Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights 2 • Atuty • INSIMILION

    Neverwinter Nights 2


    Atuty

    Działy gier » Neverwinter Nights 2 » Opisy
    Autor: Helting
    Utworzono: 16.07.2007
    Aktualizacja: 01.08.2008



    Atuty osobowości
    AtutWymaganiaKorzyść
    ArtystaPoziom 1+2 do Aktorstwa; +3 pieśni Barda/dzień
    KrwawyPoziom 1+2 do Spostrzegawczości; + 2 do odporności na Strach; + 2 do Inicjatywy
    ByczogłowyPoziom 1+2 do odporności na Prowokację; +2 do odporności na Strach; +1 do rzutów obronnych na siłę woli
    Szczęście BohaterówPoziom 1+1 do KP; +1 do wszystkich rzutów obronnych
    Umysł Ponad CiałemPoziom 1Inteligencja i atuty metamagiczne zwiększają Punkty Wytrzymałości, nie Kondycję
    Srebrna DłońPoziom 1+2 do Wyceny, Blefu i Dyplomacji
    Wężowa KrewPoziom 1+2 do odporności na Trucizny; +2 do rzutów obronnych na Wytrwałość
    Geniusz ZaklęćPoziom 1Dodatkowe zaklęcie lub zaklęcia, przeciwnicy są nieco mniej odporni na czary
    Silny DuchPoziom 1+3 do odporności na Magię Śmierci; +1 do rzutów obronnych na Wytrwałość i Siłę Woli
    ZbirPoziom 1+2 do Zastraszenia i Wyceny; +2 do Inicjatywy



    Atuty biegłości
    AtutWymaganiaKorzyść
    Używanie Zbroi (lekka)Można używać lekkich zbroi
    Używanie Zbroi (średnia)Używanie Zbroi (lekka)Można używać średnich zbroi
    Używanie Zbroi (ciężka)Używanie Zbroi (średnia)Można używać ciężkich zbroi
    Małpi ChwytPodstawowa premia do Ataku +1Można korzystać z broni dwuręcznych jedną ręką
    Używanie TarczyMożna używać tarcz
    Używanie PawężyUżywanie TarczyMożna używać pawęży
    Używanie Broni EgzotycznejPodstawowa premia do Ataku +1Można używać wszelkich broni egzotycznych (np. podwójnych toporów, katan, czy kos)
    Używanie Broni BojowejMożna używać wszelkich broni bojowych (np. długich mieczy, toporów bojowych, czy łuków)
    Używanie Broni ProstejMożna używać wszelkich broni prostych (np. sztyletów, włóczni, czy kusz)



    Atuty ogólne
    AtutWymaganiaKorzyść
    Czarujący w BitwieBard lub CzarnoksiężnikMożna rzucać zaklęcia Barda lub Czarnoksiężnika w średniej zbroi
    Walka na OślepŁatwiejsza walka na oślep lub przeciwko niewidzialnym przeciwnikom
    Specjalizacja w broniWojownik, poziom 4+2 do obrażeń wybraną bronią
    Kopnięcie z ObrotuPPA +3; Zręczność 15; Ulepszona Walka bez BroniUdane trafienie bez broni daje jeden dodatkowy (darmowy) atak
    Rozpłatanie Siła13; Potężny AtakZabici wroga w walce wręcz daje jeden dodatkowy (darmowy) atak
    Pieśń KlątwyBard poziom 1; Aktorstwo 3Zmniejsza zdolności bojowe wroga.
    SprintSzybkość ruchu wzrasta o 5%
    Odbijanie StrzałZręczność 13; Ulepszona Walka bez BroniAutomatycznie odbija pierwszy udany atak dystansowy w każdej rundzie
    UnikiZręczność 13Lepsza KP przeciwko będącemu celem wrogowi
    Słoniowa SkóraZdolność Zwierzęca PostaćMożna użyć Zwierzęcej Postaci do znacznego zwiększenia KP
    Wytrawny TaktykZręczność 13Skuteczne wykorzystanie okazji do ataku daje Ci i Twoim sojusznikom premie
    Przedłużenie SzałuZdolność Szał lub AmokSzał lub Amok trwa o 5 rund dłużej
    Dodatkowa MuzykaZdolność Muzyka Barda+4 pieśni Barda/dzień
    Dodatkowy SzałZdolność Szał lub Amok+2 użycia Szału lub Amoku/dzień
    Dodatkowe Ataki OgłuszającePPA +2; Ogłuszająca Pięść+3 użycia Ogłuszającej Pięści/dzień
    Dodatkowa Zwierzęca PostaćZdolność Zwierzęca Postać+2 użycia Zwierzęcej Postaci/dzień, maksymalnie +1 użycie Postaci Żywiołaka/dzień
    Potężny Atak RasowyPPA +4; Zdolność Wróg Rasowy; Potężny AtakPotężny Atak zadaje dodatkowe obrażenia wrogom rasowym
    Ulepszone RozpłataniePPA +4; Siła 13; Rozpłatanie; Potężny AtakPodobny do Rozpłatania, ale możliwe jest uzyskanie więcej niż 1 dodatkowego (darmowego) ataku w rundzie
    Większa ŻywotnośćZdolność Zmniejszenie Obrażeń+1 do Zmniejszenia Obrażeń
    Większa Walka Dwoma Rodzajami BroniPPA +11; Zręczność 19;Ulepszona Walka Dwoma Rodzajami Broni Otrzymujesz trzeci atak bronią dodatkową z karą - 10
    Większa Ulubiona BrońWojownik poziom 8; Ulubiona Broń (wybrany oręż)+1 do trafienia wybraną bronią. Kumuluje się z Ulubioną Bronią.
    Większa Specjalizacja w BroniWojownik poziom 12; Ulubiona Broń (wybrany oręż); Specjalizacja w Broni (wybrany oręż)
    Ulepszone Trafienie Krytyczne
    Ulepszona Inicjatywa+4 do Inicjatywy
    Ulepszone ParowanieInteligencja 13Poprawia efekty wykorzystywania umiejętności Parowanie
    Walka Dwoma Rodzajami BroniZręczność 13Znacznie zmniejszona kara za walkę dwiema sztukami broni
    Ulepszona Obrona Dwoma BroniamiPPA +6; Zręczność 17; Używanie Tarczy; Walka Dwoma Rodzajami Broni; Obrona Dwoma Rodzajami BroniPodobny do Obrony Dwoma Rodzajami Broni, ale daje większą premię do KP
    Ulepszona Walka Dwoma Rodzajami BroniPPA +6; Zręczność 15; Walka Dwoma Rodzajami BroniOtrzymujesz drugi atak bronią dodatkową z karą -5
    Ulepszona Walka bez BroniTwoje uderzenia bez broni nie dają Okazji do Ataków
    Utrzymująca się PieśńZdolność Muzyka BardaCzas trwania pieśni Barda wydłuża się o 5 rund
    MobilnośćZręczność 13; Uniki+4 do KP przy okazjach do ataku
    Naturalna MagiaMądrość 13; Zdolność Zwierzęca PostaćMożna rzucać zaklęcia nawet pod zwierzęcą postacią
    Żywotność DębuDruid poziom 12Można użyć Zwierzęcej Postaci do zyskania niewrażliwości na truciznę, sen i trafienia krytyczne
    Strzał z BliskaPremia do ataków dystansowych z bliska
    Potężne Trafienie KrytycznePPA +4; Ulubiona Broń (wybrany oręż)Większa szansa na wykonanie trafienia krytycznego wybraną bronią
    Szybkie PrzeładowaniePPA +2Zwiększa tempo ostrzału z kusz
    Umiejętny AtakWiększa szansa na pominięcie próby parowania przeciwnika
    Atak z DoskokuPPA +4; Zręczność 13; Uniki; MobilnośćRuch nie daje przeciwnikom okazji do ataku
    Mocna Budowa+1 PW/poziom (działa wstecznie)
    TropienieMinimapa ukazuje pobliskich wrogów
    Obrona Dwoma Rodzajami BroniZręczność 13Większa KP podczas walki dwiema sztukami broni. Premia rośnie podczas parowania
    Finezja w WalcePPA +1Do trafiania lekką bronią używasz premii za Zręczność, nie za Siłę
    Ulubiona BrońPPA +1+1 do trafienia wybraną bronią
    Łucznictwo ZenPPA +3; Mądrość 13Do trafiania przeciwników bronią dystansową używasz premii za Mądrość, nie za Zręczność



    Atuty ogólne - taktyczne
    AtutWymaganiaKorzyść
    Precyzyjne TrafieniePPA +1Możesz podjąć próbę wyłączenia z walki rąk lub nóg przeciwnika
    WyspecjalizowanieInteligencja 13Możesz zdecydować o atakach defensywnych
    RozbrojenieInteligencja 13Możesz podejmować próby rozbrojenia przeciwnika podczas walki
    FintaInteligencja 13Możesz za pomocą Blefu zmniejszać KP wrogów
    Ulepszone wyspecjalizowanieInteligencja 13; WyspecjalizowaniePodobny do Wyspecjalizowania, ale jeszcze bardziej obronny
    Ulepszone RozbrajanieInteligencja 13; RozbrojeniePodobny do Rozbrajania, ale masz jeszcze większe szanse na powodzenie
    Ulepszone PowalaniePPA +7; Inteligencja 13; PowaleniePozwala stosować Powalenie przeciwko większym wrogom.
    Ulepszony Potężny AtakSiła 13; Potężny AtakPodobny do Potężnego Ataku, ale jeszcze potężniejszy i bardziej lekkomyślny
    Ulepszony Szybki StrzałWielokrotny Strzał; Strzał z Bliska; Szybki StrzałPodobny do Szybkiego Strzału, ale bez kary do trafienia
    PowalenieMożesz podjąć próbę powalenia przeciwnika
    Wielokrotny StrzałPPA +6; Zręczność 17; Szybki Strzał; Strzał z BliskaWystrzeliwujesz wiele strzał na raz, bez kary do trafienia
    Potężny AtakMożesz atakować zadając więcej obrażeń, ale rzadziej trafiając
    Szybki StrzałZręczność 13; Strzał z Bliska+1 atak dystansowy na rundę, ale jest mniejsza szansa trafienia
    Ogłuszająca PięśćPPA +8; Zręczność 13; Mądrość 13; Ulepszona Walka bez Broni lub MnichMożesz paraliżować wrogów uderzeniem bez broni. Ograniczona ilość użyć na dzień
    Wirujący AtakPPA +4; Zręczność 13; Inteligencja 13; Uniki; Mobilność; Atak z DoskokuMożesz jednocześnie atakować wszystkich wrogów w promieniu 1,5 metra.



    Atuty dotyczące umiejętności i rzutów obronnych
    AtutWymaganiaKorzyść
    Pojętny UczeńUmiejętności pozaklasowe poznajesz tak, jakby były klasowymi
    Czujność+2 do Spostrzegawczości i Nasłuchiwania
    Uprzejmy Magokrata+2 do Wiedzy i Czaroznawstwa
    Wielka Wytrwałość+2 do rzutów obronnych na Wytrwałość
    Żelazna Wola+2 do rzutów obronnych na Siłę Woli
    Błyskawiczny Refleks+2 do rzutów obronnych na Refleks
    Negocjacje+2 do Dyplomacji i Blefu
    Zręczne Palce+2 do Rozbrajania Urządzeń i Otwierania Zamków
    Otwarty UmysłZyskujesz 5 punktów umiejętności
    Odporność na Choroby+4 do odporności na Choroby
    Odporność na Trucizny+4 do odporności na Trucizny
    Odporność na EnergięPodstawowa premia do rzutów obronnych na Wytrwałość +8Zmniejszenie obrażeń o 5 przeciwko jednemu rodzajowi energii
    Samowystarczalność+2 do Sztuki Przetrwania i Leczenia
    TalentMożliwość używania danej umiejętności+3 do danej umiejętności
    Cichociemny+2 do Ukrywania się i Skradania



    Atuty czarowania
    AtutWymaganiaKorzyść
    Mistyczna ObronaTalent Magiczny (wybrana szkoła)+2 do rzutów obronnych przeciwko wybranej szkole magii
    Intensyfikacja LeczeniaLeczenie 4Poprawia działanie zaklęć leczniczych
    Intensyfikacja PrzywołaniaTalent Magiczny (Sprowadzanie)Zwiększa potęgę (moc) przywoływanych istot
    Magia w WalceCzarujący poziom +1Łatwiej będzie ci rzucać zaklęcia podczas walki
    Dodatkowe MiejsceCzarujący poziom +4Możesz rzucić dodatkowe zaklęcie
    Większy Magiczny TalentTalent Magiczny (wybrana szkoła)Przeciwnicy są znacznie mniej odporni na twoje zaklęcia z wybranej szkoły
    Większa Magiczna PenetracjaMagiczna PenetracjaZnacznie łatwiej jest ci sobie poradzić z odpornością na czary twoich wrogów
    Wprawny CzarującyCzaroznawstwo 4Zwiększa poziom czarującego dla wieloklasowców
    Talent MagicznyMożliwość rzucania zaklęć 1 poziomuPrzeciwnicy są mniej odporni na twoje zaklęcia z wybranej szkoły
    Magiczna PenetracjaNieco łatwiej jest ci poradzić sobie z odpornością na czary twoich wrogów



    Atuty metamagiczne
    AtutWymaganiaKorzyść
    Wzmocnienie ZaklęciaMożliwość rzucania zaklęć 2 poziomuWzmacnia efekty większości zaklęć o 50%
    Przedłużenie ZaklęciaMożliwość rzucania zaklęć 1 poziomuWzmacnia czas trwania większości zaklęć o 100%
    Maksymalizacja ZaklęciaMożliwość rzucania zaklęć 3 poziomuWzmacnia efekty większości zaklęć do maksimum
    Trwałe ZaklęcieMożliwość rzucania zaklęć 7 poziomu; Przedłużenie ZaklęciaPrzedłuża działanie niektórych zaklęć do 24 godzin
    Przyspieszenie ZaklęciaMożliwość rzucania zaklęć 4 poziomuMożesz rzucać zaklęcia jako wolną akcję
    Ciche ZaklęcieMożliwość rzucania zaklęć 1 poziomuMożesz rzucać zaklęcia mimo uciszenia
    Zaklęcie bez GestówMożliwość rzucania zaklęć 1 poziomuMożesz rzucać zaklęcia także w zbroi



    Atuty kapłańskie
    AtutWymaganiaKorzyść
    Boska PotęgaSiła 13; Charyzma 13; Zdolność Odpędzania Nieumarłych; Potężny AtakMożesz użyć Odpędzania Nieumarłych do zwiększenia obrażeń zadawanych bronią
    Boska OdpornośćZdolność Odpędzania NieumarłychMożesz użyć Odpędzania Nieumarłych do nadania wszystkim sojusznikom odporności na żywioły
    Boska TarczaZdolność Odpędzania NieumarłychMożesz użyć Odpędzania Nieumarłych do zwiększenia KP
    Ulepszone OdpędzanieKleryk lub Paladyn+6 prób Odpędzania Nieumarłych/dzień
    Święta ZemstaZdolność Odpędzania NieumarłychObrażenia zadawane nieumarłym zwiększone o 2-12 przez jedną rundę



    Atuty tworzenia przedmiotów
    AtutWymaganiaKorzyść
    Warzenie MiksturCzarujący poziom 3+Możesz tworzyć mikstury ze wszystkich zaklęć poziomu 3 i niższych
    Rzemiosło: Magiczna Broń i PancerzeCzarujący poziom 5+Możesz tworzyć magiczną broń i pancerze
    Tworzenie RóżdżekCzarujący poziom 5+Możesz tworzyć różdżki ze wszystkich znanych zaklęć poziomu 4 i niższych
    Rzemiosło: Cudowne PrzedmiotyCzarujący poziom 3+Możesz tworzyć magiczne przedmioty, takie jak pierścienie
    Pisanie ZwojówCzarujący poziom 1+Możesz tworzyć zwoje ze wszystkich znanych zaklęć





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 9 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Grajek
     

    Wędrowiec
    Temat: A gdzie atut: ruchliwość?
    Dodany: 24.09.2008 o 22:33  

    A gdzie atut: ruchliwość?

    Metin miszcz
     

    Wędrowiec
    Temat: elo
    Dodany: 11.12.2008 o 17:12  

    bardzo przydatne wiesci o nwn 2 tu sa

    xx
     

    Wędrowiec
    Temat: z
    Dodany: 13.02.2009 o 20:07  

    w grze jest napisane ze mnich dostaje rozpłatanie za darmo na 1 poziomie, a u mnie mnich tego nie dostal, a spelniam wymagania do tego atutu

    olo
     

    Wędrowiec
    Temat: Dostal ale w atuty klasowe ...
    Dodany: 25.02.2009 o 21:50  

    Dostal ale w atuty klasowe to masz dostaje to tylko mnich i barbarzyńca

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: ruchliwość
    Dodany: 15.06.2009 o 18:21  

    Wie ktoś, jakie są wymagania dla atutu ruchliwość?

    skoon
     

    Wędrowiec
    Temat: nie wiem czy jeszcze ktos t...
    Dodany: 20.10.2009 o 9:50  

    nie wiem czy jeszcze ktos tu zaglada ale ruchliwosc to mobilnosc

    srebrny
     

    Wędrowiec
    Temat: A czy przypadkiem Srebrtna ...
    Dodany: 14.07.2010 o 14:33  

    A czy przypadkiem Srebrtna Dłoń nie daje tylko +2 do wyceny i dyplomacji?

    Moreus
     

    Wędrowiec
    Temat: ruchliwość = Mobilnośćkwest...
    Dodany: 29.11.2010 o 9:51  

    ruchliwość = Mobilność
    kwestia tłumaczenia

    kogut
     

    Wędrowiec
    Temat: a sprężysty atak i wprawa w...
    Dodany: 19.06.2011 o 11:43  

    a sprężysty atak i wprawa w walce



    Ten artykuł skomentowano 9 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw