Baldur's Gate 2 » Solucja
Kult Niewidzącego Oka
Czyżby pojawił się nowy Bóg? Czy to tylko kolejna sekta? Na to pytanie przyjdzie nam odpowiedzieć przemierzając ponure lochy pod dzielnicą świątyń... Hordy nieumarłych i jeszcze straszniejszych potworów zagrodzą nam drogę, ale musimy dociec prawdy w imię Helma!
Po wejściu do dzielnicy Świątyń, naszym oczom ukazuje się przedziwna scena - ślepy prorok namawia do zejścia na ścieżkę "prawdziwej wiary", a niektórzy ludzie zaczynają mu wierzyć. Widząc to, kapłan Helma prosi nas o stawienie się w świątyni Helma w celu zbadania owego zjawiska. Kiedy tam się udamy, zostanie nam zlecone zbadanie i w razie potrzeby zniszczenie nowego kultu (a właściwie sekty). Dowiadujemy się, że główna siedziba kultystów znajduje się gdzieś w kanałach i szuka jej już wysłannik świątyni - sir Keldorn Firecam.
Czas udać się do kanałów, będą one obfitować w kilka niespodzianek - w samym centrum znajduje się grupa koboldów dowodzona przez Rakshasę [1]; spotkamy też grupę poszukiwaczy przygód, którzy będą chcieli wymusić na nas myto za przejście [2]; możemy wykonać zadanie dla Rogera [3], który poprosi nas o zabicie trolla [9] (za wykonanie zadania otrzymamy 500 monet); wreszcie przyjdzie nam spotkać Keldorna [4], który zaoferuje nam swoje usługi. Za jego plecami znajduje się wejście [6] do siedziby czcicieli Niewidzącego Oka.
Kiedy wejdziemy do następnej lokacji, czeka nas "tor przeszkód" prowadzący do siedziby kultystów [1]. Najpierw musimy pokonać Ettercapy, następnie cienie oraz przejść przez komnatę [2] z Wampirycznymi Mgłami, która zamyka się kiedy do niej wejdziemy. Kiedy w końcu uda nam się dotrzeć do siedziby kultystów, spotykamy Gaala. Za jego plecami znajduje się główna siedziba wyznawców Niewidzącego Oka. (Jest tu też Jama Niewiernych [3], przy której znajduje się Tad.) Gdy rozmawiamy z Gallem, oznajmia on, że może oszczędzić nam wydłubania oczu w zamian za wykonanie zadania. Mamy przynieść mu część artefaktu - starożytnej różdżki, którą chce zdobyć Niewidzące Oko. Otrzymujemy też klucz, który umożliwi nam zejście na niższe poziomy podziemi. Udajemy się teraz do wcześniej zamkniętego pokoju [4], spotykamy tam Sassara z grupą przyjaciół. Okazuje się on byłym kapłanem niewidzącego oka, który opuścił swojego "boga", kiedy dostrzegł jego zło. Niewidzące Oko zaś okazuje się być obserwatorem, który chce zdobyć różdżkę rozdzieloną przez samych bogów z powodu swej niszczycielskiej mocy. Sassar prosi nas, abyśmy odnalezioną część różdżki połączyli z tą posiadaną przez obserwatora i zniszczyli go. Podążając za jego radą, udajemy się na niższy poziom podziemi. W pomieszczeniu znajduje się sarkofag [5], w którym umieszczone są ramiona i nogi Demilisza Kanggax'a. Gdy zdobędziemy nogi, należy zejść po schodach do następnej lokacji.
To miejsce jest zdecydowanie bardziej niebezpieczne, niż ostatnie lokacje,po drodze do świątyni czeka nas bowiem kilka walk, w tym najniebezpieczniejsza z gautami [1]. Musimy też rozwiązać zagadkę - na naszej drodze znajduje się zawalony most [2], żeby przejść dalej musimy odpowiedzieć na szereg pytań (odpowiedzi w kolejności: 7- życie; 9- czas; 4- obecny krok). Następnie udajemy się do świątyni [3], w której znajduje się różdżka. Zanim tam jednak wejdziemy, spotkamy Zakażonego - jednego ze strażników świątyni. Przedstawi nam opłakany stan, w jakim znaleźli się strażnicy i pozwoli wejść do środka. Tam czeka nas walka z empatyczną manifestacją, tyle że, aby potwora pokonać nie należy próbować go zabić, ale... uleczyć. Kiedy to zrobimy, pojawi się Awatar boga strzegącego różdżki, który nakaże nam połączyć obie części artefaktu i zniszczyć obserwatora oraz wskrzesić wiarę jego wyznawców, aby zakończyć ich mękę i na zawsze zniszczyć świątynię.
W jamie niewiernych czeka nas jedynie spotkanie z grupą nieumarłych oraz "miasto" Zombie, od których nie zdobywamy szczególnych informacji. Jest tu także przejście do jamy Niewidzącego Oka. W leżu obserwatora nie spotka nas nic poza walką, stoczymy bój z obserwatorami i gautami, którzy są niezwykle niebezpiecznymi przeciwnikami oraz z grupą Ślepych Kapłanów. Od sieci tuneli odgałęziają się 4 korytarze kończące się "komnatami", to właśnie w jednej z nich będzie ukryta druga część Różdżki Szczelinowej. Zaraz po jej połączeniu, w korytarzu, którym dostaliśmy się do komnaty pojawi się Niewidzące Oko, jednak po użyciu różdżki będzie martwe (trzeba je uderzyć chociaż raz mieczem, żeby zginęło). Teraz wracamy na górę przez znajdujące się w pobliżu wyjście. Udajemy się do siedziby kultystów, zabijamy Gaala i jego strażników, a następnie grabimy wszystko, co tylko się da. Przed powrotem na powierzchnię oddajemy jeszcze różdżkę szczelinową Awatarowi w świątyni, a tym samym zapewniamy spoczynek strażnikom. Teraz musimy już tylko udać się do Najwyższego Strażnika Oisiga w świątyni Helma, w celu odebrania nagrody.
PD: | za odgadnięcie zagadki mostu - 44250 ; za zabicie Niewidzącego Oka - 25750; za zwrócenie różdzki szczelinowej Awatarowi - 47250; za wykonanie zadania 47750/członka drużyny + za pokonanych przeciwników |
Przedmioty magiczne: | Płaszcz Kanałów (ma go Rakshasa); Upadek Ardulii +1 (za wykonanie zadania);Bransolety ochrony KP7, Ciężka kusza Celności (Kapitan Strażników); Zguba Smoków +3 (siedziba obserwatora); zbroja płytowa +1, pełna zbroja płytowa +1, Toporek Hangarda +2, Morgensztern +2: Ogon Wiwerny (drużyna w kanałach); Rękawice zręczności; Skóra Ghula +4 (osada zombie); Młot Bojowy +2: Ashideena |
Reputacja: | +1 |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 76 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Denerwują mnie obserwatorzy.Dopiero później przypomniałem sobie o tarczy Baldurana i niechciało mi się już wracać.
Mam z nimi małe problemy.
Denerwują mnie obserwatorzy.Dopiero później przypomniałem sobie o tarczy Baldurana i niechciało mi się już wracać.
Mam z nimi małe problemy.
No coś ty? Dwa Magiczne Pociski i wąchają kwiatki od spodu! To na nich najlepszy sposób :D
No coś ty? Dwa Magiczne Pociski i wąchają kwiatki od spodu! To na nich najlepszy sposób :D
Mam problem,zlozylem rozdzke, ale nikt sie nie pojawil :/ Nie wiem co mam robic :/ Przeszukalem caly obszar, zabilem wszystkich obserwatorow i kaplanow no ale nie moge znalesc niewidziacego oka! Pomocy!
Mam problem,zlozylem rozdzke, ale nikt sie nie pojawil :/ Nie wiem co mam robic :/ Przeszukalem caly obszar, zabilem wszystkich obserwatorow i kaplanow no ale nie moge znalesc niewidziacego oka! Pomocy!
za sarkofagiem (5) sa jakies ukryty drzwi, ktorych nie da sie otworzyc. Co jest za nimi i jak sie je otwiera???
za sarkofagiem (5) sa jakies ukryty drzwi, ktorych nie da sie otworzyc. Co jest za nimi i jak sie je otwiera???
no ja mam problem, zabilem niewidzace oko w podziemiach a drugie pojawilo sie u kultystow, nie tak latwo to ubic bez rozdzki...
BTW jezeli najpierw oddamy rozdzke gaalowi to mamy 75000exp, jest z nim walka i dopiero wtedy idziemy zabic oko
no ja mam problem, zabilem niewidzace oko w podziemiach a drugie pojawilo sie u kultystow, nie tak latwo to ubic bez rozdzki...
BTW jezeli najpierw oddamy rozdzke gaalowi to mamy 75000exp, jest z nim walka i dopiero wtedy idziemy zabic oko
Do Shandoo - przez te drzwi mozemy wrócic, po pokonaniu Niewidzącego Oka. Na południowej scianie jego legowiska jest wyjscie, kóre prowadzi własnie do tych drzwi.
Do Shandoo - przez te drzwi mozemy wrócic, po pokonaniu Niewidzącego Oka. Na południowej scianie jego legowiska jest wyjscie, kóre prowadzi własnie do tych drzwi.
mam pewien problem... mianowicie po scenie w dzielnicy świątynnej, zamiast kapłana Helma podchodzi do mnie kapłan Lathandera i oferuje mi wykonanie zadania dla jego kościoła. dlaczego tak się dzieje? Proszę o pomoc
mam pewien problem... mianowicie po scenie w dzielnicy świątynnej, zamiast kapłana Helma podchodzi do mnie kapłan Lathandera i oferuje mi wykonanie zadania dla jego kościoła. dlaczego tak się dzieje? Proszę o pomoc
siema, jest jakis sposob na pokonanie tych gautow? po prostu mnie niszcza:P
siema, jest jakis sposob na pokonanie tych gautow? po prostu mnie niszcza:P
Do funky: Bo zależy to od tego jaki charakter ma twoja postać i czy jesteś klasowym kapłanem któregoś z nich :)
Do rd: Dajesz wojownikowi TARCZĘ BALDURANA (Targ przygód- Ribald) i wysyłasz go samego do walki. Jak dranie się same nie zabiją to można je jeszcze dobić :)
Do funky: Bo zależy to od tego jaki charakter ma twoja postać i czy jesteś klasowym kapłanem któregoś z nich :)
Do rd: Dajesz wojownikowi TARCZĘ BALDURANA (Targ przygód- Ribald) i wysyłasz go samego do walki. Jak dranie się same nie zabiją to można je jeszcze dobić :)
Od biedy dobijasz bronią zasięgową i czarami.Problemem jakimś one strasznie nie są.No chyba że wcześniej nie robiłeś żadnych zadań i equ nie masz.
Od biedy dobijasz bronią zasięgową i czarami.Problemem jakimś one strasznie nie są.No chyba że wcześniej nie robiłeś żadnych zadań i equ nie masz.
nie mam pojecia gdzie jest druga czesc rozdzki... zupelnie nie moge jej znalezc..czy moze ktos mi napisac jak w latwy sposob ja znalezc.
nie mam pojecia gdzie jest druga czesc rozdzki... zupelnie nie moge jej znalezc..czy moze ktos mi napisac jak w latwy sposob ja znalezc.
Druga część jest w siedzibie obserwatorów, na samym końcu.
Druga część jest w siedzibie obserwatorów, na samym końcu.
a ta siedziba to gdzie jest?? tam na dole gdzies nie daleko tej swiatyni? bo tam gdzie jest ten caly gaal to jest jakas jama niewidzacego oka ale tam sie nie da wejsc...
a ta siedziba to gdzie jest?? tam na dole gdzies nie daleko tej swiatyni? bo tam gdzie jest ten caly gaal to jest jakas jama niewidzacego oka ale tam sie nie da wejsc...
Przeczytaj uważnie całą solucję, swój dziennik i znajdziesz drogę. Jak już masz pierwszą część to gadasz z tym ślepym dziadem co to już mi się odwidziało. Idziesz do osoby przez niego wskazanej, a potem hop na dół. Wejście jest tak z boku, po lewej, za nim. Złazisz na dół do umarlaków, tniesz ich, idziesz do obserwatorów i zabierasz drugą część różdżki.
Przeczytaj uważnie całą solucję, swój dziennik i znajdziesz drogę. Jak już masz pierwszą część to gadasz z tym ślepym dziadem co to już mi się odwidziało. Idziesz do osoby przez niego wskazanej, a potem hop na dół. Wejście jest tak z boku, po lewej, za nim. Złazisz na dół do umarlaków, tniesz ich, idziesz do obserwatorów i zabierasz drugą część różdżki.
postaram sie znalez droge do tych obserwatorw... fajnie by bylo jeszcze jak bys powiedzial o ktorego dziada chodzi.. byl bym nie zmiernie wdzieczny...
postaram sie znalez droge do tych obserwatorw... fajnie by bylo jeszcze jak bys powiedzial o ktorego dziada chodzi.. byl bym nie zmiernie wdzieczny...
Tego co stoi koło grobowca.
Tego co stoi koło grobowca.
jesli chodzi o tego goscia co byl nie dlaeko sarkofagu to go wczesniej zabilem... i jak to z nim trzeba gadac to poprostu nie mialem jak i dlatego nie moglem znalez drogi...
jesli chodzi o tego goscia co byl nie dlaeko sarkofagu to go wczesniej zabilem... i jak to z nim trzeba gadac to poprostu nie mialem jak i dlatego nie moglem znalez drogi...
no to juz nie dokoncze tej misji.. ale Dzieki za pomoc...
no to juz nie dokoncze tej misji.. ale Dzieki za pomoc...
On miał wygląd żebraka, może zabiłeś innego? Misję możesz chyba skończyć nawet bez gadania, zejdź tam tylko, do jamy niewiernych, i zabij obserwatora, pogadaj z avatarem, może zaliczy.
On miał wygląd żebraka, może zabiłeś innego? Misję możesz chyba skończyć nawet bez gadania, zejdź tam tylko, do jamy niewiernych, i zabij obserwatora, pogadaj z avatarem, może zaliczy.
dobra mam druga czesc rozdzki ale nikt sie nie pojawil... i nie wiem co teraz zrobic...
dobra mam druga czesc rozdzki ale nikt sie nie pojawil... i nie wiem co teraz zrobic...
Ten artykuł skomentowano 76 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.