Wieść
Wywiad z Davidem Gaiderem - jednym z twórców Dragon Age'a 2
26.12.2010 o 14:17 / Dodał: Arry
Na gamebanshee pojawił się kolejny wywiad na temat Dragon Age 2.
Długi, to on nie jest, ale warto przeczytać.
Wywiad przeprowadził ZAM, a na pytania odpowiadał David Gaider.
Ogólnie rzecz biorąc, to ZAM odnosi wrażenie, iż DA2 jest bliższe swojej koncepcji niż jego prekursor. Dziwi się również temu, że DA:O było tworzone przez 5 lat, a DA2 tylko rok, oraz temu, iż im dłużej trwa produkcja, tym łatwiej jest odejść od oryginalnych założeń. Zadaje też pytanie, czym tworzenie DA2 różni się od DA:O, poza czasem oczywiście.
Pierwszy akapit wypowiedzi Gaidera koncentruje się na tym, że przy DA:O musieli tworzyć wszystko od początku. Koncepcja świata zmieniała się kilkukrotnie podczas produkcji gry. Stwierdza on również, że potencjalnie w ten sposób można robić grę do samego końca czasu i jeszcze dzień dłużej.
Drugi akapit koncentruje się zaś na DA2. Gaider twierdzi, że rok to mało czasu, by się wyrobić, ale nie zaczynali od zera. Od samego początku posiadali koncepcję, która to znacznie przyśpieszyła produkcję tytułu. Jak to zostało ujęte "najważniejszą rzeczą jest charakter opowieści, mając charakter, wiedzieliśmy już czym będzie Dragon Age, a czym nie".
Zatem na początku produkcji Dragon Age 2 mieli już koncepcję oraz wiedzieli jaką historię chcieli opowiedzieć, po prostu nie wiedzieli jeszcze jak.
Oczywiście nie przetłumaczyłem tego wywiadu dosłownie, ale tak, żeby oddawał on w miarę wiernie treść wypowiedzi. A co do samej treści, to zawiera ona informacje ciekawe nie tylko dla fanów DA ale również dla samodzielnych twórców (gier, modów, książek itd.).
A wy? Zgadzacie się z tym, że najbardziej na czas produkcji wpływa koncepcja?
Zapraszam do komentowania! (oryginalny angielskojęzyczny wywiad w linku)
Długi, to on nie jest, ale warto przeczytać.
Wywiad przeprowadził ZAM, a na pytania odpowiadał David Gaider.
Ogólnie rzecz biorąc, to ZAM odnosi wrażenie, iż DA2 jest bliższe swojej koncepcji niż jego prekursor. Dziwi się również temu, że DA:O było tworzone przez 5 lat, a DA2 tylko rok, oraz temu, iż im dłużej trwa produkcja, tym łatwiej jest odejść od oryginalnych założeń. Zadaje też pytanie, czym tworzenie DA2 różni się od DA:O, poza czasem oczywiście.
Pierwszy akapit wypowiedzi Gaidera koncentruje się na tym, że przy DA:O musieli tworzyć wszystko od początku. Koncepcja świata zmieniała się kilkukrotnie podczas produkcji gry. Stwierdza on również, że potencjalnie w ten sposób można robić grę do samego końca czasu i jeszcze dzień dłużej.
Drugi akapit koncentruje się zaś na DA2. Gaider twierdzi, że rok to mało czasu, by się wyrobić, ale nie zaczynali od zera. Od samego początku posiadali koncepcję, która to znacznie przyśpieszyła produkcję tytułu. Jak to zostało ujęte "najważniejszą rzeczą jest charakter opowieści, mając charakter, wiedzieliśmy już czym będzie Dragon Age, a czym nie".
Zatem na początku produkcji Dragon Age 2 mieli już koncepcję oraz wiedzieli jaką historię chcieli opowiedzieć, po prostu nie wiedzieli jeszcze jak.
Oczywiście nie przetłumaczyłem tego wywiadu dosłownie, ale tak, żeby oddawał on w miarę wiernie treść wypowiedzi. A co do samej treści, to zawiera ona informacje ciekawe nie tylko dla fanów DA ale również dla samodzielnych twórców (gier, modów, książek itd.).
A wy? Zgadzacie się z tym, że najbardziej na czas produkcji wpływa koncepcja?
Zapraszam do komentowania! (oryginalny angielskojęzyczny wywiad w linku)
Komentarze
Tę wieść skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Tę wieść skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.