Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Planescape: Torment • Młoty • INSIMILION

    Planescape: Torment » Przedmioty


    Młoty

    Działy gier » Planescape: Torment » Opisy » Przedmioty
    Autor: caGe
    Utworzono: 08.07.2008
    Aktualizacja: 03.08.2008

    Młot

    Obrażenia: 1-6, obuchowe
    Szybkość: 6
    Waga: 6
    Biegłość: Młoty
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Jest to ciężki młot o długim trzonku i metalowej głowicy. Można zaryzykować stwierdzenie, że w sprawnych dłoniach młot mógłby bez większego trudu zarówno kształtować stal, jak i kruszyć czaszki jak orzechy.

    Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.

    Ocena: Słaba broń. Tylko na samym początku można jej używać.


    Młot Dobrej Jakości

    Obrażenia: 2-5, obuchowe
    Szybkość: 6
    Waga: 6
    Biegłość: Młoty
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    To znakomicie wykonany młot bojowy. Jego głowica i rękojeść przyozdobione są symbolami i rytami Bogowców. Pomimo swego masywnego wyglądu, jest on znacznie lżejszy niż się mogłoby się wydawać.

    Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.

    Ocena: Również kiepski młot. Nie ma sensu nim walczyć, gdyż już na początku znajdziemy lepsze.


    Młot Dwuręczny Niskiej Jakości

    Obrażenia: 2-7, obuchowe
    Szybkość: 8
    Waga: 10
    Biegłość: Młoty
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Ten młot to niewiele więcej niż ciężka bryła metalu osadzona na końcu grubego kija. Nie da się zaprzeczyć, że jest to mocna broń, ale słabo wyważona i wyjątkowo pozbawiona wdzięku. Jest to młot dwuręczny.

    Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.

    Ocena: Jeżeli coś jest niskiej jakości, tzn. że nie jest zbyt dobre. Tak samo jest w tym wypadku.


    Młot Dwuręczny Wysokiej Jakości

    Obrażenia: 1-10, obuchowe
    Szybkość: 8
    Waga: 9
    Biegłość: Młoty
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Jest to świetnie wykonany młot, dobrze wyważony i cieszący oczy swym widokiem. Niech nie zwiedzie cię jego wygląd - ta broń jest groźna. Posługiwanie się nim wymaga użycia dwóch rąk. Trzeba też chęci, by zadawać wrogom mocarne uderzenia.

    Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.

    Ocena: Całkiem przyzwoita broń, dostępna dosyć szybko. Na początku całkiem niezły oręż.


    Młot Siarkowy

    Obrażenia: 2-9, obuchowe
    Umagicznienie: +1
    Specjalne właściwości:
    +4 do obrażeń od ognia
    +25% do odporności na ogień
    TraK0: +1
    Szybkość: 7
    Waga: 5
    Biegłość: Młoty
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Broń taka, według powszechnej opinii wykuwana w płomieniach Sfery Żywiołu Ognia, stanowi ogromną rzadkość, nawet w mieście tak specyficznym jak Sigil. Pochodzenie tej niezwykłej broni gwarantuje jej posiadaczowi powiększoną odporność na ogień, a także na wszelkie ataki oparte na użyciu ognia. Ponadto, użycie młota bezpośrednio w walce i poszkodowanie nim wrogów, powoduje dodatkowe obrażenia, bowiem ilekroć młot sięgnie przeciwnika, ten zaraz staje w płomieniach.

    Miejsce występowania: Labirynt gracza. Można również otrzymać u Pieścimetala, jeżeli nasz bohater jest wojownikiem.

    Ocena: Ten młot jest już naprawdę dobry. Zadaje dodatkowe obrażenia od ognia, przez co ich suma wynosi sporo.


    Zaklęty Młot

    Obrażenia: 2-9, obuchowe
    Umagicznienie: +1
    TraK0: +1
    Szybkość: 7
    Waga: 5
    Biegłość: Młoty
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Na młot nałożone jest zaklęcie zwiększające szanse zranienia. Poza tym jest on znacznie lżejszy niż normalny młot, dzięki czemu można nim szybciej wymachiwać i zadawać większe obrażenia. Wszystkie opowieści czy legendy z nim związane zostały przyćmione przez inne, słynniejsze bronie w Encyklopedii Magii. Pomimo to ten młot dwuręczny prezentuje się dostojnie.

    Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.

    Ocena: Całkiem przyzwoita broń. Będziemy używać jej zwłaszcza na początku.


    Głupcobij

    Obrażenia: 4-14, obuchowe
    Umagicznienie: +2
    TraK0: +2
    Szybkość: 10
    Waga: 15
    Biegłość: Młoty
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Ten młot bojowy ma wielką, kamienną głowicę o prostokątnym przekroju. Na wszystkich bokach głowicy widoczne są ślady krwi i posoki. Stylisko wykonano z grubego drewna, które jednak wygląda na zbyt słabe, by utrzymać ciężar głowicy młota.

    Ten zaklęty młot był używany jako narzędzie przez stronnictwo Atar w czasie prześladowań religijnych. Magiczny młot bojowy "Głupcobij" został tak skonstruowany, by zadawać dodatkowe obrażenia przeciwnikom, którzy byli wyjątkowo głupi. Jednak w czasie jego tworzenie, zaklęcie zostało tak zmienione, że jeśli użytkownik topora był mniej inteligentny od ofiary uderzenia, to również otrzymywał obrażenia. Przez wiele lat młot służył w stronnictwie Atar jako prymitywny (i zabójczy) test inteligencji. Wiele lat temu został wykradziony z ich siedziby w Zdruzgotanej Świątyni i od tej pory raz czy dwa pojawił się w różnych miejscach Sfer.

    Wierzy się, że ów test inteligencji, jakiemu młot poddawał swego użytkownika i jego wrogów, z czasem przestał działać. Nikt jednak nie był na tyle pewny siebie, aby to sprawdzić.

    Miejsce występowania: Dostępne u Kruszypięścia (kowal w Klątwie).

    Ocena: Jest to bardzo dobry młotek. Jego zaletą jest to, że łatwo go zdobyć. Wystarczy okraść jego sprzedawcę, co nie wymaga zbyt dużej umiejętności kradzieży kieszonkowej...


    Rozum

    Obrażenia: 5-12, obuchowe
    Umagicznienie: +2
    Specjalne właściwości:
    +2 do obrażeń obuchowych
    +1 do charyzmy
    +1 do klasy pancerza
    TraK0: +2
    Szybkość: 6
    Waga: 5
    Biegłość: Młoty
    Może być używany jedynie przez Wojowników
    Może być używany jedynie przez Bogowców

    Ten ogromny młot to trzecia broń należąca do słynnej "Triady Prób" Bogowców. Pozostałe to topór zwany jako "Objawienie" i sztylet nazywany "Rozumem". Głowica tej broni pokryta jest mistycznymi runami i ma wyryty symbol frakcji Bogowców. Młot drży w twoich dłoniach. Masz zaszczyt być pierwszym właścicielem tego oręża.

    Miejsce występowania: Dostępne u Keldora, jeżeli przynależymy do frakcji Bogowców.

    Ocena: Bardzo przyzwoity młot. Zadaje spore obrażenia, zmniejsza klasę pancerza i zwiększa charyzmę. Warto się w niego wyposażyć, jeżeli jesteśmy wojownikiem i należymy do Bogowców.


    Młot Rozkruszania

    Obrażenia: 4-14, obuchowe
    Umagicznienie: +1
    Specjalne właściwości:1-6 obrażeń od kwasu
    TraK0: +2
    Szybkość: 10
    Waga: 10
    Biegłość: Młoty
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Po dokładniejszym zbadaniu okazuje się, że jest to naprawdę wspaniała broń, znacznie lepsza od zwykłego młota dwuręcznego. Ten młot bojowy (zwany również "Młotem Rozkruszania") uderza z druzgoczącą siłą, zadając nie tylko obrażenia obuchowe, ale też powodując pęknięcia każdej powierzchni jaką dotknie, niezależnie czy jest to kość, metal, czy drewno. Zadaje tym samym dodatkowe obrażenia... a jeśli ofiara przeżyje, zostaje trochę "zmiękczona" przed następnym atakiem.

    Młot Rozkruszania był często używany przez Enota, kapłana Straży Zagłady, w 14 roku E.U. Filozof ten podatny był na gwałtowne zmiany nastroju w czasie debat teologicznych. Znany był z wykorzystywania przymiotów młota do przyśpieszania rozkładu martwego materiału. Kwestią dyskusyjną pozostaje czy to, w co uderzał, było żywe czy martwe.

    Miejsce występowania: Dostępne u Vrisziki (Dzielnica Urzędników).

    Ocena: Całkiem dobry młot, jednak jego cena jest spora (prawie 15000). Moim zdaniem spokojnie poradzimy sobie Zaklętym Młotem do czasu znalezienia np. Głupcobija.


    Młot Niebiańskiego Ognia

    Obrażenia: 3-18, obuchowe
    Umagicznienie: +3
    Specjalne właściwości:
    +2 do klasy pancerza
    +10 do obrażeń od ognia
    +10% do odporności na obrażenia obuchowe
    TraK0: +2
    Szybkość: 3
    Waga: 5
    Biegłość: Młoty
    Może być używany jedynie przez Wojowników
    Może być używany jedynie przez Praworządne Dobre postacie

    "Niebiański Ogień" to jedyna rzecz, jaką Trias zatrzymał przy sobie, aby przypominała mu o cudowności Sfer Wyższych. Miecz Triasa przeobraził się w twoich dłoniach w ciężki młot. Jest bardzo ciepły w dotyku. Na jego ostrzu wyryto wyobrażenia płomieni. Zawiłość wzorów zapiera dech. Ktoś wykonał je z takim artyzmem, że cały miecz wydaje się być spowity metalowymi płomieniami. Dalibóg, obróbka tego cudu musiała pochłonąć całe stulecia. Broń tę wykonano z nieznanego ci, ciężkiego i iskrzącego się jak srebro metalu.

    Młot robi wrażenie oręża liczącego sobie wiele tysiącleci. Z jego wnętrza daje się słyszeć lekki szmer, który wzmaga się, ilekroć młot dotyka ludzkiego ciała. Jak się można domyślać, "Niebiański Ogień" mogą dzierżyć jedynie istoty o odpowiedniej mocy i czystości serca. Użyty w walce, "Niebiański Ogień" zajmuje się świętym blaskiem, który parzy i oślepia każdą niegodziwą istotę.

    Miejsce występowania: Znajdujemy przy zwłokach Triasa. Możemy zamienić go w dowolną broń, w tym również w młot.

    Ocena: Jedna z najlepszych broni dostępnych w grze (jeśli nie najlepsza). Zadaje olbrzymie obrażenia, zwiększa klasę pancerza i dodaje odporność na obrażenia obuchowe. Jej wadą jest tylko to, iż jedynie Praworządne Dobre postacie mogą ją używać.


    Ostrze Entropii

    Obrażenia: 3-23, sieczne
    Umagicznienie: +2
    TraK0: +2
    Szybkość: 7
    Waga: 7
    Biegłość: ToporyMoże być używane jedynie przez Wojowników

    Ten dziwny przedmiot wszedł w twe posiadanie, kiedy oddałeś Kostkę Modrona żelaznemu golemowi w wieży oblężniczej. Wygląda jak mały sztylet, ale gdy na niego patrzysz, ostrze zwija się i wygina, jak gdyby chciało się wyrwać z ograniczeń swego kształtu.

    Wygląda na to, że przedmiot został wykonany z żelaza, srebra i wielu innych metali. Czasem stapiają się w jedno, a czasem schodzą w głąb ostrza, by po chwili pojawić się ponownie.

    Miejsce występowania: Otrzymujemy od Pieścimetala, jeżeli oddamy mu Kostkę Modronów.

    Ocena: Również jedna z najlepszych broni w grze. Może stać się, czym zapragniemy. Szkoda, że oprócz ogromnych obrażeń nie dodaje żadnych bonusów naszej postaci.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw