Świątynia Pierwotnego Zła
Idealna drużyna
Dopuszczalne jest stworzenie 5-ciu postaci, oraz przyłączenie trzech bohaterów niezależnych z gry. Postacie możemy wygenerować sami, lub też skorzystać z tych, które zrobione są przez twórców gry (nawiasem mówiąc postacie "książkowe" czyli te, które spotykamy w podręcznikach do gry D&D).
Sprawa pierwsza to charakter drużyny - Tabela zgodności charakterów:
Wybrany charakter | Charaktery zgodne |
Praworządny dobry | Praworządny dobry | Praworządny neutralny | Neutralny dobry |
Neutralny dobry | Praworządny dobry | Neutralny dobry | Chaotyczny dobry | Prawdziwie neutralny |
Chaotyczny dobry | Chaotyczny dobry | Chaotyczny neutralny | Neutralny dobry |
Praworządny neutralny | Praworządny dobry | Praworządny neutralny | Praworządny zły | Prawdziwie neutralny |
Prawdziwie neutralny | Neutralny dobry | Praworządny neutralny | Prawdziwie neutralny | Chaotyczny neutralny | Neutralny zły |
Chaotyczny neutralny | Chaotyczny dobry | Chaotyczny neutralny | Chaotyczny zły | Prawdziwie neutralny |
Praworządny zły | Praworządny zły | Praworządny neutralny | Neutralny zły |
Neutralny zły | Praworządny zły | Neutralny zły | Chaotyczny zły | Prawdziwie neutralny |
Chaotyczny zły | Chaotyczny zły | Neutralny zły | Chaotyczny neutralny |
Po dokonaniu wyboru charakteru drużyny kreujemy postacie, w związku z tym kilka uwag:
- Paladyni - jak każda klasa mają wady i zalety. Jest to ważna decyzja, czy brać go do drużyny, ponieważ:
- są tu restrykcje związane z jego praworządnym dobrym charakterem, co generalnie wpływa na podejmowane decyzje podczas gry i otrzymywanie questów
- nie można mieć żadnej złej postaci, nawet jeśli przyłączamy bohaterów niezależnych
- w momencie przyłączenia jakiejkolwiek złej postaci paladyn natychmiast traci swoje specjalne zdolności
- utracenie cech paladyna podczas gry następuje również gdy: zranisz niewinnego, kłamiesz, oszukujesz, kradniesz, pijesz alkohol i chyba tyle....
- jeśli paladyn straci swoje specjalne cechy, nie awansuje już na kolejny poziom, można je jednak przywrócić, płacąc kapłanowi (np. Terjonowi) za odpowiedni czar.
- Ktoś do "gadania" - w przypadku Świątyni koniecznie trzeba ustawić jedną postać do rozmów. Mamy do dyspozycji pięć umiejętności: Dyplomacja, Blef, Wykrycie Emocji, Zbieranie Informacji, Zastraszanie. Moim zdaniem najlepszy do tego celu jest bard (który, oprócz dyplomacji, ma parę innych ciekawych cech). Jeśli posiadamy więc postać do rozmów, podczas gry pojawiają się dodatkowe opcje, oznaczone ikonkami:
- usta - blef
- biceps - zastraszanie
- pergamin - dyplomacja
- oko - wykrycie emocji
- ucho - zbieranie informacji
Dyplomacja chyba jest jednak najważniejszym atutem, chociaż niezłe efekty daje też zastraszanie (czasem nawet da się uniknąć bitwy przez zastraszenie). Zbieranie informacji jest najbardziej nieużyteczne, ponieważ każdemu można przecież zapłacić za jakąś "ploteczkę".
- Uzdrawiacz - wiadomo, to konieczność. Mamy do dyspozycji klasycznie kapłana lub druida, trochę mocy uzdrawiających posiadają też paladyni. Ważne, żeby wybrać dla tych postaci bóstwo przewodnie, otrzymają wtedy dodatkowe czary. Kapłani i paladyni mają jeszcze bardzo przydatne "odpędzanie nieumarłych".
Zestawiamy drużynę - aby najłatwiej przejść przez grę należy mieć:
- WOJOWNIKA - (barbarzyńca, wojownik, paladyn, ewentualnie łowca)
- UZDRAWIACZA - (kapłan, druid)
- MAGA - (czarodziej, czarownik)
- ZŁODZIEJA - aczkolwiek w tej grze nie ma zbyt dużo pułapek czy zamków do otwarcia
- Postać dowolna - klasy dowolnej.
Ja polecam w ramach postaci dowolnej wziąć sobie łowcę, ponieważ ta postać nieźle "robi" mieczem i wyśmienicie strzela, a oprócz tego ma przydatny czar "oplątanie". Zamiast złodzieja można wziąć sobie barda (dyplomata, oraz pieśni bitewne), a zamki otwierać czarami.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 27 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
"Paladyn" piszemy przez jedno "l" :) A tak poza tym to nic odkrywczego tu nie ma... Więcej można znaleźć w instrukcji. Ja osobiście polecam skład paladyn (pomimo tych wszystkich ograniczeń) + kapłan nastawiony na walkę + druid + łotrzyk, który z czasem stanie się czarodziejem + czarownik (wymiata :)).
"Paladyn" piszemy przez jedno "l" :) A tak poza tym to nic odkrywczego tu nie ma... Więcej można znaleźć w instrukcji. Ja osobiście polecam skład paladyn (pomimo tych wszystkich ograniczeń) + kapłan nastawiony na walkę + druid + łotrzyk, który z czasem stanie się czarodziejem + czarownik (wymiata :)).
Ja preferuję troszeczkę inny skład:
1. Najlepiej półork barbarzyńca albo porządnie opancerzony krasnolud wojownik( taki żeby zbierać wszystkie ciosy)
2. Łowca nastawiony na walkę dwoma mieczami
3. Kapłan do leczenia wojowników
4. Bard - przydaje się lepiej niż łotrzyk, wprawdzie nie zna się tak dobrze na złodziejskiej robocie ale jest bardziej wszechstronny.
5. No i oczywiście czarodziej, najlepiej mistrz wywoływania.
A tak poza tym to do tego "palladyna" też bym się doczepił :)
Ja preferuję troszeczkę inny skład:
1. Najlepiej półork barbarzyńca albo porządnie opancerzony krasnolud wojownik( taki żeby zbierać wszystkie ciosy)
2. Łowca nastawiony na walkę dwoma mieczami
3. Kapłan do leczenia wojowników
4. Bard - przydaje się lepiej niż łotrzyk, wprawdzie nie zna się tak dobrze na złodziejskiej robocie ale jest bardziej wszechstronny.
5. No i oczywiście czarodziej, najlepiej mistrz wywoływania.
A tak poza tym to do tego "palladyna" też bym się doczepił :)
Tutaj moznaby dodać, że postacie te nie są całkowicie książkowe (inne atuty, cechy; a w podręczniku MP są opisani NPC każdej klasy i poziomu)
Tutaj moznaby dodać, że postacie te nie są całkowicie książkowe (inne atuty, cechy; a w podręczniku MP są opisani NPC każdej klasy i poziomu)
Dobra dobra.. ja wiem druzyna to druzyna. Im nas wiecej tym lepiej i prosciej. Aczkolwiek. Co do łotrzyka to jednak nei byłbym taki pewny. Przydatna postać w swiatynii... Wiele schowanych drzwi. Pare zamków które po otwarciu ułatwiaja dostęp do lokacji lub skracaja droge, kradzieże... bardzo przyjemny sosób zarobku. w sumie moj ulubiony. Gram obecnie samay złodziejem i nieźle jest :D Aczkowliek przy walce kombinuje zeby starcia odbywały sie w ciasnych pomieszczeniach przy futrynach. Jedna postac w druzynie ogranicza pole manewru i paru przeciwnikow silniejszych to grozna walka. Ale wystarczy pomyslec. :D
Dobra dobra.. ja wiem druzyna to druzyna. Im nas wiecej tym lepiej i prosciej. Aczkolwiek. Co do łotrzyka to jednak nei byłbym taki pewny. Przydatna postać w swiatynii... Wiele schowanych drzwi. Pare zamków które po otwarciu ułatwiaja dostęp do lokacji lub skracaja droge, kradzieże... bardzo przyjemny sosób zarobku. w sumie moj ulubiony. Gram obecnie samay złodziejem i nieźle jest :D Aczkowliek przy walce kombinuje zeby starcia odbywały sie w ciasnych pomieszczeniach przy futrynach. Jedna postac w druzynie ogranicza pole manewru i paru przeciwnikow silniejszych to grozna walka. Ale wystarczy pomyslec. :D
nie przekonuje mnie ten opis drużyny nie grałem w tą gre i tym artykułem mnie nie zachęciłeś
nie przekonuje mnie ten opis drużyny nie grałem w tą gre i tym artykułem mnie nie zachęciłeś
Moim zdaniem dróżyna powinna się składać z trzech wojowników (jeden z mieczem półtoraręcznym, drógi z dwoma długimi mieczami, trzeci łucznik).do tego kapłan, i czarownik ze specjalizacją wywoływania i tak żeby mógł tworzyć magiczną broń.
Moim zdaniem dróżyna powinna się składać z trzech wojowników (jeden z mieczem półtoraręcznym, drógi z dwoma długimi mieczami, trzeci łucznik).do tego kapłan, i czarownik ze specjalizacją wywoływania i tak żeby mógł tworzyć magiczną broń.
Ja gram taką druzyną:
Półork barbarzyńca
Elf wojownik -złodziej
Druid
Gnom bard (on gada)
Gra się bosko i szybciej zdobywają doswiadczenie.
Ja gram taką druzyną:
Półork barbarzyńca
Elf wojownik -złodziej
Druid
Gnom bard (on gada)
Gra się bosko i szybciej zdobywają doswiadczenie.
Wg. mnie najlepsza druzyna jest
Barbarzynca - pol ork
Wojownik - czlowiek
Lowca - elf
Kaplan - Czlowiek
Czarodziej- elf/czlowiek
Wg. mnie najlepsza druzyna jest
Barbarzynca - pol ork
Wojownik - czlowiek
Lowca - elf
Kaplan - Czlowiek
Czarodziej- elf/czlowiek
A ja zrobiłem sobie paladyna, wojownika-oka z 20 siły na starcie, kapłana i dwóch magów.
Dyskusja o 3osobowej drużynie jest niepoważma, można wejśc do świątni na 10lv mając 5 osób w drużynie, do tego dobrac np. druida i kowala otisa, i nie ma przeciwnika dla takiego teamu.
Generał zła padł jak mucha, a złego boga miałem już na ledow żywym
Mam tylko jedno pytanie, gdzie można wogóle zdobyc mistrzowskie przedmioty do umagicznienia przez magów, wygląda na to że jedynym jest tarcza za uwolnienie żony kołodzieja.
A ja zrobiłem sobie paladyna, wojownika-oka z 20 siły na starcie, kapłana i dwóch magów.
Dyskusja o 3osobowej drużynie jest niepoważma, można wejśc do świątni na 10lv mając 5 osób w drużynie, do tego dobrac np. druida i kowala otisa, i nie ma przeciwnika dla takiego teamu.
Generał zła padł jak mucha, a złego boga miałem już na ledow żywym
Mam tylko jedno pytanie, gdzie można wogóle zdobyc mistrzowskie przedmioty do umagicznienia przez magów, wygląda na to że jedynym jest tarcza za uwolnienie żony kołodzieja.
w drugim miescie można to kupić u kowala. Przynajmniej ja mogłem jak wszedłem do świątyni a potem po 1-2poziomach wróciłem do miasta
w drugim miescie można to kupić u kowala. Przynajmniej ja mogłem jak wszedłem do świątyni a potem po 1-2poziomach wróciłem do miasta
dsfsdf
df[url=adres url][img] sdffsff dsfffsddddffdfggggsdfhhhgfshhhh
dsfsdf[cytat=autor][url=adres url][img] dsfsdfsdf[/img][/url][/cytat]df[url=adres url][img] sdffsff dsfffsddddffdfggggsdfhhhgfshhhh
hmmm
wojownik krasnolud - specjalizacja topor
wojownik czlowiek - spec miecz jednoreczny
kaplan czlowiek (charyzma max + rozwiniete wszelkie atuty do gadania- dziala swietnie plus leczy lepiej niz druid)
czarownik czlowiek ( na poczatku slabszy potem mozna wybrac czy lepiej kule ognia poslac czy cokolwiek innego )
czarodziej elf ( nezle wymiata dlugim lukiem, dex 18 + 2 za elfa a dotego rekawiczki i mam 22 a nawet 24 , co daje fajna baze do otwierania wszelkich zamkow ;);)
hmmm
wojownik krasnolud - specjalizacja topor
wojownik czlowiek - spec miecz jednoreczny
kaplan czlowiek (charyzma max + rozwiniete wszelkie atuty do gadania- dziala swietnie plus leczy lepiej niz druid)
czarownik czlowiek ( na poczatku slabszy potem mozna wybrac czy lepiej kule ognia poslac czy cokolwiek innego )
czarodziej elf ( nezle wymiata dlugim lukiem, dex 18 + 2 za elfa a dotego rekawiczki i mam 22 a nawet 24 , co daje fajna baze do otwierania wszelkich zamkow ;);)
przylaczyc Otisa a pojakims czasie Oohlghrista, Księcia Thrommela i Scorppa
taki team wymiecie swiatynie tak latwo jak noz przechodzi przez maslo ;)
przylaczyc Otisa a pojakims czasie Oohlghrista, Księcia Thrommela i Scorppa
taki team wymiecie swiatynie tak latwo jak noz przechodzi przez maslo ;)
gdy macie złodzieja wchodzicie do chaty druida i próbujecie otworzyć (albo rozbroić pułapkę-nie pamiętam) skrzynię (ważne by się nie udało) dostajecie exp (ilość zależna od poziomu) można nabić 10 level przydaje się kapłan złodziej doznaje obrażeń przy próbach otwarcia można go podleczyć teraz tylko zbobywacie złoto i mag/druid/kapłan (najlepiej elf) może stworzyć przedmioty zwiększające cechy
gdy macie złodzieja wchodzicie do chaty druida i próbujecie otworzyć (albo rozbroić pułapkę-nie pamiętam) skrzynię (ważne by się nie udało) dostajecie exp (ilość zależna od poziomu) można nabić 10 level przydaje się kapłan złodziej doznaje obrażeń przy próbach otwarcia można go podleczyć teraz tylko zbobywacie złoto i mag/druid/kapłan (najlepiej elf) może stworzyć przedmioty zwiększające cechy
beznadziejny text, ja przelazlem gre 4 warriorami i 1 rogalo-warkiem. Gralem bez BNów bo "jako-takich" musialem zabic dla itemow. W texcie NPC jest napisane, ze warto brac otisa xDD, zabilem go bez wiekszych strat (nie warto, jego kolczuga i miecz sa prawie nic nie warte w sklepie i sa slabymi itemkami)
beznadziejny text, ja przelazlem gre 4 warriorami i 1 rogalo-warkiem. Gralem bez BNów bo "jako-takich" musialem zabic dla itemow. W texcie NPC jest napisane, ze warto brac otisa xDD, zabilem go bez wiekszych strat (nie warto, jego kolczuga i miecz sa prawie nic nie warte w sklepie i sa slabymi itemkami)
Frozy Ty sie naucz najpierw grac w takie gry... Ale widac po materializmie jaki przenosisz na wirtual ze nie grzeszysz intelektem.
Frozy Ty sie naucz najpierw grac w takie gry... Ale widac po materializmie jaki przenosisz na wirtual ze nie grzeszysz intelektem.
Idealny skład do wiątyni to- kapłan, (absolutnie nie wieloklasowiec!) łowca wieloklasowiec, najlepiej elf nastawiony na 2 długie miecze (dobrze jest dać mu poziom w łotrzyku, zysuje atak z zaskoczenia i w woju- więcej atutów), woj chaotyczny dobry nastawiony na półtoraka, czarodziej wywoływacz i krasnal woj- barbarzyńca.
błąd gy który zmienia wszystko- wystarczy czarodziejem umagicznić cxzasowo przedmiot do +1, a następnie kożystając tworzenia magicznych broni wykupić inne rozwinięciai nadac przedmiotowi inną nazwę. po wygaśnięciu zaklęcia broń/zbroja pozostaje magiczna na stałe
Idealny skład do wiątyni to- kapłan, (absolutnie nie wieloklasowiec!) łowca wieloklasowiec, najlepiej elf nastawiony na 2 długie miecze (dobrze jest dać mu poziom w łotrzyku, zysuje atak z zaskoczenia i w woju- więcej atutów), woj chaotyczny dobry nastawiony na półtoraka, czarodziej wywoływacz i krasnal woj- barbarzyńca.
błąd gy który zmienia wszystko- wystarczy czarodziejem umagicznić cxzasowo przedmiot do +1, a następnie kożystając tworzenia magicznych broni wykupić inne rozwinięciai nadac przedmiotowi inną nazwę. po wygaśnięciu zaklęcia broń/zbroja pozostaje magiczna na stałe
tego łepka najlepiej jest uwolnić- w zamian za to dostaniemy kupę złota, tytuły rycerskie itp, ale co najważniejsze- genialny miecz półtoraręczny- lepszej broni w tej grze nie znajdziesz. z tąd też konieczność obecności woja o odpowiednim charakterze (większe bonusy!!!) i specjalizacji
tego łepka najlepiej jest uwolnić- w zamian za to dostaniemy kupę złota, tytuły rycerskie itp, ale co najważniejsze- genialny miecz półtoraręczny- lepszej broni w tej grze nie znajdziesz. z tąd też konieczność obecności woja o odpowiednim charakterze (większe bonusy!!!) i specjalizacji
mam problem ...zabilem kowala otisa zanim pokazal mi droge do swiatyni pierwotnego zla
Jak moge tam teraz dotrzec ?
mam problem ...zabilem kowala otisa zanim pokazal mi droge do swiatyni pierwotnego zla
Jak moge tam teraz dotrzec ?
Ja tam gram tak: łowca dwa miecze łotrzyk długi łuk bard kusza. Bard gada łowca tropi i walczy łotrzyk wiadomo
Ja tam gram tak: łowca dwa miecze łotrzyk długi łuk bard kusza. Bard gada łowca tropi i walczy łotrzyk wiadomo
Ten artykuł skomentowano 27 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.