Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights 2 • Zapowiedź • INSIMILION

    Neverwinter Nights 2


    Zapowiedź

    Działy gier » Neverwinter Nights 2 » Ogólnie o grze
    Autor: Orick
    Utworzono: 20.09.2006
    Aktualizacja: 02.09.2009



    » Pełna nazwa -
    Neverwinter Nights 2
    » Twórca -
    Piranha Bytes
    » Wydawca -
    JoWooD
    » Premiera światowa -
    listopad 2006 r.
    » Premiera krajowa -
    grudzień 2006 r.
    » Wymagania -
    Procesor - Athlon 3000+
    Pamięć - 512 MB
    Obraz - 128 MB Pixel Shared 2.0
    Dźwięk - Zgodny z DirectX 9.0
    HDD - 4 GB wolnego miejsca na dysku
    System 2000/XP
    » Oficjalna strona -
    www.atari.com/nwn

    Nareszcie. Szybkimi krokami zbliża się do nas premiera NWN 2. Większość graczy czeka na nią z niecierpliwością. Ja sam przeglądam teraz strony w poszukiwaniu newsów na temat gry. Ale przejdźmy do faktów.
    Grę wyda Atari, co nie jest niespodzianką. Jednak jej developer, Obsidian Entertaiment, zdaje się być dużo większą zagadką. Przyjrzyjmy mu się bliżej.
    Obsidian jest zespołem, utworzonym po rozpadzie Black Isle. Swą siedzibę ma w Orange County, w Kalifornii. Tam też trwają prace nad grą. Obsidian jest znany przede wszystkim graczom KOTOR 2. Jeżeli tylko developer pokaże się z równie dobrej strony, jak w przypadku wspomnianego KOTOR'a, to gra ma szanse stać się dużym hitem.
    Co już wiemy o samej grze? Podobnie, jak jej poprzedniczka, będzie oparta na silniku Aurory, choć sam silnik został podany modyfikacjom. Więc póki co, zmodyfikowana Aurora przyjęła nazwę Electron. Zostanie w nim zmienione prawie wszystko, jak chociażby sposób układania przedmiotów, sposób renderowania, czy poruszanie się po świecie. Niestety, z tego powodu przekonwertowanie starych modułów do nowej wersji będzie prawie niemożliwe.
    Większość NPC'ów zbudowana będzie z mniej, niż 3000 polygonów. I - co ciekawe - każdy z nich ma wyglądać inaczej. Oczywiście, nie spodziewajmy się, że nie spotkamy w grze dwóch tak samo wyglądających potworów, jednak podczas walki z kilkoma orkami, zapewne każdy z nich będzie różnił się od drugiego. Pomimo ładowania dwukrotnie większej ilości tekstur (lub nawet i więcej...), w niektórych przypadkach będzie można użyć tekstur o mniejszej rozdzielczości, a gra będzie nadal wyglądała lepiej. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu "shader technology."

    Interfejs był wzorowany na niektórych grach typu MMORPG - stawiając raczej na jego użyteczność i funkcjonalność, niż na powalający wygląd. Podstawową zmianą będą najprawdopodobniej udoskonalone skróty do najczęściej używanych funkcji. Wszystko to po to, żeby gracz wyzbył się przyzwyczajenia, które z duchem RPG raczej niewiele ma wspólnego, czyli pauzowania. Teraz wszystko będzie na swoim miejscu i odpowiednie akcje będzie można wywołać, poprzez np. naciśnięcie odpowiedniej kombinacji klawiszy.

    Electron oferuje nam różne nowinki w wyglądzie postaci. Teraz - nareszcie - nasze postacie będą mogły pochwalić się falującymi na wietrze pelerynami, czy szczegółowymi hełmami i tarczami. Do tego w lokacjach pojawią się schody - ale nie tak, jak przedtem, gdzie po wejściu na schody musieliśmy czekać, aż wczyta się lokacja. Teraz lokacje będą dwu- lub kilkupoziomowe. Dla graczy oznacza to dużo rzadsze pojawianie się napisu "Wczytywanie Obszaru"
    Twórcy nie ukrywają, że nasza postać będzie mogła dosiąść Wierzchowca. Nareszcie będziemy pokonywać kolejne kilometry na grzbiecie wiernego rumaka.

    Przypatrzmy się jednak dokładniej NASZEJ postaci. Pamiętasz stare portrety? Możesz się z nimi pożegnać. Twórcy mają zamiar wprowadzić Portrety 3d! W tym celu mają zamiar wykorzystać kilka pomysłów z gry, która z RPG ma raczej niewiele wspólnego - mianowicie z Simsów 2... Nasza postać więc będzie wyglądać naprawdę oryginalnie i co najważniejsze, dużo bardziej "ludzko".

    Więc tyle, na temat "Electronu". Odetchnijmy trochę i zajmijmy się tym, co większość - o ile nie każdy - Mistrz Podziemi lubi najbardziej, a mianowicie edytorem. Twórcy oferują nam edytor, znany z poprzednich części - aczkolwiek, podobnie jak w przypadku Silnika Aurory, nieco zmodyfikowanego. Twórcy zaoferują nam "Module Wizard", czyli edytor, przygotowany specjalnie do tworzenia modułów.

    Przyjrzyjmy się teraz samej grze. Podobnie jak poprzednik, Neverwinter Nights 2 będzie dział się w Faerunie (A jeżeli ktokolwiek podejrzewał cokolwiek innego, niechaj się chowa!). I znowu zawitamy w okolice miasta Neverwinter, jednak tym razem nie będzie nam dane pokierować naszym starym bohaterem. Teraz będziemy musieli stworzyć nową postać - zupełnie od zera.
    Jednak i tutaj czekają nas nowości. Twórcy oddają nam do dyspozycji podrasy. Póki co, znamy:

    • Shield Dwarves (Krasnoludy Tarczowe)
    • Gold Dwarves (Złote Krasnoludy)
    • Grey Dwarves (Duergary)
    • Dark Elves (Drowy)
    • Moon Elves (Księżycowe Elfy)
    • Sun Elves (Elfy Słoneczne)
    • Wood Elves (Leśne Elfy)
    • Deep Gnomes (Svirfneblin)
    • Rock Gnomes (Gnomy kamienne)
    • Lightfoot Halfling (Niziołek Lekkostopy)
    • Strongheart Halfling (Niziołek Waleczniak)
    • Aasimar
    • Tiefling

    Poza tym, wiemy już co nieco o klasach. Nasza postać będzie mogła się wcielić w Barbarzyńcę, Łotra, Wojownika, Czarodzieja, Czarownika, Warlock (polska nazwa nie jest jeszcze znana), Kapłana, Paladyna, Barda. Wraz z kolejnymi awansami, nasza postać będzie mogła osiągnąć poziomy w klasach prestiżowych. Póki co znamy następujące klasy prestiżowe:

    • Harper Agent (Niegdyś Harfiarz Zwiadowca, teraz Agent Harfiarzy)
    • Sacred Fist (Święta Pięść)
    • Shadowdancer (Tancerz Cienia)
    • Shadow Thief of Amn (Złodziej Cienia z Amn)
    • Warder (Czarny Strażnik)
    • Weapon Master (Mistrz Broni)
    • Red Dragon Disciple (Uczeń Czerwonego Smoka)
    • Arcane Trickster
    • Neverwinter Nine
    • Warpriest
    • Duelist
    • Frenzied Berserker
    • Divine Champion (niegdyś Czempion Torma, teraz Boży Czempion)

    Twórcy pozwolili nam też na określenie przeszłości naszej postaci, co będzie mieć wpływ na przeszłość naszej postaci - podobnie jak w Arcanum, będziemy mogli wybrać to, co nasza postać robiła przez rozpoczęciem przygody - co będzie mieć wpływ na resztę gry, np. kontakty z NPC'ami i inne czynniki.

    Naszej postaci będą mogły towarzyszyć trzy postacie (NPC). Mimo, że ma być ich mniej, jednak mają być dużo ciekawsi i interakcja z nimi ma być rozwinięta do jak najwyższego poziomu. Czy dane nam będzie zobaczyć pełne uczucia romanse? Tego przekonamy się już niedługo!
    Wymagania sprzętowe nie są jeszcze znane. Nie potwierdzono wiadomości, jakoby NwN 2 miał chodzić pod Linuxem czy pod Macintoshem - gra oparta będzie na DirectX, a nie na OpenGL, który umożliwiał poprzedniczce granie na systemie Linux.
    Co do trybu Multiplayer, chyba nie trzeba wyjaśniać - NwN 2 będzie go posiadał, zapewne w równie rozbudowanej formie jak poprzednik, a może i jeszcze lepszej.
    W Polsce grą zajmie się CD Projekt - Mimo, iż z początku polonizacją zajmował się LEM, jednak później projekt przejęło CD Projekt. Kiedy NwN 2 w polskiej wersji językowej? Jeszcze nie wiemy. Jednak znając CD Projekt, długo czekać nie będziemy musieli.

    Co nam pozostało? Czekać, czekać i jeszcze raz czekać - do 31 października. Wtedy też gra ujrzy światło dzienne.
    Nie wiem jak ty, ale ja czekam z niecierpliwością.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw