACTAudioDevice]. Powinna ona wyglądać tak:

      MaxChannels=64
      TimeBetweenHWUpdates=15
      MinOggVorbisDurationGame=20
      MinOggVorbisDurationEditor=4
      DeviceName=Generic Software
      Zamieniamy to na:
      MaxChannels=64
      TotalAvailableChannels=62
      TimeBetweenHWUpdates=15
      MinOggVorbisDurationGame=20
      MinOggVorbisDurationEditor=4
       DeviceName=Generic Software

      Zapisujemy zmiany, oczywiście wcześniej sporządzając kopię zapasową pliku.

    Błąd 2: Na Therum (misja głównego wątku polegająca na odszukaniu Liary T’Soni) nie wyświetlają się prawidłowo tekstury podłoża.

    A że na owym podłożu jest lawa, błąd ten może okazać się tragiczny w skutkach. Na szczęście jego naprawienie jest łatwe.

    Wchodzimy do wspomnianego wcześniej Narzędzia konfiguracji Mass Effect i tym razem otwieramy zakładkę Napraw. Tam klikamy na Delete Local shader Cache Files. I już, gotowe. Miłej zabawy.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw