Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Risen • Twórcy • INSIMILION

    Risen


    Twórcy

    Działy gier » Risen » Przedpremierowe
    Autor: Yeslick
    Utworzono: 21.07.2009
    Aktualizacja: 15.08.2009

    Piranha Bytes to mieszcząca się w Essen, niemiecka firma zajmująca się produkcją gier komputerowych. Została założona 12 października 1997 przez piątkę uciekinierów z Greenwood Entertainment. Po roku zespół rozrósł się do trzynastu osób.
    Pierwszym ich projektem był Gothic, nad którym pracę rozpoczęto w 1999 roku. Niemieckojęzyczna wersja gry była gotowa ponad dwa lata później. Prawo do jej wydania wykupiła niemiecka firma Egmont Interactive, oddział duńskiego holdingu Egmont. Gothic to pierwsza część serii gier, opowiadającej o przygodach bezimiennego bohatera, który, jak się później okazuje, stał się wybrańcem boga ognia i sprawiedliwości - Innosa. Fabuła gry opowiada o dziejach bohatera w kolonii karnej, zwanej "Górniczą Doliną", która znajduje się w dolinie wyspy Khorinis i otoczona jest magiczną barierą.
    Przed wydaniem gry "Gothic" Piranha Bytes nie miała na koncie żadnych poważniejszych osiągnięć. Teraz jednak firma zdobyła uznanie, a jej nowe projekty są oczekiwane z niecierpliwością przez wielu graczy na całym świecie. Prawa do wydania drugiej części gry "Gothic" wykupiła austriacka firma JoWooD Productions, w Polsce dystrybutorem jest CD Projekt.
    Obecnie Piranha Bytes straciło prawa do marki Gothic. Firma pracuje nad swoim własnym tytułem - grą cRPG o nazwie Risen, wcześniej znaną pod roboczym tytułem RPB.

    Gry stworzone przez PB:
    - Gothic
    - Gothic II
    - Gothic II: Noc Kruka
    - Gothic III
    - Risen (w trakcie produkcji)

    Skład PB:

    André Braun (lat 30) - programista. Zanim wstąpił do Piranha Bytes pracował jako inżynier.
    Dotychczasowe projekty - brak.
    Ulubiona gra - Andre stwierdził, że ciężko mu jest wybrać jeden tytuł, ale ostatecznie podał "Darwinię".
    Hobby - poza pracą i komputerem, Braun przyznaje się do zamiłowania kameleonami. Programista PB oznajmia jednak ze smutkiem, iż obecnie jego terrarium jest puste, wyraża jednak nadzieję, że nie nie jest to stan stały.

    André Hotz (lat 31) - animator, grafik. Praca w PB jest jego pierwszą poważną w życiu.
    Dotychczasowe projekty - Saga Gothic.
    Ulubiona gra - WoW

    André Thiel (lat 33) - grafik, projektant.
    Dotychczasowe projekty - Saga Gothic, Soldner: Marine Corps oraz Soldner: Secret Wars, Beam Breakers i kilka innych, mało znaczących projektów.
    Ulubiona gra - WoW, NWN 2.
    Hobby - gry, grafika, oglądanie filmów, czytanie, słuchanie muzyki, wakacyjne wyjazdy z rodziną i przyjaciółmi.

    Björn Pankratz - projektant, współtwórca scenariusza. Studiował inżynierię, fizykę i chemię. Przed rozpoczęciem kariery projektanta komputerowego pracował jako nauczyciel. Współtworzył (podobnie jak Michael Hoge) wszystkie części Gothica z dodatkami, a obecnie Risena.
    Ulubione gry - System Shock, Deus Ex i Outcast.
    Hobby - gry komputerowe (przede wszystkim RPG), komponowanie, granie na gitarze, słowem, wszystko, co związane z muzyką, malowanie, piłka nożna.

    Dietrich Magnus (lat 25) - animator. Wcześniej pracował jako projektant i właśnie jako animator (z tym, że nie w PB).
    Dotychczasowe projekty - mało znaczące niemieckie produkcje, jak Meine Hundeschule (moja psia szkoła) czy Meine Tierklinik (moja klinika weterynaryjna).
    Ulubiona gra - Final Fantasy (zwłaszcza część 7), Tekken 3, Zelda 2 (NES), Command & Conquer 1, Diablo (1, 2), Team Fortress 2.
    Hobby - animacja 3D na pierwszym miejscu, granie na gitarze, sport.

    Horst Dworczak (lat 33) - artysta postaci. Nie pracował nigdzie indziej oprócz PB.
    Dotychczasowe projekty - Saga Gothic.
    Ulubiona gra - Dworczak stwierdził, że istnieje zbyt dużo dobrych gier, żeby mógł wymienić jedną.
    Hobby - bębny, gry, motocykle, jazda konna, jego psy, wyjścia do kina.

    Kai Rosenkranz - kompozytor i reżyser dźwięku. Od młodzieńczych lat w Piranha Bytes. Pracował również jako producent, fotograf i projektant. Jego dziełami są soundtracki z wszystkich części Gothica i ten z Risena.
    Ulubiona gra - Beyond Good And Evil.
    Hobby - Kai twierdzi, że nie ma takowych (może oprócz słuchania swojej ulubionej radiostacji i przeróżnych soundtracków). Mówi jedynie, że lubi zmiany... a wolny czas spędza z rodziną i przyjaciółmi.

    Kurt Pelzer (na pytanie o wiek żartobliwie odpowiada, że ma około 3000 lat, i że był matematykiem i astrologiem w czasach Ramzesa II) - programista. Pracował nad wieloma projektami, przeważnie właśnie jako programista.
    Dotychczasowe projekty - Saga Gothic.
    Ulubiona gra - Beyond Good & Evil, Mafia, Beneath a Steel Sky, Okami (PS2), LocoRoco (PSP), Rayman.
    Hobby - leniuchowanie.

    Mario Röske (lat 32) - projektant. Dotychczasową pracę nazwał "szkoleniem z Horstem".
    Dotychczasowe projekty - Saga Gothic.
    Ulubiona gra - "lista byłaby zbyt długa"
    Hobby - granie na komputerze, oglądanie telewizji, czytanie.

    Marko Jelen (lat 23) - artysta 3D.
    Dotychczasowe projekty - Soldknechte: Medieval Wars Arena (oba projekty studenckie).
    Ulubiona gra - Ultima 9: Ascension i Deus Ex.
    Hobby - wszystko co związane z komputerem, LARP, granie na dudach, pisanie.

    Mattias Filler (lat 33) - współautor scenariusza. Od początku kariery w PB.
    Dotychczasowe projekty - Saga Gothic.
    Ulubiona gra - Prince of Persia: SandsOfTime, Call Of Cthulhu: Prisoner Of Ice.
    Hobby - gry (planszowe jak i komputerowe), czytanie książek, oglądanie filmów, wycieczki, pływanie, kieliszek dobrego wina w odpowiednim czasie, miejscu i towarzystwie, czekolada, imprezy ze znajomymi, nocne sesje pokera, seriale telewizyjne, zagadki (typu krzyżówki) i wiele wiele innych.

    Michael Rüve (lat 36) - dyrektor zarządzający. Pracował jako programista gier, administrator IT na Uniwersytecie w Münster, dyrektor zarządzający kilku firm, IT Manager.
    Dotychczasowe projekty - Conquestador PC (1992), Magic of Endoria (1994), Saga Gothic.
    Ulubiona gra - Cywilizacja.
    Hobby - gry planszowe, RPG, LARP.

    Michael Hoge - kierownik projektu. Dotychczas pracował jako programista, projektant, animator 2D i wreszcie jako kierownik produkcji. Projekty, przy których pracował: Gothic I, II, III z dodatkami i obecnie Risen.
    Ulubiona gra - Beyond Good & Evil (PC), Deadrising (360), Psychonauts (XBox), Mafia (PC).

    Paul Springfeld (lat 22, najmłodszy w zespole) - artysta 3D.
    Dotychczasowe projekty - brak.
    Ulubiona gra - "istnieje cały szereg wspaniałych gier, jednak żadna nie wybija się z tłumu, dlatego jakiegokolwiek tytułu nie jestem w stanie podać".
    Hobby - tworzenie modów.

    Philipp Krause (lat 31) - główny programista.
    Dotychczasowe projekty - Söldner, Söldner Addon, Gothic III.
    Ulubiona gra - Philipp z uśmiechem stwierdza, że z powodu dwóch małych córek nie ma czasu na granie.
    Hobby - koncerty, dobre filmy, czytanie książek.

    Quy Hoang (lat 26) - artysta 2D i 3D.
    Dotychczasowe projekty - brak. Pierwszym projektem, nad którym pracuje, jest właśnie Risen.
    Ulubiona gra - seria Final Fantasy.
    Hobby - sport, wylegiwanie się na plaży, morze, wakacje i gry wideo.

    Ralf Marczinczik - kierownik artystyczny, ilustrator, ekspert w sprawach marketingu i PR'u. Dotychczas pracował jako kierownik artystyczny Phenomedia AG, ilustrator agencji reklamowych. Pracował przy ogromnej ilości zwykłych gier, łącznie z Moorhuhn, Sven Bomwollen, CrazyKickers oraz Gothiciem I i III. Jak stwierdza, "gdybyśmy wpisali jego nazwisko w Google, wyskoczyłoby dużo więcej tutyłów".
    Ulubiona gra - seria "The Myst", co, jak sam stwierdza, nie jest zaskakujące dla grafika artystycznego.
    Hobby - Ralf przyznaje się, że ma słabość do kina i książek. Marczinczik uczy się również francuskiego.

    Roman Keskenti (lat 33) - programista. Pracował też jako administrator sieci.
    Dotychczasowe projekty - Gothic I, Söldner, Gothic III.
    Ulubiona gra - Final Fantasy, WipeOut, Warcraft 3.
    Hobby - programowanie, festiwale, badminton.

    Sascha Henrichs (lat 32) - grafik 3D.
    Dotychczasowe projekty - Saga Gothic.
    Ulubiona gra - CoD4, Crysis, Fallout, Gothic.

    Stefan Kalveram - autor scenariusza. Nie pracował przed wstąpieniem do szeregów Piranha Bytes. Podobnie jak Panowie wyżej, pracował nad sagą Gothic.
    Ulubiona gra - brak.
    Hobby - granie (na komputerze, w gry planszowe i karciane), oglądanie rozgrywek piłki nożnej, słuchanie muzyki. Stefan lubuje się też w wypadach na piwo czy dobry posiłek w towarzystwie przyjaciół.

    Thorsten Kalka (lat 32) - grafik 3D. Wcześniej pracował jako geodeta.
    Dotychczasowe projekty - Die Sternenfahrer von Catan, Tommy Tiger, Söldner, The Show, Gothic 3.
    Ulubiona gra - Rayman, Shenmue, Dune 2000, Vampire, Call of Duty.
    Hobby - gitara, gry, rysunek, sport.

    Tristan Heitzinger (lat 26) - programista.
    Dotychczasowe projekty - brak.
    Ulubiona gra - seria Wing Commander.
    Hobby - gdy nadarzy się okazja, skoki z samolotów.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw