Bohaterowie niezależni których możemy przyłączyć do drużyny:
Elmo
Pijaczek z Hommlet, przyłączy się jeśli zapłacimy mu 200 szt. złota i podzielimy zyskami... po połowie dla niego i dla drużyny. Facet cały czas wygląda jakby miał się przewrócić ale jest zaskakująco dobry.
- Klasa: Wojownik poziom 4
- Extra: Elmo jest bratem Otisa z Nulb i jeśli mamy go w drużynie i jesteśmy w Nulb to braciszkowie ucinają sobie krótką pogawędkę z której niestety nic nie wynika... lub ja o tym nic nie wiem.
Fruella
córka Holtena z Hommlet - stara panna. Aby ją przyłączyć należy się jej oświadczyć (tylko męską postacią)... a no i jeszcze poprosić jej ojca o zgodę na ślub kościelny.
- Klasa: Wojownik poziom 3
- Extra: Fruella jak się przyłączy to się już nie odłączy... no chyba że zginie przez przypadek
Furnok
złodziejaszek z gospody "Pod Chetną Dziewką".
- Klasa: Złodziej poziom 4
- Extra: właściciel gospody prosi nas abyśmy przyłapali Furnoka na oszustwie, jeśli nam się to uda mamy spanie za darmo.
Turuko i Kobort
mnich (3) i barbarzyńca (2) w gospodzie "Pod Chetną Dziewką" przyłączą się tylko do 4-ro osobowej drużyny, tylko razem i bez Palladyna bo są źli, a poza tym sprawiają ogólnie mętne wrażenie. Na domiar złego Kobort posługuje się monosylabami typu - "ooooo!", "eeee?".
Spugnoir
również "Chętna Dziewka" i ochoczo się przyłączy do drużyny jeśli tylko oddamy mu każdy magiczny zwój jaki znajdziemy
- Klasa: Czarodziej poziom 2
Zert
występuje na pięterku gospody w Hommlet, chętnie się przyłączy po krótkiej rozmowie na temat Zruinowanej Twierdzy, niestety koleś jest zły wiec jeśli mamy Palladyna to odpada.
- Klasa: Wojownik poziom 2
Cavanaugh
cóż za brzmiące imię - osobnik jest czeladnikiem u piwowara lecz wieczorami można spotkać go w gospodzie w Hommlet. Jeśli zmusimy go do zapłaty zaległej składki w kościele św. Cuthberta w wysokości 2 szt. złota (o ile dobrze pamiętam) to za kilka dni przyłączy się do drużyny.
- Klasa: Wojownik poziom 1
Meleny
córka Fillikena z Hommlet, kolejna oferta matrymonialna lecz tym razem nie taka oczywista. Wprzódy należy wyswatać siostrę Meleny - Altheę z Markiem (pomocnik cieśli), jeśli nam się to uda można próbować oczarować piękną Meleny postacią męska o charyzmie 16+.
- Klasa: Druid poziom 1
- Extra: W ramach prezentu ślubnego Meleny ofiaruje nam Święty Długi Miecz +1, nie wiem niestety jak stoją w tym przypadku sprawy rozwodowe.
Raimol
najemnik w domu kupców, można go wynająć od Gremaga lub Rannosa za jedyne 180 szt. złota, lub używszy dyplomacji za 150; jeśli mamy Palladyna to po wynajeciu Raimola... już go nie mamy.
- Klasa: Wojownik poziom 1
- Extra: Koleś jest wyjątkowo kiepski
Burne
spotkać go można w Strażnicy w Hommlet, przyłączy się do drużyny jeśli już trochę pozwiedzamy Świątynie Pierwotnego Zła - gdzieś tak pod koniec. Jako członek drużyny odbiera nam trzecią część zysków.
- Klasa: Czarodziej poziom 8
- Extra: Jeśli pokażemy mu Czaszkę Złotej Śmierci to nie przyłączy się na pewno.
Rufus
kolega Burne'a również w Strażnicy we wschodnim Hommlet, podobnie jak Burne przyłączy się na finiszu, i odbierze nam tylko ćwierć zdobytych skarbów.
- Klasa: Wojownik poziom 6
Piekny Lareth
spotkamy go na końcu Zruinowanej Twierdzy, osobnik zaatakuje nas, ale jeżeli dobrze mu dołożymy poprosi o rozejm i w ramach darowania mu życia poprowadzi nas tajemną ścieżką do Świątyni (oczywiście pułapka), jeśli się zgodzimy Lareth przyłączy się do drużyny ( w której nie ma Palladyna).
- Klasa: Kapłan poziom 5
- Extra: Po przyłączeniu Laretha natychmiast tracimy reputację. Jeśli wyjątkowo dobrze go nastraszymy da nam jeszcze złoty łańcuch który jest sporo warty. Piękny Lareth jest piękny i nic poza tym.
Bertram
piracik w Nulb, należy porozmawiać z nim mężczyzną (znowu) a następnie wygrać walkę na pieści z Tolubem (w tawernie obok) o jego wolność.
- Klasa: Wojownik poziom 1
- Extra: Normalnie homoseksualizm!
Otis
kowal w Nulb, chętnie pozwiedza z nami Świątynie jeśli tylko zapłacimy mu 175 szt. złota (warto, warto, warto).
- Klasa: Wojownik poziom 10 !!!
- Extra: Po wyjściu ze Świątyni Otis permanentnie nas opuszcza, znaleźć i powołać do dalszej przygody możemy odwiedzając go w kuźni w Nulb.
Serena
cyganeczka z Nulb, aby ja przyłączyć należy zapłacić za nią 500 szt. złota Monie (stoi obok).
- Klasa: Złodziej poziom 3
- Extra: Jeśli zatrzymamy Serene jako niewolnicę nie weźmie drużynie żadnych skarbów.
Morgan
więzienie w Świątyni poziom pierwszy.
- Klasa: Wojownik poziom 1
Ted, Ed i Ed
czyli Ted i jego dwóch braci o tym samym imieniu, spotkać ich można w wiezieniu na pierwszym poziomie Świątyni Pierwotnego Zła (w tym samym pokoju co Morgana).
- Klasa: wszyscy są Wojownikami na pierwszym poziomie
- Extra: Taka słabizna ze brak słow.
Tuelk i Pintark
Świątynia Pierwotnego Zła poziom pierwszy, pilnowani przez strażnika więziennego Turkney'a, jeśli ich uwolnimy to możemy przyłączyć do drużyny ich obu, samego Tuelka (Pintark sam się nie przyłączy) lub możemy nie przyłączać ich wcale.
- Klasa: obydwaj Wojownicy poziom 2
Wonnilon
gnom który całkiem nieźle urządził się na pierwszym poziomie Świątyni, niestety dał się złapać i spotykamy go w więzieniu. Należy go uwolnić oraz przynieść mu jego ekwipunek (skrzynia obok). Oprócz tego można pokazać mu pierścień Gnomów (który mamy ze Zruinowanej Twierdzy od Nybble'a).
- Klasa: Złodziej/Wojownik poziom 3
- Extra: Na dalszych poziomach można znaleźć samopowtarzalną kuszę Wonnilona
Oohlghrist
poziom drugi Świątyni, przywódca Trolli którego trzeba porządnie zastraszyć żeby chciał się przyłączyć.
- Klasa: Wojownik poziom 8
- Extra: Jeśli mamy Oohlghrist'a w drużynie trolle nie będą nas atakowały
Scorpp
spotkamy go na trzecim poziomie lochów Świątyni, musimy stoczyć z nim walkę (zadać mu ok. 100-120 punktów obrażeń), aż się podda i wtedy można wcielić osobnika do drużyny.
- Klasa: Wojownik poziom 7
- Extra: Scorpp jest baaardzo silny, ale nikt z nami słowa nie zamieni (Hommlet, Nulb) jeśli będzie w drużynie.
Książe Thrommel
uśpiony w sekretnym pokoju na trzecim poziomie Świątyni, gdy go obudzimy opowie nam swoja historie i poprosi o pomoc w wydostaniu się na powierzchnie. Bohater sama słodycz no i ma Fragaracha (najlepszy miecz w grze). Po wydostaniu się na powierzchnie Książe opuszcza drużynę obiecując nagrodę. (Jest nią miecz, ale nie tak dobry jak Fragarach, zresztą zdarza się ze nagrody możemy nie otrzymać wcale).
- Klasa: Wojownik poziom 10
- Extra: Jeśli zabijemy Thrommela (sami lub w bitwie) możemy zabrać mu jego mieczyk, ale wpływa to na zakończenie gry. Jeżeli zależy nam na Thrommelu, a musimy opuścić świątynie to należy sprać go do nieprzytomności (zadając obrażenia nie zagrażające życiu), możemy sobie wówczas wyruszyć do Hommlet czy Nulb, nie wolno jednak odpoczywać bo jak Thrommel odzyska przytomność natychmiast opuszcza drużynę.
Paida
zauroczona kurtyzana na czwartym poziomie Świątyni, aby ją przyłączyć trzeba najpierw ją odczarowac (rozproszenie magii itp.)
- Klasa: Wojownik poziom 1
- Extra: Ta postać związana jest z questem który otrzymujemy w Hommlet od Valdena.
Zaxis
spotkanie randomiczne gdzieś na szlaku miedzy Nulb a Hommlet
- Klasa: Bard poziom 5
Taki
facet z łukiem (słusznego wzrostu) w Sanktuarium Powietrza, do drużyny przyłączy się bez zbędnych ceregieli chyba ze mamy Ashrema to wtedy wcale nie chce rozmawiać.
- Klasa: Wojownik poziom 7
- Extra: Postać nie reprezentuje sobą niczego specjalnego, a jeśli będziemy chcieli odłączyć od drużyny to zaatakuje.
Ashrem
Sanktuarium Powietrza, prosi nas o pomoc w wydostaniu się na zewnątrz, ponieważ chce się zemścić na swoim bracie który jest najwyższym kapłanem w świątyni ognia.
- Klasa: Kapłan poziom 6
Jaer
spotykamy go w Sanktuarium Ziemi, opowiada swoja historię i twierdzi że ma serdecznie dość błąkania się po Świątyni, pomagamy mu wydostać się na zewnątrz.
- Klasa: Złodziej poziom 1
- Extra: Kiedy przyjdziemy do Hommlet, Jaer opuszcza drużynę a w nagrodę dostajemy od niego wybuchowe mikstury.
Sargen
szalony czarodziej którego spotykamy w Sanktuarium Ziemi, oczywiście należy pomóc mu w wydostaniu się z stamtąd (nieźle zwyzywa nas od demonów).
- Klasa: Czarodziej poziom 5
- Extra: W zamian za pomoc Sargen zaoferuje nam 5000 szt. złota, ale można się potargowac i wyciagnąc od niego 10 000 (dyplomacja)
Darley
demonica z Sanktuarium Ognia, chętnie przyłączy się do drużyny, spokojnie można ja również odłączyć, będzie czekać w tym samym miejscu. Nie warto jednak wyruszać z niż poza Świątynie ponieważ nikt z nami nie porozmawia.
- Klasa: Czarownik poziom 10
- Extra: Darley jest zdecydowanie bardziej skuteczna w swojej demoniej postaci.