Informacje o przeciwniku:
Jon na Drzewie Życia jest najpotężniejszy. Jeśli gramy z ToB i mamy ponad 3000000 doświadczenia, to nie mamy problemu. Ale poniżej tej granicy pokonanie go jest o wiele trudniejsze, chociaż wcale nie niemożliwe. Trzeba się tylko porządnie zabezpieczyć.
Przygotowanie do walki:
Zabijamy dwa pasożyty, a trzeciego pozbawiamy obrony. Teraz wracamy do Suldanesselaru i rzucamy wyzwalacz zaklęć, do którego wkładamy następująca czary: Ognista Tarcza (błękitna), Zwodniczy Sobowtór i Ochrona przed Magiczną Energią. Drugim magiem robimy to samo (chyba, że mamy jako drugiego Jana). W miejsce Wyzwalaczy pakujemy Mamidło i odpoczywamy wracamy się na Drzewo i rzucamy czary w tej kolejności:
- Ochrona przed Złem promień 3m.
- Osłony przed Śmiercią (na wszystkich) i (drugim magiem) Ochrony przed Magiczną Energią (na jak najwięcej osób).
- Tarcza Archonów i Tarcze przeciw Czarom.
- Słuszna Magia i Ochrony przed Energią (na jak najwięcej osób).
- Odporność na Magię (na jak najwięcej osób) i Miecze Mordenkeinena (jak najwięcej).
- Mamidła (również z Hełmu Vhailora) i Psalm.
- Przyspieszenie Ruchów i Prawdziwe Widzenie (jeśli się ma Keldorna, to niech on rzuci je również jakieś 1 rundy po kapłanie).
- Uaktywnienie Wyzwalaczy.
- Odbicia Czarów.
Jeśli mamy w drużynie paladyna lub/i łowcę możemy w międzyczasie rzucić kilka Odporności na ogień/zimno. Oprócz własnej prawdziwej szóstki wszystkich ustawiamy wokół Irenicusa, a wtedy niszczymy pasożyta.
Przebieg walki:
Kiedy skończy się rozmowa błyskawicznie naciskamy pauzę. Wszystkimi rzucamy się na niego. Przy odrobinie szczęścia Jon zginie zanim zdąży rzucić ochrony. Jeśli to się nie uda od razu, gdy pojawią się jego ochrony magiem rzucamy Grupową Niewidzialność i swoją szóstką uciekamy. Wyłączamy SI. Zatrzymaniu Czasu albo umkniemy, albo będziemy tak daleko, że Irenicus nie będzie zwracał na nas uwagi. Po upływie Zatrzymania Czasu (jeśli nas nie złapało, to po kilkunastu sekundach) idziemy z powrotem. Magowie przodem. Wtedy rzucamy nimi Wyłomy. To powinno rozproszyć Ognistą Tarczę i Całkowitą Niewrażliwość. Magami wycofujemy się, a wojami atakujemy. Parę ciosów i po Jonie.
Uwaga:
Irenicusa o wiele prościej pokonuje się, kiedy się ma magiem 9. poziom czarów. Wtedy Zatrzymanie Czasu i Uderzenie Czaru powinno znacznie ułatwić sprawę.
Przygotowanie do walki:
Wybieramy kozła ofiarnego i wręczamy mu Płaszcz Odbić, ten z Miasta Sahuaginów. Teraz rzucamy Przyśpieszenie na całą drużynę i zabijamy ostatniego pasożyta.
Przebieg walki:
Całą drużyną, za wyjątkiem naszego kozła zwiewamy daleko poza zasięg wzroku Irka. Teraz Irek powinien rzucić ochronki i zacząć puszczać czary ofensywne, które nie będą raniły naszej 'ofiary'. Z upływem czasu większość ochronek maga przeminie (z wiatrem) i Jon stanie się bezbronny jak niemowlę, można ewentualnie rzucić czary jak rozproszenie, lub jeżeli naszym kozłem jest wojownik, zwyczajnie zasiekać bezbronnego maga na śmierć.
Irenicus na Drzewie życia vs. nasza postać grając solo
Informacje o przeciwniku:
Jak wiadomo Irenicus w Sulldaneselarze jest najsilniejszy ze wszystkich potyczek w Baldur's Gate, toteż jest jednym z najtrudniejszych przeciwników w ogóle, ale czy na pewno?
Przygotowanie do walki:
Do walki potrzebujemy przede wszystkim zwoju ochrony przed magia, oraz ewentualnie hełmu vhailora.
Przebieg walki:
Po zakończeniu dialogu z Irkiem jak najszybciej rzucamy mamidło z hełmu, lub z księgi czarów jeżeli gramy magiem. Teraz z "kopii" naszej postaci rzucamy jak najszybciej na Irenicusa zwój ochrony przed magia(jak powiedziałem rzucenie go z postaci z mamidła jest wskazane bo te zwoje spotkamy tylko 2 razy w grze, a rzucając je z tego czaru mamy ich nieograniczona ilość), i to właściwie po walce, teraz nasz przeciwnik nie może rzucać swoich czarów (ale pamiętajmy żeby na początku odejść na chwile bo Irenicusowi muszą się wykończyć wyzwalacze zaklęć etc co może troszku potrwać ), wiec dobicie to kwestia czasu, problem może pojawić się wtedy kiedy gramy np. solo magiem bo Irenicus co prawda sam czarów rzucać nie może, ale podobna jest sytuacja z nami - rzucić na niego nie możemy nic. W tej sytuacji (i w wielu innych!) najlepszym rozwiązaniem jest zapamiętanie czaru "Zamiana Kształtu", który to czar pozwala na przemianę w bardzo potężne formy takie jak m.in. żelazne Golemy czy Łupieżcę Umysłu, i właśnie przy walce z Irkiem przyda sie to pierwsze - zamieniamy się w golema w dobicie naszego głównego wroga do kwestia paru chwil