Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights 2 • Straż Miejska • INSIMILION

    Neverwinter Nights 2 » Solucja


    Straż Miejska

    Działy gier » Neverwinter Nights 2 » Poradniki » Solucja
    Dodał: wojjoo
    Utworzono: 02.01.2011
    Aktualizacja: 02.01.2011

    Gdy jako ścieżkę postępowania w mieście Neverwinter obierzesz dołączenie do straży miejskiej, szeryf Comrick z radością powita cię w jej szeregach, wręczy charakterystyczny płaszcz i zleci pierwsze zadanie.

    I Świeża krew

    1. Kupiec Hagen
    Masz udać się do sklepu znanego jako Importowane towary Hagena ([1]). Jego właściciel, Hagen, jako pierwszy pośród kupców postanowił sprzeciwić się brutalnym rządom gangu Moiry w Dokach i teraz znajduje się w niebezpieczeństwie. W środku spotkasz jego córkę, Reesę, po chwili obecnością zaszczyci cię sam Hagen. Jeszcze kilka słów i do sklepu wejdzie czterech oprychów nasłanych przez Caleba. Gdy ich zabijesz, możesz zażądać od Hagena nagrody za pomoc – otrzymasz 200 sztuk złota, a twój charakter zbliży się o jeden punkt do Chaotycznego. Wróć do Cormicka, zdobędziesz 100 punktów doświadczenia.

    2. Aresztowanie Caleba
    Ponieważ to Caleb stał za próbą wymuszenia haraczu od Hagena, Comrick zleci ci aresztowanie go. Udaj się do zaułku, w którym przebywa ([2]) i spróbuj to uczynić. W rozmowie dostępne będą opcje z zastosowaniem zastraszania albo dyplomacji, ale nie przyniosą efektu – ostatecznie dojdzie do walki. Za pokonanych przeciwników otrzymasz w sumie około 100 punktów doświadczenia, kolejne 100, gdy zameldujesz się u Cormicka, a przy Calebie znajdziesz 200 sztuk złota.

    3. Porządkowanie Doków
    Nadszedł czas na poważną akcję w dzielnicy portowej. Masz przeczesać okolicę i rozprawić się z wszelkimi napotkanymi bandytami oraz odwiedzić wszystkie posterunki straży i zająć się skorumpowanymi oficerami. Zacznij od posterunku oznaczonego jako [3]. Gdy spytasz sierżanta o sytuację, powie ci, że wszystko jest w porządku, ale to nic dziwnego – chłopcy mają układ z Moirą. Za pomocą dyplomacji przekonaj go, żeby otrzymywane pieniądze i informacje przekazywał Cormickowi, a zdobędziesz 150 punktów doświadczenia. Teraz udaj się do [4], po drodze pokonując czterech bandytów (w punkcie [7]; zdobędziesz w sumie prawie 600 punktów doświadczenia, a przy magu znajdziesz Różdżkę Mniejszego Przywołania). Na tym posterunku panuje spokój, oficer sam jest zagorzałym przeciwnikiem łapówkarzy. W [5] i [6] czeka cię walka – najpierw ze skorumpowanymi strażnikami, a potem z bandytami, próbującymi przekupić uczciwych.
    Wszystkie posterunki odwiedzone, rozejrzyj się teraz po okolicy i załatw pozostałe sprawy. Pozbądź się bandytów w punktach [2] i [8] (przy czym w punkcie na północnym wschodzie znajdziesz wóz – ograbienie go sprawi, że zbliżysz się o punkt do charakteru Chaotycznego, ale zdobędziesz m.in. 1000 sztuk złota i Różdżkę Cuchnącej Chmury), a następnie udaj się do [9]. Przed budynkiem stoi tam Trent Vendall i popija piwko. Jedyne korzystne dla ciebie rozwiązanie to nakłonienie go do powrotu do środka – zdobędziesz 75 PD. Skorzystanie z poczęstunku nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji, natomiast zaaresztowanie mężczyzny za włóczęgostwo obniży twój wpływ na wszystkich towarzyszy.
    Gdy wrócisz do siedziby straży miejskiej, ujrzysz buchające pod niebo płomienie – gang Moiry nie próżnuje. Od żołnierza stojącego przy bramie dowiesz się, że porucznik Roe nie żyje, a szeryfa Cormicka i kapitan Brelainę znajdziesz w Dzielnicy Handlowej. Nie pozostaje ci nic innego, jak udać się tam.

    W kwaterze głównej czeka cię awans na porucznika i 300 punktów doświadczenia za wykonanie poprzedniego zadania. Dostaniesz następne zlecenie, które będzie silnym ciosem wymierzonym w zorganizowaną przestępczość w Neverwinter.

    II Handlarze bronią

    Polega ono na przechwyceniu sporego transportu broni dla członków gangu Moiry. Oręż będzie przewożony przez Tylny Zaułek, do którego dostaniesz się północną bramą doków. Zaraz za wejściem natkniesz się na posterunek straży (w [1]). Żołnierze właśnie zostali przekupieni i nie zechcą cię przepuścić. Za pomocą dyplomacji możesz przekonać ich do opuszczenia tej lokacji, jeżeli ci się nie uda, będziesz musiał ich zabić. Następnie rozpraw się z bandytami w punktach [2] i skieruj do [3]. Czeka tam spora grupa przeciwników – zarówno zdrajców ze straży jak i rozbójników Moiry. Jeśli masz w drużynie Neeshkę bądź Elanee, możesz wykorzystać je do zaprószenia ognia w zaułku [3a]. Wówczas strażnicy pognają w tamto miejsce, zostawiając bandytów samych, co pozwoli ci rozprawić się z obydwiema grupami wrogów osobno.
    W [4] stoi przywódca jakiegoś pomniejszego gangu i pół tuzina jego ludzi. Stworzyli prowizoryczną barykadę i próbują na własną rękę powstrzymać Moirę. Możesz pozwolić im tu zostać (brak konsekwencji) albo się z nimi rozprawić (doświadczenie, łupy: Mniejszy Amulet Mistrza i Krótki miecz +1).
    Minąwszy barykadę, pokonaj jeszcze jedną grupę bandytów i w końcu udaj się do swego celu – wozu z bronią w [5]. Spotkasz tam pięciu strażników miejskich i sześciu rozbójników, którzy nie planują się poddać. Walka nie powinna sprawić trudności, czary obszarowe Elanee albo Qary znacznie ułatwią starcie. Gdy ostatni przeciwnik padnie, Neeshka zaproponuje, żeby przed oddaniem wozu straży miejskiej uszczknąć trochę dla siebie. Jeśli się zgodzisz, wzrośnie twój wpływ na diabelstwo, ale spadnie na Khelgara (o 1 punkt), zbliżysz się do charakteru Chaotycznego o 1 i zdobędziesz rapier Namarra (Nigdysen) +1. Odmowa poprawi stosunek do ciebie krasnoludzkiego wojownika, ale pogorszy Neeshki.
    Gdy zrobisz już w okolicy wszystko, co możliwe, kliknij na wóz, by przenieść się do kwatery głównej straży miejskiej. Za rozwiązanie problemów w Tylnym Załułku otrzymasz 250 punktów doświadczenia.

    III Magazyn

    Walka z gangiem Moiry jest już na ukończeniu. Kapitan Brelaina pogratuluje ci rozbicia transportu broni i nakaże rozprawić się z tymi, którzy mieli ten transport otrzymać. Znajdziesz ich w magazynie w północno-zachodniej części Dzielnicy Handlowej (punkt [9] na mapie).

    Zaczynasz w punkcie [1]. Po prostu przeczesz wszystkie korytarze i zabij wszystkich bandytów, przeszukaj dokładnie ich zwłoki oraz wszelkie pojemniki. Znajdziesz naprawdę sporo złota, różnych pułapek, zwojów i mikstur. Przedmioty zasługujące na uwagę to Adamantowa Lekka Tarcza i książka Formuły uczonych mężów z Harluaa. W [2] czeka na ciebie nadzorca magazynu, Barlowe. Skrywa się za stosami skrzyń, skąd będzie miotał w ciebie granaty. To starcie może sprawić ci trochę problemów, z powodu licznej obstawy mężczyzny. Polecam wykorzystać wąskie korytarze i znalezione pułapki – gdy Neeshka stworzy dla wrogów takie zabójcze przejście, zadanie będzie znacznie ułatwione. Dzieła powinny dopełnić zaklęcia obszarowe.
    Gdy podniesiesz dokumenty z biurka, Khelgar zaproponuje powrót do kwatery straży miejskiej. Diabelstwo jednak ma inny pomysł – chce przeszukać rozległy magazyn. Zgódź się na to, a gdy odejdzie, uspokój krasnoluda stwierdzeniem, że od tej chwili będziesz na nią bardziej uważał. W ten sposób zwiększysz swój wpływ na oboje o jeden punkt. Po chwili Neeshka wróci i wręczy ci miecz dwuręczny Lśniące Światło Lathandera. Ładnie podziękuj, wówczas pochwali się znalezionym dla siebie Zwinnym Nożem Nocnego Złodzieja. Spytaj ją, czy to na pewno wszystko, a gdy zaprzeczy, skorzystaj z blefu/kłamstwa. Przyzna się wówczas, że zdobyła jeszcze rubin.
    Uważaj – jeśli zapytasz diabelstwo, czy nie znalazła nic więcej, zanim pokaże ci swój nóż, wówczas w ogóle go nie ujrzysz, nie pojawi się on także w jej ekwipunku. Wróć do kapitan Brelainy, zdobędziesz 300 punktów doświadczenia.

    IV Ochrona informatora straży miejskiej

    Gdy wrócisz do zleceniodawców, dowiesz się, że jeden z najlepszych informatorów straży, niejaki Fihelis, został odkryty i tropią go zabójcy. Ukrywa się obecnie w swej posiadłości (punkt [10] na mapie Dzielnicy Handlowej), gdzie jest najbezpieczniejszy. Niemniej musisz się tam udać i sprowadzić go do siedziby straży w jednym kawałku.
    W środku bądź ostrożny – wszędzie czają się ukryci w cieniu bandyci, są pośród nich magowie. W punkcie [1], w zamkniętej etażerce, znajdziesz Szarfę Migotania. Ruszaj do schodów ([2]), które poprowadzą cię na piętro.
    Uwaga – punkt [3] oznacza skarbiec. Wejście do niego jest możliwe tylko wtedy, gdy pracujesz dla gangu Moiry.
    Na piętrze czeka cię mniej więcej to samo, co na parterze. W pokoju oznaczonym numerem [4] znajdziesz Krótki miecz +1, a jeden z przeciwników po drodze zostawi po sobie Różdżkę Mniejszego Przywołania. Udaj się do [5]. Spotkasz tam poszukiwanego informatora w towarzystwie legendarnej Moiry i jej trzech oprychów. Bez względu na to, jak poprowadzisz rozmowę, sytuacja skończy się walką. Kobieta zadaje celne i silne ciosy, ale mimo to nie powinna sprawić ci choćby takich problemów, jak atakujący z cieni bandyci, których niedawno miałeś przyjemność pokonać. Przy jej zwłokach znajdziesz Rapier +3 i Księżycową Maskę.
    Fihelisa możesz od razu odprowadzić do siedziby straży (zostaniesz automatycznie tam przeniesiony, gdy wybierzesz odpowiednią opcję dialogową), ale możesz też wcześniej wymusić od niego nagrodę w wysokości 2000 sztuk złota. Jeśli przyciśniesz go jeszcze bardziej, zbliżysz się o 1 punkt do charakterów Chaotyczny i Zły, a mężczyzna wskaże ci skrytkę w parku, w której ukrył sześć kamieni szlachetnych.

    Gdy porozmawiasz z kapitan Brelainą, otrzymasz zadanie udania się do Studni Starej Sowy w celu odnalezienia emisariusza Waterdeep.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw