Ani śladu Eldrika
Cyrus zleci Ci odnalezienie druida Eldrica. Idź do Jasmin, która mieszka nieopodal, i wypytaj ją o niego. Nie będzie wiedziała, co mogło się z nim stać, ale za 200 szt. zł. może sprzedać Ci parę skór i pozwolić wypożyczyć swojego wilka, Rufo. Aby zwierzak chciał z Tobą szukać, daj mu kawałek surowego mięsa, a następnie oderwany rękaw Eldrica do powąchania. Zaprowadzi Cię kolejno do chatki druida, dziwnego kręgu, obozowiska gnomów (weź stamtąd kostur), aż dotrzecie do starożytnej świątyni. Wejście do niej jest magicznie zabezpieczone, więc dalej będziesz musiał poradzić sobie sam. Podejdź do bariery i kliknij na nią, a następnie wróć do Cyrusa. Pójdzie z Tobą do przeszkody. Tam powie Ci, że sam możesz poradzić sobie ze zniszczeniem czegoś takiego. Otrzymasz od niego trzy zwoje "zniszczenie magicznego pola". Skorzystaj z jednego z nich, aby otworzyć przejście. Wewnątrz czeka Cię dość wymagająca przeprawa z jaszczuroludźmi. Pokonaj ich w pierwszym pomieszczeniu, a następnie skieruj się w prawo i wyjmij z inkrustowanej skrzyni m.in. mapę [1]. Teraz, wspierając się nią, udaj się do [2], wejdź na górę i uwolnij ogra Droka. Zdobędziesz od niego informację, że Eldric znajduje się prawdopodobnie w ukrytym pomieszczeniu, do którego można się dostać, pociągając za pierścień w korytarzu za wielkim pomieszczeniem. Idź do [3] i użyj korby, by otworzyć przejście. W kolejnej komnacie pociągnij za pierścień wystający ze ściany [4] i przejdź do [5]. Pokonaj jaszczurzego kapłana i weź z jego ciała kamień teleportacyjny. Następnie skorzystaj z dźwigni, by wejść do celi Eldrica. Oddaj mu jego kostur .
Dostępność: po wykonaniu zadania "Przeszukiwanie chatki druida"
Punkty doświadczenia: 100 (dotarcie z Rufo do świątyni), 50 (przekazanie informacji o świątyni Cyrusowi), 500 (za wykonanie zadania), 100 (przekazanie Inkwizytorowi informacji o tym, że Eldric był więziony przez Saurian)
Bezimienne groby
Patty wskaże na Twojej mapie (patrz mapa zadania) pięć punktów, w których powinieneś znaleźć "bezimienne" groby. Udaj się do każdego z nich i zabierz ich zawartość.
Dostępność: po otrzymaniu zadania "Dziedzictwo wielkiego pirata"
Punkty doświadczenia: 1000 (za wykonanie zadania)
Brama do wnętrza wulkanu
Konsekwencja wykonania zadania "Kryształowe dyski dla Inkwizytora".
Punkty doświadczenia: 500 (za wykonanie zadania)
Cyrus spóźnia się
Inkwizytor twierdzi, że uszkodzony dysk, który jest w jego posiadaniu, może zostać naprawiony przez druida imieniem Eldric. Wysłał już do niego Cyrusa, jednak ten od dłuższego czasu nie daje znać o sobie. Wybierz się na Wschodnie Wybrzeże do miejsca zaznaczonego na mapie zadania. Porozmawiaj tam z magiem.
Punkty doświadczenia: 250 (za wykonanie zadania)
Czwarta Pieczęć Magii Runicznej
Jeśli jesteś magiem i masz co najmniej 200 punktów mądrości (do wyuczenia m.in. z ksiąg i kamiennych tablic), Mistrz Ignatius może wyszkolić Cię w czwartym poziomie magii runicznej.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Trzecia Pieczęć Magii Runicznej"
Punkty doświadczenia: 400 (za wykonanie zadania)
Druga Pieczęć Magii Runicznej
Jeśli jesteś magiem i masz co najmniej 100 punktów mądrości (do wyuczenia m.in. z ksiąg i kamiennych tablic), Mistrz Ignatius może wyszkolić Cię w drugim poziomie magii runicznej.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Pierwsza Pieczęć Magii Runicznej"
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania)
Dziedzictwo wielkiego pirata
Wykonaj zadanie "Bezimienne groby" i wróć na cmentarz. Tam jednak zamiast Patty będzie czekał na Ciebie Eronga. Nakaże Ci podążać za nim do kapitana Romanowa (zadanie "Idź za Erongą do Romanowa"). Przed ruinami zatrzyma się i powie, że dalej musisz iść sam. Skorzystaj z mapy zadania, by znaleźć piratów. Okaże się, że Patty została uwięziona, a Romanov chce zawrzeć z Tobą umowę. Masz kilka możliwości: przynieść Romanowowi mapę w zamian za uwolnienie dziewczyny, nie przejmować się losem Patty i podzielić się skarbem z Romanowem (w porównaniu do poprzedniej opcji nic się nie zyskuje, bo i tak będzie chciał tylko mapę) lub rzucić się do walki i zabić całą ekipę. Możesz też przyjąć warunki, ale po zdobyciu skarbu się z nich wycofać, co oczywiście również doprowadzi do walki. W każdym razie i tak ostatecznie musisz wykonać zadanie "Znajdź wielki skarb Stalowobrodego" i, jeśli chcesz dokończyć tę misję, znaleźć Patty (zadanie "Gdzie jest Patty?"). W przypadku gdy oddałeś piratom mapę, mocno się zdenerwuje, ale jeszcze nie wszystko stracone. Udaj się razem z nią na plażę obok tajnego wejścia do Miasta i rozpraw się z nimi.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Wyprawa na zachodnie wybrzeże"
Punkty doświadczenia: 500 (za wykonanie zadania)
Eldrikowi potrzebny jest magiczny kryształ
Eldric da Ci klucz do swojej skrzyni. Weź z niego magiczny kryształ i oddaj go druidowi.
Dostępność: po otrzymaniu zadania "Uszkodzony dysk"
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania)
Gdzie jest Patty?
Jeśli wypełniłeś misję "Umowa z Romanowem" w zamian za uwolnienie Patty, Romanov wskaże Ci miejsce jej uwięzienia (patrz mapa zadania). W każdym innym wypadku, musisz zabić kapitana i samodzielnie znaleźć celę. Znajduje się ona w ruinach na południe od miejsca, w którym znalazłeś skarb (tych, przy których zostawił Cię Eronga).
Punkty doświadczenia: 400 (za wykonanie zadania)
Gdzie jest złota dostawa?
Według Inkwizytora jego ludzie z gospodarstwa Tyldy mogli znaleźć jeden z kryształowych dysków. Udaj się tam i porozmawiaj z Sewerynem.
Punkty doświadczenia: 250 (za wykonanie zadania)
Idź za Eldrikiem do jego chatki
Podążaj za Eldrikiem.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Weź od Cyrusa uszkodzony dysk"
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Idź za Erongą do Romanowa
Część zadania "Dziedzictwo wielkiego pirata".
Dostępność: po wykonaniu zadania "Bezimienne groby"
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania)
Kryształ Mrozu
Od Ignatiusa dowiesz się, że Mistrz Pallas może nauczyć Cię używania Kryształu Mrozu. Ten jednak zażąda w zamian 1000 szt. zł. Możesz mu je dać, jednak rozsądnie byłoby obniżyć tę cenę w sumie o 500 szt. zł., przynosząc mu zimne serce bagielca i mały szafir. Bagielce spotkasz naturalnie na bagnach, czy to tych na wschód od klasztoru, czy tych, na których położony jest obóz bandytów. Z kolei mały szafir znajdziesz w pobliżu gospodarstwa Tyldy, w skrzyni, która jest/była w posiadaniu "złodziejskich gnomów" (patrz zadanie "Złodziejskie gnomy").
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Kryształowe dyski dla Dona
Don chce uzyskać przewagę poprzez zgromadzenie u siebie wszystkich kryształowych dysków, których poszukuje Inkwizytor. Jeden już znajduje się w jego posiadaniu, Tobie zleci przyniesienie pozostałych czterech.
Punkty doświadczenia: 300 (za wykonanie zadania)
Kryształowe dyski dla Inkwizytora
Inkwizytor chce otworzyć bramę do wnętrza wulkanu. Potrzebuje do tego pięciu kryształowych dysków, a Twoim zadaniem jest odnalezienie ich. Wykonaj następujące zadania: "Skradziony kryształowy dysk", "Uszkodzony dysk", "Tajemnica wschodniej świątyni", "Znajdź wielki skarb Stalowobrodego" i zdobądź dysk od Don Estebana (jeśli pracujesz dla inkwizycji, da Ci go bez większych problemów, jeśli jesteś bandytą - patrz zadanie "Kryształowe dyski dla Dona").
Punkty doświadczenia: 1000 (za wykonanie zadania)
Legenda o Gyrgerze
Henrik chciałby, żebyś razem z nim odszukał i zabił legendarnego przywódcę gnomów. Będzie podążał za Tobą i pomagał Ci w walce. Skorzystaj z mostu, a następnie idź cały czas naprzód, trzymając się ścieżki, aż dotrzesz do ruin. Tam wejdź do podziemi, odszukaj Gyrgera i zabij go.
Punkty doświadczenia: 1000 (za wykonanie zadania), 150 (późniejsza rozmowa z Henrikiem)
Nagroda: rogowy łuk, 30x strzała
Magiczny Pocisk
Mistrz Vitus może Cię wyszkolić w posługiwaniu się Kryształem Pocisków, najpierw jednak musisz ów przedmiot znaleźć. Udaj do podziemi biblioteki, wejdź do głównej sali i idź do samego końca. Następnie użyj pierścienia po lewej, a otworzy się przejście do ostatniego pomieszczenia. W nim pokonaj szkielet i zabierz kryształ ze skrzyni. Wróć do zleceniodawcy.
Punkty doświadczenia: 50 (za wykonanie zadania)
Mapa morska Stalowobrodego
Część zadania "Dziedzictwo wielkiego pirata".
Punkty doświadczenia: 250 (za wykonanie zadania)
Miecze jaszczuroludzi
Kiedy napotkasz jaszczuroczłeka (a będziesz miał w tym i w przyszłych rozdziałach sporo okazji do tego), zabierz mu miecz i zanieś miejskiemu kowalowi, Walterowi. Będzie mógł dla Ciebie wykuć nową broń, jeśli przyniesiesz mu obsydian i złoto. Możesz też od tej pory prosić go o przekucie rudy obsydianu w nieobrobione ostrze.
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Następna wskazówka Stalowobrodego
Patty da Ci klucz, za którego pomocą będziesz mógł otworzyć kufer Stalowobrodego. Upewnij się, że masz łopatę i zacznij kopać w miejscu spoczynku "bezimiennego łotra". Ze skrzyni wyjmij szkatułkę i daj ją dziewczynie.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Wyprawa na zachodnie wybrzeże"
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania)
Patty w tarapatach
Jeśli nie wykonałeś jeszcze zadania "Zaginiony ojciec", w siedzibie Dona zaczepi Cię Balturo. Będzie chciał, żebyś pracował dla jego szefa i pomógł Patty. Zadanie zostanie wykonane, kiedy porozmawiasz z właścicielką tawerny na jego temat.
Punkty doświadczenia: 250 (za wykonanie zadania)
Pierwsza Pieczęć Magii Runicznej
Jeśli jesteś magiem i masz co najmniej 50 punktów mądrości (do wyuczenia m.in. z ksiąg i kamiennych tablic), Mistrz Ignatius może wyszkolić Cię w pierwszym poziomie magii runicznej.
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Powiedz Fincherowi o wpadce we wschodniej świątyni
Maliko chce, żebyś to Ty zdał Fincherowi raport o wydarzeniach we wschodniej świątyni.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Tajemnica wschodniej świątyni"
Punkty doświadczenia: 400 (za wykonanie zadania), 150 (poinformowanie Finchera o śmierci Danilo)
Nagroda: 300 szt. zł.
Powrót Estebana do Miasta
Don odda dyski Inkwizytorowi, jeśli jego ludzie opuszczą Miasto. Mendoza zgodzi się na taki układ. Oddaj mu artefakty i przejdź do III rozdziału. Następnie wróć do Estebana i przekaż mu, że przywódca Zakonu przystał na jego propozycję. Udaj się teraz do Miasta i nakaż komendantowi Carlosowi opuścić je.
Punkty doświadczenia: 100 (poinformowanie Dona o przyjęciu przez Inkwizytora jego propozycji), 500 (za wykonanie zadania)
Powstanie gnomów
Seweryn i jego podwładni mają problemy z masowymi atakami gnomów. Pomóż im rozprawić się z kolejną dziesiątką tych stworzeń.
Punkty doświadczenia: 400 (za wykonanie zadania), 100 (późniejsza rozmowa z Sewerynem)
Nagroda: 200 szt. zł.
Przeszukiwanie chatki druida
Cyrus zasugeruje, żeby przeszukać chatkę druida. Wejdź do niej i weź oderwany rękaw z rozwalonego stołu. Wróć do maga.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Cyrus spóźnia się"
Punkty doświadczenia: 150 (za wykonanie zadania), 50 (późniejsza rozmowa z Henrikiem)
Skradziony kryształowy dysk
Gnomy ukradły kryształowy dysk z obozu inkwizycji na farmie Tyldy. Seweryn powie Ci, żebyś poszukał ich na wschodzie. Wspomni też o plotkach na temat ich potężnego przywódcy Gyrgera. Na ile są one prawdziwe, musisz przekonać się sam. Skorzystaj z mapy zadania i udaj się w oznaczone miejsce. Przy moście spotkasz Henrika, który twierdzi, że legenda o Gyrgerze jest prawdziwa, i chce, żebyś pomógł mu w łowach na niego (zadanie "Legenda o Gyrgerze"). Przystajemy na tę propozycję. Kiedy pokonasz już tego wielkiego gnoma, weź z jego ciała kryształowy dysk i wróć do Seweryna po nagrodę.
Dostępność: po wykonaniu zadań "Gdzie jest złota dostawa?" i "Powstanie gnomów"
Punkty doświadczenia: 400 (za wykonanie zadania), 150 (późniejsza rozmowa z Sewerynem)
Nagroda: 500 szt. zł.
Tajemnica wschodniej świątyni
Fincher wyśle Cię do wschodniej świątyni (patrz mapa zadania), żebyś sprawdził, co się dzieje z grupą ludzi, która miała ją eksplorować. Idź do niej. Wewnątrz zastaniesz Maliko, który nakreśli Ci sytuację. Zleci Ci zadanie "Znajdź żołnierza Danilo". Najpierw jednak sugeruję załatwić sprawę z poszukiwaczem, który wpadł w zapadnię (zadanie "Znajdź wyjście ze wschodniej świątyni"). Kiedy już zdobędziesz w nagrodę od niego stare popiersie i wrócisz przez bagna do głównej części kompleksu, omiń tym razem zapadnię i skieruj się w prawo, aż dojdziesz do pomieszczenia, w którym przebywają Adan i Dytar. Od tego pierwszego dowiesz się, że Danilo i Olf zeszli dalej na dół, zaś poszukiwacz powie Ci o dziwnym ołtarzu odpowiedzialnym za jakiś mechanizm. Poprosi Cię także o odnalezienie Olfa. Wykonaj teraz zadania "Znajdź żołnierza Danilo" i "Zagubiony we wschodniej świątyni". Z sarkofagu w krypcie, w pobliżu której znalazłeś Danilo, weź kolejne stare popiersie, zaś jeszcze jedno otrzymasz od Olfa. Tak wyposażony wróć do ołtarza i postaw je na nim, a następnie to samo zrób z dwoma kolejnymi, które napotkasz na swojej w drodze. Podnieś też zwój przemiany w łodzika i użyj go, by ominąć pułapkę (prześlizgnij się tuż przy ścianie). Wróć do normalnej postaci i skorzystaj z pierścienia po lewej w celu wyłączenia mechanizmu. Zeskocz na dół i odnajdź tunel, którym dojdziesz do pomieszczenia z sarkofagiem (jednym). Wespnij się na półkę po lewej i kontynuuj wędrówkę, aż znajdziesz się w pieczarze, w której będziesz mógł zejść do oświetlonej pochodnią komnaty. Idź dalej, dopóki nie trafisz do czegoś w rodzaju podziemnej ulicy starożytnego miasta. Naprzeciwko powinieneś ujrzeć schody, na których szczycie przebywa jaszczurzy kapłan. Pokonaj go i zabierz z jego ciała kryształowy dysk.
Punkty doświadczenia: 500 (za wykonanie zadania), 50 (późniejsza rozmowa z Dytarem)
Nagroda: 233 szt. zł. (od Adana)
Trzecia Pieczęć Magii Runicznej
Jeśli jesteś magiem i masz co najmniej 150 punktów mądrości (do wyuczenia m.in. z ksiąg i kamiennych tablic), Mistrz Ignatius może wyszkolić Cię w trzecim poziomie magii runicznej.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Druga Pieczęć Magii Runicznej"
Punkty doświadczenia: 300 (za wykonanie zadania)
Umowa z Romanowem
Jeśli zdecydujesz się współpracować z Romanowem, wykonaj zadanie "Znajdź wielki skarb Stalowobrodego" i oddaj mu mapę.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Bezimienne groby"
Punkty doświadczenia: 500 (za wykonanie zadania)
Uszkodzony dysk
Eldric pomoże Ci naprawić dysk, ale najpierw potrzebuje aktywnego magicznie kryształu (zadanie "Eldrikowi potrzebny jest magiczny kryształ"). Kiedy już będziesz go miał, idź z nim odprawić rytuał, który przywróci artefaktowi moc. Odbędzie się to przy pobliskim kręgu (odwiedziłeś go wcześniej wraz z Rufo).
Dostępność: po wykonaniu zadania "Idź za Eldrikiem do jego chatki"
Punkty doświadczenia: 250 (za wykonanie zadania)
Weź od Cyrusa uszkodzony dysk
Poproś Eldrica o naprawę uszkodzonego dysku. Nie będzie chciał on jednak współpracować z Cyrusem, dlatego musisz odebrać go najpierw magowi.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Ani śladu Eldrika"
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania)
Wyprawa na zachodnie wybrzeże
Patty będzie czekała na Ciebie na plaży. Wypytaj ją dokładnie, co planuje. Dowiesz się, że tak naprawdę nie szuka ojca, a czegoś, co po sobie pozostawił. Możesz, a nawet musisz, jej w tym pomóc. Podążaj za nią, aż dojdziesz na cmentarz.
Dostępność: po wykonaniu zadań "Zaginiony ojciec" i "Patty chce opuścić miasto"
Punkty doświadczenia: 300 (za wykonanie zadania)
Zagubiony we wschodniej świątyni
Dytar chce się dowiedzieć, co się stało z jego bratem. Wykonaj najpierw zadanie "Znajdź żołnierza Danilo" i skorzystaj z mapy, którą znajdziesz przy jego ciele, by dotrzeć do krypty na końcu tunelu. Użyj dźwigni i wejdź do niej, a następnie porozmawiaj z Olfem i wróć do Dytara.
Punkty doświadczenia: 300 (za wykonanie zadania), 100 (poinformowanie Dytara o odnalezieniu Olfa)
Nagroda: 134 szt. zł., perłowy naszyjnik (od Dytara, kiedy wykonasz zadanie "Tajemnica wschodniej świątyni")
Złóż druidowi raport o świątyni
Druid Eldric chce, byś powiedział mu o wszystkim, co znajdziesz wewnątrz wulkanu, kiedy już się do niego dostaniesz. Po przeczytaniu wszystkich kamiennych kolumn w wulkanicznej świątyni powiedz Eldricowi o tym, czego się dowiedziałeś. Otrzymasz za to po dwa zwoje "Przemiany w popiołaka" i "Szybkości". Na początku czwartego rozdziału porozmawiaj z Eldrikiem o wydarzeniach, które miały miejsce w wulkanicznej świątyni. Po raz kolejny otrzymasz tę samą nagrodę.
Dostępność: po otrzymaniu zadania "Uszkodzony dysk"
Nagroda: 2x zwój "Przemiana w popiołaka", 2x zwój "Szybkość"
Znajdź wielki skarb Stalowobrodego
Po rozmowie i ewentualnym pokonaniu piratów wejdź do groty. Zignoruj kufer Tarrasa i przedostań się do kolejnej pieczary. Tam rozpraw się z ghulami i wykop skrzynię z grobu Dilingera. W niej znajdziesz skarb.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Bezimienne groby"
Punkty doświadczenia: 1000 (za wykonanie zadania)
Znajdź wyjście ze wschodniej świątyni
Kiedy skorzystasz z zapadni w pierwszym pomieszczeniu świątyni, znajdziesz Dirka, który wpadł z pułapkę. On sam boi się głosów dochodzących z korytarza, więc w pojedynkę musisz odszukać wyjście. Przejdź przez dziurę w ścianie i pokonaj ghula. Za pomocą tego pomieszczenia przedostań się na drugą stronę kraty i użyj dźwigni. Idź dalej, aż w końcu ujrzysz bramę. Zakręć kołowrotem obok, by ją otworzyć. Wróć do Dirka. Otrzymasz od niego stare popiersie, które przyda się w dalszej eksploracji świątyni.
Punkty doświadczenia: 300 (za wykonanie zadania), 100 (poinformowanie Dirka o znalezieniu wyjścia)
Znajdź złote kryształowe dyski
Część zadania "Kryształowe dyski dla Inkwizytora".
Znajdź żołnierza Danilo
Maliko chce się dowiedzieć, co się stało z Danilo. Omiń zapadnię i idź przed siebie, aż dojdziesz do pomieszczenia, w którym spotkasz Adana i Dytara. Skorzystaj z dziury w ścianie po lewej i podążaj na południe, dopóki nie znajdziesz krypty. W jej pobliżu leży ciało Danilo. Weź z niego mapę.
Punkty doświadczenia: 350 (za wykonanie zadania), 50 (poinformowanie Adana o śmierci Danilo), 50 (poinformowanie Maliko o śmierci Danilo)
Znaleziono kostur druida
Część zadania "Ani śladu Eldrika".
Punkty doświadczenia: 300 (za wykonanie zadania), 200 (oddanie kostura Eldricowi)
Nagroda: amulet mocy