Poniższe zadania toczą się w przeróżnych częściach miasta i prowadzą nas do decyzji, od której zależą losy wampirów w Los Angeles. Czy jesteś w stanie podołać tak wielkiej odpowiedzialności?
Society For the Preservation of Professors
Po zakończeniu zadania The Epic of the Ankaran Sarcophagus okaże się, że dostarczony przez ciebie sarkofag nie zadowolił Księcia w pełni. Nie może go otworzyć! Wynajął nawet znanego Ci już Becketta, by ten, jako specjalista od historii Dzieci Nocy, rzucił nieco światła na tę sprawę. Jednakże nawet on nie jest cudotwórcą. Na Twojej głowie jest teraz próba odnalezienia sposobu na otwarcie artefaktu.
Porozmawiaj z Beckettem. Dowiesz się, że zna on archeologa imieniem Ingvar Johansen, który może mieć pomysł, jak otworzyć nieszczęsny sarkofag. Niestety, Society of Leopold zdążyło porwać profesora! Podczas zadania Calling dr Grout zdążyłeś już poznać ich przywódcę - Grunfelda Bacha. Teraz zaś twym zadaniem jest udać się do siedziby organizacji.
By dostać się do budynku, skorzystaj z kanałów lub taksówki. W przypadku przejścia kanałami pojawisz się u wylotu rury, tuż pod klifem, na którym znajduje się posiadłość, zaraz naprzeciw głównego wejścia! Taksówkarz zaś przywiezie Cię od osłoniętej kamieniami i głazami strony. Czeka Cię jednak ciężka przeprawa, jeżeli marzysz o wejściu do środka. Dookoła domu pałęta się cała banda strażników uzbrojonych w Ulticę M37 (shotgun), Steyr Auga (porządny karabin maszynowy) i Badrocka 9mm (broń maszynowa). Krótko mówiąc - otwarta walka będzie od Ciebie wymagała wykorzystania większości Twych mocy, najlepszej broni i duuużo cierpliwości. Polecam zaopatrzyć się w dobrą broń snajperską i ściąganie przeciwników pojedynczo, a potem szybką ucieczkę. Uważaj, bowiem przeciwnicy czyhają także na dachu rezydencji oraz na wzgórzu po lewej (Po prawej, gdy stoimy twarzą do głównego wejścia).
Do środka polecam dostać się jedynym z tylnych wejść (drzwi po prawej wymagają lockpicking 5, zaś te po lewej są otwarte). Zapewne od razu rzuci Ci się w oczy, że cały budynek zabezpieczony jest laserami. Wystarczy jeden nieostrożny krok i bum - zostaje odpalony ładunek wybuchowy. Dlatego radzę Ci zająć się nimi jak najszybciej. Przy ścianie, tuż obok wiązki światła, znajdziesz laptop. Po zalogowaniu się (hasło: soc) wejdź w aplikację "heat sig". Przestawienie czujnika ciepła z "vampire" na "human" sprawi, że teraz pułapki są nam niestraszne, zaś przeciwnicy mogą się poważnie zdziwić. Możesz również włączyć aplikację "power" i po prostu wyłączyć lasery, jeżeli nie zależy Ci na wzbudzeniu sensacji. Jeśli jest przeciwnie - możesz też zrobić wielkie "bum" strzelając w skrzynię, na której stoi laptop. Wyłączysz lasery oraz ściągniesz na siebie uwagę wszystkich łowców znajdujących się na parterze.
Przy ołtarzu znajduje się jeden łowca, modląc się. Korytarz za jego plecami jest patrolowany przez innego, w pierwszym pokoju po lewej czai się następny, zaś sam korytarz prowadzi wprost do głównego wejścia, przy którym czai się grupka łowców.
Wyczekaj na odpowiedni moment i zabij sneak killem modlącego się, po czym rusz korytarzem. W jednym z pokoi po prawej znajdziesz kilka skrzyń z amunicją, w drugim zapiski Bacha.
Patrolującego strażnika możesz zwabić do jednego pokoju jakimś hałasem - np. rzuceniem o ścianę pustą puszką po konserwie. Przyczaj się na niego przy wejściu, a możliwe, że uda Ci się zamordować go po cichu.
Jednak to nie wszyscy na tym piętrze. Tuż przed wejściem czeka jeszcze kilku łowców oraz, oczywiście, komputer z laserami. A jak komputer z laserami, to i wybuchowa skrzynka. Strzel w nią, nim przeciwnicy zbytnio się do Ciebie zbliżą, a znacznie ułatwi to późniejszą walkę - zranisz, a może nawet zabijesz kilku z nich.
Obok głównego wejścia znajdziesz dwoje przejść - jedno wiedzie na górę, drugie do piwnicy. Jeżeli nie masz lockpicking 9 , idź na górę, by znaleźć klucz. Czeka Cię dosyć ciężka walka z kilkoma przeciwnikami. Skradanie się bez Obfuscate może być poważnie utrudnione, ze względu na liczebność przeciwników. Przeszukaj uważnie całe piętro. Znajdziesz klucz do piwnicy, Vampyr Apocryph, z którego poznasz nieco historię sarkofagu oraz Art of the Quick-Draw by Ned Nederlander - książkę, która wymaga 10 research. W zamian jednak pozwoli Ci na podniesienie Firearms z 4 punktów na 5.
Zejdź do piwnicy. Zabij trzech strażników, którzy staną Ci na drodze. Znajdziesz się w piwniczce z beczułkami. Na ostatnim stojaku, drugą od lewej w najniższym rzędzie musisz przesunąć, by otworzyć sobie przejście na niższy poziom.
Znajdziesz się teraz w jaskiniach pod rezydencją. Podążaj wąskim tunelem, pokonując strażników, aż dojdziesz do rozwidlenia dróg, gdzie jedna z nich będzie stromo spadać. Wybierz to przejście. Uporaj się ze strażnikami i przejdź wąskim tunelem. Po drugiej stronie, oprócz strażników, spotkasz zamkniętego w celi Asha, któremu prawdopodobnie pomogłeś w Hollywood podczas zadania Hunters Hunting. Drzwi do jego celi są zamknięte, potrzeba Ci 10 lockpicking lub klucza, który znajdziesz już niedługo. Niestety, w zamian za pomoc wampirowi nie dostaniesz nic. Podarowanie mu bloodpacka da Ci jednak jeden punkt człowieczeństwa. Wróć do rozwidlenia dróg i wybierz drugie przejście lub wskocz do wody nieopodal celi, by zaskoczyć przeciwników w kolejnej grocie. Znajdziesz się w dużej sali, w połowie zalanej wodą. Zabij strażników. Aby ułatwić sobie tę walkę, warto zniszczyć rakiety leżące na ziemi - ich eksplozja zabije łowców, którzy będą stać za blisko. Jeden z przeciwników będzie miał przy sobie klucz do celi Asha. Uwolnij go, jeżeli chcesz i ruszaj dalej, w górę jaskini. Na razie nie przejmuj się motorówką zacumowaną nieopodal.
Znajdziesz się teraz w bardzo rozległej sali, przypominającej trochę strzelnicę. Na drugim końcu groty Bach mierzy do Ciebie ze snajperki. Po krótkiej, ale dosyć intensywnej wymianie zdań, czeka Cię walka z Łowcą Wampirów.
Jest to definitywnie jedna z najbardziej irytujących walk w całej grze. Bach cały czas strzela do Ciebie, teleportuje się, a gdy podejdziesz zbyt blisko - oślepia Cię! Co gorsza, jest niezwykle wytrzymały i nie padnie po kilku strzałach. Jeśli nie mamy Celerity, walka wręcz ograniczy się do jednego ciosu, po którym przeciwnik użyje krzyża i ucieknie w inne miejsce. Sugeruję więc użycie broni palnej. Na szczęście Bach nie zadaje wielkich obrażeń, więc powinieneś łatwo sobie z nim poradzić. Gdy w końcu zabijesz łowcę, przeszukaj jego zwłoki, weź klucz i ruszaj schodami do góry. Uwolnij profesora. Poprosi Cię on o wyprowadzenie na świeże powietrze, uraczy lekcją historii oraz wyjaśni, że do otwarcia sarkofagu trzeba... klucza! Problem w tym, że ten został skradziony z Elizabeth Dane dużo wcześniej.
Gdy już wiesz wszystko, zbieraj manatki na łódkę, którą widziałeś po drodze. Niestety, Bach jakimś cudem wykaraskał się i odpala ładunek wybuchowy. Cała jaskinia zaczyna się walić. Szybko uciekaj na motorówkę i opuść jaskinię. Jeżeli eskortowałeś profesora, otrzymasz 1 punkt człowieczeństwa.
UWAGA: Jak się dowiedziałem, w tym miejscu bardzo często gra lubi zawieszać się i wywalać do pulpitu. By naprawić ten błąd, utwórz skrót do "vampire exe". Wejdź we właściwości, zmień linijkę "element docelowy" na "C:Vampirevampire.exe" -console lub na C:Vampirevampire.exe -console (w cudzysłowie lub bez). Teraz wejdź do gry przez ten skrót. Wczytaj grę, podejdź do łódki (blisko, ale żeby jeszcze nie wyświetlił się ekran ładowania nowej lokacji), naciśnij "Esc", a potem tyldę ("~") by otworzyć konsolę. Wpisz:
SaveJohansen()
Naciśnij enter i wpisz:
changelevel2 la_hub_1 taxi_landmark
LUB (jeżeli grasz Nosferatu)
changelevel2 la_hub_1 sewer_map_landmark )
Naciśnij enter. Jeżeli wyświetli Ci się błąd "not definied", to zapewne coś źle wpisałeś.
Teraz powinieneś przenieść się do Downtown, tuż przed budynek LaCroix lub do ścieków.
Jeśli na początku gry uratowałeś Heather i później pozwoliłeś jej ze sobą zostać, teraz da Ci najlepszy pancerz w grze. Jest to jedyny sposób na jego zdobycie. Konieczne jednak jest to, żebyś odwiedził Heather w tym właśnie momencie, zanim LaCroix da Ci kolejne zadanie.
Wróć do budynku LaCroix. Huh, coś jest wyraźnie nie tak. Dookoła wejścia do budynku leżą gruzy, strażnik gdzieś zniknął, zaś cała posadzka pokryta jest krwią. Szybko jedź do Księcia. Okazuje się, że to Sabat zaatakował Sebastiana, próbując wykraść sarkofag. Sprawa jest jasna - musisz udać się do ich kryjówki i zabić wszystkich. Rozpocznie się quest Hell at the Hotel Hallowbrook.
Możesz teraz wyciągnąć od księcia 300$, w zamian za informacje od profesora. Co więcej, jeżeli poinformujesz go o śmierci Bacha i o brakującym kluczu, otrzymasz 2 punkty doświadczenia.
Hell at the Hotel Hallowbrook
Czas zająć się Sabatem. Ich kryjówka znajduje się w hotelu Hallowbrook, który to hotel mieści się po prawej stronie uliczki, prowadzącej do domu Tremere i bazy Anarchistów. Główne wejście jednak jest zamknięte. Wejdź w wąską uliczkę obok hotelu, by odnaleźć alternatywną drogę do środka - rusztowanie. Winda zawiezie Cię do góry.
Walki wewnątrz budynku będą dużo trudniejsze niż te, z którymi miałeś do czynienia do tej pory. Twoi przeciwnicy nie tylko uzbrojeni są w dobrą broń przeciwko wampirom (shotguny, uzi), ale także korzystają z dyscyplin takich jak Celerity, co może niejednokrotnie skomplikować potyczki. Przeszukuj każdy pokój, a z pewnością natkniesz się na Flamethrower, czyli najlepszą broń na wampiry w grze (w późniejszych etapach będzie niezastąpiony dla tych, którzy rozwijali swój skill Firearms) oraz Tal'mahe'Ra Blade - silniejszą wersję katany. Gdzieniegdzie znajdziesz także bezbronnych ghouli Sabatu. Oślepieni biedacy mogą posłużyć Ci jako łatwe źródło krwi.
Co tu dużo mówić o dalszej rozgrywce? Przedzieraj się dalej przez liniowo zbudowane pomieszczenia hotelu, pokonując członków Sabatu (uwaga na Beliala).
Wreszcie, w jednym z pomieszczeń, znajdziesz dziurę w podłodze. Wskocz w nią, by zejść na piętro niżej. Pokonuj kolejnych wrogów, aż znajdziesz szyb windy. Zeskocz nim parę pięter w dół. Jeżeli wcześniej nie kazałeś Heather odejść lub nie została ona Twym ghoulem, to teraz rudowłosa piękność zostanie zamordowana przez kolesi z Sabatu. Argh, czas na zemstę! Zabij przeciwników, wyjdź do holu ze schodami, przeskocz przez ladę . Pojawi się Tzimisce, który ogniem zagrodzi Ci przejście przez drzwi i wytworzy dziwną tarczę energii przed sobą. Zabij jego świtę i potem strzel do niego pod odpowiednim kątem, by ominąć tarczę. Gdy wampir padnie, droga dalej stanie otworem. Wyjdź drzwiami obok schodów, zejdź na dół, do piwniczki, pokonując kolejnych przeciwników.
W piwnicy otwórz stalowe drzwi. Otrzymasz 4 punkty doświadczenia, a Twoim oczom ukaże się dosyć makabryczny basen krwi i znany Ci już Tzimisce, z którym walczyłeś podczas zadania Going the Way of Kings. Tym razem jednak wampir jest znacznie potężniejszy. Podczas krótkiej rozmowy Andrea ostrzeże Cię przed mocami sarkofagu i zaproponuje jego zniszczenie. Koniec końców zmieni się w groźną bestię i rzuci się na Ciebie! Stawaj do walki!
Andrea w formie bestii potrafi nurkować w krwi i nagle wyskakiwać z niej znienacka, co może Cię zaskoczyć. Najlepiej trzymać się na dystans i uderzać w niego za pomocą shotguna, rewolweru lub - o ile możesz używać - miotacza płomieni. Ta ostatnia broń jest najbardziej skuteczna. Po wygranej walce otrzymasz cztery punkty doświadczenia.
Wyjdź z leża Andrei. Automatycznie zostaniesz przeniesiony przed hotel, gdzie czekać na Ciebie będzie już Ming Xiao. Rozmowa przyniesie sporo odpowiedzi. Dowiesz się o jej relacjach z księciem i poznasz jej możliwości zmiany swego wyglądu - teraz już wiesz, dlaczego Nines tak dziwnie zachowywał się na początku misji Calling dr. Grout. Ming Xiao zaproponuje Ci sojusz i zdradę Księcia. Jeżeli zgodzisz się, będziesz mógł na końcu wybrać zakończenie po stronie Kuei Jin. Jeżeli zaś nie zgodzisz się... Ming Xiao odejdzie, choć nie będzie to wasze ostatnie spotkanie.
Udaj się do LaCroix. Otrzymasz 800$ za wykończenie Sabatu. Kiedy Książę dowie się, że Ming Xiao ma klucz do sarkofagu, zaproponuje on nietypowe rozwiązanie... Sojusz z Anarchistami! Zostaniesz wysłany, by odnaleźć Ninesa Rodrigueza, w celu połączenia sił i wypędzenia Kuei-Jin z miasta. Otrzymasz zadanie The Enemy of My Enemy.
The Enemy of My Enemy
Gdy wyjdziesz z wieżowca Sebastiana i skierujesz się do anarchistów, zaczepi Cię Beckett. Ostrzeże Cię on, byś pod żadnym pozorem nie otwierał Sarkofagu, nie powie jednak czemu. Warto zwrócić uwagę, że na Twój mail przyjdzie również ostrzeżenie o podobnej treści. Gdy Beckett odejdzie, udaj się do The Last Round. Zapytaj Damsel o Ninesa. Anarchistka, wyraźnie zła na Ciebie (wszak to przez Ciebie Rodriguez jest ścigany), z początku nie będzie chciała podzielić się żadnymi informacjami. Gdy dowie się jednak, że chodzi o sojusz, zdradzi, że Nines ukrywa się w Griffith Park. Otrzymasz dwa punkty doświadczenia.
Taksówką pojedź do parku. Wejdź do budynku i kolejką wyjedź na szczyt wzgórza. Porozmawiaj z Ninesem. Otrzymasz dwa punkty doświadczenia. Niespodziewanie jednak w lesie wybuchnie pożar, który wywabi z lasu wilkołaki. Jeden z nich porwie Ninesa, drugi zaszarżuje na Ciebie.
Wilkołak to absolutnie potężny przeciwnik. Twoje ataki nie mogą mu uczynić żadnych ran, zaś jego pazury kilkoma ciosami mogą pozbawić Cię życia. Musisz uciekać! Problem w tym, że kolejka przyjedzie dopiero za cztery minuty. Musisz je przeżyć, uciekając przed przeciwnikiem.
Wilkołaka nie możesz zabić w otwartej walce. Można jednak użyć sprytu. Wbiegnij do obserwatorium nieopodal. Skieruj się w lewo, do końca budynku i znów w lewo, by wyjść do niewielkiego ogrodu. Można się tam też dostać przez dziurę w ogrodzeniu, na lewo patrząc od miejsca, w którym stał Nines. Przesuń dźwignię na ścianie drewnianego domku, by włączyć zasilanie. Wróć do obserwatorium, znajdź pomieszczenie z teleskopem. Znów przełącz dźwignię, by otworzyć ścianę budynku. Jeżeli bestia sama nie przyjdzie, wyjdź na chwilkę na balkon i zwab wilkołaka. Gdy tylko ten ruszy za Tobą, szybko wróć do teleskopu, znów przełącz dźwignię i odwróć się, by nacieszyć się widokiem bestii umierającej w śmiertelnych kleszczach... Otrzymasz 5 punktów doświadczenia.
Niezależnie od tego czy zabijesz Wilkołaka, czy po prostu cały ten czas będziesz uciekał, gdy już będzie po wszystkim, skieruj się do wagonika. Wróć na dół. Otrzymasz 4 punkty doświadczenia. Spotkasz Jacka, który bez zbędnych ceregieli zabierze Cię do Twojej kryjówki w Santa Monica.
Sprawy nie mają się dobrze. LaCroix posłużył się Tobą i postanowił z Tobą skończyć. Oskarżył Cię o współpracę z Kuei-Jin i ogłosił polowanie! Jednym słowem - przygotuj się na ciężką przeprawę! Na szczęście Jack ułatwił Ci sprawę i zapewnił transport... Trzeba się tylko doń dostać.
Rozpocznie się quest Out for Blood
Out for Blood
Polowanie na Ciebie to poważna sprawa. Niemal cała społeczność Camarilli patroluje teraz ulice Los Angeles, by zadowolić Księcia Twoją śmiercią. Transport, który zawdzięczasz Jackowi, czeka na Ciebie nieopodal Brothers Salvage, wysypiska, gdzie już wcześniej byłeś, kończąc zadanie Carnival of Death. Jeżeli nadal nie wiesz gdzie to - po prostu udaj się na ulicę naprzeciw klubu The Asylum, który należał do Jeanette i Therese.
Wyjdź z domu i uważaj. Kanały oraz boczne uliczki są zablokowane, więc będziesz musiał przekraść się pomiędzy przeciwnikami głównymi ulicami miasta. Możesz oczywiście spróbować ostatniej walki, ale ostrzegam, że nie jest to najłatwiejsze wyzwanie, przeciwników jest cała masa, wielu z nich jest uzbrojonych. Nie warto szukać pomocy u nikogo. Jedynie Mercurio udostępni Ci swój arsenał.
Gdy już dostaniesz się do taksówki, otrzymasz 8 punktów doświadczenia. Czeka Cię teraz najważniejszy wybór w grze...
Rozpocznie się rozmowa z taksówkarzem. To dosyć interesująca postać, która również jest Wampirem. Nawiasem mówiąc, być może jest to sam Kain, lub Malkavianin, który uważa się za Kaina, ale to tylko domysły fanów. Tak czy owak, to właśnie od przebiegu tej rozmowy zależy, które z pięciu zakończeń będzie dla Ciebie odblokowane.
Możliwe zakończenia
Zakończenie po stronie Księcia LaCroixa
Jeżeli wykonałeś wszystkie zadania tak, jak tego chciał LaCroix - np. nie pozostawiając ofiar śmiertelnych - będziesz mógł stanąć po jego stronie.
Kiedy pojawisz się w jego wieżowcu, on wysłucha Twej historii i odwoła polowanie, dowiadując się, że to nie Ty jesteś odpowiedzialny za śmierć Ninesa. Nadal jednak pozostaje kwestia sarkofagu. Książę pragnie zyskać moc, jaka w nim drzemie. Daje Ci 2000$ i wysyła na misję zabicia Ming Xiao, która aktualnie jest w posiadaniu klucza (opis tej misji znajdziesz w punkcie "Zabij Ming Xiao").
Zakończenie po stronie Anarchistów
Jeżeli pomogłeś Anarchistom, wykonując takie misje jak A Plague For the Angels, Attention Whore i Fun With Pestilence, będziesz mógł wybrać zakończenie Anarchistów.
Taksówkarz wysadzi Cię naprzeciw Lucky Star Hotel. Wejdź do środka, wejdź po schodach po prawej. Spotkasz Damsel, która nie pozwoli Ci przejść, dopóki nie przekonasz jej, że stoisz po stronie Anarchistów. Wampirzyca wpuści Cię w końcu do pokoju Ninesa.
Jak widać, Rodriguez jednak żyje, choć wygląda naprawdę kiepsko. Udało mu się jakoś wykaraskać z walki z Wilkołakiem i podejrzewa, że za zamachem na jego i Twoje życie stoją Ming Xiao i LaCroix. Będziesz musiał samotnie stawić czoła obojgu. By zobaczyć opis tych misji, przejdź do punktów "Zabij Ming Xiao" oraz "Zabij LaCroixa".
Zakończenie po stronie Camarilli
Jeżeli wykonałeś zadanie Regent's Riddle oraz nie zdradziłeś sekretu Straussa Isaacowi podczas zadania Gargoyle Removal Service, będziesz mógł wybrać zakończenie po stronie Camarilli.
Gdy Strauss dowie się o tajnym sojuszu Ming Xiao i LaCroixa, zleci Ci on jak najszybsze zajęcie się tą dwójką. Będziesz musiał najpierw pozbyć się Ming Xiao i odzyskać klucz do sarkofagu, a potem udać się do samego Księcia... (zobacz punkty "Zabij Ming Xiao" oraz "Zabij LaCroixa")
Zakończenie po stronie Kuei-Jin
Jeżeli zaufałeś i obiecałeś pomóc Ming Xiao (po wykonaniu zadania Hell at the Hotel Hallowbrook), dostąpisz zaszczytu przyłączenia się do Kuei-Jin. Ming Xiao bardzo ucieszy się na Twój widok i zleci zabicie LaCroixa. (zobacz punkt "Zabij LaCroixa")
Niezależne zakończenie
Niezależenie od tego, jakie były Twoje uczynki podczas gry, zawsze możesz poczuć się zmęczony gierkami politycznymi wampirów i nie pomóc nikomu. Wówczas czeka Cię walka zarówno z Ming Xiao ("Zabij Ming Xiao") jak i z Księciem ("Zabij LaCroixa"). Co ciekawe, podczas ostatecznego spotkania z Księciem czeka Cię jeszcze jeden wybór... Otworzyć Sarkofag i odkryć jego tajemnice, czy zaufać ostrzeżeniom Becketta i zostawić klucz Sebastianowi?
Zabij Ming Xiao
To zadanie czeka Cię podczas każdego z wybranych zakończeń, oprócz tego po stronie Kuei-Jin. Powiedz taksówkarzowi, by wysadził Cię w Chinatown. Skieruj się do świątyni Ming Xiao.
Czeka Cię naprawdę sporo walk ze sługusami Ming w tej części świątyni. Nie ma tutaj żadnych sekretnych przejść, po prostu idź przed siebie, uważając na marnie zabezpieczone skrzynki (Lockpicking 4), w których znajdziesz sporo różnorakiej amunicji do broni.
Gdy wejdziesz do głównego budynku świątyni, dojdź do ołtarzyka, za drzwiami po prawej i po lewej znajdziesz przejście w dół. Zejdź schodami, by dostać się do podziemi świątyni.
Ten poziom, oprócz masy przeciwników z kuszami, zabezpieczony jest także pułapkami, w postaci ostrzy wysuwających się ze ścian. Potrafią one zadać sporo uszkodzeń, więc uważnie obserwuj podłogę. Szybko zauważysz, że płytki, które chowają pułapki, wyróżniają się. Po prostu je przeskakuj lub skradaj się blisko ścian, by uniknąć zdradzieckich ostrzy. Uważaj również na przeciwników ukrytych w fałszywych ścianach (niektóre ściany można zniszczyć lub otworzyć, ujawniając tajemne korytarze, które pozwalają ominąć wrogów).
Przeczesując podziemia znajdziesz się w końcu w dużym pomieszczeniu z kołem młyńskim. Zeskocz piętro niżej i przesuń belkę, by otworzyć drzwi dalej. Skręć w lewo i tak długo idź tym korytarzem, aż dojdziesz do rozwidlenia drogi. Idź w prawo. W sali ze złotym, dużym posągiem i wazami na piedestałach, przesuń je na dwie płytki po bokach statuy, by otworzyć sobie przejście na jeszcze niższy poziom...
Znajdziesz się w okrągłym pomieszczeniu z czterema podwyższeniami na posążki. Każdy z nich znajdziesz w innym korytarzu, które odchodzą od tej sali. Jest to niezwykle irytujący poziom. Masa tutaj przeciwników z kuszami, miotających płonące bełty. Co gorsza, patrole wrogów respawnują się co jakiś czas. Walkę z opiekunami statuetek utrudnia także fakt, że są chronione przez pułapki... Sporo tego, nie załamuj się jednak. Pułapki można wyłączyć. By to zrobić, wyjdź przejściem po lewej z okrągłej sali, potem znów w lewo, by znaleźć ukryte drzwi. Będzie potrzebny Ci lockpicking 8, by dostać się do dźwigni, która wyłączy pułapki i ułatwi zdobycie statuetek.
Gdy już zdobędziesz wszystkie, wróć się do okrągłej sali. Teraz poustawiaj je zgodnie z ruchem wskazówek zegara (patrząc od wejścia, którymi na samym początku dostałeś się do tej sali)
1 - Jade Dragon (smok)
2 - Jade Crane (żuraw)
3 - Jade Elephant (słoń)
4 - Jade Cat (kot)
Jeżeli pogubisz się, nic straconego. Przyjrzyj się piedestałom. Musisz położyć posążki na podobnych do tych, z których je zabierałeś. I tak prosty cokół to miejsce na smoka (dragon), spiralny to żuraw (crane), ten z czterema podstawami to słoń (elephant) i ostatni z nich to kot (cat). Otworzy się portal, który zaprowadzi Cię do leża Ming Xiao. Nareszcie.
Po krótkiej rozmowie Kuei-Jin przemieni się w oślizgłą, mackowatą bestię. Bardzo wytrzymałą i groźną. Zauważ, że każda z jej macek może odpaść, zmieniając się w mniejszą wersję potwora (lecz po jakimś czasie te miniatury mogą przemienić się w pełnowymiarowy okaz i będziesz musiał walczyć z dwoma kreaturami naraz). Nie napalaj się od razu też na odrąbywanie owych macek - odrastają. Używaj porządnej broni na odległość (dobry shotgun, miotacz ognia), a jeżeli koniecznie chcesz walczyć wręcz, to nie bój się używać blood packów, by odnowić zapasy życia. Można także użyć małego fortelu i ukryć się w jednej z wnęk po bokach, by walczyć z tylko jednym przeciwnikiem na raz. Uważaj jednak, bowiem ataki Ming Xiao przewracają naszego Wampira na plecy, więc bestia może Cię łatwo zablokować i nie dopuścić do ataku. Używaj Dyscyplin, by wzmocnić siebie czy też osłabić Ming Xiao. Więcej rad chyba dać już nie mogę. Jest to definitywnie najcięższa potyczka w całej grze. Gdy bestia padnie, dostaniesz dziesięć punktów doświadczenia i zyskasz klucz do sarkofagu.
Zabij Lacroixa
To zadanie będziesz musiał wykonać przy każdym zakończeniu oprócz tego, w którym sprzymierzasz się z Księciem.
Gdy wejdziesz do wieżowca księcia, strażnik nakaże Ci odejść. Możesz go przekonać, by Cię przepuścił lub go zabić, decyzja należy do Ciebie. Jeżeli jednak zdecydujesz się na walkę, nie zapomnij włączyć przycisku pod biurkiem, odpowiedzialnego za sprowadzenie windy. Skieruj się do niej (uważaj na ochronę) i udaj do apartamentu LaCroixa. Niestety, winda zatrzyma się. Przeszukaj całe piętro, czeka Cię jedynie parę banalnych walk ze stróżami. Znajdź schody i kontynuuj swoją podróż w górę. Sebastian czeka!
Kolejny poziom. Skręć w prawo (lub w lewo, jeżeli masz lockpicking 8), zajmij się jedynym strażnikiem na tym poziomie i ruszaj dalej. Znajdziesz się w sporej jadalni. Tutaj jednak czeka Cię iście efektowne wejście nieco lepiej uzbrojonych strażników LaCroixa. Zajmij się nimi wszystkimi i wyjdź schodami na górę. Na dachu czeka Cię kolejna potyczka z opancerzonymi strażnikami. Zabij ich i przejdź przez rurę na kolejny poziom. Jak poprzednio, czekają Cię walki z ochroną Lacroixa, zaś wąskie przejścia i skomplikowany czasem sposób budowy pomieszczeń utrudni skradanie się. Po jakimś czasie spotkasz mężczyznę obładowanego ładunkiem wybuchowym Astrolite, którego zdominował LaCroix. Widać książę zbyt obawia się o własny tyłek, by osobiście stawić Ci czoła. Zabij go i zaopiekuj się Astrolite. Zostaw ładunek wybuchowy w windzie nieopodal i poślij taką niespodziankę na wyższe piętro. Bum i panowie na górze nie stanowią już problemu. Przywołaj windę z powrotem i jedź na górę. Jak widać Astrolite zasiał tutaj niemałe spustoszenie. Przeszukaj piętro, pozbieraj amunicję i windą jedź na kolejne piętro.
Na tym poziomie zwykłych ochroniarzy zastąpią wampiry z klanu Ventrue. Są oni znacznie bardziej wymagającymi przeciwnikami, zwłaszcza w dużej liczbie. Jeżeli masz zamiar bawić się w Rambo, wejdź po schodach do góry i skręć w prawo lub w lewo, zabijając wszystkich na swojej drodze. Zwolennicy dyskretnych rozwiązań powinni wyjść po schodach i iść w lewo, potem znów w lewo, by dostać się do komputera i za jego pomocą wyłączyć światła na całym piętrze. Voila, teraz to się można bawić! Gdy dostaniesz się do sali konferencyjnej użyj windy, by przenieść się na ostatni już poziom wieżowca...
Czas na finałową walkę!
Osobisty ochroniarz LaCroixa, Sheriff, stanie Ci na drodze. Walka wręcz jest utrudniona, jeżeli nie masz Celerity, więc lepiej korzystać z broni dystansowej. Jeżeli jednak zdecydujesz się na broń białą, skorzystaj z prostego manewru - gdy Sheriff teleportuje się, odwróć się i szybko go zaatakuj, gdyż ten pojawia się zawsze za Twymi plecami. Nie warto również szukać kryjówek czy też biegać po całej sali, gdyż, jak wspominałem, Sheriff potrafi się teleportować i w najmniej spodziewanym momencie atakuje Twoje plecy. Używaj oczywiście dyscyplin, by wzmocnić się i ułatwić walkę.
Wreszcie Sheriff padnie i zamieni się w nietoperzopodobne coś, co nazywa się Chiropteran Behemoth. Bestia porwie Cię na dach budynku, co doda całej walce nieco dramatyzmu.
Na dachu czeka kilku przeciwników (dwóch strażników oraz dwa wampiry, które ciągle się odradzają), jednakże jeżeli wszystko szybko rozegrasz, nawet nie zauważysz ich obecności. Gdy tylko zacznie się walka, szybko podbiegnij do jednego z dwóch reflektorów w rogach i włącz go. Gdy bestia dostanie się w snop światła, zostanie oślepiona i runie na ziemię. Wykorzystaj to i szybko dobij ją. Parę schematów światło-atak i Behemoth umrze. Zostaniesz przeniesiony do apartamentu księcia. Teraz jeszcze parę ostatnich dialogów (być może i decyzji) i to już koniec!
Gratuluję zakończenia Vampire the Masqureade: Bloodlines. Zakończeń jest pięć (sześć, jeżeli liczyć ostatni wybór w "niezależnym" jako dwa odmienne), a każde jest inne. Niektóre bardziej, niektóre mniej korzystne dla naszego wampira. To w końcu Świat Mroku, tutaj happy end wcale nie jest oczywisty. Niemniej jednak satysfakcja z ukończenia tak wspaniałego i niesamowicie klimatycznego cRPG należy do Ciebie! Po obejrzeniu napisów (piosenka w tle to Lacuna Coil: Swamped, gdyby ktoś się interesował. Tak, ja też byłem pozytywnie zaskoczony, słysząc jeden z moich ulubionych zespołów w grze!), kolejna decyzja... Odstawić tytuł, czy może skusić się na grę innym klanem? Zapewniam, za każdym razem rozgrywka przynosi odmienne wrażenia (a w przypadku Nosferatu można rzec nawet, ze otrzymujemy zupełnie inną grę!), więc warto to rozważyć.
"Wherever we go, it is the blood of Caine which makes our fate. Farewell, Vampire."
Solucję spisał:
Orick Raven (z nieocenioną pomocą Mith)