Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights 2 • Highcliff • INSIMILION

    Neverwinter Nights 2 » Solucja


    Highcliff

    Działy gier » Neverwinter Nights 2 » Poradniki » Solucja
    Dodał: wojjoo
    Utworzono: 29.12.2010
    Aktualizacja: 29.12.2010

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    • Port.
    • Marynarze.
    • Kapitan Flinn.
    • Edario.
    • Branson Marlek.
    • Dom Para.
    • Gera i Zachan.
    • Juni.
    • Mozah.
    • Starszy wioski.

    Gdy w końcu dotrzesz do Highcliff, okaże się, że wypłynięcie do Neverwinter nie jest tak proste, jak mógłbyś chcieć. Powita cię krótka cutscenka, w której będziesz świadkiem ataku jaszczuroludzi na wypływający z portu statek. Od zarządcy portu dowiesz się, że te stworzenia traktują w taki sposób każdą jednostkę, która próbuje opuścić przystań lub do niej zawinąć. Stojący przy pomoście półork Grishnak powie ci ponadto, iż żaden kapitan nie odważy się wyruszyć do Neverwinter, dopóki problem nie zostanie rozwiązany. Sytuację utrudnia fakt, że nikt nie wie, skąd jaszczuroludzie przybywają, a w dodatku w okolicy zaczęły się dziać inne przykre rzeczy. Warto by porozmawiać o tym ze starszym wioski ([10]). Zanim się do niego udasz, spróbuj ukraść Grishnakowi należące do niego trzy Mikstury Leczenia Lekkich Ran.
    Po drodze, w [2], zostaniesz zaczepiony przez grupkę marynarzy. Obrażą twoją drużynę, czego nie ścierpi Khelgar. Zależnie od tego, którą opcję dialogową wybierzesz, zmieni się stosunek towarzyszy do ciebie.
    „Khelgar, daj spokój.” - Khelgar -1, Elanee +1;
    „Nie jesteśmy tu po to, żeby walczyć.” - Khelgar -1, Elanee +1;
    „Moim zdaniem te typy bardzo potrzebują solidnej nauczki.” - Khelgar +2, Elanee -1;
    „Pierwszy, który nas zaatakuje, zginie.” - Khelgar +1, Elanee -1.
    Tak czy inaczej sytuacja skończy się przelewem krwi. Za wszystkich przeciwników otrzymasz około 200 punktów doświadczenia.
    Kawałek dalej, przed zamkniętą karczmą, stoi kapitan Flinn, który miał przewieźć cię do Neverwinter. Niestety, w obecnej sytuacji nie jest w stanie tego uczynić. Rozmowa z nim nie przyniesie nowych informacji – nadal powinieneś zobaczyć się ze starszym wioski. Przejdź teraz na drugą stronę drogi i sprawdź asortyment lokalnego płatnerza, Edario ([4]). Ma na stanie kilka wartościowych przedmiotów, które możesz uznać za użyteczne. Spróbuj też ukraść mu Ćwiekowaną Zbroję Skórzaną +1. Jeżeli jego oferta nie będzie satysfakcjonująca, odwiedź jeszcze Bransona Marleka w [5]. Ma na składzie sporo magicznych gadżetów, a także sprzęt, który przyda się łotrzykowi (pułapki, narzędzia).
    Teraz udaj się na wschód, do domu Para ([6]). Sam Par stoi na zewnątrz i gdy tylko się zbliżysz, powie ci o niepokojących hałasach dochodzących ze środka. Prosi o sprawdzenie sytuacji. Wejdź do budynku, zabij plądrujących go sześciu marynarzy i pozbieraj łupy (przy przywódcy przeciwników znajdziesz Sejmitar z Alchemicznego Srebra, w zabezpieczonej pułapką skrzyni Pierścień Odporności +1). Par wynagrodzi cię kilkoma miksturami (po dwie sztuki eliksirów: Szybkości, Wytrzymałości i Leczenia Poważnych Ran), otrzymasz także 200 punktów doświadczenia.

    Następnie udaj się do punktu [7], gdzie spotkasz Gerę i Zachana, zmartwione małżeństwo. Po chwili rozmowy poznasz powód tego smutku. Ich syn Andrew udał się dwa dni temu do ruin zamku Highcliff i dotąd nie wrócił. Zaoferuj im swoją pomoc, a gdy do rozmowy włączy się Neeshka, zarzucając ci zajmowanie się głupotami, wybierz jedną z odpowiedzi:
    powiedz, że zależy ci jedynie na nagrodzie (wpływ na Neeshkę +1, na Elanee -1, +1 do charaktery Zły);
    powiedz, że chcesz pomóc (wpływ na Neeshkę -1, na Elanee +1, +1 do charaktery Dobry);
    lub wybierz dowolną inną opcję dialogową (wpływ na Neeshkę -1, na Elanee +1).
    Gdy uratujesz już w ruinach zamku Highcliff Andrew i jego towarzysza, otrzymasz od Gery i Zachana Amulet Zachana, zdobędziesz także 100 punktów doświadczenia. Jeżeli zażądasz wyższej nagrody, zbliżysz się o 3 punkty do charakteru Zły, ale dostaniesz dodatkowe 100 sztuk złota.

    Ruszaj do [10]. Spotkasz tam kobietę imieniem Juni (później przejdzie do punktu [8]), rozmawiającą ze Starszym wioski. Wzburzona po chwili odejdzie, a ty dowiesz się od Starszego, że jej mąż William zniknął. Gdy spytasz o możliwość wypłynięcia do Neverwinter, po raz kolejny usłyszysz, iż nie będzie to wykonalne, dopóki nie zostanie rozwiązany problem z jaszczuroludźmi. Starszy doradzi ci udanie się na farmę Shandry Jerro, która jako jedyna z całej okolicy pozostała w swym gospodarstwie. Być może tam znajdziesz ślady, wskazujące na położenie siedziby jaszczurzego ludu.
    Po rozmowie ze Starszym udaj się do Juni, przedstawi ci swoją sytuację. Jej mąż zniknął dwa dni temu w okolicach Highcliff i najpewniej winę za to ponoszą jaszczuroludzie. Ponieważ jedynym gospodarstwem, którego jeszcze nie zaatakowały, jest ziemia Shandry, ponownie usłyszysz radę, by odwiedzić to miejsce (rozwiązanie obydwu powyższych zadań znajdziesz w opisie przejścia ruin zamku Highcliff).
    Przy bramie prowadzącej poza miasto spotkasz niejakiego Mozaha ([9]). On też poczęstuje cię interesującą historią i zadaniem. Otóż niedawno do miasta zawitała grupa poszukiwaczy przygód, która wynajęła właśnie Mozaha, by oprowadził ich po okolicy. Obiecali sowitą nagrodę i jej połowę zapłacili od razu. Druga miała zostać wypłacona po ich powrocie z ruin zamku Highcliff. Jednak minął już tydzień od momentu, gdy zapuścili się w podziemne korytarze tego ponurego miejsca, a oni nadal nie wrócili. Mozah prosi o ich odnalezienie i zwrócenie połowy zaległej wypłaty. Kiedy do niego wrócisz ze znalezionymi pieniędzmi, możesz zachować się na kilka sposobów:
    oddać mu całe złoto (125 PD, +1 do charakteru Dobry);
    podziękować za swoją połowę nagrody (250 sz, 125 PD);
    skłamać, że przy zwłokach poszukiwaczy przygód nie było żadnego złota i zatrzymać całą kwotę dla siebie (500 sz, 125 PD, +1 do charakteru Chaotyczny).

    Teraz opuść miasto i udaj się do jedynej możliwej nowej lokacji – na farmę Shandry Jerro, gdzie poznasz położenie ruin zamku Highcliff, w których rozwiążesz wszystkie problemy miasteczka.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw