Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Poradniki • Baza i armia - poradnik • INSIMILION

    SpellForce


    Baza i armia - poradnik

    Działy gier » SpellForce » Poradniki
    Autor: Tallos
    Utworzono: 01.09.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Rady ogólne

    • Przywołaj 10 robotników i wyślij ich do zbierania drewna i kamienia. Gdy zbiorą w sumie 100 jednostek surowców skieruj ich do budowy odpowiednio chaty drwala i kamieniołomu w pobliżu tych złóż tych surowców i obsadź je maksymalną liczbą 5 robotników.
    • Gdy będziesz miał wystarczająco wiele surowców, przywołaj kolejnych pięciu robotników i wyślij ich do budowy kopalni niedaleko złoża żelaza.
    • Kolejnych pięciu robotników skieruj do budowy małych kwater.
    • Po wybudowaniu małych kwater przywołaj jeszcze jednego robotnika i wszystkim wolnym rozkaż budowę magazynu żywności i chaty myśliwskiej/rybackiej/zbieracza.
    • Przywołaj pozostałych robotników i wybuduj nimi tartak/chatę kamieniarza/hutę obok budynków służących do wydobycia odpowiednich surowców.
    • Wybuduj średnie kwatery.
    • Kolejnych 5 robotników skieruj do wydobycia księżycowego srebra/lenya/arii. Pamiętaj, że musisz w tym celu wznieść odpowiedni budynek.
    • Teraz pora zacząć się zbroić. Wybuduj wszystkie budynki militarne. Tych, w których pracują robotnicy, powinno być po dwie sztuki. Reszty nie ma sensu budować więcej niż po jednym.
    • Gdy skończysz pozostałymi robotnikami wybuduj duże kwatery.
    • Na koniec większość robotników skieruj do produkowania żywności, najlepiej przy pomocy hodowli i uprawy. Dobrze również będzie, jeśli wybudujesz kolejną kopalnię i hutę, a być może również budynki służące do wydobycia surowców magicznych. 1
    • Jeśli jedno ze złóż się wyczerpie, wyrusz na poszukiwanie nowego. Jeśli wyczerpie się zwierzyna łowna/ryby/jagody przerzuć tych robotników do innego sposobu zdobywania pożywienia. 1
    • Wieże strażnicze są dość przydatne, opłaca się je budować zwłaszcza w wąskich przesmykach. Elfy i mroczne elfy mają także wieże unieruchamiające, z których jedna powinna przypadać na trzy zwykłe. 1
    • W razie możliwości przywołaj tytana, to bardzo silna jednostka. Każdy tytan dysponuje także jedną aurą i jest odporny na jedna szkołę magii, a na inną podatny.

    Ludzie

    • Pierwszych robotników podziel w następujący sposób: 7 do drewna, trzech do kamienia.
    • Ludzie używają małych ilości drewna do werbunku jednostek strzelających.
    • Ludzie mają do dyspozycji budynek gildia rybacka, której pracownicy szybciej gromadzą żywność niż ci zatrudnieni w zwykłej chacie rybackiej.
    • Surowcem magicznym ludzi jest aria.
    • podstawowymi budynkami militarnymi ludzi są warsztat płatnerski i świątynia światła.
    • Z technologii koniecznie wynajdź Podwójną kuszę, przyda się też Ścieżka światła. Reszta jest raczej nieprzydatna.
    • Do armii nie opłaca się powoływać mentatów (są zdecydowanie za drodzy). Oprzyj ją na zbrojnych, strzelcach i kapłanach, choć zaklinacze i paladyni również mogą się przydać.
    • Do ataku wyrusz zawsze w dzień, gdyż ludzie gorzej walczą w nocy.

    Krasnoludy

    • Jedynym surowcem budowlanym krasnoludów jest kamień.
    • Jedynym sposobem zdobywania pożywienia przez krasnoludów jest hodowla. Po wybudowaniu małych kwater zbuduj jedną fermę, średnich dwie, a po dużych - trzy.
    • Surowcem magicznym krasnoludów jest księżycowe srebro, dodatkowo potrzebują go raczej w dużych ilościach.
    • Podstawowym budynkiem militarnym krasnoludów jest warsztat płatnerski.
    • Koniecznie wynajdź Młot do rzucania, dzięki czemu zyskasz możliwość ataku na odległość. Inne technologie również mogą być przydatne.
    • Do armii możesz przywołać prawie wszystkie jednostki, gdyż większość się przydaje. Odpuść sobie tylko najsłabszych strażników i gwardzistów. Pewną wada jest, że na możliwość nowego wykorzystania zdolności przez kapłanów bitewnych i mędrców trzeba poczekać dwie minuty.
    • Pamiętaj, że po zabiciu wroga krasnoludzcy wojownicy od razu awansują na poziom, więc dbaj o swoich weteranów.
    • Krasnoludy nie posiadają wieżyczek obronnych.

    Elfy

    • Jedynym surowcem budowlanym elfów jest drewno. Używają go również do przywoływania wielu jednostek. Wystarczą Ci dwie chaty drwala, a robotnicy, którzy zwykle wydobywają żelazo powinni wybudować chatę leśnika i sadzić nowe drzewa.
    • Elfy nie potrafią wydobywać żelaza. Jedynym sposobem na jego zdobycie jest korzystanie jednocześnie z ich i ludzi bądź krasnoludów.
    • Elfy nie mogą prowadzić hodowli ani upraw, mają więc dość duże kłopoty z jedzeniem.
    • Elfy mają do dyspozycji budynki chata mistrza drwalskiego i gildia łowiecka, których pracownicy szybciej zbierają drewno/żywność niż ci zatrudnieni w odpowiednio chacie drwala i chacie myśliwskiej.
    • Surowcem magicznym elfów jest lenya.
    • Podstawowymi budynkami militarnymi elfów są zbrojownia i samotnia.
    • Koniecznie wynajdź technologie Uderzenie lodu, co pozwoli łuczniczkom wiatru zamrażać wrogów. Przyda się też Gniew Aryna (który pozwoli na to samo strażniczkom), reszta jest nieprzydatna.
    • Do armii nie powołuj ani podstawowych łowczyń i gwardzistek, ani zaawansowanych magów: druidek i czarodziejek (lepiej leczą uzdrowicielki, a zamrażają łuczniczki wiatru). Nie radzę tez powoływać podróżniczek, lepszymi strzelcami są wspomniane już łuczniczki wiatru.
    • W razie możliwości staraj się walczyć w lesie, gdzie elfy odnoszą mniejsze obrażenia.

    Orkowie

    • Jedynym surowcem budowlanym orków jest drewno, które wykorzystują one również do werbunku części oddziałów. Niestety, brak tartaku sprawia, że często mają z nim problem.
    • Surowcem magicznym orków jest lenya.
    • Podstawowymi budynkami militarnymi orków są chata zbrojmistrza, warsztat płatnerski i chata szamana.
    • Orkowie nie mają jakichś szczególnie obowiązkowych technologii, choć wszystkie są przydatne (zwłaszcza Fala ognia).
    • Nie powołuj do armii podstawowych wojowników ani trębaczy (dawana przez tych ostatnich ochrona przed czarami jest mocno zawodna). Pozostałe jednostki są przydatne, zwłaszcza bębniarze i ulepszeni ogniomistrze.
    • Pamiętaj, że mocno ranni orkowie (poniżej 25% maksymalnego HP) zawsze uciekają z pola bitwy, więc nie wahaj się używać swoich talentów leczących (jeśli jakieś posiadasz).

    Trolle

    • Trolle używają kamienia i, zwłaszcza, drewna w dużych ilościach do rekrutacji wojska. Wybuduj więc 3 kamieniołomy i chaty drwala, zwłaszcza, że trolle nie potrafią budować ani chat kamieniarza, ani tartaków. Pierwszych robotników podziel następująco: 6 do drewna, 4 do kamienia.
    • Trolle nie potrafią wydobywać żelaza. Jedynym sposobem na jego zdobycie jest współpraca z orkami lub mrocznymi elfami.
    • Trolle nie potrafią prowadzić hodowli ani upraw. Mogą za to przerabiać na pożywienie zwłoki, więc zawsze za Twoją armia powinni podążać robotnicy, którzy zbudują kostnicę w miejscu bitwy.
    • Podstawowym budynkiem militarnym trolli jest chata zbrojmistrza.
    • Trolle mają dość przydatne technologie, lecz są one również obiektywnie dosyć drogie.
    • Do armii nie opłaca się powoływać najsilniejszych jednostek, spokojnie poradzisz sobie tymi średnimi (głównie burzycielami, miotaczami i wojownikami).
    • Trolli nie opłaca się zbyt wcześnie leczyć, gdyż zadają większe obrażenia, jeśli ich życie będzie mniejsze niż 50% maksymalnego.

    Mroczne elfy

    • Zamiast robotników mroczne elfy mają niewolników. Nie różnią się oni niczym od tych pierwszych.
    • Jedynym surowcem budowlanym mrocznych elfów jest kamień.
    • Mroczne elfy mogą tylko hodować zwierzęta i uprawiać grzyby. Dlatego zamiast budować chatę myśliwską/rybacką/zbieracza skieruj tych robotników do budowy farmy grzybów lub postąp podobnie, jak w części poświęconej krasnoludom.
    • Surowcami magicznymi mrocznych elfów są księżycowe srebro i aria. Najpierw zacznij wydobywać ten drugi (potrzebny do budowy gmachów pozwalających werbować magów). Mroczne elfy zużywają je w dużych ilościach.
    • Podstawowymi budynkami militarnymi mrocznych elfów są warsztat płatnerski i onyksowa wieża.
    • Wszystkie technologie mrocznych elfów są przydatne, choć żadna obowiązkowa.
    • Do armii możesz rekrutować wszystkie jednostki, gdyż każda jest przydatna. Opcjonalnie odpuść sobie czarowników, czarnoksiężnicy mają silniejszy czar.
    • Do ataku wyruszaj koniecznie nocą, wtedy wszyscy przez ciebie zabici wrogowie obudzą się jako szkielety pod Twoim dowództwem.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 30 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    janas
     

    Wędrowiec
    Temat: kody
    Dodany: 15.02.2010 o 15:42  

    a sa kody do tej gry ????

    FILIPMAN
     

    Wędrowiec
    Temat: kody
    Dodany: 20.02.2010 o 9:13  

    tak np. na stronie www.kody-gry.pl a to kod który tam znalazłem SetGodMode(1) lub pusty nawias

    skwaro
     

    Wędrowiec
    Temat: konkrety poradnik do spell...
    Dodany: 01.06.2010 o 9:44  

    konkrety poradnik do spellforca http://www.plikos.pl/1691/SpellForce_-_Zakon___346_witu.rar.html

    Nord
     

    Wędrowiec
    Temat: Po cholere wam kody? Gry si...
    Dodany: 11.11.2010 o 12:38  

    Po cholere wam kody? Gry się przechodzi BEZ KODÓW!Czyba że nie umiesz grać

    Napkom
     

    Wędrowiec
    Temat: spartan111 - jeżeli istniej...
    Dodany: 05.01.2011 o 21:35  

    spartan111 - jeżeli istnieje Bug to pewnie powstanie też Path

    gomezvader
     

    Wędrowiec
    Temat: [cytat]Do armii nie powołuj...
    Dodany: 16.01.2011 o 10:38  

    Cytat:
    Do armii nie powołuj...druidek


    nie mogę się z tym zgodzić, ponieważ armia posiadająca 10 druidek i składająca się głownie z ulepszonych strażniczek i podróżniczek w ilościach po 15 praktycznie nie odnosi strat, tylko przy bardzo dużych bitwach

    Kroko
     

    Wędrowiec
    Temat: A po kiego przyzywać podróż...
    Dodany: 06.02.2011 o 21:59  

    A po kiego przyzywać podróżniczki i strażniczki jeśli spokojnie można sobie poradzić z armia złożoną z łuczniczek wiatru, lodowych czarodziejek i kilku uzdrowicielek/druidek?

    Mimo że elfki mogą zdobywać jedzenie przez zbieractwo/łowiectwo to zawsze miałem go wystarczająco dużo aby podnieść limit armii do 80. Po co są magazyny żywności?

    edriu
     

    Wędrowiec
    Temat: morze ktos pomoc ,nie moge ...
    Dodany: 19.05.2011 o 12:06  

    morze ktos pomoc ,nie moge znalezc portalu do lodowych bagien

    asdfdsfdsvfv
     

    Wędrowiec
    Temat: sfgdsfgdsgfdg
    Dodany: 21.01.2012 o 15:16  

    sfgdsfgdsgfdg

    edriu...
     

    Wędrowiec
    Temat: Po pierwsze SŁOWNIK a po d...
    Dodany: 26.06.2015 o 14:13  

    Po pierwsze SŁOWNIK a po drugie za GŁÓWNĄ kwaterą czarnej pięsci



    Ten artykuł skomentowano 30 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw