Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights • Żebracze Gniazdo • INSIMILION

    Neverwinter Nights » Solucja


    Żebracze Gniazdo

    Działy gier » Neverwinter Nights » Poradniki » Solucja
    Autor: Insha
    Utworzono: 17.08.2009
    Aktualizacja: 06.06.2011

     

    1. Zepsuty wóz
    2. „Lśniący wąż” - gospoda
    3. Świątynia Helma
    4. Zabarykadowany dom – kryjówka Krestala
    5. Skład
    6. Brama wielkiego cmentarza - zablokowana
    7. Siedziba sekty
    8. Zabarykadowany dom – kryjówka Jemanie'a

    Po wejściu do dzielnicy porozmawiaj z kapitanem bramy Ergusem, a poprosi cię o znalezienie jednego z jego strażników, Waltersa.
    Pierwszym miejscem, do którego powinieneś się udać, jest „Lśniący wąż” (2). Przebywa tam Harben Ashensmith. Opowie ci on o ogólnej sytuacji w tej okolicy oraz zleci odnalezienie i ochronienie przed zombie dwóch mężczyzn: Krestala i Jemanie'a. Ten pierwszy zabarykadował się w domu na północ od karczmy (4). Znajdziesz go tam na drugim piętrze. Opowie ci o składzie, będącym kiedyś siedzibą bandytów zwanych Chłopcami z Wybrzeża Mieczy. Jest to jedna z dwóch dróg, poprzez które dostaniesz się do krypt ciągnących się pod dzielnicą (bo chyba oczywiste, że skoro w okolicy pełno jest nieumarłych, to trafisz tam prędzej czy później). O drugiej powie ci Jemanie, ukrywający się w innym domu, na zachodzie (8). Będzie mówić o tajemniczej sekcie, przebywającej w dziwnym budynku, do którego można wejść tylko, gdy ma się kamień strażniczy (7). Da ci go, przy okazji prosząc o odnalezienie jego brata, Torina, który ostatnio miał z nimi coś wspólnego.
    Obie drogi nie różnią się wiele od siebie – są to dwa budynki, na końcu których jest „boss” – lisz Drawl lub przywódca kultystów. Ponadto, tam, gdzie jest wspomniany nieumarły, jest też zaginiony Walters. Spokojnie możesz kazać mu pójść pod bramę, nic mu się nie stanie. Za jego uwolnienie otrzymasz 50 PD.
    Teraz powinieneś być w kryptach. W pomieszczeniu obok znajduje się dźwignia otwierająca jedyne drzwi. W pokoju z pająkiem jest wyjście prowadzące na wielki cmentarz. Tam skieruj się do miejsca na mapie oznaczonego jako „Zaułki potępionych”. Znajdziesz się we właściwej krypcie.

    1. Ciało Torina
    2. Cela Jareda
    3. Pokój Gulnan
    4. Ołtarz
    5. Gulnan

    Drzwi naprzeciwko miejsca, w którym obecnie jesteś, są zamknięte. Pasują do nich dwa klucze. Najszybciej będzie udać się do pomieszczenia na prawo (1). Leży tam ciało Torina, a przy nim ów klucz oraz pierścień, który zabierz. Do wspomnianego na początku pokoju właściwie nie musisz się udawać, jednak warto – dla doświadczenia w postaci mumii oraz całkiem miłej zbroi. Możesz jednak od razu pójść do wielkiej sali w centrum mapy. Proponowałabym jeszcze zajrzeć do celi, gdzie przetrzymywany jest były przywódca sekty z Żebraczego Gniazda, Jared. Od tak, dla fabuły. Potem tylko pokój Gulnan, z tego samego powodu, chociaż należy wspomnieć, że jest tam drugi prastary klucz. Teraz spójrz na mapę i idź w stronę numeru 4. Znajduje się tam ołtarz, po którego zniszczeniu (opcja: wyważ) zombie przestaną się pojawiać, a co ważniejsze – otrzymasz 200 PD. Najlepiej się tam przekraść, zostawiając towarzysza przed salą, a samemu idąc w cieniu bądź wzdłuż ściany, by nie zwrócić na siebie uwagi yuan-ti. Do zrobienia zostało ci już jedynie wykończenie Gulnan, sprawczyni całego zamieszania w dzielnicy oraz posiadaczki serca, które jest kolejnym składnikiem lekarstwa na zarazę. Po walce podnieś je z ziemi i zanieś Aribeth.

    Nie zapomnij wrócić do dzielnicy/wychodząc z niej, aby odebrać nagrodę od Harbena w postaci 200 złota i krótkiego miecza +1 oraz poinformować Jemaniego o śmierci brata – otrzymasz 100 PD i jego pierścień.

    Zadania poboczne

    Zaginiony brat

    W świątyni Helma spotkasz Bertranta, martwiącego się długą nieobecnością jego brata. Możesz go dla niego spróbować odnaleźć, niestety natrafisz już tylko na jego zwłoki. Leżą one w pobliżu wielkiego cmentarza, właściwie tuż pod tablicą z tym napisem. Przy martwym ciele Marcusa znajdziesz jego dziennik i kostur maga. Wróć z nimi do zleceniodawcy. Musisz najpierw przekonać go, że mówisz prawdę – najpewniejszym sposobem jest pokazanie kostura. Teraz masz dwa wyjścia: targować się o przedmioty – mężczyzna zapłaci ci za nie 400 sztuk złota i poskutkuje to 3 punktami w stronę złego charakteru - lub oddać rzeczy za darmo, i tak otrzymasz tyle samo pieniędzy, ale 3 punkty polecą do dobrego.

    Zepsuty wóz

    Mniej więcej w centrum mapy natkniesz się na wóz, a przy nim małżeństwo niziołków. Mężczyzna o imieniu Aldo poprosi cię o przyprowadzenie ich przyjaciela, który poszedł szukać części do pojazdu. Hektora, bo tak się nazywa, znajdziesz w sklepie Toma Kołodzieja, zaraz obok świątyni Helma. Pozwól mu towarzyszyć sobie w drodze powrotnej (przedtem możesz oczyścić ją sobie z zombie, będzie łatwiej). Porozmawiaj ponownie z Aldo, a otrzymasz 100 PD.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw