Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 TES IV: Oblivion • Umiejętności • INSIMILION

    TES IV: Oblivion


    Umiejętności

    Działy gier » TES IV: Oblivion » Opisy
    Autor: Oceansoul
    Utworzono: 13.09.2009
    Aktualizacja: 14.10.2009

    Wgrze istnieje dwadzieścia jeden umiejętności, które może rozwijać bohater. Każda ze zdolności przyporządkowana jest jednemu współczynnikowi oraz jednej specjalizacji.
    Podczas procesu kreacyjnego – czy to wybierając spośród gotowych klas, czy to tworząc własną – siedem umiejętności stanie się umiejętnościami głównymi, zaś wszystkie pozostałe – umiejętnościami pobocznymi. Rozwijać można każdą, ale pamiętaj, że tylko polepszanie zdolności uważanych za główne ma wpływ na możliwość awansowania – aby postać osiągnęła kolejny poziom, musi rozwinąć umiejętności główne o sumę dziesięciu punktów, nie ma jednak znaczenia, czy poświęci się trenowaniu tylko jednej z nich, czy też zajmie każdą po trochu.
    Tempo, w jakim zdobywa się kolejny poziom zdolności, maleje wraz ze wzrostem jej poziomu – o ile na początku gry dość szybko będziesz się rozwijać, o tyle po pewnym czasie potrzebne stanie się więcej godzin treningu, by poprawić umiejętności. Prędkość zależy też od tego, czy umiejętność należy do klasowej specjalizacji oraz czy jest jedną z umiejętności głównych:

    • umiejętności klasowe rozwijane są 25% szybciej;
    • umiejętności główne rozwijane są 40% szybciej;
    • umiejętności będące zarówno klasowymi, jak i głównymi, rozwijane są 55% szybciej.

    Umiejętności możesz rozwijać poprzez częste ich używanie albo poprosić o pomoc nauczyciela. Trener jest w stanie zwiększyć daną zdolność o pięć punktów na każdy poziom postaci – o ile zapłacisz odpowiednią sumę w złocie albo wykonasz wpierw zleconą misję (tyczy się to nauczycieli na najwyższym poziomie). Limit pięciu punktów nie dotyczy każdej umiejętności z osobna, tylko wszystkich razem. Możesz nim jednak dowolnie dysponować i wedle woli rozdzielić między kilka umiejętności albo przeznaczyć wszystkie do podniesienia jednej.

    Istnieje pięć poziomów zaawansowania w każdej ze zdolności, a są to:

    • Nowicjusz: 0-24 punktów;
    • Uczeń: 25-49 punktów;
    • Czeladnik: 50-74 punktów;
    • Ekspert: 75-99 punktów;
    • Mistrz: 100 punktów i więcej.

    Nieco inaczej wygląda poziom trenerów – nauczycieli dzielimy jedynie na trzy grupy:

    • trener niskiego poziomu: naucza postaci mające 0-40 punktów danej umiejętności;
    • trener średniego poziomu: naucza postaci mające 0-70 punktów danej umiejętności;
    • trener mistrzowskiego poziomu: naucza postaci mające 71-100 punktów danej umiejętności.

    Aby nauczyciel najwyższego poziomu zechciał cię szkolić, musi skierować cię do niego któryś z pozostałych trenerów. Gdy osiągniesz 70 punktów w danej umiejętności, porozmawiaj z jednym z nich, a powinien pojawić się nowy temat konwersacji, ‘Trening’. Wówczas dowiesz się, gdzie szukać prawdziwego mistrza w tym fachu. Ten najprawdopodobniej poprosi cię o wyświadczenie drobnej przysługi – jeśli masz problem z wykonaniem którejś z nich, zerknij do solucji.

    Kolejnym sposobem na zwiększanie umiejętności jest czytanie książek. Odpowiednie woluminy dodadzą jeden punkt do określonej zdolności, ale każdy tytuł możesz zgłębić jedynie raz – przez co lepiej zostawić je na później, gdy coraz wolniej będziesz się rozwijać. Dzięki lekturze nie zwiększysz umiejętności, w których zdobyłeś już 100 punktów lub więcej. Niełatwo będzie odnaleźć wszystkie księgi – niektóre rozmieszczane są losowo (najczęściej w kufrach w jaskiniach i podziemiach), innych warto szukać w bibliotekach w siedzibach poszczególnych gildii, zaś jeszcze inne tomy możesz otrzymać jako nagrody za wykonanie zadań.
    Istnieje też możliwość zwiększenia umiejętności poprzez ukończenie określonej misji, ale szczegóły na ten temat pojawią się przy opisie konkretnej zdolności.

    Akrobatyka

    Pozwala na wyższe skakanie oraz spadanie z dużych wysokości bez uszczerbku na zdrowiu. Rozwijając tę umiejętność, zyskasz nowe możliwości podczas walki, takie jak atakowanie z wyskoku albo uniki.

    Powiązana specjalizacja: Ukrywanie się.
    Powiązany współczynnik: Szybkość.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Khajiita, +5 dla Leśnego elfa.





    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:tności:

    • poziom Nowicjusza - nie możesz wykonywać ataku podczas skoku lub spadania;
    • poziom Ucznia - możesz wykonać atak podczas skoku lub spadania;
    • poziom Czeladnika - podczas blokowania ciosu wroga możesz skoczyć w dowolnym kierunku, aby wykonać unik; zyskujesz zdolność wykonania silnego ataku podczas skoku lub opadania;
    • poziom Eksperta - kondycja postaci spada o 50% wolniej podczas skakania;
    • poziom Mistrza - zyskujesz zdolność skakania po powierzchni wody.



    Wzór na zależność wysokości skoku od wartości umiejętności:
    64 + wysokość Akrobatyki = wysokość skoku

    Wzór na obrażenia odniesione w wyniku upadku z dużej wysokości:
    Obrażenia bazowe*(1,25-wysokość Akrobatyki/10000) = ilość odniesionych obrażeń



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Ida Vlinorman (Dom Idy Vlinorman w Dzielnicy Elfickich Ogrodów w Cesarskim Mieście) i Tkaczka Słów (Dom Tkaczki Słów w Anvil);
    • średniego poziomu - Ganredhel (Dom Ganredhela w Cheydinhal) i Tsrava (Dom J’Bari w Leyawiin);
    • mistrzowskiego poziomu - Torbern (Obóz Aerin, położony na północnym wschodzie od Cheydinhal).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Czarna strzała, t.1 [ID: 000243CD]
      - w domu Torbala Dostatecznego w Siwej Sadybie, książka spoczywa w skrzyni przy łóżku;
      - w Domu Manii, na półce w komnatach księcia (wymaga dodatku Shivering Isles).
    • Taniec w ogniu, t.1 [ID: 000243CB]
      - w domu Gandredhela w Cheydinhal, książka leży na stole na piętrze.
    • Taniec w ogniu, t.4 [ID: 000243CC]
      - w zamku Kvatch, w drugiej części głównego holu, książka leży na stole po prawej stronie (po ukończeniu zadania Bitwa o Zamek Kvatch; patrz: Solucja, Zadania poboczne - Kvatch).
    • Tajemnica Talary, t.1 [ID: 000243CE]
      - w lokacjach losowych;
      - na skrzyni na The Laughing Coast, na szczycie góry (wymaga dodatku Shivering Isles).
    • Złodziej [ID: 000243CA]
      - w domu S’Krivvy w Bravil, na regale na piętrze.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • Solucja, Gildia Wojowników - Zadania dla Azzana), powiedz Arvenie Thelas, że Tkaczka Słów nie jest odpowiedzialna za jej kłopoty. W nagrodę twoja Akrobatyka wzrośnie o 1 punkt.
    • stały wzrost Akrobatyki o 2 punkty zapewnia Błogosławieństwo Matki Nocy – otrzymasz je po wykonaniu zadania Kto winny? (patrz: Solucja, Mroczne Bractwo - Zadania dla Ocheevy).

    Alchemia

    Dzięki tej umiejętności z zebranych składników samodzielnie przygotujesz eliksiry i trucizny. Pozwala na identyfikowanie właściwości poszczególnych składników.

    Powiązana specjalizacja: Magia.
    Powiązany współczynnik: Inteligencja.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Leśnego elfa, +5 dla Argonianina, Bretona i Wysokiego elfa.




    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - pozwala rozpoznać jedną z czterech właściwości każdego składnika;
    • poziom Ucznia - pozwala rozpoznać dwie z czterech właściwości każdego składnika;
    • poziom Czeladnika - pozwala rozpoznać trzy z czterech właściwości każdego składnika;
    • poziom Eksperta - pozwala rozpoznać wszystkie cztery właściwości każdego składnika;
    • poziom Mistrza - umożliwia tworzenie mikstur jednoskładnikowych; tylko pierwsza spośród właściwości tej ingrediencji ma wpływ na działanie eliksiru.


    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Felen Relas (Gildia Magów w Anvil) i S’drassa (Gildia Magów w Leyawiin);
    • średniego poziomu - Ardaline (Gildia Magów w Bravil) i Brotch Calus (Dom Brotcha Calusa w Brumie);
    • mistrzowskiego poziomu - Sinderion (piwniczka Karczmy Zachodniej Kniei w Skingradzie).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Traktat o palniku [ID: 00073A5F]
      - w Gospodzie Pod Cesarskim Mostem, pod łóżkiem maga Lithniliana;
      - w lokacjach losowych.
    • De Rerum Dirennis [ID: 000243D2]
      - w sklepie Alchemiczne Rozmaitości w Skingradzie, na półce na piętrze.
    • Gra przy kolacji [ID: 000243CF]
      - w siedzibie Gildii Magów w Chorrol, w biblioteczce na parterze;
      - w Iglicy Mroźnych Szczytów, po zakupie pracowni alchemicznej (wymaga pluginu Wieża Czarodzieja).
    • Mannimarco, Król Robactwa [ID: 000243D0]
      - w Archiwum Uniwersytetu Wiedzy Tajemnej, w gablocie na parterze.
    • Pieśń alchemików [ID: 000243D1]
      - w Lustratorium Uniwersytetu Wiedzy Tajemnej, na regale na parterze.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli uratowałeś Argonianina Jeeliusa podczas wykonywania zadania Kaplica Dagona (patrz: Solucja, Wątek główny), udaj się do Świątyni Jedynego w Cesarskim Mieście – wówczas wdzięczny kapłan zwiększy twoją umiejętność Alchemii o jeden punkt.

    Atletyka

    Determinuje prędkość, z jaką postać biega i pływa, oraz jak szybko przy tym się męczy. Wraz z rozwojem tej umiejętności postać coraz lepiej regeneruje kondycję podczas biegu.

    Powiązana specjalizacja: Walka.
    Powiązany współczynnik: Szybkość.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Argonianina i Redgarda, +5 dla Khajiita i Mrocznego elfa.




    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - regeneracja kondycji podczas biegu następuje dość wolno;
    • poziom Ucznia - regeneracja kondycji podczas biegu postępuje o 25% szybciej;
    • poziom Czeladnika - regeneracja kondycji podczas biegu postępuje o 50% szybciej;
    • poziom Eksperta - regeneracja kondycji podczas biegu postępuje o 75% szybciej;
    • poziom Mistrza - podczas biegu nie następuje spowolnienie regeneracji kondycji.


    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Mahei (sklep Najlepsze Towary i Gwarancje w Leyawiin, Dom Mahei w Leyawiin) i Uuras Pasterz (Dom Uurasa Pasterza w Skingradzie);
    • średniego poziomu - Wiążże-Szybciej (Fo’c’sle w Anvil) i Honditar (Dom Honditara w Chorrol);
    • mistrzowskiego poziomu - Rusia Bradus (Dom Silgora Bradusa w Anvil).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Argoniański klient, t.1 [ID: 000243E2]
      - w lokacjach losowych.
    • Żebrak [ID: 000243E1]
      - w Świątyni Władcy Chmur, na regale w głównym holu.
    • Taniec w ogniu, t.3 [ID: 000243DF]
      - w domu Uurasa Pasterza w Skingradzie, w biblioteczce na drugim piętrze.
    • Okup Zareka [ID: 000243DE]
      - w pomieszczeniach Areny w Cesarskim Mieście, w kredensie obok Owyna.
    • Czerwona Kuchnia [ID: 000243E0]
      - w prywatnych kwaterach zamku w Anvil, na biurku.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:

    Blok

    Zmniejsza ilość zadawanych przez wroga obrażeń w walce w zwarciu, pozwala na blokowanie wrażych ciosów za pomocą tarczy, broni lub pięści. Po rozwinięciu do odpowiedniego poziomu umożliwi rozbrojenie lub odrzucenie oponenta.

    Powiązana specjalizacja: Walka.
    Powiązany współczynnik: Wytrzymałość.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Orka, +5 dla Norda.




    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - podczas blokowania następuje spadek kondycji postaci;
    • poziom Ucznia - postać nie męczy się podczas blokowania ciosów wroga;
    • poziom Czeladnika - tarcza i broń nie niszczą się podczas blokowania; kiedy blokujesz podczas walki wręcz, wróg może zostać odrzucony na pewną odległość;
    • poziom Eksperta - blokowanie za pomocą tarczy umożliwia odrzucenie przeciwnika na pewną odległość;
    • poziom Mistrza - blokowanie za pomocą tarczy umożliwia rozbrojenie przeciwnika.


    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Fadus Calidius (Gildia Wojowników w Skingradzie) i Huurwen (Gildia Wojowników w Anvil);
    • średniego poziomu - Ambroise Canne (Dom Ambroise’a Canne w Skingradzie) i Lum gro-Baroth (Gildia Wojowników w Chorrol);
    • mistrzowskiego poziomu - Andragil (Dom Andragil w Bravil).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Taniec w ogniu, t.2 [ID: 000243EA]
      - w Strażnicy w Dzielnicy Elfickich Ogrodów w Cesarskim Mieście, na stole.
    • Śmiertelny cios Abernanit [ID: 000243E8]
      - w jadalni Gildii Wojowników w Anvil, w skrzyni.
    • Zwierciadło [ID: 000243E9]
      - w barakach straży miejskiej w Leyawiin, na półce w magazynie.
    • wypaczenie na Zachodzie [ID: 000243EC]
      - w Świątyni Władcy Chmur, na biurku w głównym holu (po wykonaniu zadania Kaplica Dagona; patrz: Solucja, Wątek główny);
      - egzemplarz otrzymasz od brata Pinera z Opactwa Weynon, jeśli poprosisz go o pomoc podczas wykonywania zadania Dostarcz Amulet (patrz: Solucja, Wątek główny);
      - w lokacjach losowych.
    • wojownik [ID: 000243EB]
      - w zamku Leyawiin, w komnatach hrabiny Alessii Caro, na komodzie;
      - w zamku Battlehorn, po zakupieniu mebli do sypialni (wymaga pluginu Twierdza Wojownika).


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli ukończyłeś zadanie Pochodzenie Szarego Księcia (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Cesarskie Miasto), Agronak gro-Malog zwiększy twój Blok o trzy punkty.
    • jeśli udało ci się ukończyć zadanie Ścieżka Brzasku (patrz: Solucja, Wątek główny), a Baurus przeżył, porozmawiaj z żołnierzem w Świątyni Władcy Chmur – twoja umiejętność Blok wzrośnie o 1 punkt;
    • na dziedzińcu Świątyni Władcy Chmur dwaj Ostrza – Fortis i Pelagius – ćwiczą walkę; przyjrzyj się ich treningowi, a twój Blok wzrośnie o 2 punkty.

    Broń obuchowa

    Decyduje o skuteczności ataku za pomocą maczug, młotów i toporów. Wraz z rozwojem umiejętności twoje ciosy zadawane za pomocą obuchów staną się potężniejsze i bardziej dotkliwe dla wrogów.

    Powiązana specjalizacja: Walka.
    Powiązany współczynnik: Siła.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Norda, Orka i Redgarda, +5 dla Cesarskiego i Mrocznego elfa.




    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - możesz wykonywać podstawowy silny atak, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia;
    • poziom Ucznia - możesz wykonywać mistrzowski silny atak, który zadaje 3 razy dotkliwsze obrażenia;
    • poziom Czeladnika - możesz wykonywać mistrzowski silny atak w lewą i prawą stronę, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia oraz ma szansę rozbroić wroga;
    • poziom Eksperta - możesz wykonywać mistrzowski silny atak do tyłu, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia oraz ma szansę powalić wroga;
    • poziom Mistrza - możesz wykonywać mistrzowski silny atak w przód, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia oraz ma szansę sparaliżować wroga.



    Wzór na zależność zadawanych obrażeń od wartości umiejętności:
    obrażenia bazowe broni obuchowej*(0,075+Siła*0,0005)*(1+0,075*Broń obuchowa) == obrażenia zadawane daną bronią obuchową



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Bugak gro-Bol (sklep Księgi z Południa w Leyawiin) i Vigdis (Gildia Wojowników w Anvil);
    • średniego poziomu - Azzan (Gildia Wojowników w Anvil) i Christophe Marane (Gospoda Na Rozstajach Briny, położona na północ od Anvil);
    • mistrzowskiego poziomu - Irene Metrick (Dom Irene Metrick w Dzielnicy Elfickich Ogrodów w Cesarskim Mieście).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Znaczenie miejsca [ID: 000243EE]
      - w podziemiach zamku Bravil, na stole.
    • Król [ID: 000243F0]
      - w zamku Anvil, w królewskich kwaterach, na stole;
      - w zamku Battlehorn, po zakupieniu mebli do sypialni (wymaga pluginu Twierdza Wojownika).
    • Legendarne Sancre Tor [ID: 00073A62]
      - w domu Vileny Donton w Chorrol, na drugim piętrze.
    • Meandry władania buławą [ID: 00073A66]
      - w lokacjach losowych.
    • w strażnicy zapada zmrok [ID: 000243EF]
      - w Jaskini Goblina Jima.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli po wykonaniu zadania dla Hermaeusa Mory (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil) wybierzesz Ścieżkę Stali z Oghmy Infinium, twoja umiejętność Broń obuchowa wzrośnie o 10 punktów.

    Celność

    Decyduje o sukcesie w posługiwaniu się łukiem i strzałami, zwiększa obrażenia zadawane za pomocą broni dystansowej. W żaden sposób nie wpływa na trajektorię lotu strzały.

    Powiązana specjalizacja: Ukrywanie się.
    Powiązany współczynnik: Zwinność.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Leśnego elfa, +5 dla Mrocznego elfa.




    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - gdy napinasz łuk, spada twoja kondycja;
    • poziom Ucznia - podczas napinania łuku twoja kondycja nie spada;
    • poziom Czeladnika - podczas napinania łuku możesz przybliżać i oddalać widok;
    • poziom Eksperta - trafienie ma szansę powalić przeciwnika;
    • poziom Mistrza - trafienie ma szansę sparaliżować przeciwnika.


    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Edla Mroczne-Serce (Dom Regnera w Brumie) i Shameer (Wielka Kaplica Julianosa w Skingradzie);
    • średniego poziomu - Pinarus Inventius (Dom Pinarusa Inventiusa w Anvil), Reman Broder (Dom Remana Brodera w Skingradzie) i Melliwin Mongrel (Zatoczka Dunbarrow – o ile posiadasz plugin Jaskinia Piratów i zatrudniłeś łuczarza);
    • mistrzowskiego poziomu - Alawen (Obóz Trollowej Świecy, położony na wschód od Anvil).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Czarna strzała, t.2 [ID: 00024531]
      - w skrzyni Teinaavy, w kwaterach mieszkalnych Sanktuarium Mrocznego Bractwa w Cheydinhal;
      - w lokacjach losowych.
    • Taniec w ogniu, t.5 [ID: 00024411]
      - w domu Regnera w Brumie, na stole na parterze.
    • Ojciec Niben [ID: 00024530]
      - w zamku Bravil, na półce w Północnym Skrzydle.
    • Złota Wstęga Zasługi [ID: 00024410]
      - w skrzyni w sali treningowej, w Sanktuarium Mrocznego Bractwa w Cheydinhal;
      - w Czeluści Wzgardy po zakupieniu mebli do gabinetu (wymaga pluginu Złowrogie Leże).
    • Vernaccus i Bourlor [ID: 0002452F]
      - w Księgach Renoita w Cheydinhal.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:

    Ciężki pancerz

    Pozwala na noszenie żelaznych, stalowych i ebonowych pancerzy oraz zbroi krasnoludzkich, orkowych czy daedrycznych. Wraz z rozwojem umiejętności, ciężki rynsztunek obciąża cię coraz mniej.

    Powiązana specjalizacja: Walka.
    Powiązany współczynnik: Wytrzymałość.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Cesarskiego, Norda i Orka, +5 dla Redgarda.




    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - ciężki pancerz zużywa się o 150% szybciej;
    • poziom Ucznia - ciężki pancerz zużywa się w normalnym tempie;
    • poziom Czeladnika - ciężki pancerz zużywa się o 50% wolniej;
    • poziom Eksperta - waga noszonego ciężkiego pancerza zmniejsza się o połowę;
    • poziom Mistrza - noszony ciężki pancerz nie obciąża postaci w żadnym stopniu.



    Wzór na zależność właściwości ochronnych ciężkiego pancerza od wysokości umiejętności:
    (0,35+0,0065*Ciężki pancerz)*bazowe właściwości ochronne ciężkiego pancerza == końcowe właściwości ochronne ciężkiego pancerza



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Brodras (Gildia Wojowników w Leyawiin) i Bumph gra-Gash (Gildia Wojowników w Brumie);
    • średniego poziomu - Varnado (sklep Najlepsza Obrona w Dzielnicy Handlowej Cesarskiego Miasta);
    • mistrzowskiego poziomu - Pranal (Gospoda Roxey, położona na północ od Cesarskiego Miasta).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • 2920, Śródrocze, t.6 [ID: 00024402]
      - w Ogniu i Stali w Chorrol, na półce.
    • Chimarvamidium [ID: 00024403]
      - w dzielnicy więziennej Cesarskiego Miasta, na pierwszym piętrze w barakach Legionu Cesarskiego, na półce.
    • Historia Gildii Wojoników, 1-sze Wyd. [ID: 000A915C]
      - w Gildii Wojowników w Chorrol, w zamkniętej gablocie;
      - w Mistycznym Archiwum Uniwersytetu Wiedzy Tajemnej, w gablocie;
      - w Gildii Wojowników w Anvil, w gablocie na drugim piętrze.
    • Opowieść Hallgerda [ID: 00024401]
      - w Gildii Wojowników w Chorrol, w skrzyni w wieży.
    • Historia Gildii Wojowników [ID: 00024405]
      - w lokacjach losowych;
      - w zamku Battlehorn, po zakupieniu mebli do biblioteki (wymaga pluginu Twierdza Wojownika).
    • Jak Orsinium [ID: 00024404]
      - w zamku w Brumie, na biurku w kwaterach lorda.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli udało ci się ukończyć zadanie Ścieżka Brzasku (patrz: Solucja, Wątek główny), a Baurus przeżył, porozmawiaj z żołnierzem w Świątyni Władcy Chmur – twoja umiejętność Ciężki pancerz wzrośnie o 1 punkt;
    • jeśli po wykonaniu zadania dla Hermaeusa Mory (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil) wybierzesz Ścieżkę Stali z Oghmy Infinium, twoja umiejętność Ciężki pancerz wzrośnie o 10 punktów.

    Handel

    Pozwala się targować, sprzedawać towary za wyższe kwoty i kupować za niższe.

    Powiązana specjalizacja: Ukrywanie się.
    Powiązany współczynnik: Osobowość.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Cesarskiego, +5 dla Redgarda.






    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - cena za sprzedaż przedmiotów jest obniżana, w zależności od stopnia zużycia towarów;
    • poziom Ucznia - cena za sprzedaż zużytych towarów jest taka sama jak za przedmioty w dobrym stanie;
    • poziom Czeladnika - możesz sprzedawać każdy rodzaj dóbr wszystkim kupcom;
    • poziom Eksperta - możesz zainwestować w każdy sklep, zwiększając o 500 sztuk złota gotówkę posiadaną przez kupca;
    • poziom Mistrza - wszyscy handlarze mają o 500 sztuk złota więcej; możesz kupować przedmioty po cenie ich aktualnej wartości.


    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Mach-Na (sklep Księgi Mach-Na w Cheydinhal) i Foroch (Gospoda Zagajnik Gota, położona na zachód od Kvatch);
    • średniego poziomu - Seed-Neeus (sklep Towary z Północy w Chorrol), Margarte (Dom Margarte w Leyawiin) i Khafiz (Zatoczka Dunbarrow – o ile posiadasz plugin Jaskinia Piratów i zatrudniłeś pasera);
    • mistrzowskiego poziomu - Palonirya (sklep Boska Elegancja w Dzielnicy Handlowej Cesarskiego Miasta).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • 2920, Pełnia Słońca, t.7 [ID: 00024534]
      - w redakcji kuriera Czarny Rumak w Dzielnicy Handlowej Cesarskiego Miasta.
    • Gra w kupowanie [ID: 00024532]
      - w domu Fathisa Ulesa w dzielnicy Elfickich Ogrodów Cesarskiego Miasta.
    • Taniec w ogniu, t.6 [ID: 00024535]
      - w domu Casty Scribonii w Chorrol, na półce na piętrze.
    • Taniec w ogniu, t.7 [ID: 00024536]
      - w lokacjach losowych.
    • wilcza Królowa, t.4 [ID: 00024533]
      - w biurze Cesarskiej Izby Handlowej w dzielnicy handlowej Cesarskiego Miasta.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:

    Iluzja

    Ta szkoła magii pozwala na tworzenie światła, zauroczenie i sparaliżowanie człowieka lub bestii oraz stanie się niewidzialnym.

    Powiązana specjalizacja: Magia.
    Powiązany współczynnik: Osobowość.
    Bazowy bonus do umiejętności: +5 dla Argonianina, Bretona i Wysokiego elfa.





    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - możesz rzucać zaklęcia Iluzji z poziomu Nowicjusza;
    • poziom Ucznia - możesz rzucać zaklęcia Iluzji z poziomu Nowicjusza i Ucznia;
    • poziom Czeladnika - możesz rzucać zaklęcia Iluzji z poziomu Nowicjusza, Ucznia i Czeladnika;
    • poziom Eksperta - możesz rzucać zaklęcia Iluzji z poziomu Nowicjusza, Ucznia, Czeladnika i Eksperta;
    • poziom Mistrza - możesz rzucać zaklęcia Iluzji ze wszystkich poziomów.

    Opis wszystkich zaklęć magii iluzji możesz przeczytać tutaj.



    Wzór na ilość many potrzebną do rzucania zaklęcia Iluzji w zależności od wartości umiejętności:
    bazowy koszt many*[1,4-(0,012*Iluzja)] = końcowy koszt many



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Jantus Brolus (Dom Istirusa Brolusa w Brumie), Hil Wysoki (Wielka Kaplica Arkaya w Cheydinhal) i Esbern (Wielka Kaplica Arkaya w Cheydinhal; wymaga pluginu Rycerze Dziewięciorga);
    • średniego poziomu - Carahil (Gildia Magów w Anvil);
    • mistrzowskiego poziomu - Martina Floria (Chironazjum Uniwersytetu Wiedzy Tajemnej w Cesarskim Mieście).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Argoniański klient, t.3 [ID: 00024407]
      - w Mistycznym Archiwum Uniwersytetu Wiedzy Tajemnej, w biblioteczce na piętrze.
    • Incydent w Nekrom [ID: 00024408]
      - w rezydencji Wierzbowy Brzeg w Cheydinhal, w komodzie na piętrze.
    • Tajemnica Talary, t.4 [ID: 0002440A]
      - w Forcie Caractacus, pod biurkiem w laboratorium;
      - w lokacjach losowych.
    • Komentarze Mitycznego Brzasku, t.3 [ID: 00022B06]
      - otrzymasz ją od Gwinasa lub Phintiasa podczas wykonywania zadania Ścieżka Brzasku (patrz: Solucja, Wątek główny);
      - kilka kopii znajduje się w Zatopionych Kanałach oraz w Jaskiniach pod Jeziorem Arrius.
    • Palla, t.1 [ID: 00024409]
      - w Wieży Arkveda, obok Kuli Vaerminy (dostęp do fortu uzyskasz podczas wykonywania zadania dla daedry Vaerminy; patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil).
    • wilcza Królowa, t.3 [ID: 00024406]
      - w Gildii Magów w Brumie, na biurku w piwnicy.

    Lekki pancerz

    Pozwala na noszenie pancerza wykonanego ze skóry, futra czy szkła oraz zbroi kolczej, mithrilowej i elfiej. W zależności od stopnia znajomości umiejętności noszony lekki pancerz zużywa się w wolniejszym lub szybszym tempie.

    Powiązana specjalizacja: Ukrywanie się.
    Powiązany współczynnik: Szybkość.
    Bazowy bonus do umiejętności: +5 dla Khajiita, Leśnego elfa, Mrocznego elfa i Redgarda.




    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - lekki pancerz zużywa się o 150% szybciej;
    • poziom Ucznia - lekki pancerz zużywa się w normalnym tempie;
    • poziom Czeladnika - lekki pancerz zużywa się o 50% wolniej;
    • poziom Eksperta - waga noszonego lekkiego pancerza nie obciąża postaci w żadnym stopniu;
    • poziom Mistrza - jeśli postać ma na sobie jedynie elementy lekkiego pancerza, chroniona jest o 50% lepiej niż wynoszą właściwości ochronne opancerzenia.



    Wzór na zależność właściwości ochronnych lekkiego pancerza od wysokości umiejętności:
    (0,35+0,0065*Lekki pancerz)*bazowe właściwości ochronne lekkiego pancerza == końcowe właściwości ochronne lekkiego pancerza



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Dul gro-Shug (Dom Dul gro-Shuga na Placu Talosa w Cesarskim Mieście;) i Olfand (sklep Nordowy Wicher w Brumie);
    • średniego poziomu - Luciana Galena (Dom Luciany Galeny w Bravil) i Ahdarja (Dom Ahdarji w Leyawiin);
    • mistrzowskiego poziomu - J’bari (Dom J’bari w Leyawiin).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Lód i chityna [ID: 0002440C]
      - w domu Ahdarji w Leyawiin, w skrzyni na piętrze.
    • Ostatni taniec Lorda Jornibreta [ID: 0002440D]
      - w Jaskini Jałowej Niziny, na stole.
    • Straż tylna [ID: 0002440B]
      - w Sanktuarium Mrocznego Bractwa w Cheydinhal, w skrzyni w sali treningowej.
    • Uchodźcy [ID: 0002440E]
      - w Pierwszym Wydaniu w dzielnicy handlowej Cesarskiego Miasta, w biblioteczce na lewo od drzwi;
      - w Świątyni Władcy Chmur, na biurku w głównym holu (po wykonaniu zadania Krew daedr; patrz: Solucja, Wątek główny).
    • Rysław Sprawiedliwy [ID: 0002440F]
      - w lokacjach losowych;
      - w Czeluści Wzgardy, po zakupieniu mebli do gabinetu (wymaga pluginu Złowrogie Leże).


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli po wykonaniu zadania dla Hermaeusa Mory (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil) wybierzesz Ścieżkę Cienia z Oghmy Infinium, twoja umiejętność Lekki pancerz wzrośnie o 10 punktów.

    Mistycyzm

    Umożliwia posługiwanie się zaklęciami absorbującymi i odbijającymi wrogie czary, a także przemieszczanie przedmiotów, wykrywanie życia i chwytanie dusz.

    Powiązana specjalizacja: Magia.
    Powiązany współczynnik: Inteligencja.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Bretona i Wysokiego elfa, +5 dla Argonianina i Mrocznego elfa.




    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - możesz rzucać zaklęcia mistyczne z poziomu Nowicjusza;
    • poziom Ucznia - możesz rzucać zaklęcia mistyczne z poziomu Nowicjusza i Ucznia;
    • poziom Czeladnika - możesz rzucać zaklęcia mistyczne z poziomu Nowicjusza, Ucznia i Czeladnika;
    • poziom Eksperta - możesz rzucać zaklęcia mistyczne z poziomu Nowicjusza, Ucznia, Czeladnika i Eksperta;
    • poziom Mistrza - możesz rzucać zaklęcia mistyczne ze wszystkich poziomów.

    Opis wszystkich zaklęć magii mistycznej możesz przeczytać tutaj.



    Wzór na ilość many potrzebną do rzucania zaklęcia mistycznego w zależności od wartości umiejętności:
    bazowy koszt many*[1,4-(0,012*Mistycyzm)] = końcowy koszt many



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Angalmo (Gildia Magów w Chorrol) i Druja (Gildia Magów w Skingradzie);
    • średniego poziomu - Ita Rienus (Gildia Magów w Bravil) i Boderi Farano (Mistyczne Archiwum Uniwersytetu Wiedzy Tajemnej);
    • mistrzowskiego poziomu - Dagail (Gildia Magów w Leyawiin).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • 2920, Wschodzące Słońce, t.2 [ID: 00024538]
      - w Wielkiej Kaplicy Julianosa w Skingradzie, na biurku w jednym z pokojów.
    • Przed erą ludzi [ID: 00073A63]
      - w Chironazjum Uniwersytetu Wiedzy Tajemnej, na ołtarzu zaklinania na parterze.
    • Proces mrocznych sztuk [ID: 00024539]
      - w Mistycznym Składzie w dzielnicy handlowej Cesarskiego Miasta, na biurku.
    • Przewrót w pierwszej twierdzy [ID: 00024537]
      - w Gildii Magów w Cheydinhal, na regale w piwnicy.
    • Komentarze Mitycznego Brzasku, t.4 [ID: 00022B07]
      - otrzymywane po zabiciu Ravena Camorańskiego podczas zadania Ścieżka Brzasku; patrz: Solucja, Wątek główny.
    • Dusze, białe i czarne [ID: 00073A6B]
      - w Forcie Cuptor;
      - w lokacjach losowych.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli uratowałeś Argonianina Jeeliusa podczas wykonywania zadania Kaplica Dagona (patrz: Solucja, Wątek główny), udaj się do Świątyni Jedynego w Cesarskim Mieście – wówczas wdzięczny kapłan zwiększy twoją umiejętność Mistycyzmu o jeden punkt.

    Ostrza

    Decyduje o skuteczności ataku za pomocą mieczy, sztyletów i katan. Wraz z rozwojem umiejętności zwiększy się liczba zadawanych obrażeń orężem tego typu.

    Powiązana specjalizacja: Walka.
    Powiązany współczynnik: Siła.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Mrocznego elfa, Norda i Redgarda, +5 dla Argonianina, Cesarskiego i Khajiita.





    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - możesz wykonywać podstawowy silny atak, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia;
    • poziom Ucznia - możesz wykonywać mistrzowski silny atak, który zadaje 3 razy dotkliwsze obrażenia;
    • poziom Czeladnika - możesz wykonywać mistrzowski silny atak w lewą i prawą stronę, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia oraz ma szansę rozbroić wroga;
    • poziom Eksperta - możesz wykonywać mistrzowski silny atak do tyłu, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia oraz ma szansę powalić wroga;
    • poziom Mistrza - możesz wykonywać mistrzowski silny atak w przód, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia oraz ma szansę sparaliżować wroga.



    Wzór na zależność zadawanych obrażeń od wartości umiejętności:
    obrażenia bazowe od ostrzy*(0,075+Siła*0,0005)*(1+0,075*Ostrza) == obrażenia zadawane daną bronią należącą do Ostrzy



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Wiatr-z-prawej (Gildia Wojowników w Brumie) i Naspia Cosma (zamek Cheydinhal);
    • średniego poziomu - Rhano (Gildia Wojowników w Anvil) i Sherina (Gildia Wojowników w Leyawiin);
    • mistrzowskiego poziomu - Alix Lencolia (Gospoda Faregyl, położona na południe od Cesarskiego Miasta).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • 2920, Gwiazda Poranna, t.1 [ID: 000243E4]
      - w zamku Cheydinhal, w prywatnych kwaterach;
      - w zamku Leyawiin, w komnatach uzdrowiciela i lokaja;
      - otrzymywana jako nagroda po wykonaniu zadania Wędrowny uczony dla Gildii Wojowników (patrz: Solucja, Gildia Wojowników - Zadania dla Azzana);
      - w zamku Battlehorn, po zakupieniu mebli do sypialni (wymaga pluginu Twierdza Wojownika).
    • Bitwa o Sancre Tor [ID: 00073A61]
      - w zamku Bravil, w zamkniętej gablocie w głównym holu;
      - w lokacjach losowych.
    • Ogień i ciemność [ID: 000243E5]
      - w Sali Epoki, gdzie dostaniesz się podczas wykonywania zadania Największy Skok dla Gildii Złodziei (patrz: Solucja, Gildia Złodziei - Zadania dla Szarego Lisa).
    • Pieśń o Hrormirze [ID: 000243E6]
      - w dzielnicy Arena w Cesarskim Mieście, w skrzyni Branwen i Saliitha;
      - w zamku Bravil, w prywatnych kwaterach we Wschodnim Skrzydle.
    • Słowa i filozofia [ID: 000243E3]
      - w domu Modryna Oreyna w Chorrol, na półce.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli ukończyłeś zadanie Pochodzenie Szarego Księcia (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Cesarskie Miasto), Agronak gro-Malog zwiększy twoje Ostrza o trzy punkty;
    • jeśli udało ci się ukończyć zadanie Ścieżka Brzasku (patrz: Solucja, Wątek główny), a Baurus przeżył, porozmawiaj z żołnierzem w Świątyni Władcy Chmur – twoja umiejętność Ostrza wzrośnie o 1 punkt;
    • na dziedzińcu Świątyni Władcy Chmur dwaj Ostrza – Fortis i Pelagius – ćwiczą walkę; przyjrzyj się ich treningowi, a twoje Ostrza wzrosną o 2 punkty;
    • stały wzrost Ostrzy o 2 punkty zapewnia Błogosławieństwo Matki Nocy – otrzymasz je po wykonaniu zadania Kto winny? (patrz: Solucja, Mroczne Bractwo - Zadania dla Ocheevy);
    • jeśli po wykonaniu zadania dla Hermaeusa Mory (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil) wybierzesz Ścieżkę Stali z Oghmy Infinium, twoja umiejętność Ostrza wzrośnie o 10 punktów.

    Płatnerz

    Umożliwia własnoręczną naprawę broni oraz elementów pancerza. Wraz z rozwojem umiejętności, rzadziej niszczysz młotki płatnerskie, a ulepszony rynsztunek nie psuje się tak często.

    Powiązana specjalizacja: Walka.
    Powiązany współczynnik: Wytrzymałość.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Orka, +5 dla Norda.




    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - nie możesz naprawiać magicznych przedmiotów;
    • poziom Ucznia - młotek płatnerski zużywa się dwa razy wolniej; wciąż nie możesz naprawiać magicznych przedmiotów;
    • poziom Czeladnika - możesz naprawiać magiczne przedmioty;
    • poziom Eksperta - możesz ulepszyć ekwipunek ponad jego podstawową wytrzymałość (do 125%
      - taki pancerz lepiej chroni, a broń zadaje dodatkowe obrażenia);
    • poziom Mistrza - nigdy nie niszczysz młotków płatnerskich.



    Zależność ilości naprawianych punktów wytrzymałości ekwipunku od wysokości umiejętności:
    Płatnerz*3 = ilość naprawionych punktów wytrzymałości



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Tadrose Helas (Gildia Wojowników w Bravil) i Eitar (sklep Linia Podziału w Leyawiin);
    • średniego poziomu - Rohssan (sklep Równa Szansa w Dzielnicy Handlowej Cesarskiego Miasta) i Rasheda (sklep Ogień i Stal w Chorrol);
    • mistrzowskiego poziomu - Gin-Wulf (sklep Najlepsza Obrona w Dzielnicy Handlowej Cesarskiego Miasta).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • wyzwanie dla płatnerza [ID: 000243D9]
      - do kupienia w Pierwszym Wydaniu, w Dzielnicy Handlowej Cesarskiego Miasta;
      - można ukraść ją Phintiasowi, księgarzowi z Pierwszego Wydania;
      - w Gildii Wojowników w Cheydinhal, w biblioteczce na piętrze.
    • Serce Anequiny Cherima [ID: 000243DC]
      - w Pierwszym Wydaniu w dzielnicy handlowej Cesarskiego Miasta, na biurku w sypialni na piętrze.
    • naprawa ciężkich pancerzy [ID: 00073A68]
      - w lokacjach losowych;
      - w zamku Battlehorn, po zakupieniu mebli do biblioteki (wymaga pluginu Twierdza Wojownika).
    • Akrash [ID: 000243DA]
      - w sklepie Równa Szansa w Dzielnicy Handlowej Cesarskiego Miasta, w sypialni.
    • naprawa lekkich pancerzy [ID: 00073A67]
      - w zamku Bravil, na półce w barakach.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • brak.

    Przemiana

    Umożliwia otwieranie zamków, zwiększanie udźwigu, oddychanie pod wodą czy tworzenie tarcz ochronnych.

    Powiązana specjalizacja: Magia.
    Powiązany współczynnik: Siła woli.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Wysokiego elfa, +5 dla Bretona i Leśnego elfa.





    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - możesz rzucać zaklęcia Przemiany z poziomu Nowicjusza;
    • poziom Ucznia - możesz rzucać zaklęcia Przemiany z poziomu Nowicjusza i Ucznia;
    • poziom Czeladnika - możesz rzucać zaklęcia Przemiany z poziomu Nowicjusza, Ucznia i Czeladnika;
    • poziom Eksperta - możesz rzucać zaklęcia Przemiany z poziomu Nowicjusza, Ucznia, Czeladnika i Eksperta;
    • poziom Mistrza - możesz rzucać zaklęcia Przemiany ze wszystkich poziomów.

    Opis wszystkich zaklęć magii Przemiany możesz przeczytać tutaj.



    Wzór na ilość many potrzebną do rzucania zaklęcia magii przemiany w zależności od wartości umiejętności:
    bazowy koszt many*[1,4-(0,012*Przemiana)] = końcowy koszt many



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Deetsan (Gildia Magów w Cheydinhal) i Dovyn Aren (Dom Dovyna Arena w Dzielnicy Elfickich Ogrodów w Cesarskim Mieście);
    • średniego poziomu - Abhuki (Gospoda Faregyl, położona na południe od Cesarskiego Miasta) i Athragar (Gildia Magów w Chorrol);
    • mistrzowskiego poziomu - Kieł-w-Morzu (Zatoka Niben, na północ od Bravil).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Córka Niben [ID: 000243D4]
      - w Gildii Magów w Skingradzie, w kwaterach mieszkalnych, w biblioteczce.
    • Smoczy przełom [ID: 000243D5]
      - w domu Dovyna Arena, w Dzielnicy Elfickich Ogródów w Cesarskim Mieście, w sypialni.
    • Księżycowy Lorkhan [ID: 000243D8]
      - w świecie snów Henantiera, dokąd trafisz podczas wykonywania zadania Przez mroczny koszmar (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil);
      - w lokacjach losowych.
    • Rzeczywistość i inne ułudy [ID: 00073A69]
      - w Księgach z Południa w Leyawiin, na regale na piętrze.
    • Sithis [ID: 000243D6]
      - w Wielkiej Kaplicy Zenithara w Leyawiin, na biurku w części mieszkalnej;
      - w Czeluści Wzgardy, bo zakupieniu mebli do gabinetu (wymaga pluginu Złowrogie Leże).


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • brak.

    Przywracanie

    Pozwala na regenerację utraconych punktów życia i czasowe podnoszenie współczynników.

    Powiązana specjalizacja: Magia.
    Powiązany współczynnik: Siła woli.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Bretona, +5 dla Norda.






    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - możesz rzucać zaklęcia Przywracania z poziomu Nowicjusza;
    • poziom Ucznia - możesz rzucać zaklęcia Przywracania z poziomu Nowicjusza i Ucznia;
    • poziom Czeladnika - możesz rzucać zaklęcia Przywracania z poziomu Nowicjusza, Ucznia i Czeladnika;
    • poziom Eksperta - możesz rzucać zaklęcia Przywracania z poziomu Nowicjusza, Ucznia, Czeladnika i Eksperta;
    • poziom Mistrza - możesz rzucać zaklęcia Przywracania ze wszystkich poziomów.

    Opis wszystkich zaklęć magii Przywracania możesz przeczytać tutaj.



    Wzór na ilość many potrzebną do rzucania zaklęcia magii przywracania w zależności od wartości umiejętności:
    bazowy koszt many*[1,4-(0,012*Przywracanie)] = końcowy koszt many



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Marie Palielle (Wielka Kaplica Julianosa w Skingradzie) i Cirroc (Wielka Kaplica Talosa w Brumie);
    • średniego poziomu - Marz (Wielka Kaplica Mary w Bravil), Ohtesse (Wielka Kaplica Arkaya w Cheydinhal), Beem-Kiurz (Wielka Kaplica Mary w Bravil; wymaga pluginu Rycerze Dziewięciorga) i Kinther (Wielka Kaplica Arkaya w Cheydinhal; wymaga pluginu Rycerze Dziewięciorga);
    • mistrzowskiego poziomu - Oleta (Wielka Kaplica Akatosha w Kvatch).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • 2920, Deszczowa Dłoń, t.4 [ID: 0002453F]
      - w Wielkiej Kaplicy Mary w Bravil, na półce.
    • Exodus [ID: 0002453E]
      - Wielka Kaplica Julianosa w Skingradzie, na regale w kwaterach mieszkalnych.
    • Tajemnica Talary, t.2 [ID: 00024540]
      - w lokacjach losowych.
    • Uwagi o filogenezie ras [ID: 0002453D]
      - Wielka Kaplica Stendarra w Chorrol, w skrzyni.
    • nazad [ID: 0002453C]
      - w Gildii Magów w Leyawiin, na regale na piętrze.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli uratowałeś Argonianina Jeeliusa podczas wykonywania zadania Kaplica Dagona (patrz: Solucja, Wątek główny), udaj się do Świątyni Jedynego w Cesarskim Mieście – wówczas wdzięczny kapłan zwiększy twoją umiejętność Przywracania o jeden punkt;
    • jeśli po wykonaniu zadania dla Hermaeusa Mory (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil) wybierzesz Ścieżkę Ducha z Oghmy Infinium, twoja umiejętność Przywracanie wzrośnie o 10 punktów.

    Przyzywanie

    Pozwala na sprowadzenie sojusznika, który będzie walczył u twojego boku.

    Powiązana specjalizacja: Magia.
    Powiązany współczynnik: Inteligencja.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Bretona, +5 dla Wysokiego elfa.






    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - możesz rzucać zaklęcia Przyzywania z poziomu Nowicjusza;
    • poziom Ucznia - możesz rzucać zaklęcia Przyzywania z poziomu Nowicjusza i Ucznia;
    • poziom Czeladnika - możesz rzucać zaklęcia Przyzywania z poziomu Nowicjusza, Ucznia i Czeladnika;
    • poziom Eksperta - możesz rzucać zaklęcia Przyzywania z poziomu Nowicjusza, Ucznia, Czeladnika i Eksperta;
    • poziom Mistrza - możesz rzucać zaklęcia Przyzywania ze wszystkich poziomów.

    Opis wszystkich zaklęć magii Przyzywania możesz przeczytać oblivion/przyzywanie/1692a">tutaj.



    Wzór na ilość many potrzebną do rzucania zaklęcia magii przyzywania w zależności od wartości umiejętności:
    bazowy koszt many*[1,4-(0,012*Przyzywanie)] = końcowy koszt many



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Fathis Aren (Zamek w Bravil) i Sulinus Vassinus (Gildia Magów w Skingradzie);
    • średniego poziomu - Alberic Litte (Gildia Magów w Chorrol) i Arentus Falvius (Wielka Kaplica Talosa w Brumie);
    • mistrzowskiego poziomu - Olyn Seran (Kaplica Molaga Bala, na zachodzie od Cesarskiego Miasta).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • 2920, Domowe Ognisko, t.9 [ID: 000243F4]
      - w Wielkiej Kaplicy Talosa w Brumie, na półce.
    • 2920, Pierwsze Mrozy, t.10 [ID: 000243F5]
      - w Wielkiej Kaplicy Dibelli w Anvil, na biurku w kwaterach mieszkalnych.
    • wrota Otchłani [ID: 000243F2]
      - w Forcie Caractacus, pod biurkiem w laboratorium Ancotara;
      - w Gildii Magów w Anvil, w biblioteczce na piętrze;
      - w Świątyni Władcy Chmur, na biurku w głównym holu (po wykonaniu zadania Krew daedr; patrz: Solucja, Wątek główny).
    • Mosty liminalne [ID: 00073A60]
      - w Mistycznym Archiwum Uniwersytetu Wiedzy Tajemnej, w gablocie na piętrze.
    • Komentarze Mitycznego Brzasku, t.1 [ID: 00022B04]
      - otrzymasz je podczas wykonywania zadania Ścieżka Brzasku (patrz: Solucja, Wątek główny);
      - znajdziesz przy ciałach wielu agentów Mitycznego Brzasku oraz w ich domach.
    • Podopieczni wojownika [ID: 000243F6]
      - w lokacjach losowych.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli po wykonaniu zadania dla Hermaeusa Mory (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil) wybierzesz Ścieżkę Ducha z Oghmy Infinium, twoja umiejętność Przyzywanie wzrośnie o 10 punktów.

    Retoryka

    Wpływa na nastawienie postaci niezależnych do twojego bohatera, pozwala je zwiększać.

    Powiązana specjalizacja: Ukrywanie się.
    Powiązany współczynnik: Osobowość.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Cesarskiego.






    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - możesz zwiększać nastawienie postaci niezależnych poprzez wręczanie łapówek;
    • poziom Ucznia - podczas testu Perswazji możesz wykonać dodatkowy obrót kołem;
    • poziom Czeladnika - podczas testu Perswazji nastawienie postaci niezależnych spada o 50% wolniej;
    • poziom Eksperta - podczas testu Perswazji wybór najmniej lubianej opcji skutkuje spadkiem nastawienia o -100% zamiast o -150%;
    • poziom Mistrza - kwoty łapówek maleją o połowę.


    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Alga (Dom Honmunda w Brumie), Uravasa Othrelas (Wielka Kaplica Mary w Bravil) i Eris Senim (Wielka Kaplica Mary w Bravil; wymaga pluginu Rycerze Dziewięciorga);
    • średniego poziomu - Varon Vamori (Dom Varona Vamori w Bravil), Gruiand Garrana (Wielka Kaplica Arkaya w Cheydinhal), Inius Colus (Wielka Kaplica Arkaya w Cheydinhal; wymaga pluginu Rycerze Dziewięciorga) i Jak Silver (o ile posiadasz plugin Jaskinia Piratów i zatrudniłeś dostawcę);
    • mistrzowskiego poziomu - Tandilwe (Świątynia Jedynego w Cesarskim Mieście).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • 2920, Drugi Siew, t.4 [ID: 0002454D]
      - w pałacu cesarskim, w biblioteczce w kwaterach magów bitewnych (dostaniesz się tam podczas wykonywania zadania Największy Skok; patrz: Solucja, Gildia Złodziei - Zadania dla Szarego Lisa).
    • Biografia Wilczej Królowej [ID: 0002454B]
      - w skrzyni w domu Armanda Christophe w Dzielnicy Nadbrzeżnej Cesarskiego Miasta;
      - otrzymasz ją w charakterze nagrody za wykonanie zadania Przyłapany na łowach (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil)
    • wilcza Królowa, t.5 [ID: 0002454C]
      - w domu Hastrela Ottusa w Dzielnicy Świątynnej Cesarskiego Miasta.
    • wilcza Królowa, t.7 [ID: 0002454E]
      - w zamku Cheydinhal, na regale w kwaterach hrabiego.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:

    Skradanie się

    Pozwala na bezszelestne poruszanie się w cieniu, umożliwia skuteczną kradzież kieszonkową oraz zwiększa obrażenia zadawane z ukrycia.

    Powiązana specjalizacja: Skradanie się.
    Powiązany współczynnik: Zwinność.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Leśnego elfa, +5 dla Khajiita.






    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - kiedy się skradasz, otrzymujesz bonus x4 do obrażeń zadanych za pomocą broni jednoręcznej lub pięści oraz bonus x2 do obrażeń zadanych za pomocą łuku;
    • poziom Ucznia - kiedy się skradasz, otrzymujesz bonus x6 do obrażeń zadanych za pomocą broni jednoręcznej lub pięści oraz bonus x3 do obrażeń zadanych za pomocą łuku;
    • poziom Czeladnika - waga noszonych butów nie ma wpływu na szansę wykrycia skradającej się postaci;
    • poziom Eksperta - bieganie w trybie skradania się nie ma wpływu na szansę wykrycia skradającej się postaci;
    • poziom Mistrza - podczas ataku z ukrycia ignorowane są właściwości ochronne pancerza przeciwnika.


    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Znająca-Miasto (Dom Znającej-Miasto w Bravil), Glistel (Dom Malintusa Ancrusa w Chorrol) i Rowley Eardwulf (Gospoda Wawnet, położona na zachód od Cesarskiego Miasta; wymaga pluginu Złowrogie Leże);
    • średniego poziomu - Mirabelle Monet (Kwatera prywatna Fo’c’s’le w dokach Anvil), Othrelos (Dom Othrelosa w Dzielnicy Elfickich Ogrodów w Cesarskim Mieście) i Kovan Kren (o ile posiadasz plugin Jaskinia Piratów i nająłeś szpiega);
    • mistrzowskiego poziomu - Marana Rian (Dzielnica Świątynna Cesarskiego Miasta).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • 2920, Ostatni Siew, t.8 [ID: 00024547]
      - w domu Znającej-Miasto w Bravil.
    • Legenda domu Kratelych [ID: 00024549]
      - w Świątyni Władcy Chmur, w biblioteczce we wschodnim skrzydle.
    • Skradzione cienie [ID: 0002454A]
      - w lokacjach losowych.
    • Święty świadek [ID: 00024548]
      - w Jaskiniach pod Jeziorem Arrius, w skrzyni w kwaterach mieszkalnych (dostępna po rozpoczęciu zadania Kaplica Dagona; patrz: Solucja, Wątek główny);
      - w Czeluści Wzgardy, po zakupieniu mebli do gabinetu (wymaga pluginu Złowrogie Leże);
      - w biblioteczce w kwaterach Księcia Manii (wymaga dodatku Shivering Isles).
    • wilcza Królowa, t.6 [ID: 00024546]
      - w Sanktuarium Mrocznego Bractwa w Cheydinhal, na regale w głównym holu.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli po wykonaniu zadania dla Hermaeusa Mory (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil) wybierzesz Ścieżkę Cienia z Oghmy Infinium, twoja umiejętność Skradanie się wzrośnie o 10 punktów;
    • stały wzrost Skradania się o 2 punkty zapewnia Błogosławieństwo Matki Nocy – otrzymasz je po wykonaniu zadania Kto winny? (patrz: Solucja, Mroczne Bractwo - Zadania dla Ocheevy);
    • odbycie kary więzienia daje szansę zwiększenia Skradania się o 1 punkt.

    Walka wręcz

    Decyduje o skuteczności ataku gołymi pięściami. Wraz z rozwojem umiejętności twoje ciosy zadawane podczas walki wręcz staną się potężniejsze i bardziej dotkliwe dla wrogów.

    Powiązana specjalizacja: Walka.
    Powiązany współczynnik: Siła.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Khajiita, +5 dla Argonianina, Cesarskiego i Orka.





    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - możesz wykonywać podstawowy silny atak, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia;
    • poziom Ucznia - możesz wykonywać mistrzowski silny atak, który zadaje 3 razy dotkliwsze obrażenia;
    • poziom Czeladnika - możesz wykonywać mistrzowski silny atak w lewą i prawą stronę, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia oraz ma szansę rozbroić wroga; jesteś w stanie zranić w walce wręcz istoty odporne na ataki niemagiczną bronią, jak duchy i upiory;
    • poziom Eksperta - możesz wykonywać mistrzowski silny atak do tyłu, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia oraz ma szansę powalić wroga;
    • poziom Mistrza - możesz wykonywać mistrzowski silny atak w przód, który zadaje 2,5 razy dotkliwsze obrażenia oraz ma szansę sparaliżować wroga.



    Wzór na ilość many potrzebną do rzucania zaklęcia magii przyzywania w zależności od wartości umiejętności:
    1+10,5*(Siła/100)*(Walka wręcz/100) == obrażenia zadawane podczas walki wręcz



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Rufrius Vinicius (Gildia Wojowników w Anvil) i Nagastani (Gildia Wojowników w Bravil);
    • średniego poziomu - Ra’qanar (zamek Cheydinhal) i Davela Hlaren (Gospoda Pod Cesarskim Mostem);
    • mistrzowskiego poziomu - Helvius Cecja (Dom Helviusa Cecii w Brumie).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Ahzirr Traajijazeri [ID: 000243FE]
      - w Sanktuarium Mrocznego Bractwa w Cheydinhal, na beczce w sali treningowej;
      - w domu J’Ghasta w Brumie, na stole w sekretnym pokoju treningowym.
    • Nieśmiertelna krew [ID: 000243FC]
      - w obozie bandytów nieopodal Vilverin;
      - w domu Seridura w Dzielnicy Świątynnej Cesarskiego Miasta, w piwnicznej biblioteczce (możesz się tam dostać podczas wykonywania zadania Zakon Szlachetnej Krwi; patrz: Solucja, Zadania poboczne - Cesarskie Miasto);
      - w domu J’Ghasta w Brumie, w biblioteczce obok łóżka;
      - w Czeluści Wzgardy, po zakupieniu mebli do gabinetu (wymaga pluginu Złowrogie Leże).
    • Opowieść Mistrza Zoarayma [ID: 00024400]
      - w lokacjach losowych.
    • Droga otwartej dłoni [ID: 00073A6A]
      - w Jaskini przy polnym domu.
    • wilcza królowa, t.2 [ID: 000243FD]
      - w zamku Skingrad, na regale w komnatach hrabiego.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • w dzielnicy Arena w Cesarskim Mieście walkę na pięści trenują Branwen i Saliith. Zbliż się do nich i poobserwuj sparing, a twoja umiejętność Walka wręcz wzrośnie o 5 punktów.

    Zabezpieczenia

    Pozwala na otwieranie zamków drzwi i skrzyń za pomocą wytrychów.

    Powiązana specjalizacja: Ukrywanie się.
    Powiązany współczynnik: Zwinność.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Argonianina, +5 dla Khajiita.






    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - po zepsuciu wytrycha opadają cztery zapadki;
    • poziom Ucznia - po zepsuciu wytrycha opadają trzy zapadki;
    • poziom Czeladnika - po zepsuciu wytrycha opadają dwie zapadki;
    • poziom Eksperta - po zepsuciu wytrycha opada jedna zapadka;
    • poziom Mistrza - po zepsuciu wytrycha nie opada żadna zapadka.


    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - Malintus Ancrus (Dom Malintusa Ancrusa w Chorrol) i Samuel Bantien (Dom Samuela Bantiena na Placu Talosa w Cesarskim Mieście);
    • średniego poziomu - Mandil (Dom Othrelosa w Dzielnicy Elfickich Ogrodów w Cesarskim Mieście), Dro’shanji (Dom Dro’shanji w Bravil) i Tahm Blackwell (o ile posiadasz plugin Jaskinia Piratów i wynająłeś speca od zamków);
    • mistrzowskiego poziomu - J’baana (Dzielnica Więzienna Cesarskiego Miasta).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Historia otwierania zamków [ID: 00073A65]
      - do kupienia w Księgach Mach-Na w Cheydinhal;
      - można ukraść księgarzowi Mach-Na;
      - w Jaskini Miskopalcej, na ołtarzu nekromanty.
    • Zamknięty pokój [ID: 00024541]
      - w Jaskini Przemytników pod zamkiem Anvil, w skrzyni.
    • Prawidłowy projekt zamka [ID: 00073A64]
      - w domu Darelotha w Dzielnicy Nadbrzeżnej Cesarskiego Miasta (musisz być szefem Gildii Złodziei, by móc wejść do środka).
    • Przesyt złodziei [ID: 00024545]
      - w lokacjach losowych.
    • wilcza Królowa, t.1 [ID: 00024542]
      - w domu Dro’shanji w Bravil, na regale na piętrze.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli po wykonaniu zadania dla Hermaeusa Mory (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil) wybierzesz Ścieżkę Cienia z Oghmy Infinium, twoja umiejętność Zabezpieczenia wzrośnie o 10 punktów;
    • stały wzrost Zabezpieczeń o 2 punkty zapewnia Błogosławieństwo Matki Nocy – otrzymasz je po wykonaniu zadania Kto winny? (patrz: Solucja, Mroczne Bractwo - Zadania dla Ocheevy);
    • odbycie kary więzienia daje szansę zwiększenia Zabezpieczeń o 1 punkt.

    Zniszczenie

    Umożliwia rzucanie zaklęć ofensywnych przy wykorzystaniu niszczycielskiej mocy ognia, mrozu lub elektryczności.

    Powiązana specjalizacja: Magia.
    Powiązany współczynnik: Siła woli.
    Bazowy bonus do umiejętności: +10 dla Mrocznego elfa i Wysokiego elfa.





    Korzyści i ograniczenia wynikające z rozwoju umiejętności:

    • poziom Nowicjusza - możesz rzucać zaklęcia Zniszczenia z poziomu Nowicjusza;
    • poziom Ucznia - możesz rzucać zaklęcia Zniszczenia z poziomu Nowicjusza i Ucznia;
    • poziom Czeladnika - możesz rzucać zaklęcia Zniszczenia z poziomu Nowicjusza, Ucznia i Czeladnika;
    • poziom Eksperta - możesz rzucać zaklęcia Zniszczenia z poziomu Nowicjusza, Ucznia, Czeladnika i Eksperta;
    • poziom Mistrza - możesz rzucać zaklęcia Zniszczenia ze wszystkich poziomów.

    Opis wszystkich zaklęć magii Zniszczenia możesz przeczytać tutaj.



    Wzór na ilość many potrzebną do rzucania zaklęcia magii zniszczenia w zależności od wartości umiejętności:
    bazowy koszt many*[1,4-(0,012*Zniszczenie)] = końcowy koszt many



    Trenerzy:
    • niskiego poziomu - J’skar (Gildia Magów w Brumie) i Chanel (Zamek Chorrol);
    • średniego poziomu - Marc Gulitte (Gildia Magów w Anvil) i Delphine Jend (Gildia Magów w Bravil)
    • mistrzowskiego poziomu - Bralsa Andaren (obóz na zachodnim krańcu Cyrodiil, nieopodal kaplicy Kynareth).


    Księgi podnoszące umiejętność:
    • Sztuka magii wojennej [ID: 000243FA]
      - w Jaskini Zwiędłych Liści.
    • Groza w zamku Xyr [ID: 000243F7]
      - w Gildii Magów w Bravil, na regale na drugim piętrze.
    • Hipotetyczna zdrada [ID: 000243F9]
      - w zamku Skingrad, na regale w kwaterach hrabiego.
    • Tajemnica Talary, t.3 [ID: 000243FB]
      - w lokacjach losowych.
    • Komentarze Mitycznego Brzasku, t.2 [ID: 00022B05]
      - otrzymasz ją od Tar-Meeny podczas wykonywania zadania Ścieżka Brzasku (patrz: Solucja, Wątek główny);
      - można ją odnaleźć przy zwłokach agentów Mitycznego Brzasku lub w ich domach.
    • Odpowiedź na przemowę Bero [ID: 000243F8]
      - w Mistycznym Archiwum Uniwersytetu Wiedzy Tajemnej, w biblioteczce na parterze.


    Dodatkowa możliwość zwiększenia umiejętności:
    • jeśli po wykonaniu zadania dla Hermaeusa Mory (patrz: Solucja, Zadania poboczne - Bravil) wybierzesz Ścieżkę Ducha z Oghmy Infinium, twoja umiejętność Zniszczenie wzrośnie o 10 punktów.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    jakubb
     

    Wędrowiec
    Temat: kurde nie szkolilem sie u n...
    Dodany: 08.01.2014 o 19:51  

    kurde nie szkolilem sie u nauczycieli do 9 poziomu bo nie mialem pieniedzy :/ czy popelnilem blad? stracilem 8 poziomow razy 5 pkt szkolen to w sumie 40 pkt :/

    bobo
     

    Wędrowiec
    Temat: Głupie FAjne
    Dodany: 27.03.2015 o 19:19  

    Głupie FAjne

    Breton z Cyrodil
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam takie pytanko?Czy jeże...
    Dodany: 20.11.2016 o 12:34  

    Mam takie pytanko?
    Czy jeżeli przeczytam Ścieżkę Ducha z Oghmy Infinium mając zniszczenie na poziomie 100 to wzrośnie ono do 110 czy po prostu nie da żadnego efektu?



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw