Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Wiedźmin 2: Zabójcy Królów • Minigry • INSIMILION

    Wiedźmin 2: Zabójcy Królów


    Minigry

    Działy gier » Wiedźmin 2: Zabójcy Królów » Poradniki
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 04.01.2012
    Aktualizacja: 02.04.2012

    Żywot łowcy potworów, niewątpliwie niebezpieczny, na pewno bywa również męczący i frustrujący. Na szczęście pomiędzy jednym zleceniem a drugim wiedźmin może rozerwać się na wiele sposobów, a to udając się do karczmy na kufelek chłodnego piwa, a to znowu odwiedzając zamtuz. Odprężenie, choć nie pozbawione emocji, zapewnią też wszelkiego rodzaju rozrywki hazardowe. I tu jest w czym wybierać – Geralt może zmierzyć się z wieloma przeciwnikami, o różne stawki, zarówno przy karczemnej ławie, polegając na szczęściu i rozumie, jak i w amatorskim ringu, sprawdzając swoją krzepę i zręczność. Jeśli masz problemy z poprowadzeniem wiedźmina do zwycięstwa w którejkolwiek z minigier dostępnych w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią artykułu.

     

    Kościany poker

    Gra losowa bazująca na znanym być może czytelnikowi pokerze, ale wykorzystująca kości zamiast kart. Przykładowa rozgrywka wygląda następująco:

     

     

    Jak widać, podzielić ją można na kilka faz:

    • postawienie zakładu;
    • wykonanie rzutu przez obydwu graczy (należy uważać, aby nie rzucić kości zbyt mocno – te, które wypadną poza planszę, nie są wliczane do otrzymanego układu);
    • porównanie wyników; wybranie kości, które nie polepszają sytuacji, w celu ich przerzucenia (taka taktyka daje największą szansę zwycięstwa);
    • ponowne postawienie zakładu;
    • przerzucenie kości, porównanie wyników.

     

    W pokazanym przykładzie Geralt mierzy się z Zyndramem, jednym z lepszych graczy we Flotsam. Obstawiają niskie zakłady i wykonują rzuty. Wiedźminowi trafiła się para czwórek, jego przeciwnik jest w lepszej sytuacji – uzyskał dwie pary, dwójek i trójek. Aby myśleć o zwycięstwie, Geralt musi otrzymać co najmniej trójkę, dlatego przerzuca pozostałe kości. Zyndram wybiera do przerzucenia tę jedną, która nie poprawia jego układu (w tym wypadku piątkę). Następuje postawienie zakładu. Naturalnie przeciwnik podbija, ponieważ jest w lepszej sytuacji. 
     
    Wiedźmin ma szczęście – udało mu się wyrzucić jeszcze jedną czwórkę, dzięki czemu uzyskał lepszy układ. Niestety, Zyndramowi też się poszczęściło – wyrzucił trzecią dwójkę, osiągając w ten sposób fulla. Geralt przegrał i musi zapłacić przeciwnikowi 23 oreny.
     
    Jak wiadomo, partię wygrywa silniejszy układ. Oto możliwe wyniki rzutów (w kolejności od najsłabszego):

     

    • para (taki sam wynik na dwóch kościach);
    • dwie pary;
    • trójka (taki sam wynik na trzech kościach);
    • mały strit (1, 2, 3, 4, 5);
    • duży strit (2, 3, 4, 5, 6);
    • full (para + trójka);
    • kareta (taki sam wynik na czterech kościach);
    • poker (taki sam wynik na pięciu kościach);

    Zasady gry już znasz, w takim razie trzeba ci jeszcze jedynie przeciwników. Zagrać możesz z większością kupców, a także z ludźmi, którzy w pokerze się specjalizują. Ci drudzy związani są z odpowiednimi zadaniami pobocznymi (Pokerowa twarz: Flotsam, Pokerowa twarz: Vergen itd.). Naprawdę opłacalne będą dopiero partie z najlepszymi z nich. Słabszych trzeba odszukać samodzielnie, kolejnych wskaże znacznik zadania. Jeśli sam nie byłeś w stanie znaleźć przeciwników dla siebie, zajrzyj do  solucji (w zadaniach pobocznych).

     

    Siłowanie się na rękę

    Gra o łatwych założeniach, ale bywa wymagająca w praktyce. Polega, naturalnie, na siłowaniu się na rękę z przeciwnikami. Od strony technicznej wygląda to tak, że na ekranie pojawia się pozioma oś, po której wolno porusza się pomarańczowy pasek o szerokości zależącej od siły przeciwnika. Twoim zadaniem jest utrzymanie w tymże pasku okrągłego symbolu przedstawiającego splecione dłonie. A utrzymuje się go bardzo delikatnymi ruchami myszy. Trudno o jakiekolwiek porady, po prostu musisz kilka razy się z kimś zmierzyć, żeby wczuć się w mechanikę i czułość swojej myszy. Gdy już będziesz miał jako takie rozeznanie, szukaj coraz twardszych przeciwników, aby zdobywać nagrody. Jeśli sam nie byłeś w stanie znaleźć oponentów dla siebie, zajrzyj do  solucji (w zadaniach pobocznych).

     

    Walka na pięści

    Ostatnią z dostępnych Geraltowi rozrywek jest możliwość zmierzenia się z różnymi osiłkami i twardzielami w sztuce bokserskiej. Zabawa w zasadzie jest ciągiem kolejnych QTE – gdy staniesz naprzeciwko swojego przeciwnika, na ekranie co jakiś czas wyświetlana będzie jedna z liter W, S, A lub D, a ty musisz wcisnąć w tym momencie odpowiedni klawisz. Podobnie jak w przypadku siłowania się na rękę, wystarczy stoczyć kilka pojedynków, aby dobrze wczuć się w walkę i nie mieć już w przyszłości najmniejszych problemów nawet z najtwardszymi oponentami. Jeśli sam nie byłeś w stanie znaleźć przeciwników dla siebie, zajrzyj do  solucji (w zadaniach pobocznych).

     




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw