Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Mount & Blade • Solucja • INSIMILION

    Mount & Blade


    Solucja

    Działy gier » Mount & Blade » Poradniki
    Autor: Serail
    Utworzono: 21.07.2010
    Aktualizacja: 21.07.2010

    Mount & Blade jest grą specyficzną pod względem fabularnym. Panowie z TaleWorlds dali nam możliwość realizowania naszych własnych celów, ponad wszystko stawiając swobodę. Nie uświadczymy więc w tej grze jakiegokolwiek głównego wątku. Jednak dano nam możliwość wykonywania zadań pobocznych, zlecanych przez postaci spotykane w różnych miejscach Calradii. W większości są to questy, polegające na udaniu się z jednego krańca mapy na drugi lub zabiciu przeciwnika, lecz zdarzają się tutaj bardziej wymagające zadania.

    Zadania od sołtysów

    Sołtysa spotkać możemy w każdej wiosce. Jest to człowiek, reprezentujący interesy chłopów oraz dbający o handel. Zadania, które przyjdzie nam wykonać, zazwyczaj nie będą wymagające, lecz żmudne. Każdy wykonany quest polepszy nasze stosunki z daną osadą oraz doda do naszego skarbca kilka denarów.

    • Dostarczanie towarów
      Najczęściej pod pretekstem napadu bandytów sołtys poprosi nas o pomoc w zaopatrzeniu wioski w zboże lub bydło. Wielkość zamówienia jest generowana losowo, także tylko od naszego szczęścia zależało będzie, ile pracy - lub denarów - przeznaczymy na wykonanie zadania. Istnieją dwa sposoby na ukończenie questa. Pierwszy z nich polega na udaniu się do pobliskich wiosek w poszukiwaniu pożądanych towarów, po czym zakupieniu ich. Wiąże się to z pewnymi kosztami, dlatego najpierw należy zastanowić się nad tym, czy sympatia chłopów jest warta takich nakładów. Drugi sposób także sprowadza się do tego, by pojechać do wybranej wioski - najlepiej należącej do nieprzyjaciela - i podjąć wobec niej wrogie działania. Możemy ukraść bydło lub splądrować i spalić całą osadę. Ucierpią na tym nasze stosunki z mieszkającymi tam ludźmi, jednak sprawi to, że bez jakichkolwiek wydatków ukończymy powierzone nam zadanie.
    • Trening
      Tym razem sołtys prosi nas o wyszkolenie kilku chłopów, by w przyszłości móc zapobiec wciąż powtarzającym się najazdom bandytów. Do naszej dyspozycji oddaje się od 5 do 7 ochotników i zaczyna się zabawa. Czas potrzebny na przekazanie im niezbędnych informacji zależy on naszej umiejętności szkolenia. Zazwyczaj będziemy musieli poświęcić na ten proceder kilka dni. Co jakiś czas weźmiemy udział w potyczkach z rekrutami, którzy wykazują gotowość do walki. Zaś na sam koniec ukaże się komunikat, mówiący nam o tym, że w stronę wioski zbliżają się bandyci. Zatem, wraz z dopiero wyszkolonymi ochotnikami oraz naszym oddziałem najemnym, musimy pokonać pariasów. Jeśli nasz bohater dotrwa końca walki, to zadanie można uznać za zakończone oraz policzyć uczciwie zarobione złoto.
    • Zasadzka
      Od czasu do czasu może zdarzyć się tak, że po odwiedzeniu jakiejś osady zaatakują nas bandyci. W takim wypadku jesteśmy zdani wyłącznie na siebie. Nie pomogą nam mieszkający w okolicy chłopi, czy też nasi podwładni. Kiedy nasza postać jest już na wyższych poziomach, walki takie nie sprawiają większej trudności, więc nie ma czym się przejmować. Po pokonaniu przeciwników odbieramy im sakiewkę z pieniędzmi, po czym oddalamy się spokojnie z miejsca, gdzie najwidoczniej za nami nie przepadają.

    Zadania od lordów

    Lord to osoba, którą najczęściej spotkać możemy w zamku. Każdy z nich, z racji swego wasalstwa wobec króla, posiada włości ziemskie, opiekując się nimi. Zatem, jeśli nie ma go w twierdzy, to najpewniej patroluje okolice wiosek należących do niego lub wyruszył na wyprawę wojenną. Podobnie jak w przypadku sołtysów, za wykonanie zadania zleconego przez lorda otrzymujemy cenne złoto, doświadczenie i honor.

    • Zbieranie podatków
      Szlachcic żali nam się, że pomimo faktu, iż jakaś wioska/miasto należy do niego, to od dłuższego czasu nie zebrał tam żadnych podatków. Naszym zadaniem jest pobranie należnej kwoty, jeśli zajdzie potrzeba, z użyciem siły. Udajemy się w miejsce, należące do lorda i rozpoczynamy zbieranie podatków. Po krótkiej chwili naszym oczom ukazuje się komunikat, że mieszkańcy są niezadowoleni i dalsze pobieranie denarów może być drastyczne w skutkach. W tym momencie możemy przerwać cały proceder i powrócić do zleceniodawcy. On jednak nie będzie zadowolony z racji tego, że nie spełniliśmy do końca jego prośby i ulegliśmy naciskom ludu. Mamy także możliwość, mimo ostrzeżeń, kontynuować grabieżczy czyn. Wtedy istnieje szansa, że motłoch obróci się przeciwko nam. W takim wypadku będziemy musieli uspokoić towarzystwo, poprzez ogłuszenie nadgorliwych poddanych. Po zebraniu wystarczającej ilości złota powracamy do lorda, by ten nagrodził nas częścią pozyskanych denarów. Nie trzeba chyba wyjaśniać, że wykonując zadanie tego typu, sporo tracimy na relacjach z daną osadą.
    • Trening
      Zleceniodawca prosi nas o wyszkolenie kilku jednostek wojaków. W zależności od przynależności lorda do danej frakcji różnić będzie się typ tych żołnierzy. Zadanie to możemy wykonać na dwa sposoby. Szkolić ich poprzez codzienne treningi (o ile ktoś z naszej ferajny posiada umiejętność szkolenia) i udział w bitwach lub podmienić nowicjuszy na doświadczonych wojowników, których posiadamy w naszej załodze. Dla lorda zlecającego quest jest to bez różnicy.
    • Szpieg
      Zadanie banalnie proste, lecz wymagające sporo cierpliwości. Dowiadujemy się od zleceniodawcy, iż w mieście, w którym obecnie się znajdujemy, działa szpieg. Lorda nie interesuje to, kim jest owy agent, ale dla kogo pracuje. Zatem opuszczamy miasto, by udając się za wyżej wymienionym szpiegiem, dotrzeć do jego przełożonego. Jeśli przedtem rozwijaliśmy odpowiednią umiejętność, to wystarczy, że będziemy podążali za śladami. Szpieg zatrzyma się w pewnym miejscu w oczekiwaniu na swego szefa. Kiedy ten się pojawi, my musimy tylko schwytać ich obu i przyprowadzić zleceniodawcy.
    • Odebranie długu
      Jeden z lordów okazał się pomocny swemu przyjacielowi, udzielając mu pożyczki na sumę kilku tysięcy denarów. Dopiero później na jaw wyszło, że nasz zleceniodawca ma spory problem z odzyskaniem własnych pieniędzy. Tu wkraczamy my. Udajemy się w odwiedziny do owego niegodziwca i możemy na trzy sposoby skłonić go do spłaty długu. Pierwszym jest powołanie się na naszą wspaniałą przyjaźń z dłużnikiem, czyli zwyczajna zagrywka psychologiczna, nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy spróbowali przekonać delikwenta o tym, żeby uiścił należność. W ostateczności można też przekupić dłużnika, dając mu kilkaset denarów na zachętę. W ten sposób wyjdziemy na zero, gdyż najczęściej wysokość łapówki równa jest sumie naszej prowizji. Po wpłynięciu na sprawiającego problemy lorda powracamy do zleceniodawcy, by podzielić się szczęśliwą nowiną.
    • Przejęcie żołnierzy
      Jedno z bardziej problematycznych zadań, kiedy w najbliższym czasie nie planujemy udać się na wyprawę wojenną. Polega ono na zniewoleniu określonej ilości jednostek należących do wroga. Kiedy tego dokonamy, musimy niezwłocznie przekazać zamówionych żołdaków, by wymienić ich na wojaków walczących dla naszej frakcji.
    • Wiadomość
      Tym razem zadanie, które się nam zleca, nie wymaga zbytniego wysiłku. Zleceniodawca prosi nas o przekazanie pilnej wiadomości w ręce innego lorda. Na wykonanie zadania mamy 30 dni, więc nawet jeśli cel podróży bohatera znajduje się na terenie innego królestwa, czasu jest aż nadto.
    • Pożycz członka zespołu
      W gruncie rzeczy, wykonując tego questa, nie robimy nic. W naszej gestii leży tylko podjęcie decyzji, czy wypożyczyć koledze po fachu członka naszej bandy. Jeśli się zgadzamy, to po tygodniu musimy co najwyżej odebrać towarzysza. Ważne jest, abyśmy nie poganiali lorda, któremu przysługę wyświadczamy, bo ten może źle to znieść.
    • Spotkanie ze szpiegiem
      Pamiętacie zadanie szpieg? Tutaj role się odwracają, bo to my, na potrzeby zadania, stajemy się łącznikiem na linii szpieg-lord. Udajemy się na umówione miejsce, zagadujemy do agenta i wracamy do zamku zleceniodawcy, by odebrać nagrodę.
    • Zniewól wrogiego lorda
      Tytuł mówi sam za siebie. W trakcie naszych podbojów wojennych zdarza się, że musimy stoczyć potyczkę z lordem na usługach wroga. Po zwycięskiej walce istnieje szansa, że zostanie on przez nas pojmany. Wtedy możemy delikwenta sprzedać, pobierając stosunkowo wysoki okup lub - jeśli mamy akurat takie zadanie - odprowadzić go do zleceniodawcy, by ten otoczył szczęśliwca troskliwą opieką. Oczywiście, w Mount & Blade często zdarza się, że lordowie po przegranej walce uciekają, dlatego chcąc wykonać zadanie, musimy próbować do skutku.
    • Złap uciekinierów
      Z włości należących do zleceniodawcy uciekło kilka grup wieśniaków. Naszym celem jest złapanie ich i nakłonienie do powrotu. Zadanie wydaje się być stosunkowo trudnym, gdyż czas na jego wykonanie mamy do momentu, aż uciekinierzy nie dostaną się poza zasięg ziem lorda. Ważne, by odprowadzać niesfornych poddanych, gdyż ci mogą nie zrozumieć naszej aluzji i po zniknięciu z pola widzenia istnieje szansa, że ponownie spróbują dostać się do celu ich podróży.
    • Pozbądź się mordercy
      Bardzo często spotykany quest. Okazuje się, że jednego z ludzi zleceniodawcy zabił przypadkowy zbir. Teraz, w obawie przed zemstą pana, ukrywa się w okolicznej wiosce. My zaś musimy udać się do tej osady i pozbyć się go. Jako że owy morderca nie jest silnym przeciwnikiem, nie powinniśmy mieć większych problemów z pozbyciem się niegodziwca. Należy dodać, że poszukiwania trwające w nocy są bezcelowe. Wtedy nie znajdziemy tej postaci na mapie, dlatego najlepiej poczekać do rana i objechać całą wioskę, szukając nerwowego człowieka.
    • Eskortuj damę
      Żona lorda zechciała odwiedzić przyjaciół, mieszkających na terenie innego zamku. My, na jego prośbę, musimy tylko odeskortować ją bezpiecznie do wyznaczonej twierdzy.
    • Zabij kupca
      Jeden z kupców znajdujących się w mieście sprawia problemy. To bardzo nie podoba się władającemu okolicą szlachcicowi, dlatego na jego zlecenie musimy pozbyć się drogą eksterminacji owego handlarza. Możemy jednak podporządkować się zaleceniom lorda i zabić go lub uwierzyć na słowo kupcowi, że ten nie będzie już więcej sprawiał problemów. Wybierając ten drugi sposób, otrzymamy tylko połowę obiecanego honorarium.
    • Napadnij karawanę
      Jedno z ciekawszy zadań spotykanych w grze. W świecie Caldarii wojna jest siłą napędową gospodarki, zatem okres pokoju nie służy nikomu. W wyniku tego jeden z lordów prosi nas o to, byśmy napadli na karawanę kupiecką, która należy do innego królestwa, co spowoduje wybuch wojny pomiędzy dwiema frakcjami. Za podjęcie się i wykonanie tego zadania zostaniemy sowicie wynagrodzeni.

    Zadania od wójtów

    Wójt jest osobą, znajdującą się w każdym mieście. Dba o interesy ludności i wykonuje pracę łącznika pomiędzy mieszczanami a lordem, do którego należą okoliczne ziemie. Może zlecać nam zadania, poprawiające nasze kontakty z miastem, co jest ważnym aspektem, kiedy bawimy się w kupca.

    • Transport
      Istnieją trzy rodzaje zadań tego typu, które zlecić może nam wójt. Pierwszym z nich jest tranzyt wina, następnie transport dóbr oraz przewóz bydła. Każde z nich polega na tym samym: przewieźć towar z miasta A do punktu B, najczęściej tawerny w innym mieście.
    • Likwidacja bandytów
      Wójt skarży się nam, że w okolicy miasta pojawili się bandyci, przez co cierpią interesy. Aby rozwiązać problem, opuszczamy miasto i w jego pobliżu szukamy grupki pariasów, których następnie należy zabić. Zadanie to występuje w wersji, kiedy w sąsiedztwie pojawiają się łupieżcy. Tych jednak jest o wiele więcej oraz są rozproszeni po całej okolicy.
    • Eskortowanie karawany
      Jak powszechnie wiadomo, po bezdrożach Caldarii grasują złoczyńcy, którzy zagrażają spokojnym obywatelom. W tym zadaniu zatem musimy zapewnić bezpieczeństwo grupie kupców, którzy zmierzają do innego miasta. Quest ten nie będzie najczęściej wymagał od nas nawet wyciągnięcia miecza z pochwy, gdyż bandyci zaczną uciekać na sam widok naszej licznej bandy.
    • Uratuj córkę kupca
      Córka kupca została porwana, a bandyci żądają za nią okupu. Handlarz zebrał wystarczającą sumę złota, a my musimy udać się na miejsce spotkania i wpłacić należność wyrzutkom, by ci oddali porwaną. Po zakończeniu transakcji odprowadzamy ją bezpiecznie do miasta.
    • Koniec wojny
      Najbardziej opłacalne zadanie w grze. Niektórym nie w smak jest fakt, że ich król prowadzi wojnę z królestwem, z którym przedtem utrzymywano kontakty handlowe. Co więcej, większość lordów nie ma żadnych obiekcji, by tę wojnę zakończyć. Jednak dwóch z nich (po jednym z każdej frakcji) nie chce się na to zgodzić. Musimy więc udać się do nich i użyć naszych umiejętności, aby ich do tego przekonać. Istnieją trzy sposoby na zmuszenie ich do pokoju. Pierwszym z nich jest zwyczajna łapówka, drugim użycie naszej perswazji, zaś trzecim pojedynek na arenie. Wszystko jedno, który sposób wybierzemy, dla zleceniodawcy liczy się tylko uzyskany efekt.

    Warto dodać, że w grze występują dodatkowe zadania, które przybierają formę niespodzianki. Nigdy nie wiadomo, kiedy na nie trafimy, gdyż najczęściej pojawiają się bez naszej zgody.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 16
    Temat: Jest jeszcze zadanie od dam...
    Dodany: 15.01.2011 o 21:58  

    Jest jeszcze zadanie od dam nadwornych. jedno
    Zleca ona abyśmy walczyli z innym lordem który wygaduje kłamstwa na temat damy. Wybieramy się więc do Lorda i wyzywamy go na pojedynek, walka odbywa się na arenie. Po zwycięstwie mamy lepsze stosunki z wybraną damą .

    placek
     

    Wędrowiec
    Temat: jacek-placek
    Dodany: 28.03.2011 o 17:33  

    jacek-placek

    sebakoz
     

    Wędrowiec
    Temat: na końcu pewnie chodzi o ta...
    Dodany: 07.04.2011 o 2:31  

    na końcu pewnie chodzi o takie jak zawiadomienie lidera grupy uderzeniowej zaprzyjaźnionej frakcji abyśmy się z nim spotkali, podążali za nim i obczaili dany teren walk

    stefanbathory
     

    Wędrowiec
    Temat: Przyznam że po 600 dniach p...
    Dodany: 19.02.2012 o 21:05  

    Przyznam że po 600 dniach plądrowania wiosek i podbiciu 3/4 planszy liczyłem że tutaj znadę sugestie co do "wygrania" tej gry.
    Widocznie ktoś w końcu posłuchał graczy a Ci wybrali frarmienie zamiast scenariusza.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: apropos zakończenia gry - k...
    Dodany: 01.06.2012 o 16:27  

    apropos zakończenia gry - kiedyś słyszałem że na 130 poziomie można wyzwać króla na pojedynek i wtedy zostać władcą nie wiem czy to prawda nigy tego nie sprawdzałem ale jeżeli komuś chciałoby się dobijąc na taki lvl to może zobaczyć...



    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw