Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Planescape: Torment • Amulety • INSIMILION

    Planescape: Torment » Przedmioty


    Amulety

    Działy gier » Planescape: Torment » Opisy » Przedmioty
    Autor: caGe
    Utworzono: 08.07.2008
    Aktualizacja: 18.11.2008

    Łza Węża

    Przywołanie zaklęcia: "Pocałunek węża"
    Waga: 0

    Ta lśniąca zielona łza jest twarda i gładka niczym perła. Kiedy położy się ją na języku, natychmiast się rozpuszcza i pozwala na splunięcie w stronę przeciwnika spiralnym strumieniem żrącej, zielonej energii.

    Ocena: Nie jest to zbyt dobry amulet. Czar, który przywołuje, nie zachwyca jakością. Jest przyzwoity, ale mamy go zapamiętanego w księdze.


    Amulet Krwi

    Specjalne właściwości:
    Leczy 18 PŻ
    Waga: 0

    Ta błyszcząca kropla krwi jest twarda i gładka niczym perła. Kiedy położy się ją na języku, natychmiast się rozpuszcza, wnika w krwioobieg postaci i dochodzi do serca.

    Podobnie jak w przypadku swego młodszego kuzyna, amuletu skrzepowego, amulet ten sprawia, że krew spożywającej go osoby zaczyna szybciej krzepnąć, a rany się zasklepiają. W ten sposób likwidowane są obrażenia odniesione przed jego użyciem. Chociaż początkowy efekt jego działania jest silniejszy od amuletu skrzepowego, to spożycie amuletu krwi nie przynosi innych długotrwałych skutków.

    Ocena: Moim zdaniem to jeden z najlepszych amuletów, ponieważ jest tani, a leczy dużo PŻ.


    Amulet z Krwawej Muchy

    Specjalne właściwości:
    Leczy 3 punkty życia
    Przyspiesza regenerację
    Waga: 0

    Krwawe muchy to owady, które najprawdopodobniej pochodzą z jednej ze Sfer Niższych. Swoim nienasyconym apetytem przypominają komary. Rój tych much może w kilka minut wyssać całą krew z ludzkiego ciała. Ich żądła są w stanie przebić nawet skórę biesów.

    Pomimo swego niezaspokojonego apetytu krwawe muchy wykorzystywane są przez niektórych uzdrowicieli do ściągania chorej krwi z pacjentów. Czasami, używa się wręcz całych rojów much do odciągania rzadkich rodzajów krwi. Następnie owady paraliżuje się za pomocą zaklęć oraz różnych substancji i przechowuje do późniejszego wykorzystania.

    Ta akurat mucha zawiera w sobie krew pomniejszego biesa, abiszai. Po zjedzeniu takiego owada, osoba, która to zrobiła zostaje natychmiast uleczona z małej ilości obrażeń, oraz otrzymuje zdolność regeneracji przez pewien okres czasu. Jeśli postać już wcześniej miała tę zdolność, szybkość regeneracji ulegnie zwiększeniu.

    Ocena: Jest to przyzwoity amulet, gdyż zwiększa regenerację punktów życia, a w połączeniu z wysoką kondycją i ewentualnymi tatuażami sprawia, że jesteśmy praktycznie niezniszczalni.


    Amulet z Kości

    Specjalne właściwości:
    +2 do klasy pancerza
    +2 do klasy pancerza przeciw atakom obuchowym
    +15% do odporności na ataki obuchowe
    Waga: 0

    Ten amulet ze starej kości palcowej został wydrążony, a na jego powierzchni wyryto maleńkie symbole. Aby go użyć, należy przełamać kość na pół.

    Po przełamaniu, amulet z kości wzmacnia szkielet posiadacza i chroni przed złamaniami oraz pęknięciami. Amulet poprawia ogólnie klasę pancerza używającej go osoby i daje dodatkową odporność na ataki obuchowe.

    Ocena: Jeden z najlepszych amuletów w grze. Jest go wszędzie pełno, a bardzo się przydaje. Wystarczy dać naszemu głównemu wojownikowi kilka sztuk tego przedmiotu, a wrogowie nie będą potrafili go trafić.


    Amulet z Trupiej Muchy

    Przywołuje czar: "Klątwa roju"
    Waga: 0

    Trupia mucha wygląda jakby była zamrożona; jest chyba martwa, ale nie możesz być tego pewien. Magia zawarta w amulecie zostaje wyzwolona gdy owad zostanie zjedzony. Po połknięciu, osoba która to zrobiła zaczyna odczuwać straszne nudności... a w kilka chwil później z jej nosa i ust wylatuje chmara insektów. Jeśli zaczarowana osoba zdoła opanować nerwy, może wysłać chmurę owadów na przeciwnika.

    Ocena: Średni amulet. Klątwa roju to podstawowy czar, który mamy zapamiętany w księdze.


    Amulet z Węgla

    Specjalne właściwości:
    +50% do odporności na ogień
    +25% do odporności na magiczny ogień
    Waga: 0

    Ten kawałek węgla to spalona część kości jakiegoś zwierzęcia. Możliwe, że jest to kość palcowa lub pazur. Na jej powierzchni wyryto różnorakie symbole... ryty są tak delikatne, że prawie je przeoczyłeś.

    Amulet z węgla na pewien czas chroni użytkownika przed ogniem i wielkim gorącem. Aby go użyć, trzeba przełamać zwęgloną kość i zmielić ją na popiół. Następnie należy wetrzeć ten pył wokół serca.

    Ocena: Nie jest to zły amulet, gdyż zwiększa zdecydowanie odporność na ogień, ale moim zdaniem ma inną, ważniejszą właściwość. Jest bardzo drogi, a więc jego sprzedaż przynosi nam spore zyski.


    Amulet Skrzepu

    Specjalne właściwości:
    Leczy 9 PŻ
    +5% do odporności na ataki sieczne
    +10% do odporności na ataki kłute
    Waga: 0

    Ta błyszcząca kropla krwi jest twarda i gładka niczym perła. Kiedy położy się ją na języku, natychmiast się rozpuszcza i wnika w krwioobieg postaci.

    Amulet sprawia, że krew spożywającej go osoby zaczyna szybciej krzepnąć, a rany się zasklepiają. W ten sposób likwidowane są pomniejsze obrażenia odniesione przed spożyciem amuletu. Poza tym, tak długo jak działa amulet, krew postaci staje się bardziej "świadoma" powstawania nowych ran (szczególnie jeśli wiążą się one z utratą krwi). Zaczarowana osoba zyskuje większą odporność na sieczne i kłute ataki, ponieważ krew zaczyna krzepnąć już w momencie powstania rany.

    Ocena: Niezły amulet, ponieważ praktycznie w każdej lokacji możemy go znaleźć. Przywraca przyzwoitą ilość PŻ i uodparnia nas na ataki sieczne i kłute.


    Amulet z Czaszkoszczura

    Specjalne właściwości:
    +5% do wykrywania pułapek
    +5 do wiedzy
    +1 do inteligencji
    Waga: 0

    Ciało tego czaszkoszczura zostało specjalnie przygotowane: jego wnętrzności zostały wypróżnione, a na ich miejsce wsadzono różnorakie zioła i kawałki papirusu z tajemnymi symbolami.

    Kiedy amulet zostanie spożyty, osoba, która to zrobiła uzyska chwilowe zwiększenie swych zdolności intelektualnych oraz percepcji. Czuje się jakby patrzyła kilkoma parami oczu i jednocześnie korzystała z kilku umysłów... uczucie te przez chwilę oszałamia, ale nie ma innych groźnych efektów ubocznych.

    Ocena: Bardzo ważny amulet, ponieważ zwiększa inteligencję, która jest wymagana na końcu gry do jej alternatywnego zakończenia.


    Amulet ze Szczurzego Ogona

    Specjalne właściwości:
    +10% do krycia się
    +5% do kradzieży kieszonkowej
    -1 do charyzmy
    Waga: 0
    Może być używany jedynie przez Złodziei

    Ten ogon czaszkoszczura jest wyjątkowo ohydny i cuchnie trochę rzygowinami. Ogon jest sztywny jak drut i można go wyginać w różne kształty... dałoby się z niego zrobić nawet wytrych, gdyby nie to, że jest zbyt gruby.

    Gdy amulet zostanie zjedzony, osoba, która to zrobiła, chwilowo stanie się znacznie bardziej zręczna i przebiegła, dzięki czemu będzie miała większe szanse powodzenia w przypaku ukrywania się w cieniu i kradzieży kieszonkowej. Ludzie, którzy będą widzieć tę osobę zauważą w niej coś podejrzanego, wywierającego złe wrażenie. Ten stan będzie trwał tak długo, jak działać będzie amulet.

    Ocena: Dobry tylko w momencie, kiedy chcemy coś ukraść, a jesteśmy niezbyt wyszkoleni w złodziejskim rzemiośle.


    Grabarski Amulet Balsamiczny Mniejszy

    Przywołuje czar: "Balsamowanie mniejsze"
    3 ładunki
    Waga: 0
    Może być używany jedynie przez Bezimiennego i Mortego

    Na powierzchni tej osobliwej metalowej bransolety napisano instrukcje użycia amuletu. Lektura tego tekstu sugeruje, że amulet uaktywni się, jeżeli bransoletę weźmie do rąk żywa istota, a następnie odmawiając litanię do 'Prawdziwej Śmierci', dotknie tą dziwaczną biżuterią czoła zombie, czy też kościotrupa. Kiedy to się stanie, urok zamknięty w bransolecie udzieli się całym zwłokom, wzmacniając jego kości, tłumiąc oznaki rozkładu i trupiej pleśni, a także czyniąc tkanki truposza bardziej podatnymi na wszelkie prace konserwacyjne.

    Ocena: Słabiutki amulet. Czar, który przywołuje, jest bezużyteczny.


    Grabarski Amulet Balsamiczny Większy

    Przywołuje czar: "Balsamowanie większe"
    3 ładunki
    Waga: 0
    Może być używany jedynie przez Bezimiennego i Mortego

    Na powierzchni tej osobliwej metalowej bransolety napisano instrukcje użycia amuletu. Lektura tego tekstu sugeruje, że amulet uaktywni się, jeżeli bransoletę weźmie do rąk żywa istota, a następnie odmawiając litanię do 'Prawdziwej Śmierci', dotknie tą dziwaczną biżuterią czoła zombie, czy też kościotrupa. Kiedy to się stanie, urok zamknięty w bransolecie udzieli się całym zwłokom, wzmacniając ich kości, tłumiąc oznaki rozkładu i trupiej pleśni, a także czyniąc tkanki truposza bardziej podatnymi na wszelkie prace konserwacyjne.
    Wygląda na to, że bransoletę wykuto z ogromną zręcznością i pietyzmem. Zapewne urok w niej ukryty jest znacznie silniejszy od pomniejszych uroków balsamujących, zawartych w innych bransoletach.

    Ocena: Amulet nieco lepszy, niż jego poprzednik, aczkolwiek nadal słaby.


    Amulet Serca

    Specjalne właściwości:
    Leczy 27 PŻ
    Zmniejsza zmęczenie
    +10% do odporności na ataki sieczne
    +20% do odporności na ataki kłute
    Waga: 0

    Ta błyszcząca kropla krwi jest twarda i gładka niczym perła. Kiedy położy się ją na języku, natychmiast się rozpuszcza, wnika w krwioobieg postaci i dochodzi do serca.

    Amulet serca jest ma znacznie mocniejsze działanie niż amulety skrzepu i krwi. Natychmiast leczy znaczną liczbę ran, nawet jeśli są to poważne lub krytyczne obrażenia. Poza tym, osoba, która go spożyła, otrzyma zastrzyk energii, likwidujący wszelkie oznaki zmęczenia.

    Ocena: Chyba najlepszy amulet w grze. Leczy mnóstwo PŻ i mocno uodparnia na ataki. Szkoda, że jest tak drogi, ale cóż - za jakość trzeba płacić.


    Amulet Ignusa

    Umożliwia przepisanie czaru "Wszędobylskie płomienie" do księgi czarów
    Zasięg: 54 metry
    Czas trwania: 30 sekund
    Szybkość: 1
    Obszar działania: w promieniu 15 metrów
    Rzut obronny: Brak
    Waga: 0
    Może być używany jedynie przez Bezimiennego
    Może być używany jedynie przez Magów

    To nic innego, jak twój własny zwęglony palec wskazujący. Jego czubek został odcięty, a ciało otaczające niegdyś kość obróciło się w popiół. Był to wynik *dotknięcia* Ignusa, ale wystarczyło to, aby na twojej ręce pozostała na pamiątkę trwała, pociemniała blizna. Żeby było weselej, trzeba również zauważyć, że dodatkowo twój organizm miał niezwykłe trudności z uporaniem się z tą paskudną raną. Gdyby Ignus zaatakował cię z całą swoją furią, zadałby ci zapewne rany, których zagojenie byłoby jeszcze bardziej kłopotliwe, jeżeli w ogóle możliwe. Ta świadomość bynajmniej cię nie zachwyca.

    Ignus napomknął, że ta zwęglona pozostałość twojego palca w jakiś sposób kryje w sobie odłamek jego piekielnej mocy. I moc ta może być teraz również na twoje rozkazy. Aby obudzić tę moc, musisz odciąć sobie jeszcze raz ten sam palec, wsadzić w jego miejsce ten zwęglony kikut, a potem poczekać, aż ciało zagoi się i złączy z tym upiornym paluchem. Kiedy się to stanie, pozostałości mocy Ignusa, jakie tkwią w zwęglonym palcu "rozpalą" w tobie cząstkę jego wiedzy i potęgi.

    Ocena: Amulet otrzymujemy od Ignusa, gdy poprosimy go o lekcję sztuki. Nie jest zbyt dobry, gdyż Wszędobylskie płomienie to kopia Magicznego pocisku czy Rządów gniewu.


    Amulet Nieskończonego Przypomnienia

    Specjalne właściwości:
    Wiedza podniesiona do 100
    Waga: 0

    W trakcie zajęć praktycznych, kilku studentów Magii odkryło sposób na kondensowanie i przechowywanie wiedzy w formie amuletów. Ten jeden amulet zawiera w sobie całość wiedzy pochodzącej z archiwów słynnej na cały wieloświat Charońskiej Szkoły Magów. Niestety działanie tego amuletu jest bardziej niż tymczasowe, albowiem po upływie krótkiej chwili właściciel tego amuletu znowu będzie równie niewiele wiedział, co przedtem.

    Ocena: Dosyć przydatny amulet, wielokrotnie użyłem go w grze. Podnosi wiedzę, przez co łatwiej identyfikować nam przedmioty. Na początku bardzo przydatna rzecz, tym bardziej, że w wielu miejscach możemy go znaleźć.


    Amulet Trucizny Kwinta

    Specjalne właściwości:
    Zneutralizowanie trucizny
    Waga: 1

    To naszyjnik wykonany z ostro zakończonych zębów. Po dokładniejszym zbadaniu, zauważasz, że każdy z zębów został wydrążony, tak aby można w nim umieścić małą ilość płynu.

    Jest to amulet trucizny Kwinta. Używając amuletu można zneutralizować różnego rodzaju trucizny.

    Ocena: Bardzo niewiele jest potworów czy osób, które nas trują. Stąd amulet jest bezużyteczny. Na dodatek musimy go oddać.


    Czarnokolcy Amulet

    Przywołuje czar: "Czarnokolca tarcza"
    Waga: 0

    To sznur czarnokolcych nasion nanizanych na jeden z długich, siwych włosów Raveli. To jeden z naprędce stworzonych amuletów Raveli. Kiedy sznur nasion zostanie w odpowiednim miejscu przecięty, naszyjnik rozwija się wokół posiadacza, otaczając go czarnokolcą tarczą. Chroni go ona przed atakami i zadaje obrażenia każdemu kto próbuje go skrzywdzić.

    Ocena: Czar, który przywołuje ten amulet, jest dosyć słaby, tak więc dla nas nieprzydatny.


    Amulet po Trzykroć Ślepego

    Przywołanie zaklęcia: "Ślepota"
    Waga: 0

    Z trzech ogonów czaszkoszczurów spleciono mały amulet. Jednak ogony, pomimo odłączenia od swych właścicieli, od czasu do czasu drgają nerwowo, jak gdyby były czymś zirytowane.

    Aby użyć amuletu, osoba rzucająca czar musi wybrać cel w swoim polu widzenia. Następnie skupić wzrok na przeciwniku i rozplątać amulet. Przez kilka minut przeciwnik będzie widział jedynie ciemność, przez co stanie się właściwie bezbronny.

    Ocena: Ślepota to czar pierwszopoziomowy, więc ten amulet jest kompletnie bezużyteczny.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw