Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Planescape: Torment • Maczugi • INSIMILION

    Planescape: Torment » Przedmioty


    Maczugi

    Działy gier » Planescape: Torment » Opisy » Przedmioty
    Autor: caGe
    Utworzono: 08.07.2008
    Aktualizacja: 03.08.2008

    Drewniania Maczuga

    Obrażenia: 1-6, obuchowe
    Szybkość: 4
    Waga: 3
    Biegłość: Maczugi
    Nie może być używana przez Magów

    Ten zwykły drewniany kij widział lepsze czasy, ale wciąż wygląda na tyle mocno, by można go było użyć jako broń.

    Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.

    Ocena: Podstawowa wersja maczugi - słaba broń.


    Maczuga z Martwej Kończyny

    Obrażenia: 1-6, obuchowe
    Szybkość: 4
    Waga: 3
    Biegłość: Maczugi
    Nie może być używana przez Magów

    Ta przegniła kończyna wygląda jakby wiele wycierpiała od czasu oderwania od swego właściciela. Dotknęło ją jednak stężenie pośmiertne, dzięki czemu jest prawie tak twarda jak drewno.

    Miejsce występowania: Kostnica - możemy otrzymać rękę, jeżeli urwiemy ją zombiemu.

    Ocena: Tak samo słaba, jak drewniana maczuga. Już lepiej na początku wybrać łom - chociaż pomoże w otwieraniu zamków i drzwi.


    Odcięta Ręka

    Obrażenia: 1-8, obuchowe
    Umagicznienie: +1
    Specjalne właściwości:
    +2 do obrażeń obuchowych
    Nowe tatuaże
    Szybkość: 4
    Waga: 5
    Biegłość: Maczugi
    Może być używana jedynie przez Wojowników i Złodziei

    Ręka jest twarda niczym drewniana maczuga. Wygląda jakby odcięto ją czysto przy ramieniu (najprawdopodobniej za pomocą kosy) i choć wygląda jakby miała wiele dziesiątków lat, nie przegniła lecz raczej skamieniała. Ma niezdrowy szaro-blady odcień i jest pokryta bliznami. Przyozdabiają ją zawiłe tatuaże, ciągnące się od nadgarstka w górę.

    Po dokładniejszym zbadaniu, jesteś całkowicie pewien, że to twoja ręka. Nie wiadomo jak długo leżała tutaj czekając na ciebie. Nie możesz wytłumaczyć dlaczego, ale czujesz, iż powinieneś zanieść ją do salonu tatuażu i oddać do zbadania... może tatuaże powiedzą coś o tym co działo się z twoją poprzednią inkarnacją kiedy ręka była jeszcze przy ciele.

    Miejsce występowania: Znajdujemy ją w Krypcie Rozczłonkowanych (Katakumby Łkających Kamieni)

    Ocena: Jest to bardzo przyzwoita broń. Jak na ten moment w grze zadaje bardzo dobre obrażenia. Na dodatek jest to nasza ręka i możemy dzięki niej odzyskać kilka wspomnień.


    Marnej Jakości Wekiera

    Obrażenia: 1-7, obuchowe
    TraK0: -1
    Szybkość: 8
    Waga: 13
    Biegłość: Maczugi
    Może być używana jedynie przez Wojowników

    Konstrukcja tej wekiery nie jest zadowalająca. Marne wyważenie i duży ciężar sprawiają, że jest orężem nieporęcznym i wręcz niecelnym. Wedle wszelkiego prawdopodobieństwa broń ta wyszła spod ręki ucznia kowala, i to niekoniecznie ucznia najzdolniejszego.

    Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.

    Ocena: Słaba broń. Wolna, a na dodatek obniża nam TraK0. Zadaje małe obrażenia. Nie widzę sensu używania tej broni.


    Żelazny Łom

    Obrażenia: 1-6, obuchowe
    Szybkość: 4
    Waga: 3
    Biegłość: Maczugi
    Może być używany jedynie przez Wojowników i Złodziei

    Ten żelazny łom może być używany do wyłamywania drzwi, skrzyń, a nawet rozwierania siłą opornych kości żebrowych. Nieźle się też sprawdza w roli pałki, kiedy nie ma czasu na subtelności.

    Miejsce występowania:
    a) Kostnica
    b) Kamienica Zbójców

    Ocena: Raczej jako broń jest słaba, jednak może się przydać, gdy chcemy otworzyć jakieś zamki lub wyważyć drzwi.


    Ślepa Groza

    Obrażenia: 1-2, obuchowe
    Umagicznienie: +2
    Specjalne właściwości:
    Powoduje ślepotę
    2-8 obrażeń od kwasu
    TraK0: +2
    Szybkość: 5
    Waga: 4
    Biegłość: Maczugi
    Może być używana jedynie przez Wojowników

    Jeżeli wekierą tą dosięgnąć przeciwnika z należytą siłą, kropelki kwasu przenikną przez gąbczastą powierzchnię broni i utkwią w jego ciele. Za sprawą tego kwasu, wróg może doświadczyć chwilowego oślepienia, co w poważnym stopniu ułatwi pokonanie go.

    Miejsce występowania: Dostępna u Kruszypięścia (Kowal w Klątwie).

    Ocena: Dodając wszystkie zadawane obrażenia, prezentuje się całkiem przyzwoicie. Podwyższa TraK0 i jest dosyć szybka. Szkoda, że dostajemy ją tak późno, ponieważ w tym momencie gry jest ona raczej mało przydatna.


    Laska Faroda

    Obrażenia: 2-7, obuchowe
    Umagicznienie: +1
    Specjalne właściwości:
    Krucha, łamliwa
    TraK0: +1
    Szybkość: 4
    Waga: 4
    Biegłość: Maczugi
    Nie może być używana przez Magów

    Na górze tej chwiejnej, drewnianej laski przymocowana jest poprzeczka. Owinięto ją w szmaty, prawdopodobnie po to, by cholerstwo nie wpijało się za mocno w pachę Faroda, kiedy się na nim opiera. Nie powinno dziwić, że laska cuchnie przeraźliwie, a każdy jej fragment pokryty jest brudem, nieczystościami i rozmaitymi plamami.

    Zastanawia cię, że pomimo niepewnej konstrukcji laska trzyma się całkiem mocno. Opierasz się na niej, by sprawdzić czy zdoła utrzymać twoją wagę. Biorąc pod uwagę upodobanie Faroda do zbierania różnych rzeczy, można się domyślać, że laska ma jakąś wartość mimo swego nieciekawego wyglądu. Można ją nawet wykorzystać jako broń.

    Miejsce występowania: Zwłoki Faroda.

    Ocena: Nie jest to laska przeznaczona do walki. Jej zadaniem jest otworzenie portalu do skarbca Faroda.


    Wekiera Baatezu

    Obrażenia: 3-9, obuchowe
    TraK0: +1
    Szybkość: 6
    Waga: 10
    Biegłość: Maczugi
    Może być używana jedynie przez Wojowników

    Surowcem służącym do wyrobu tej broni są rudy występujące tylko na pustkowiach Avernusa. Z rud tych baatezu wytwarzają metal zwany Zieloną Stalą Baatoriańską. Oręż wyrabiany z Zielonej Stali Baatoriańskiej jest lżejszy i mocniejszy niż broń wykuwana ze zwykłej stali i zazwyczaj też jego użycie pociąga za sobą znacznie większe zniszczenia i obrażenia. Chociaż dla potrzeb Wojen Krwi broń taką produkowano w ogromnych ilościach, generalnie, poza Sferą Baator, niełatwo ją zdobyć.

    Miejsce występowania: Labirynt Myśli

    Ocena: Całkiem przyzwoita maczuga, ponieważ zdobywamy ją stosunkowo szybko. Nie jest jakaś wyjątkowa, aczkolwiek przydaje się na początku gry.


    Śmierć Żądzy

    Obrażenia: 2-7, obuchowe
    Umagicznienie: +2
    Specjalne właściwości:
    +2 do obrażeń obuchowych
    Powoduje ogłuszenie
    TraK0: +2
    Szybkość: 5
    Waga: 11
    Biegłość: Maczugi
    Może być używana jedynie przez Wojowników
    Może być używana jedynie przez Grabarzy

    Z wekiery tej zwykli korzystać Grabarze, chcą mieć pewność, że potraktowaną tym orężem istotę definitywnie opuszczą wszelkie żądze.

    Miejsce występowania: Dostępna u Emorika, jeżeli przynależymy do Grabarzy.

    Ocena: Moim zdaniem to jedna z lepszych maczug w grze. Dlaczego? Zdobywamy ją już na samym początku gry, a będzie nam służyć przez dłuższy okres. Szkoda, że musimy być Grabarzem, aby móc jej używać.


    Pokrzywowa Maczuga

    Obrażenia: 1-6, obuchowe
    Specjalne właściwości:
    Powoduje Zamęt
    TraK0: +2
    Szybkość: 3
    Waga: 4
    Biegłość: Maczugi
    Może być używana jedynie przez Złodziei

    Wydaje się, że maczugę tę wykonano z czegoś w rodzaju kolczastej rośliny. Szczyt pałki pokrywają drobne, łatwe do ułamania ciernie.

    Maczuga ta należy do najbardziej ulubionych broni złodziejskich. Kiedy podczas walki pałka ta sięgnie przeciwnika, niewielkie kolczaste ciernie przywierają do jego skóry, sprawiając, że na krótki okres ogarnia wroga całkowita dezorientacja. To pozwoli złodziejowi na sprawne obrabowanie napadniętego i szczęśliwą ucieczkę z łupem.

    Miejsce występowania: Labirynt Myśli.

    Ocena: Nie jest to zła maczuga. Na początku będzie dosyć przydatna, ponieważ większość przeciwników nie obroni się przed zamętem. Z czasem jednak zdobędziemy dużo lepsze.


    Przebijająca Maczuga

    Obrażenia: 1-6, obuchowe
    Obrażenia: 1-6, kłute
    Umagicznienie: +1
    TraK0: +3
    Szybkość: 7
    Waga: 12
    Biegłość: Maczugi
    Nie może być używana przez Magów

    Tę ciężką żelazną maczugę pokrywają ostre kolce.

    Maczugę wyposażono dodatkowo w formuły magiczne, tak aby trafiała w cel z większą dokładnością.

    Miejsce występowania: Dostępne u Anze (Niższa Dzielnica)

    Ocena: Niezła maczuga. Ma spory bonus do TraK0, ogólne obrażenia na wysokim poziomie.


    Kość Udowa Biesa

    (Unikat, artefakt)
    Obrażenia: 3-8, obuchowe
    Umagicznienie: +2
    TraK0: +2
    Szybkość: 4
    Waga: 4
    Biegłość: Maczugi
    Nie może być używana przez Magów
    Nie może być używana przez Praworządne lub Dobre postacie

    Kość udowa tanar'ri niesie w swym szpiku ostatnie ślady istoty balora. Został on zhańbiony w walce a następnie rozdarty przez współbiesy w czasie uroczystej egzekucji. Od tej chwili, kość niesie w sobie pragnienie zemsty na wszystkich ze swego rodzaju.

    Miejsce występowania: Dostępne u Kruszypięścia (Kowal w Klątwie).

    Ocena: Przyzwoita broń, jednak na tym etapie posiadamy już zdecydowanie lepsze.


    Maczuga Vrocka

    Obrażenia: 4-16, obuchowe
    Umagicznienie: +2
    Specjalne właściwości:
    Zatruwa przeciwnika
    TraK0: +2
    Szybkość: 3
    Waga: 4
    Biegłość: Maczugi
    Może być używana jedynie przez Złodziei

    Tę groźną broń wykonano z kości Vrocka.

    Miejsce występowania: Można znaleźć w ratuszu w Tartarze.

    Ocena: Niezła maczuga. Przede wszystkim rzucają się w oczy spore obrażenia. Oprócz tego bonus do TraK0 i przyzwoita szybkość. Całkiem dobra broń.


    Rozgrzeszyciel

    Obrażenia: 3-12, obuchowe
    Umagicznienie: +2
    Specjalne właściwości:
    Przyspiesza regenerację
    TraK0: +2
    Szybkość: 2
    Waga: 2
    Biegłość: Maczugi
    Może być używana jedynie przez Wojowników

    Wekiera ta wygląda jak każda inna - nabijana kolcami kula na drewnianym stylisku, owiniętym skórą i zakończonym pętlą, by nie zgubić broni w czasie walki. Od zwykłej wekiery różni się tym, że na jej głowicy zrobiono kwasoryt Oka, stylizowany na znak boga Horusa.

    Ta broń to Rozgrzeszyciel, wekiera stworzona w mieście Heliopolis, w sferze Arkadii. Ma ona pomagać czyniącym dobro i niszczyć wyznawców zła. Może leczyć swego właściciela i wypowiadać swoje zdanie na różne tematy.

    Miejsce występowania: Aby ją otrzymać, należy wpierw okraść Nadillina (Kuźnia) z kwitka, a potem mu go oddać.

    Ocena: Dobra maczuga. Przyspiesza regenerację, co w połączeniu z wysoką kondycją i tatuażami stwarza postać, której po prostu nie da się zabić (lub jest bardzo ciężko).


    Maczuga Niebiańskiego Ognia

    Obrażenia: 3-18, obuchowe
    Umagicznienie: +3
    Specjalne właściwości:
    +2 do klasy pancerza
    +10 do obrażeń od ognia
    +10% do odporności na obrażenia obuchowe
    TraK0: +2
    Szybkość: 3
    Waga: 5
    Biegłość: Maczugi
    Nie może być używana przez Magów
    Może być używana jedynie przez Praworządne Dobre postacie

    "Niebiański Ogień" to jedyna rzecz, jaką Trias zatrzymał przy sobie, aby przypominała mu o cudowności Sfer Wyższych. Miecz Triasa przeobraził się w twoich dłoniach w ciężką maczugę. Jest bardzo ciepła w dotyku, a na jej powierzchni wyryto wyobrażenia płomieni. Zawiłość wzorów zapiera dech. Ktoś wykonał ją z takim artyzmem, że cała maczuga wydaje się być spowita metalowymi płomieniami. Dalibóg, obróbka tego cudu musiała pochłonąć całe stulecia. Broń tę wykonano z nieznanego ci, ciężkiego i iskrzącego się jak srebro metalu.

    Maczuga robi wrażenie oręża liczącego sobie wiele tysiącleci. Z jej wnętrza daje się słyszeć lekki szmer, który wzmaga się, ilekroć maczuga dotyka ludzkiego ciała. Jak się można nietrudno domyślać, "Niebiański Ogień" mogą dzierżyć jedynie istoty o odpowiedniej mocy i czystości serca. Użyty w walce, "Niebiański Ogień" zajmuje się świętym blaskiem, który parzy i oślepia każdą niegodziwą istotę.

    Miejsce występowania: Zwłoki Triasa. Miecz możemy zamienić w dowolną broń (również w maczugę).

    Ocena: Jedna z najlepszych broni w grze (jeśli nie najlepsza). Świetne bonusy, spore obrażenia, duża szybkość - nic dodać, nic ująć.


    Niebo i Ziemia

    Skuteczność : 2-20, obuchowe
    Umagicznienie: +3
    Specjalne właściwości:
    +2 do obrażeń obuchowych
    +2 do siły
    TraK0: +3
    Szybkość: 2
    Waga: 10
    Biegłość: Maczugi
    Może być używana jedynie przez Wojowników
    Może być używana jedynie przez Dobre postacie
    Może być używana jedynie przez Bezimiennego

    Ta masywna broń emanuje złowieszczą aurą nieugiętej mocy. Trzon tej wekiery kształtują potężne ostre linie, zaokrąglające się u obłego szczytu, najgroźniejszego punktu całej broni. Wyzierają stamtąd precyzyjnie wygięte kolce. Widok ten jest zarazem onieśmielający i inspirujący. Od oręża bije drżąca łuna królewskiej purpury.

    Ktokolwiek schwyci tę broń, natychmiast poczuje, że tylko mężowie o czystych sercach będą mogli nazwać ją swoim orężem.

    Miejsce występowania: Glabrezu w PodSigil (po powrocie z Tartaru). Przedmiot zdobywany losowo.

    Ocena: Jedna z najlepszych maczug. Świetne bonusy, bardzo przydatne dla wojownika, duże zmniejszenie Trak0.


    Ostrze Entropii

    Obrażenia: 3-23, sieczne
    Umagicznienie: +2
    TraK0: +2
    Szybkość: 7
    Waga: 7
    Biegłość: Topory
    Może być używane jedynie przez Wojowników

    Ten dziwny przedmiot wszedł w twe posiadanie, kiedy oddałeś Kostkę Modrona żelaznemu golemowi w wieży oblężniczej. Wygląda jak mały sztylet, ale gdy na niego patrzysz, ostrze zwija się i wygina, jak gdyby chciało się wyrwać z ograniczeń swego kształtu.

    Wygląda na to, że przedmiot został wykonany z żelaza, srebra i wielu innych metali. Czasem stapiają się w jedno, a czasem schodzą w głąb ostrza, by po chwili pojawić się ponownie.

    Miejsce występowania: Otrzymamy od Pieścimetala, jeżeli oddamy mu Kostkę Modronów.

    Ocena: Świetna broń, jednak nie tak dobra jak Niebiański Ogień czy Niebo i Ziemia. Z drugiej strony, możemy dostać ją bardzo szybko, w przeciwieństwie do wcześniej wymienionych.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: Pokrzywową maczugę możemy z...
    Dodany: 18.10.2008 o 16:45  

    Pokrzywową maczugę możemy zdobyć w lokacji przed Zakopaną Wioską, a nie w Labiryntach Myśli.



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw