Żywotność
Uderzenie miecza i utrata krwi najczęściej powoduje śmierć. Wysoka żywotność sprawi, że nasz Bard wykaże dużo większą wytrzymałość na obrażenia/przypalnie/wypadki z pułapkami itp.
Odpowiada za ilość punktów życia. Wysoka żywotność sprawi, że nasz bohater wykaże dużo większą wytrzymałość na wszystkie wymienione zagrożenia.
Siła
W walce wręcz najważniejsza jest siła, decyduje ona o wielkości zadanych obrażeń. Wielu przeciwników nie interesują piękne pieśni, ani zabawne historie, trzeba ich po prostu zabić.
Obrażenia = obrażenia broni + premia od siły (Siła-10 przy tym, że Siła>10).
Zręczność
Tylko naprawdę zręczny łucznik jest w stanie celnie trafić w serce i zabić swoją ofiarę. Wielu przeciwników łatwiej jest zabić ostrzałem z ognistych strzał, niż w walce wręcz. Zresztą taki sposób walki najbardziej chyba odpowiada Bardowi.
Premia liczona jak przy sile.
Szczęście
Bard ma zazwyczaj więcej szczęścia niż umiejętności. Temu spryciarzowi zazwyczaj udaje sie odwrócić uwagę przeciwnika i zadać cios w głowę, typowa odwaga naszego "bohatera"
Dodatni modyfikator ma wpływ na częstotliwość trafień krytycznych.
Rytm
Tak, to leciało tak... Im lepszy rytm tym większy i potężniejszy jest szczur do straszenia dam.... eee znaczy, rycerz do walki z potworami.
Zwiększa siłę i odporność przyzwanych stworów.
Charyzma
Tak piękny panie, wszystko dla pana, o i tu specjalna zniżka. Bard z wyjątkową charyzmą zawsze zdoła przekonać sprzedawcę, aby obinżył trochę cenę.
Wartość charyzmy decyduje o cenach w sklepach.