Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Wiedźmin • Opis świata • INSIMILION

    Wiedźmin


    Opis świata

    Działy gier » Wiedźmin » Opisy
    Autor: Scream Predatoor
    Utworzono: 17.08.2007
    Aktualizacja: 05.10.2009

    Gdzieś. Gdzie? Nie wie nikt. W każdym razie w tym miejscu znajduje się świat. Świat ten dla Ciebie, mój drogi czytelniku, może się wydać zacofany, czytając o nim możesz odnieść wrażenie, iż jest on bliźniaczo podobny do "naszego" średniowiecza jest jednak kilka istotnych różnic.
    Niniejszy świat mieści się na jednym kontynencie i wyspie, tudzież drugim kontynencie, który jest mało poznany. Nazywa się Zerithania i wiadomo, że żyją tam ludzie o ciemnej skórze, znajduje się tam Kult Smoków oraz mieszkają znane na całym świecie czarnoskóre i wytatuowane wojowniczki, słynące z kunsztu walki na miecze.
    A właśnie, Kult Smoków. Mój drogi czytelniku, świat ten nie różni się jeno krajami, nazwami i kontynentami, świat ten różni się też zamieszkującymi go istotami. Na świecie tym prócz ludzi i typowych przedstawicieli fauny i flory, ujrzeć możesz również inne rasy humanoidalne, jak krasnoludy czy elfy, spotkać można też potwory rodem z baśni, jak smoki, kikimory, mantikory, mega skorpiony, potężne owady, przewyższające wzrostem człowieka czy wilkołaki. Natknąć też można się tam na strzygi, topielce, boginki, jakże dobrze znane nam z naszych rodzimych stron. Napisałem "rodem z baśni", niemniej jest to tylko metafora. Choć wiele z istot, które tutaj wymieniłem żyły tam od zawsze, tym nie mniej wiele przybyło tu wbrew własnej woli podczas kataklizmu zwanego Koniunkcją, czyli okresu kiedy sfery się przenikały. Niegdyś z tego świata teleportować się można było do innych, odmiennych. Po Koniunkcji stało się to jednak nie możliwe, drzwi się zamknęły, nim jednak to zrobiły, przeszła przez nie masa szkaradztwa obca dla tego świata. Baaaa! Całe rasy! I tak w tymże świecie dom swój znalazły, greiviery niebezpieczni padlinożercy podobni do ghuli, pojawiła się rasa Wampirów w 13 odmianach i wiele innych potworności.
    A co z rasami inteligentnymi? Wiadomo, że na kontynencie żyje ich co najmniej pięć: gnomy, krasnoludy, elfy, ludzie i niziołki - czyli hobbici. Wiadomo też o wymarłej już rasie bobołaków. Pierwsze były gnomy z ich bliskimi braćmi krasnoludami, później na białych okrętach dopłynęły elfy, wszczynając z "niższymi rasami" wojnę, która się toczyła aż do przybycia ludzi.
    Gnomy i krasnoludy to dość podobne rasy, obie słyną ze swego rzemieślniczego kunsztu i "ręki" do metali i kamieni szlachetnych, oraz niezwykle rozwiniętego zmysłu technologicznego handlowego i militarnego.
    Elfy, teraz niemal doszczętnie wybite, żyją wspomnieniami swej dawnej wielkości, do dziś wiele ważnych miast ludzkich zbudowana na elfich fundamentach (czy raczej ruinach zważywszy na to jak owe miejsca ludzie zdobywali), a w gęstwinach leśnych można odnaleźć szczątki ich pięknych pałaców. Aktualnie żyją w górach i w rozpaczliwej walce o przetrwanie, wypowiedzieli wojnę podjazdową ludzkiej rasie. Formowane z nieludzi ,tak zwane komanda, czają się w lasach, atakując kupców i małe, patrolujące drogi oddziały wojskowe.
    Ludzie jak zwykle się poróżnili. Kontynent został podzielony na mniej więcej dwie części - północny i południowy. Na południu znajduje się potężne imperium Nilfgaardu, w skład którego wchodzi kilkanaście państw, zjednoczonych pod berłem Imperatora.
    Na północy zaś istnieje szereg mniejszych autonomicznych krajów. Na najbardziej południowym krańcu części północnej, w dorzeczu najważniejszej rzeki Jarugi położona jest Cintra, graniczy ona od wschodu z Lyrią i Rivią. Dalej na północ od nich można znaleźć Temerie, a na wschód od niej Aedirn. Cintrę i Temerię od Lyrii-Rivii i Aedirn oddzielają góry Mahakam zamieszkałe przez krasnoludy i gnomy. Kolejnym jeszcze bardziej wysuniętym na północ państewkiem jest Redania. Leży ona pomiędzy rzekami Buina i Pontar. Od wschodu Redania sąsiaduje z Kaedwen, które jest największym królestwem północy. W granicach Kaedwen znajduje się siedlisko Wiedźminów - Kaer Morhen zaś dalej na północnym-zachodzie położone jest Kovir-Povis które słynie z handlu kopalinami i Liga z Hengfors na północnym-wschodzie.
    Rasy "nieludzkie" często zamieszkują wielkie miasta ludzi. Budują tam swoje getta jak na przykład Wiązowo w Rivii. Choć nieludzie słyną z wysokiej klasy wyrobów, doskonałych banków, i ogólnej przydatności społecznej to... nie cieszą się szacunkiem. Wręcz przeciwnie. Ich zakłady są często demolowane przez motłoch, nieludzie często padają ofiarami przemocy i zbrodni, tylko ze względu na przynależność rasową, a miejscy krzykacze, pod byle pretekstem wszczynają pogromy. Taaak, nienawiść i rasizm... Od zawsze potrafiły łączyć lepiej prosty lud, niż charyzmatyczni kapłani, czy wspólne dobro. A ludzi wykrzykując, bzdurne hasła zawsze chcieli nieść śmierć innym. Choć i same "inne rasy" nie są czyste od tych uczuć, wiadomo o wojnach Elfijsko-Krasnoludzkich, i niezbyt kłamliwe jest twierdzenie, iż elf zabił by krasnoluda, gdyby nie to, że więcej jest ludzi.
    Świat ten podnosi się właśnie po światowej niemal wojnie, wypowiedzianej Nordlingom przez Nilfgaard. Na północy szerzy się głód i zaraza. Bezdomni, maruderzy, spalone wsie, oto typowe przykłady krajobrazu tego świata. W tych warunkach łby podnoszą starożytne maszkary, doszukując się okazji na łatwy żer w rozbitym i ogarniętym chaosem ludzkim dominium.
    Oto jest świat po którym znów stąpa Geralt wiedźmin.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 10
    Temat: naprawdę dobry takst chocia...
    Dodany: 31.12.2010 o 18:40  

    naprawdę dobry takst chociaż mapa dość niezrozumiała 5/6



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw