Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Wiedźmin 2: Zabójcy Królów • Lochy La Ve... • INSIMILION

    Wiedźmin 2: Zabójcy Królów » Solucja


    Lochy La Velette'ów

    Działy gier » Wiedźmin 2: Zabójcy Królów » Poradniki » Solucja
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 30.12.2011
    Aktualizacja: 03.01.2012

    Przygoda Geralta zacznie się właśnie w tym miejscu. Niezbyt fortunnie co prawda, bo od przesłuchania w sprawie zabójstwa króla Foltesta, ale ostatecznie dzielny wiedźmin ze wszystkim sobie poradzi.
    W twoim dzienniku pojawią się nowe zadania: Lochy La Valette'ów oraz Zabójcy królów.
     
    W trakcie przesłuchania będziesz relacjonować szefowi temerskich służb specjalnych Vernonowi Roche'owi przebieg dnia, w którym warownia La Valette'ów została zdobyta przez wojska Foltesta. Gdy opiszesz kolejno jak wyglądał twój poranek, czas przed południem, południe oraz godziny popołudniowe, Temerczyk uzna, że możesz odnieść sukces w poszukiwaniu królobójcy. Umożliwi ci ucieczkę, wręczając klucz do kajdan, ale wcześniej, w ramach ciekawostki, przedstawi akta dotyczące twojej śmierci. Przywołają one falę wspomnień, która zaleje wiedźmina. Przypomni sobie moment, w którym stracili życie on i Yennefer.
    Rozpocznie się nowe zadanie: Powracające wspomnienia.
     
    Po wszystkim wrócisz do celi (punkt [1] na mapie). Czas spróbować wyrwać się z tego ponurego miejsca.
     
         1. Cela.
         2. Strażnicy.
         3. Głośny więzień.
        4.1. Droga przez tajne przejście.
        4.2. Droga głównym korytarzem.
         5. Wejście do/Wyjście z sali tortur.
         6. Sala tortur.
         7. Skład oleju.
         8. Komnata przesłuchań.
         9. Wyjście.
        10. Tajne wyjście.
     
     
     
    1. Cela – tu rozpoczyna się twoja próba ucieczki. Możesz sprowokować strażników albo od razu się uwolnić. Tak czy inaczej, czeka cię pięściarski pojedynek z co najmniej jednym przeciwnikiem. Z kieszeni pokonanego żołnierza nie zapomnij zabrać klucza. Przeszukaj pomieszczenie i ruszaj dalej. Jak pewnie zauważyłeś, Geralt jest skromnie odziany. Nie przejmuj się, odzyskasz utracony ekwipunek na początku pierwszego rozdziału.
     
    2. Strażnicy – kolejni dwaj przeciwnicy w lochach. Ponownie – zabierz klucz. Pozwoli ci on otworzyć drzwi w [4.1] (więcej informacji w opisie tego punktu).
     
    3. Głośny więzień – w tym miejscu znajduje się cela, wraz z jej niespokojnym mieszkańcem. Mężczyzna gorączkowo odgraża się, że wezwie straże, jeżeli go nie uwolnisz. Ucisz go cierpliwym wciskaniem lewego przycisku myszy. Jest to opcja dla tych, którzy próbują niełatwej sztuki cichego wykradnięcia się z więzienia. Choć może być satysfakcjonująca, nie polecam – walki raczej nie uda się uniknąć, a odważne szarżowanie w tym miejscu będzie bardzo skuteczne.
     
    4.1. Droga przez tajne przejście – jeżeli zdecydujesz się na tę drogę, będziesz musiał pokonać strażników w [2], zabrać im klucz i za jego pomocą otworzyć klapę w podłodze. Opuść się niżej. Znajdziesz się w sekretnym korytarzu. Przeszukaj pojemniki, pozbieraj sprzęt (m.in. rudę czerwonego meteorytu i gizarmę, która świetnie sprawuje się w walce z wieloma przeciwnikami) i wdrap się na murek ponad salą tortur (punkt [6]). Oto możliwe opcje, w zależności od twojego przedpołudniowego zachowania:
     
    - jeżeli oszczędziłeś Arjana La Valette'a, to on będzie przesłuchiwany przez oprawcę i skrybę. Próbują nakłonić go do podpisania oświadczenia, według którego Bussy i Anais pochodzą z jego kazirodczego związku z matką. Wkrocz na scenę i uratuja młodziana. Oprawca jest całkiem krzepki, korzysta z tarczy i zadaje silne ciosy. Gdy zacznie wyprowadzać uderzenie, przetocz się za jego plecy i sam zaatakuj. Pokonaj obu mężczyzn, przeszukaj pomieszczenie (znajdziesz m.in. runę księżyca i schemat: szarpacz), uwolnij syna baronowej. Poprosi cię o doprowadzenie do składu oleju (punkt [7] na mapie). Zanim będziesz w stanie to zrobić, wyjdź na górę i pozbądź się strażników.
    Kiedy już oczyścisz drogę, wróć po Arjana i pomóż mu przejść we wskazane miejsce. Mężczyzna otworzy tajne przejście, którym dojdziesz do wyjścia w [10], a sam podpali skład. Nie trać czasu i ruszaj dalej – gdy przejdziesz kilka kroków, przejście za tobą się zawali, a niedługo pożar obejmie cały zamek. Opuściwszy lochy zostaniesz nagrodzony nową umiejętnością: Silne plecy (Pozwala unieść więcej zebranych dóbr. Łączna waga przedmiotów +50.);
     
    - jeśli podczas przedpołudniowego szturmu syn baronowej stracił życie, ona będzie ofiarą oprawcy. Skryba wymaga od  niej tego samego, czego wymagał od Arjana – podpisania świstka świadczącego o jej nieczystych kontaktach z synem. Gdy pozbędziesz się mężczyzn, do sali wejdzie Shilard Fitz-Oesterlen w towarzystwie dwóch nilfgaardzkich rycerzy. Zaoferuje Marii Luizie sojusz w zamian za pomoc. Jednym z jej elementów będzie odciągnięcie strażników, by umożliwić ci ucieczkę. Ruszaj za ambasadorem, a gdy dotrzecie do żołnierzy, schowaj się w jakimś ciemnym kącie i poczekaj aż odejdą. Następnie opuść lochy wyjściem w [10].
     
    4.2. Droga głównym korytarzem – wybranie tej drogi wymaga od ciebie uciszenia więźnia w [3] (jeżeli chcesz zgrabnie wykraść się z więzienia) albo zignorowania go i rzucenia się na strażników w kolejnym pomieszczeniu. Jeden z nich ma przy sobie klucz. Otwórz powstrzymujące cię drzwi.
    Oto możliwe opcje, w zależności od twojego przedpołudniowego zachowania:
     
    - jeśli oszczędziłeś Arjana, zobaczysz, jak pokonuje wyprowadzających go z tortur strażników i prawie upada z braku sił. Następnie wszystko potoczy się jak w punkcie [4.1], dlatego odsyłam do opisu tegoż.
     
    - konsekwencją zabicia syna baronowej będzie spotkanie z nią. Razem z nilfgaardzkim ambasadorem opuszcza właśnie salę tortur i udaje do pokoju w punkcie [8]. Shilard da ci znak, byś podążał za nimi. Na miejscu Maria Luiza zawrze pakt z Nilfgaardem i zażąda od ambasadora pomocy dla ciebie. Oboje wierzą, że możesz wytropić królobójcę. Shilard odciągnie straże, co umozliwi ci opuszczenie lochów wyjściem w punkcie [10].
     
    6. Sala tortur – w zależności od wybranej drogi, możesz, ale nie musisz, spotkać tutaj więźnia – Arjana La Valette'a bądź jego matkę. Z całą pewnością w pomieszczeniu tym znajdować będzie się oprawca – silny mężczyzna z tarczą. Pokonaj go i przeszukaj walające się pod ścianami wory i skrzynie (pośród łupów godne uwagi są  runa księżyca i schemat: szarpacz).
     
     
    Ostatecznie wyjdziesz na świeże, nocne powietrze. Jeżeli w dniu szturmu ostrzegłeś Rębaczy z Crinfrid przed użyciem podejrzanego amuletu, powita cię Młody. Podziękuje za uratowanie życia i wręczy ci książkę Rzecz o smokach, której przeczytanie zwiększy wiedzę wiedźmina. Następnie odciągnie strażników, stojących na twej drodze do okrętu Vernona Roche'a.
    Jeśli podczas waszego pierwszego spotkania nie zgodziłeś się na przyjęcie amuletu, jedynym sposobem na zdobycie go i ukończenie zadania Serce Melitele jest walka z Młodym i rzeczonymi strażnikami.
     
    Jeśli pozwoliłeś początkującemu Rębaczowi na pójście w bój w medalionie i kalesonach, w pobliżu natkniesz się na jego zwłoki. Rzecz jasna znajdziesz przy nich Serce Melitele, zdobędziesz także 50 punktów doświadczenia, a ze strażnikami będziesz zmuszony walczyć.
     
    Bez względu na sytuację, rozejrzyj się po okolicy i pozbieraj przydatne przedmioty ze skrzyń i worków. Kawałek dalej czekać na ciebie będzie Triss Merigold. Dojdziecie razem do okrętu, przed którym stoi Vernon Roche. Zadanie Lochy La Valette'ów zostanie ukończone, otrzymasz 1400 punktów doświadczenia. Dowódca temerskich oddziałów specjalnych skomentuje twój sposób wydostania się z więzienia, a następnie wypłyniecie do Flotsam. Parę tygodni temu w okolicy tej właśnie mieściny agenci Roche'a widzieli potężnego, łysego mężczyznę w towarzystwie lokalnych  Scoia'tael. Wydaje się być ona dobrym miejscem na rozpoczęcie poszukiwań królobójcy.
     



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw