Wiedźmin 2: Zabójcy Królów


    Wywiad z Adamem Badowskim (GameSpot)

    Działy gier » Wiedźmin 2: Zabójcy Królów » Przedpremierowe
    Dodał: Ingmar
    Utworzono: 22.07.2010
    Aktualizacja: 15.08.2015

    Chociaż dostępnych informacji mamy jak na lekarstwo, Adam Badowski, szef projektu, dzieli się z nami swoją wiedzą na temat nadchodzącego sequela do gry RPG roku 2007.

    Wiedźmin mile zaskoczył wszystkich fanów tradycyjnych "zachodnich" gier fabularnych, ponieważ był świetnym tytułem w ogóle, a także zaprezentował i rozwinął wiele nowych kierunków, dotychczas nieobecnych w produkcjach tego typu. Tworzony w oparciu o prozę Andrzeja Sapkowskiego, autora powieści o wiedźminie - cynicznym łowcy potworów, obdarzonym nadnaturalnymi mocami; odmieńcu, który musi odnaleźć swoje miejsce w mrocznym świecie fantasy, przepełnionym podłością i fanatyzmem. Niedawno do sieci wyciekł filmik, przedstawiający wersję alfa gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (The Witcher 2: Assassins of King), wzbudzając masę spekulacji na temat wyglądu sequela. Chociaż nadal jest nieco zbyt wcześnie, by zagłębić się w szczegóły, Adam Badowski, szef projektu, dał nam pewien obraz tego, czego możemy oczekiwać po drugim Wiedźminie.

    Obrazek przedstawiający tajemniczy materiał filmowy:

    Gamespot: Informacje dotyczące drugiej części Wiedźmina nareszcie zaczęły się pojawiać. Czy możesz nam zaoferować ogólny zarys gry?

    Adam Badowski: Wiedźmin 2 jest sequelem naszej pierwszej gry, Wiedźmina, która wygrała wiele nagród i sprzedała się w ponad 1.3 miliona egzemplarzy na komputerach klasy PC. Materiał, który wyciekł, nie był przeznaczony dla masowego odbiorcy; wywołał wiele zamieszania i dezinformację, związaną głównie ze spekulacjami, jakie pojawiły się w środowisku graczy. Powód owych spekulacji jest bardzo prosty - filmik przedstawiał głównie ulepszenia, dokonane w poszczególnych elementach gry, ale nie prezentował jej ogólnego zarysu. Nie skupił się w zasadzie na sercu Wiedźmina 2, czyli na byciu grą RPG, kładącą nacisk na wciągającą i rozbudowaną fabułę. Jest dla nas bardzo ważnym, aby ten fakt podkreślić, ponieważ naszym zdaniem - scenariusz jest jedną z najmocniejszych stron tytułu.

    GS: CD Projekt RED zdaje się dużo uwagi poświęcać ulepszaniu swoich pozycji. Dla przykładu - Edycja Rozszerzona, która wzbogaciła oryginalną grę, wprowadzając liczne usprawnienia. Jakiego rodzaju dodatkowe, popremierowe zmiany planujecie zaoferować w nadchodzącym sequelu?

    AB: Wierzymy, że zawsze możemy ulepszać nasze projekty, zbliżając się do najwyższego poziomu, jaki jesteśmy w stanie osiągnąć. Pomimo że wydaliśmy poprawki, takie jak Edycja Rozszerzona, nadal staramy się zrobić Wiedźmina 2 tak dobrego w chwili premiery, jak to tylko możliwe. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na wykonanie zupełnie nowej technologii i przerobienie większości cech gry.

    O wielu nowych patentach nie możemy na razie mówić, nadal jest zbyt wcześnie, ale już teraz mogę powiedzieć, że technologia będzie naprawdę wymiatać. Napisaliśmy nasz własny silnik dla Wiedźmina 2, oferujący wiele zachwycających efektów wizualnych - ulepszony cykl dnia i nocy, nową, dynamiczną kamerę i więcej, by zaoferować jeszcze lepszą oprawę graficzną. Ulepszyliśmy także wiele elementów rozgrywki, czyniąc walkę bardziej ekscytującą i pomagając graczom w lepszym wczuciu się w świat przedstawiony.

    GS: Co możesz nam powiedzieć o fabule w Wiedźminie 2? Czy Geralt nadal będzie głównym bohaterem, czy może dostaniemy kontrolę także nad innymi postaciami?

    AB: Geralt z pewnością pojawi się w grze, tak, jak wszyscy widzieliśmy na trailerze. Muszę przyznać, że budujemy scenariusz Wiedźmina 2 wokół jego postaci, ale jest zbyt wcześnie, by ujawniać więcej szczegółów.

    GS: W pierwszej części przewija się wiele interesujących i oryginalnych wątków - zdrada, seksualność, fanatyzm religijny. Czy będą one rozszerzone w sequelu? Jakie inne tematy zamierzacie poruszyć?

    AB: Chcemy, by Wiedźmin 2 był jeszcze bardziej dorosły, więc dużo czasu poświęcamy na zrobienie odpowiedniej fabuły. Gracze trafią do realistycznego i brutalnego świata. Sposób, w jaki pokazujemy seksualność, będzie znacznie ulepszony, wiele pracy wkładamy, by ukazać erotyczny aspekt życia w sposób bardziej naturalny, a nie poprzez jakąś minigrę. Będziemy używać kinowych środków przekazu, by ukazać bohaterów, którzy będą się różnić między sobą tak, jak różniliby się w prawdziwym świecie. Te różnice będą zaprezentowane za pomocą ich zachowania, nastawienia względem Geralta i sposobu oddziaływania na świat zewnętrzny.

    Ponownie - gra nie będzie oferować wyborów między dobrem a złem. Będziemy się starali zmusić gracza do wyboru tego, co jest ważne i komu może zaufać. Wiele razy będzie stawiany przed trudnymi wyborami, co do których powinien mieć wątpliwości, jeśli chodzi o słuszność strony, za którą się opowie. Ponadto - konsekwencje takich decyzji mogą okazać się nieprzewidywalne, co także wpływa na nastrój grającego.

    GS: Wielu graczy polubiło nietypowy, trzy-stylowy system walki z Wiedźmina. Czy pojawi się on także w sequelu? Jakiego rodzaju zmiany i ulepszenia zamierzacie wprowadzić?

    AB: Znamy silne i słabe strony systemu, który stworzyliśmy na potrzeby pierwszej części gry. Naszym celem jest wyeliminowanie błędów i znalezienie rozwiązań, które sprawią, że walka będzie bardziej dynamiczna i krwawa, a także zwiększy kontrolę graczy nad tym, jak Geralt się podczas niej porusza.

    GS: Wspominając jedynkę, nie sposób nie wspomnieć o alchemii. Grała ona ważną rolę w gameplayu; Geralt mógł tworzyć potężne mikstury, ale nieudane napary po prostu go osłabiały. Czy system alchemii powróci w Wiedźminie 2? Czy będzie inny, lepszy?

    AB: Nasze podejście do alchemii jest bardzo podobnego do tego, które omówiłem przy okazji systemu walki. Mamy zamiar zmienić i ulepszyć wszystkie cechy, które gracze uznali za mało użyteczne. W gruncie rzeczy - wygoda grania jest naszym głównym celem podczas tworzenia systemu alchemii dla Wiedźmina 2.

    GS: Wiedźmin 1 powstał w oparciu o Aurorę, system przygotowany przez BioWare. Wspomniałeś, że nie zamierzacie wracać do tej technologii w sequelu. Czy mógłbyś nam przybliżyć moc nowego silnika gry?

    AB: Wiedźmin 2 nie powstaje w oparciu o Aurorę. Stworzyliśmy, samodzielnie napisaliśmy naszą własną, przełomową technologię, która jest projektowana z myślą o grach RPG. Zrobiliśmy to, ponieważ chcieliśmy wdrożyć wszystkie nasze pomysły, bez konieczności walki z przeszkodami, jakie moglibyśmy napotkać przy korzystaniu z istniejących silników. Materiał, który wyciekł, pokazuje niektóre ulepszenia, jakie zamierzamy wprowadzić, ale jeszcze wiele zostanie ogłoszonych w przyszłości. Pamiętajcie, ten filmik ma sześć miesięcy! Komentarze, jakie otrzymywaliśmy od fanów, są bardzo pozytywne, ale nadal mamy wiele rzeczy, którymi możemy was zadziwić!

    GS: Wreszcie, czy jest coś jeszcze, co chciałbyś nam powiedzieć o Wiedźminie 2?

    AB: Biorąc pod uwagę liczbę komentarzy, jakie otrzymaliśmy od fanów i przedstawicieli mediów po tym, jak wyciekł nasz materiał, zrozumieliśmy, jak wielkie są względem nas oczekiwania i jak wielu ludzi czeka na oficjalne ogłoszenie prac. Czytamy i rozważamy wszystkie opinie, jakie pojawiły się pod filmikiem na wielu różnych stronach internetowych, zestawiając je z naszymi pomysłami. Jak zawsze, bierzemy sobie do serca opinię fanów i już teraz mogę powiedzieć, że część z nich wpłynie na to, jak Wiedźmin 2 będzie ostatecznie wyglądać. Mogę was zapewnić, że poświęcamy wszystkie dostępne nam środki, by zrobić naprawdę powalającego RPG-a. Ludzie mogą oczekiwać oficjalnego komunikatu na naszej stronie internetowej.

    Chciałbym podać jeszcze jedną, interesującą wiadomość: zamierzamy wydać Wiedźmina 2 na konsole, jednakże więcej informacji zostanie udostępnionych dopiero po oficjalnej zapowiedzi gry.

    GS: Interesujące. Dzięki, Adam.

    Autor: zbiorowy, ekipa Gamespot
    Tłumaczył: Adam Jank
    Oryginał można znaleźć na serwisie Gamespot.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw