Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
- Wilki.
- Kupiec Galen.
- Neeshka i żołnierze.
- Zwłoki.
- Jacoby.
- Szeryf Cormick.
- Porucznik Vallis Anton/Komendant Tann.
- Liza.
- Tor Millows.
- Rzemieślnik.
Witaj w miejscu pamiętającym jeszcze czasy sprzed ostatniej wojny z Królem Cieni, strzegącym przejścia pomiędzy Bajorem i Północą, o którym w okolicy krąży przysłowie: „W życiu pewne są trzy rzeczy: śmierć, podatki i Fort Locke”. Na początek udaj się w miejsce oznaczone jako
Bez względu na to, jak rozwiążesz problem kupca, ruszaj dalej. W punkcie
W punkcie
Gdy powrócisz z cmentarza w towarzystwie komendanta Tanna, zaraz przy wejściu do lokacji przywita cię Vallis Anton, w asyście dwóch żołnierzy. Będzie próbował zwolnić Tanna i przejąć jego stanowisko, ale nie uda mu się to. Najprostszym rozwiązaniem jest walka – przeciwnicy nie są bardzo wymagający, choć sam Anton to całkiem silny wojownik, a za ich pokonanie dostaniesz ok. 300 punktów doświadczenia. Zdobędziesz również Kolczugę +1. Jeżeli nie chcesz przelewać krwi, możesz spróbować przekonać towarzyszących Vallisowi żołnierzy, by odwrócili się do niego. Jeśli wybierzesz do tego zastraszanie, to bez względu na twój poziom w tej umiejętności odniesiesz sukces, gdyż do rozmowy włączy się niezwykle przekonywujący Khelgar. Łagodniejszym rozwiązaniem jest dyplomacja, ale gdy zdecydujesz się na nią, będziesz polegać jedynie na swoich umiejętnościach, więc lepiej upewnij się wcześniej, że masz wystarczająco gibki język. Za załatwienie sprawy rozmową zyskasz 250 punktów doświadczenia, żołnierze zaaresztują Antona, który niedługo zawiśnie, a Tann pogna do punktu
Po załatwieniu zadania z Tannem porozmawiaj z szeryfem Cormickiem, by zainkasować nagrodę w wysokości 200 sztuk złota i powiększyć pulę swego doświadczenia o 75 punktów.
W miejscu oznaczonym jako [8] znajduje się Liza, przywódczyni uchodźców z okolicznych ziem, którzy opuścili swe domy w obawie przed bandytami. Gdy zaoferujesz jej pomoc w policzeniu się z nimi, Neeshka zaznaczy na twojej mapie położenie ich obozu. Jeżeli w trakcie rozmowy z diabelstwem zadeklarujesz chęć złupienia obozu, twój wpływ na nią wzrośnie o jeden punkt. Po rozmowie z Lizą, nim wyruszysz do obozu bandytów, odwiedź jeszcze Tora Millowsa ([9]). Ten kapłan Ilmatera powie ci, że w drodze do Highcliff został napadnięty przez rozbójników, którzy zabrali mu jego święty symbol. Udaj się teraz we wskazane miejsce i postaraj się uwolnić wszystkich jeńców. Jeśli ci się to uda, zdobędziesz 250 punktów doświadczenia, a Liza wynagrodzi cię 250 sztukami złota. W przypadku, gdy któryś z uchodźców straci życie, możesz liczyć jedynie na pieniądze. Zabierz z obozu także amulet Millowsa – gdy mu go zwrócisz, otrzymasz 200 punktów doświadczenia.
Ostatnie interesujące miejsce i osoba w Forcie Locke, to położony na północnym wschodzie kompleks warsztatów (alchemika, kowala, maga) i stojący w pobliżu rzemieślnik ([10]). Jeżeli tylko zechcesz, udzieli ci on wyczerpującego wyjaśnienia w kwestii tworzenia i zaklinania wszelkiej maści przedmiotów.
Na koniec uwaga - gdy po raz pierwszy opuścisz Fort Locke, zostaniesz po drodze napadnięty przez bandytów. Nie powinni sprawić ci większych trudności. W stojącej za nimi skrzyni spoczywają Rękawice Większej Koncentracji.