Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Risen • Pancerz Władcy Tytanów • INSIMILION

Risen » Solucja

Pancerz Władcy Tytanów

Działy gier » Risen » Poradniki » Solucja
    Autor: Polinick
    Utworzono: 23.02.2010
    Aktualizacja: 08.08.2010

Pancerz Ursegora składa się z trzech części - właściwego pancerza, naramienników i nagolenników (dla ułatwienia nazywajmy je butami) oraz hełmu. Do tego dochodzi tarcza i młot, co daje razem pięć elementów. Wszystkie przedmioty znajdziemy w starożytnych ruinach kapłanów jaszczuroludzi. Niektóre podziemia są wręcz klaustrofobiczne, jednak trafiają się i takie, w których bardzo łatwo się pogubić, dlatego poniżej przedstawiam opis ścieżek, jakie należy przejść w każdym z pięciu grobowców.

Buty Władcy Tytanów

W [P] spotkasz swoją przyjaciółkę Patty (jeśli uwolniłeś ją przy okazji zbierania kryształowych dysków), która będzie towarzyszyć Ci do samej świątyni. Przygotuj się na walkę z dużą ilością jaszczurek. Wejście znajdziesz w [1], za wodospadem. Cały czas trzymaj się lewej strony korytarza, wspinając się w każdym możliwym miejscu. Uważaj na ghule, spotkasz tu całe stado. Wdrap się po półkach skalnych, na których świecą złowrogo fioletowe kryształy. Na górze od razu skręć w prawo i przygotuj się na walkę z popiołakiem. Dalej w prawo, aż do końca korytarza, gdzie czeka Cię kolejna wspinaczka.

Przed Tobą magiczna bariera, którą musisz potraktować zaklęciem od Ursegora. W podłodze jest dziura, przeskocz ją ostrożnie, bo zaraz dalej znajduje się pułapka z kolcami. Na środku dużej komnaty skorzystaj z zapadni, żeby znaleźć się piętro niżej. Idź przed siebie, aż dojdziesz do kolejnego pomieszczenia. Przeczytaj kamienną kolumnę, na której jest mapa kompleksu.

Znajdujesz się w [1]. Przejdź przez drzwi w [2] i idź korytarzem do końca. Pokonaj dwie pułapki z kolcami za pomocą lewitacji i użyj dźwigni po lewej stronie, żeby ją unieszkodliwić. Po prawej jest jeden z trzech kołowrotów, których będziesz musiał użyć. Przekręć korbę i wracaj do [1].

Przebij się przez ścianę naprzeciwko korytarza, którym przyszedłeś i użyj dwukrotnie odsłoniętego przełącznika, otwierając w ten sposób przejście po Twojej prawej stronie. Idź korytarzem do końca i skręć w prawo, w [3]. czeka drugi kołowrót. Wróć kawałek i udaj się uliczką w prawo. Na końcu podejdź do przepaści i strzel z łuku lub kuszy w kołowrót. Wróć do [1] i ponownie użyj przełącznika dwa razy. Tym razem otworzy się przejście po lewej, z którego musisz skorzystać. Przekrocz niedawno opuszczony most i skręć w lewo, trzymając się ściany. Przeskocz nad przepaścią i idź prosto schodami w górę. Na końcu korytarza spoczywa ostatni z trzech kołowrotów [4], którego oczywiście musisz użyć. Wróć do [1] korytarzem po prawej stronie i zwróć uwagę, że otworzyło się przejście w żółtym punkcie. Od skrzyni z butami dzielą Cię już tylko dwie nieumarłe bestie.

Hełm Władcy Tytanów

Do zachodniej świątyni pod wulkanem najłatwiej dostać się idąc w górę od obozu Bandytów. Po wejściu do jaskini w [2] napotkasz przeszkodę w postaci przepaści, którą pokonać możesz tylko z pomocą czaru "Lewitacji", jednak warto zachować zwój na inną okazję i wejść do kompleksu od drugiej strony, czyli w [5]. Między skorpionami znajdziesz mapę jaskini, na której zaznaczone jest wejściu do obu świątyń pod wulkanem.

Interesuje Cię lewy symbol, w pobliże którego musisz się udać. Na drugim brzegu rzeki z lawy widzisz już wejście do świątyni. Strzel z łuku lub kuszy do przełącznika po drugiej stronie i przejdź po opuszczonym moście. W skrzyni znajdziesz zwój "Lewitacji", dzięki któremu dostaniesz się do wejścia poniżej. Po przełamaniu bariery idź prosto aż do dużego pomieszczenia z pułapką na środku. Podejdź do wejścia po lewej i użyj telekinezy na posążku. Po drugiej stronie komnaty z pułapką przebij się przez kruchą ścianę. W jaskini ze skorpionami przemień się w łodzika i skorzystaj z dziury w ścianie. Zabij jaszczura i splądruj zwłoki. Znalezione popiersie postaw na piedestale, wyjdź z komnaty i powtórz sztuczkę z telekinezą. Oba popiersia ustaw na monumentach, dzięki czemu podniesiesz kratę, za którą znajdziesz poszukiwany hełm.

Młot Władcy Tytanów

W świątyni, w której umieszczony został młot Władcy Tytanów [3], obozowisko założyli Bandyci, zatem miejsce to powinno być Ci bardzo dobrze znane. Obok tancerki wespnij się na półkę skalną i ruszaj korytarzem w dół. W dużej komnacie spójrz na prawo - na górze jest budowla przypominająca balkon. Użyj zaklęcia "Lewitacji", by dostać się na górę. Skrusz kilofem cienką ścianę i użyj przełącznika, który się za nią znajdował. Przejdź przez odsłonięte drzwi po prawej stronie. Przed Tobą pięć sarkofagów, w czwartym (licząc od lewej) ukryty jest posążek, który Cię interesuje.

Zeskocz do dużej komnaty i wespnij się na balkon z lewej strony. Po Twojej lewej jest kolejna krucha ściana, którą należy rozbić, a za nią kolejny przełącznik, który należy wcisnąć. Otworzy się przejście po środku, z którego musisz skorzystać. Po chwili trafisz na podłogę pełna kolczastych pułapek. Zwróć uwagę, że posadzka podzielona jest na dwanaście kwadratów. Musisz stąpać po odpowiednich polach, żeby uniknąć kolców. W odpowiednim momencie zacznij od pola z lewej strony i przejdź na kolejne przed Tobą. Gdy kolce zmienią położenie, przejdź na to po prawej. Po kolejne zmianie rób krok do przodu, a następnie w prawo i znów do przodu. Po drugiej stronie użyj dźwigni po prawej, żeby wyłączyć pułapkę. W sarkofagu leży szkielet, u którego znajdziesz posążek.

Wróć do głównego pomieszczenia i połóż figurki na piedestałach, żeby otworzyć drzwi. Przed Tobą walka z dwiema nieumarłymi bestiami i ożywieńcem. Najpierw rozpraw się z tymi pierwszymi, bo na szkielet zwykły miecz nie wystarczy. Na ścianach komnaty, w której się znajdujesz, umieszczone są trzy przełączniki. Po użyciu jednego z nich na środku pomieszczenia zapala się ognista pułapka. Musisz zwabić na nią potwora i wtedy wcisnąć przełącznik. W jego resztkach znajdziesz młot.

Napierśnik Władcy Tytanów

Na północ od farmy Zakonu, w [4], znajduje się świątynia skrywająca kolejny fragment pancerza. Ruszaj do środka długim korytarzem w dół, aż dojdziesz do komnaty z dwoma korytarzami. Interesuje Cię ten po lewej. Po zejściu ze schodów przesuń dźwignię za pomocą zaklęcia "Telekinezy", przejdź jeszcze kilka kroków i skręć w prawo, w kolejny korytarz. Po dojściu do piedestału odwróć się w kierunku, z którego przyszedłeś i ściągnij znad wejścia posążek, ponownie używając "Telekinezy". Połóż figurkę na monumencie i przejdź przez otwarte przejście. Na końcu pomieszczenia znajduje się sarkofag z szukanym przedmiotem.

Tarcza Władcy Tytanów

Tarcza Władcy Tytanów znajduje się w tym samym kompleksie jaskiń co hełm. Wejście do interesującej Cię świątyni oznaczone jest na mapie znalezionej przy okazji poszukiwania butów symbolem po prawej stronie. Z dotarciem tam nie będzie problemu, więc od razu przełam barierę i ruszaj do środka. Idź przed siebie, aż natkniesz się na kolumnę z mapą, którą oczywiście należy obejrzeć.

Skieruj kroki do korytarza po prawej stronie [1], przeskocz nad zapadnią w podłodze i podnieś posążek. W drodze powrotnej pozwól zaszaleć fizycznemu silnikowi gry i nadepnij na pułapkę. Po upadku otrzep się z kurzu i skorzystaj z korytarza w [2]. Na końcu, po prawej stronie, rozbij kruchą ścianę kilofem i po kilku krokach potraktuj telekinezą dźwignię po drugiej stronie przejścia po lewej. Za pomocą lewitacji dostań się na drugą stronę rzeki z lawy i, jako łodzik, skorzystaj z małego przejścia w ścianie naprzeciwko. Po drugiej stronie znajdziesz kolejny posążek. Otwórz kratę, wróć na miejsce, w którym zmieniłeś się w ślimaka i tym razem idź prosto, do pomieszczenia z kolumną. Połóż figurki na piedestałach w [3] i ruszaj po tarczę.