X- Mapa galaktyki
1- Joker
2- Pressley
1- Doktor Chewas
2- Medi-żel
3- Szafka Sheparda
X- Szafki załogi
Na początku rozmawiamy z Jokerem, który proponuje nam rozmowę motywacyjną z całą załogą przez mikrofon. Zależnie od wybieranych zdań, otrzymamy 4PM (dolne – renegat, górne – idealista). Następnie porozmawiamy z Pressleyem. Zacznie on od wątpliwości w potrzebę obecności obcych na statku. Jeśli odpowiemy najpierw, że stanowimy zgraną drużynę, a później wyrazimy niepodważalność naszych decyzji, otrzymamy po 2PM każdej z reputacji, a w innym wypadku tylko renegata albo wcale.
Możemy rozejrzeć się po całym statku, szukając wpisów do leksykonu (22PD za każdy) oraz porozmawiać z resztą załogi (za każdą nową informację - 22PD). W ambulatorium zawsze znajduje się medi-żel do uzupełnienia, a w szafce Sheparda (naprzeciwko Kaidana) czasem czeka na nas nowy sprzęt.
Zagadując do niektórych osób, jesteśmy sposobni dowiedzieć się o ich problemach. W ten sposób możemy rozpocząć misje od Garrusa (Dr Saleon), Wrexa (Zbroja rodowa) orazTali (po przydziale Aktywność Gethów). Więcej o tym w ostatnim dziale solucji.