Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Recenzje • Agar.io • INSIMILION

    Recenzje


    Agar.io

    Gry wideo » Recenzje » Recenzje
    Autor: Nev
    Utworzono: 28.05.2016
    Aktualizacja: 02.06.2016


    Agar.io to gra dla ludzi o stalowych nerwach, niezrównanym refleksie i niemałych zdolnościach do rozpoznawania i wykorzystywania dogodnych okazji. Niezwykle prosta w swojej konstrukcji, codziennie dostarcza setkom tysięcy graczy na całym świecie ogromnych wrażeń. Choć wydaje się grą na kilkanaście minut, potrafi wciągnąć na długie, długie godziny.
     

    Jesteś małą kulką wśród innych kulek.


    Tak najprościej można opisać Agar.io. Kierujesz losami małego okrągłego żyjątka, którego jedynym zadaniem jest rosnąć i nie umrzeć. O ile pierwsze nie jest zasadniczo trudne, to drugie potrafi sprawić naprawdę spore problemy. Kulka rośnie poprzez wchłanianie różnokolorowego pokarmu rozsianego po prostokątnej mapie, a także zjadając mniejsze kulki poszukujące pożywienia. Tu właśnie kryje się sedno Agar.io – wchłonąć tak wiele pokarmu/innych graczy, by nie musieć nieustannie martwić się o swoje małe okrągłe życie.

    Strategia

     

    Zasady gry mogą przypominać symulację wolnego rynku, gdzie pojawiamy się bez większego zaplecza finansowego, a naszym celem jest zdobycie hegemonii w tym środowisku. Oczywiście, podobnie jak w realnym życiu, funkcjonowanie na wolnym rynku nie jest prostym zadaniem, jeśli nie posiadamy umiejętności lub kapitału mogących uchronić nas przed drapieżnikami. A jeśli nie chcemy wydawać pieniędzy na rozmaite buffy do naszego stanu początkowego, to trzeba się przygotować na ciężką i upstrzoną trudnościami drogę na szczyt.

    Istnieje jednak kilka mechanizmów, które mogą nam w tym pomóc. Pierwszym z nich jest możliwość podzielenia się na dwie równe części. Nie jest to spokojny podział, o nie! - wystrzeliwujemy swoją część w wybranym przez siebie kierunku, a jeśli na swojej drodze trafimy na mniejszych graczy, to ich pochłoniemy. Chyba wiadomo co się stanie, gdy będziemy mniejsi, nie? Jest to mechanika zarówno agresji, jak i ucieczki, ponieważ w ten sposób możemy wymknąć się większemu przeciwnikowi, gdy już widzimy, że obrał sobie za cel naszą kulkę.

    Drugim z nich jest możliwość dzielenia się swoją "masą". Wystrzeliwujemy wtedy w wybranym kierunku kawałek swojego okrągłego jestestwa, który może zostać pochłonięty przez innych graczy. Zasadniczo służy to dzieleniu się swoją masą z sojusznikami, ale może być również wykorzystane do podzielenia pewnych elementów mapy mogących mieć albo bardzo destrukcyjne, albo zbawienne przeznaczenie.

    Zielone kulki, bo o nich była mowa w poprzednim akapicie, to chyba jedyne części mapy, które przez większość gry są na swoich miejscach. Jeśli jest się dostatecznie małym, by móc w nie "wpłynąć", to mogą być kryjówkami przed zakusami innych graczy. Jeśli natomiast jakaś zielona kulka jest mniejsza niż my, to przy próbach wchłonięcia jej eksplodujemy na wiele małych kuleczek. Nie trzeba chyba mówić, jak bardzo jest to niebezpieczne, prawda? Ten element gry pozwala nawet małym graczom robić na złość prawdziwym gigantom Agar.io – wystarczy, że wstrzeli się odpowiednio wiele masy w zieloną kulkę, wtedy nastąpi podział podobny do tego, który służy nam do pokonywania przeciwników. Łatwo można sobie wyobrazić sytuację, gdy z trudem zdobyliśmy wysoką pozycję na danym serwerze, a inny gracz podpływa do zielonej kulki, faszeruje ją swoją masą, tylko po to, by wystrzelić ją w nasze ciało i spowodować jego eksplozję. Za każdym razem, gdy ktoś oberwie zieloną kulką – natychmiast pojawiają się drapieżnicy chcący wykorzystać fatalną sytuację przeciwnika. Niemniej i przed nimi można się ochronić.

     

    Tryby

     

    Agar.io jest grą posiadającą kilka normalnych trybów. Zacznijmy od "Free for all". W założeniach każdy gracz tutaj gra sam i sam musi sobie wypracować drogę na szczyt. Niemniej, kto powiedział, że nie można nawiązać współpracy z innymi grającymi? Przez możliwość dzielenia się masą można "dogadać się" z innym drapieżnikiem i wspólnie stawić czoła reszcie kulkowego świata. Oczywiście, trzeba uważać, ponieważ nie zawsze osoba, która wystrzeliwuje masę w naszym kierunku, ma czyste intencje. Czasami stanowi to preludium do zmasowanego ataku. Niekiedy dochodzi do kuriozalnych sytuacji, ponieważ dwójka graczy jest na tyle doświadczona, że potrafi tak sprawnie dzielić się swoją masą, że w ciągu minut zdobywa pozycję na topliście najlepszych graczy na serwerze. Trzeba jednak zauważyć, że komunikacja za pomocą ruchów kulką i wystrzeliwania masy/dzielenia się jest dosyć prymitywna, więc w wielu przypadkach dochodzi do tragiczych (zwykle dla jednego gracza) nieporozumień.

    Kolejnym trybem jest "Team", gdzie każdy gracz zostaje przyporządkowany do drużyny jednego koloru i jego zadaniem jest doprowadzenie do sytuacji, w której inne kolory są kompletnie zdominowane. Jeśli komuś nie pasuje idea surwiwalistycznej walki w każdej sekundzie gry, ten tryb jest dla niego.

    Dalej mamy "Experimental", który wprowadza do gry nowy rodzaj kulek. Od zielonych różnią się kolorem i funkcją – są brązowe i wydzielają pokarm, stając się coraz mniejszymi. W przypadku, gdy jakiś gracz w nie wpadnie, wchłaniają go i zaczynają szybciej wyrzucać z siebie wielokolorowe kulki. Poza tą różnicą, tryb ten niczym się nie różni od zwykłego "Free for all".

    Trzeba też wspomnieć o obecności botów w każdej wariacji rozgrywki. Na mapie bardzo często pojawiają się kulki zawiadywane przez samą grę. Czasami zachowują się jak gracze – uciekają od zagrożeń i próbują nas pożreć, czasami na ślepo wpadają na nas, w innych wypadkach losowo poruszają się po mapie, czekając na pożarcie.

    Ostatnim trybem jest "Party", gdzie możemy dać linka swoim znajomym i zaprosić ich do swojej gry. Jeśli posiadamy zgraną paczkę przyjaciół, którzy chcą wspólnie opanować dany serwer, ten tryb jest dla nich, ale uwaga!, inni myślą dokładnie w ten sam sposób. Czasami drużyny graczy są tak zgrane, że w trybie "Party" nie da się przetrwać będąc pojedynczą kulką.

     

    Cała reszta

     

    Agar.io nie mogłoby utrzymać siebie, gdyby w grze nie pojawiały się elementy pozwalające na spersonalizowanie swojej kulki i poprawienie jej jedynego parametru. Mamy do wyboru mnóstwo skórek – niektóre dostajemy za osiąganie kolejnych poziomów, niektóre trzeba kupić za walutę otrzymywaną za sukcesy w grze, niektóre wymagają wpisania odpowiednich słów w nazwie gracza. Oczywiście, wszystko to można kupić za normalne pieniądze, ale po co, skoro Agar.io jest takie proste i przyjemne?

     

    Wyrok

     

    Ta prosta gra posiada niesamowitą grywalność. Mechanika składa się z dwóch klawiszy i ruszaniu myszką. Cała istota rozgrywki zasadza się na podejmowaniu właściwych decyzji kiedy być agresywnym, kiedy uciekać, a kiedy zdecydować się na współpracę. Nic nie trwa wiecznie w Agar.io – w jednej chwili można stać się molochem na połowę mapy, w następnej być kulką wielkości szpilki. Ta prostota zasad kierujących grą, nieustanna konkurencja między grającymi, mapa w dużej mierze tworzona przez samych graczy (kulki potrafią zajmować gigantyczne ilości miejsca) sprawiają, że Agar.io jest świetną grą przeglądarkową.

     

    Ocena: 9/10

     

    Jedna z najbardziej grywalnych gier o tak prostej strukturze.  




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw