Kolczyk Autonoma
Specjalne właściwości:
+1 do Klasy Pancerza
+1 do Wszystkich rzutów obronnych
+1 do Rzutów obronnych przeciwko czarom
Odporność na zamęt
Waga: 0
Może być używany jedynie przez Autonomów
Ten kolczasty kolczyk jest znakiem przynależności do frakcji Autonomów. Jest domem niezależnego duszka, który towarzyszy noszącej go osobie i robi wszystko co w jego mocy, by uchronić posiadacza przed niebezpieczeństwem. Jeśli to tylko możliwe duszek daje 'mentalnego szturchańca' posiadaczowi kolczyka, starając się wyciągnąć go z kłopotów... dzięki niemu postać otrzymuje +1 do wszystkich rzutów obronnych, a sama jego obecność zwiększa możliwość odparcia czarów.
Miejsce występowania: Wycofany z finalnej wersji gry.
Ocena: Świetny kolczyk, jeden z najlepszych w grze. Poprawia rzuty obronne i KP. Szkoda, że został wycofany z oficjalnej wersji gry.
Bursztynowe Kolczyki
Specjalne właściwości:
+2 do Klasy Pancerza
Umożliwiają zapamiętanie 2 dodatkowych czarów z 1 poziomu Maga
Waga: 0
Mogą być używane jedynie przez Magów
Mogą być używane jedynie przez Bezimiennego
Kolczyki te wykonano ze stwardniałego soku roślinnego z ostropnącza. Surowiec, o ile poprawnie przygotowany, może przyjmować potężne czary ochronne.
Miejsce występowania: Otrzymujemy je od Mebbet, kiedy ona uczy nas Sztuki.
Ocena: Bardzo dobre kolczyki dla maga. Zwiększają KP i ilość zapamiętanych czarów. Na dodatek zdobywamy je na początku gry.
Kolczyk Anarchisty #1
Specjalne właściwości:
+1 do Charyzmy
Waga: 0
Może być używany jedynie przez Bezimiennego
To jeden z czterech kolczyków, z których każdy posiada swoje specjalne właściwości. Stworzono je, by ich posiadacz mógł ujść uwadze prawa, lub przekonać inne osoby do niesienia pomocy Anarchistom. Warto zauważyć, że kolczyki te, choć przydatne, raczej wyraźnie pokazują przynależność do Ligi Rewolucyjnej.
Ten akurat kolczyk sprawia, że jego posiadacz staje się bardziej atrakcyjny, przekonujący i może łatwiej infiltrować warownie aroganckiej władzy.
Miejsce występowania: Magazyn, po dołączeniu do Anarchistów.
Ocena: Najlepszy kolczyk, które mają na składzie Anarchiści, a mimo to słaby. Charyzma jest ważną cechą, ale nie opłaca nosić się nosić tego kolczyka.
Kolczyk Anarchisty #2
Przywołuje czar: "Ociemniałość"
Waga: 0
To jeden z czterech kolczyków, z których każdy posiada swoje specjalne właściwości. Stworzono je, by ich posiadacz mógł ujść uwadze prawa, lub przekonać inne osoby do niesienia pomocy Anarchistom. Warto zauważyć, że kolczyki te, choć przydatne, raczej wyraźnie pokazują przynależność do Ligi Rewolucyjnej.
Ten akurat kolczyk pozwala na oślepienie przeciwnika. Używaj go ostrożnie.
Miejsce występowania: Magazyn, po dołączeniu do Anarchistów
Ocena: Słabiutki kolczyk. Czar Ociemniałość niewiele zdziała przeciwko wrogom, przez co jest bezużyteczny.
Kolczyk Anarchisty #3
Specjalne właściwości:
Odporność na panikę
Waga: 0
To jeden z czterech kolczyków, z których każdy posiada swoje specjalne właściwości. Stworzono je, by ich posiadacz mógł ujść uwadze prawa, lub przekonać inne osoby do niesienia pomocy Anarchistom. Warto zauważyć, że kolczyki te, choć przydatne, raczej wyraźnie pokazują przynależność do Ligi Rewolucyjnej.
Ten akurat kolczyk sprawia, że jego posiadacz zachowuje czysty umysł, mimo przerażenia wywoływanego przez wrogów.
Miejsce występowania: Magazyn, po dołączeniu do Anarchistów.
Ocena: Kiepski kolczyk. Mało kto w grze rzuca Grozę (jest ktoś taki?), przez co jest on bezużyteczny.
Kolczyk Anarchisty #4
Przywołuje czar: "Uspokojenie"
Waga: 0
To jeden z czterech kolczyków, z których każdy posiada swoje specjalne właściwości. Stworzono je, by ich posiadacz mógł ujść uwadze prawa, lub przekonać inne osoby do niesienia pomocy Anarchistom. Warto zauważyć, że kolczyki te, choć przydatne, raczej wyraźnie pokazują przynależność do Ligi Rewolucyjnej.
Ten akurat kolczyk pozwala jego posiadaczowi na obezwładnienie przeciwnika za pomocą mentalnego uderzenia, sprawiając, że przeciwnik będzie osłabiony i podatny na ciosy.
Miejsce występowania: Magazyn, po dołączeniu do Anarchistów.
Ocena: Również słaby kolczyk. Przywołanie pierwszopoziomowego czaru jest dla nas bezużyteczne.
Kolczyki Karmazynowej Kuli
Specjalne właściwości:
+10% Odporności na ogień
+5% Odporności na magiczny ogień
Waga: 0
Nie może być używany przez Ignusa
Mały czerwony klejnot wprawiony w kolczyk działa jak gąbka wchłaniająca ciepło, chroniąc noszącą go osobę przed ogniem. Kiedy tylko jego posiadacz zostanie wystawiony na działanie ognia, klejnot wchłonie w siebie część żaru.
Mówi się, że wewnątrz każdego takiego kolczyka znajduje się mefit, tak wygłodniały gorąca, że pochłonie każdy płomień znajdujący się w pobliżu. Nigdy tego nie udowodniono, ponieważ tak naprawdę nikomu nie zależy na tym, żeby zbadać tę sprawę.
Miejsce występowania: PodSigil.
Ocena: Jest to słaby kolczyk. Chroni tylko przed ogniem, a na dodatek bardzo nieznacznie. Lepiej założyć inne.
Kolczyk Grabarza
Specjalne właściwości:
+30% Odporności na zimno
+30% Odporności na magiczne zimno
+30% Odporności na ogień
+30% Odporności na magiczny ogień
+2 do rzutu obronnego przeciwko magii śmierci
Waga: 0
Może być używany jedynie przez Grabarzy
Kolczyk czuć zapachem popiołu i kurzu, a w dotyku jest lodowato zimny. Kiedy się go ubierze, chroni noszącą go osobę przed ekstremalnymi temperaturami, dając tym samym częściową odporność na zimno i gorąco. Co więcej, kolczyk chroni również przed zaklęciami atakującymi umysł i ciało, w tym - paraliżem i magią śmierci.
Kolczyk jest znakiem przynależności do frakcji Grabarzy i może być noszony jedynie przez jej członków. Plotki mówią, że pomaga im przytępić postrzeganie świata zewnętrznego.
Miejsce występowania: Dostępne u Emorika, po dołączeniu do Grabarzy.
Ocena: Świetny kolczyk. Ten ochrania nas przed zimnem i ogniem - jeden z lepszych w grze.
Kolczyki Nie-Sławy
Specjalne właściwości:
+1 do wszystkich rzutów obronnych
+5% Odporności na Magię
Waga: 0
Mogą być używane jedynie przez Kobiety
Są to kolczyki Nie-Sławy. Zapewniają nikłą ochronę przed czarami i innymi rodzajami magii, oraz (jak prawie wszystkie inne rzeczy) świetnie na niej wyglądają.
Miejsce występowania: Nosi je Nie-Sława.
Ocena: Całkiem dobre kolczyki. Zwiększają rzuty obronne i dodają niewielką odporność na magię.
Kolczyk Spiętych Zębów
Specjalne właściwości:
+5% premii do otwierania zamków
Waga: 0
Mogą być używane jedynie przez Złodziei
Sama myśl, że Anna mogłaby nosić coś tylko dla ozdoby sprawia, że nabierasz podejrzeń co do tych kolczyków.
Po dokładniejszym zbadaniu odkrywasz, że te metalowe kolczyki są tak naprawdę kilkoma znakomicie wykonanymi wytrychami. W razie potrzeby, można je odczepić i otworzyć nimi oporny zamek.
U
Waga: Kolczyki te zwiększają umiejętność otwierania zamków tylko wtedy, gdy są założone.
Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.
Ocena: Niby dobry kolczyk, ale zwiększa otwieranie zamków bardzo nieznacznie. Mimo wszystko warto dać go np. Annie.
Obsydianowy Kolczyk
Specjalne właściwości:
+10% do krycia się
Waga: 0
Może być używany jedynie przez Złodziei
Ten mały kolczyk wykonano z polerowanego obsydianu. Pomimo gładkość powierzchni, nie odbija w ogóle światła.
Powszechnie znany jest jako "najlepszy przyjaciel łotrzyka." Czarny klejnot, z którego wykonano kolczyk, posiada magiczną właściwość pochłaniania światła. Dzięki temu nosząca go osoba może łatwiej poruszać się niewykryta w ciemności.
Miejsce występowania: Otrzymamy od Nestora.
Ocena: Przyzwoity kolczyk dla złodzieja. Możemy go dać Annie.
Kłujący Kolczyk
Specjalne właściwości:
+2 do Klasy Pancerza
+2 do Klasy Pancerza przeciw broniom kłującym
Waga: 0
Kolczyk ten został wykonany ze stwardniałego pancerza larwopodobnego stworzenia. Pancerz zaimpregnowano jakimś szklistym tworzywem, które nadaje mu niepokojąco "żywy" wygląd. Zapięcie, które przechodzi przez ucho wygląda, jakby było częścią larwy, na przykład żądłem albo czułkiem.
Aby uaktywnić moc kolczyka, nosząca go osoba musi nakłuć swój kciuk "żądłem." Dzięki temu kolczyk dopasuje się do nowego właściciela. Po "przebudzeniu", będzie pomagał chronić swego posiadacza przed atakami, sprawiając, że jego skóra nabierze wytrzymałości i siły pancerza larwy.
Miejsce występowania: Towary Anarchistów; skarbiec Faroda.
Ocena: Najlepszy kolczyk dla wojownika. Dobry też dla innych klas. Warto dać go Bezimiennemu.
Kolczyk Reguły Trójek
Specjalne właściwości:
Pomniejsze błogosławieństwo miedzi
Waga: 0
Ten mały kolczyk otrzymałeś po odpowiednim wygięciu kartki wyciągniętej z ust jednego z chodzących trupów w Kostnicy. Kolczyk jest piękny, ale poza swoją urodą przypomina ci jedynie o tym, jak dziwny jest świat, w którym się przebudziłeś.
Ten kolczyk został obłożony pomniejszym błogosławieństwem przez jednego z bogów bogactwa w jakimś zapyziałym świecie pierwszej sfery. Kiedy trzyma się go w dłoni i wyszepta słowo "miedź," da on swemu posiadaczowi 33 sztuki miedzi. Błogosławieństwa tego można użyć trzykrotnie, po czym moc jego zostaje wyczerpana.
Miejsce występowania: Kostnica, po ułożeniu notatki.
Ocena: Słaby kolczyk - nie użyłem go ani razu, co świadczy o jego nieprzydatności.