Baldur's Gate 2 » Solucja
Kult Niewidzącego Oka
Czyżby pojawił się nowy Bóg? Czy to tylko kolejna sekta? Na to pytanie przyjdzie nam odpowiedzieć przemierzając ponure lochy pod dzielnicą świątyń... Hordy nieumarłych i jeszcze straszniejszych potworów zagrodzą nam drogę, ale musimy dociec prawdy w imię Helma!
Po wejściu do dzielnicy Świątyń, naszym oczom ukazuje się przedziwna scena - ślepy prorok namawia do zejścia na ścieżkę "prawdziwej wiary", a niektórzy ludzie zaczynają mu wierzyć. Widząc to, kapłan Helma prosi nas o stawienie się w świątyni Helma w celu zbadania owego zjawiska. Kiedy tam się udamy, zostanie nam zlecone zbadanie i w razie potrzeby zniszczenie nowego kultu (a właściwie sekty). Dowiadujemy się, że główna siedziba kultystów znajduje się gdzieś w kanałach i szuka jej już wysłannik świątyni - sir Keldorn Firecam.
Czas udać się do kanałów, będą one obfitować w kilka niespodzianek - w samym centrum znajduje się grupa koboldów dowodzona przez Rakshasę [1]; spotkamy też grupę poszukiwaczy przygód, którzy będą chcieli wymusić na nas myto za przejście [2]; możemy wykonać zadanie dla Rogera [3], który poprosi nas o zabicie trolla [9] (za wykonanie zadania otrzymamy 500 monet); wreszcie przyjdzie nam spotkać Keldorna [4], który zaoferuje nam swoje usługi. Za jego plecami znajduje się wejście [6] do siedziby czcicieli Niewidzącego Oka.
Kiedy wejdziemy do następnej lokacji, czeka nas "tor przeszkód" prowadzący do siedziby kultystów [1]. Najpierw musimy pokonać Ettercapy, następnie cienie oraz przejść przez komnatę [2] z Wampirycznymi Mgłami, która zamyka się kiedy do niej wejdziemy. Kiedy w końcu uda nam się dotrzeć do siedziby kultystów, spotykamy Gaala. Za jego plecami znajduje się główna siedziba wyznawców Niewidzącego Oka. (Jest tu też Jama Niewiernych [3], przy której znajduje się Tad.) Gdy rozmawiamy z Gallem, oznajmia on, że może oszczędzić nam wydłubania oczu w zamian za wykonanie zadania. Mamy przynieść mu część artefaktu - starożytnej różdżki, którą chce zdobyć Niewidzące Oko. Otrzymujemy też klucz, który umożliwi nam zejście na niższe poziomy podziemi. Udajemy się teraz do wcześniej zamkniętego pokoju [4], spotykamy tam Sassara z grupą przyjaciół. Okazuje się on byłym kapłanem niewidzącego oka, który opuścił swojego "boga", kiedy dostrzegł jego zło. Niewidzące Oko zaś okazuje się być obserwatorem, który chce zdobyć różdżkę rozdzieloną przez samych bogów z powodu swej niszczycielskiej mocy. Sassar prosi nas, abyśmy odnalezioną część różdżki połączyli z tą posiadaną przez obserwatora i zniszczyli go. Podążając za jego radą, udajemy się na niższy poziom podziemi. W pomieszczeniu znajduje się sarkofag [5], w którym umieszczone są ramiona i nogi Demilisza Kanggax'a. Gdy zdobędziemy nogi, należy zejść po schodach do następnej lokacji.
To miejsce jest zdecydowanie bardziej niebezpieczne, niż ostatnie lokacje,po drodze do świątyni czeka nas bowiem kilka walk, w tym najniebezpieczniejsza z gautami [1]. Musimy też rozwiązać zagadkę - na naszej drodze znajduje się zawalony most [2], żeby przejść dalej musimy odpowiedzieć na szereg pytań (odpowiedzi w kolejności: 7- życie; 9- czas; 4- obecny krok). Następnie udajemy się do świątyni [3], w której znajduje się różdżka. Zanim tam jednak wejdziemy, spotkamy Zakażonego - jednego ze strażników świątyni. Przedstawi nam opłakany stan, w jakim znaleźli się strażnicy i pozwoli wejść do środka. Tam czeka nas walka z empatyczną manifestacją, tyle że, aby potwora pokonać nie należy próbować go zabić, ale... uleczyć. Kiedy to zrobimy, pojawi się Awatar boga strzegącego różdżki, który nakaże nam połączyć obie części artefaktu i zniszczyć obserwatora oraz wskrzesić wiarę jego wyznawców, aby zakończyć ich mękę i na zawsze zniszczyć świątynię.
W jamie niewiernych czeka nas jedynie spotkanie z grupą nieumarłych oraz "miasto" Zombie, od których nie zdobywamy szczególnych informacji. Jest tu także przejście do jamy Niewidzącego Oka. W leżu obserwatora nie spotka nas nic poza walką, stoczymy bój z obserwatorami i gautami, którzy są niezwykle niebezpiecznymi przeciwnikami oraz z grupą Ślepych Kapłanów. Od sieci tuneli odgałęziają się 4 korytarze kończące się "komnatami", to właśnie w jednej z nich będzie ukryta druga część Różdżki Szczelinowej. Zaraz po jej połączeniu, w korytarzu, którym dostaliśmy się do komnaty pojawi się Niewidzące Oko, jednak po użyciu różdżki będzie martwe (trzeba je uderzyć chociaż raz mieczem, żeby zginęło). Teraz wracamy na górę przez znajdujące się w pobliżu wyjście. Udajemy się do siedziby kultystów, zabijamy Gaala i jego strażników, a następnie grabimy wszystko, co tylko się da. Przed powrotem na powierzchnię oddajemy jeszcze różdżkę szczelinową Awatarowi w świątyni, a tym samym zapewniamy spoczynek strażnikom. Teraz musimy już tylko udać się do Najwyższego Strażnika Oisiga w świątyni Helma, w celu odebrania nagrody.
PD: | za odgadnięcie zagadki mostu - 44250 ; za zabicie Niewidzącego Oka - 25750; za zwrócenie różdzki szczelinowej Awatarowi - 47250; za wykonanie zadania 47750/członka drużyny + za pokonanych przeciwników |
Przedmioty magiczne: | Płaszcz Kanałów (ma go Rakshasa); Upadek Ardulii +1 (za wykonanie zadania);Bransolety ochrony KP7, Ciężka kusza Celności (Kapitan Strażników); Zguba Smoków +3 (siedziba obserwatora); zbroja płytowa +1, pełna zbroja płytowa +1, Toporek Hangarda +2, Morgensztern +2: Ogon Wiwerny (drużyna w kanałach); Rękawice zręczności; Skóra Ghula +4 (osada zombie); Młot Bojowy +2: Ashideena |
Reputacja: | +1 |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 76 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Musisz wyjść z tego ostatniego "bąbla", gdzie była różdżka, powinien pojawić się obserwator, zabij go różdżką i git. Jak go zabijesz, to oddaj ją avatarowi.
Musisz wyjść z tego ostatniego "bąbla", gdzie była różdżka, powinien pojawić się obserwator, zabij go różdżką i git. Jak go zabijesz, to oddaj ją avatarowi.
No i zobacz czy masz różdżkę złożoną, jeśli miałeś pierwszą część u innej osoby mogły się nie złożyć.
No i zobacz czy masz różdżkę złożoną, jeśli miałeś pierwszą część u innej osoby mogły się nie złożyć.
Mam maly problem, doszedlem do mostu odpowiedzialem na 1 pytanie dobrze potem 2 i 3 nie (gram bez solucji :D) potem po prostu zle kliknalem i odpowiedzialem zle na 1 pytanie, problem jest w tym ze teraz wogole nie pojawia sie okna z pytaniami jak klikam na most. Co robic?
Mam maly problem, doszedlem do mostu odpowiedzialem na 1 pytanie dobrze potem 2 i 3 nie (gram bez solucji :D) potem po prostu zle kliknalem i odpowiedzialem zle na 1 pytanie, problem jest w tym ze teraz wogole nie pojawia sie okna z pytaniami jak klikam na most. Co robic?
no i nic mam cala rozdzke ale nikt sie nie pojawia...
no i nic mam cala rozdzke ale nikt sie nie pojawia...
Do jarka13:Przejdz przez ta cala jame niewidzacego oka.Poszukaj go musi tam gdzies byc
Do jarka13:Przejdz przez ta cala jame niewidzacego oka.Poszukaj go musi tam gdzies byc
Do jarka13: jeśli przed zejściem do jego legowiska pogadałeś z Galem to Obserwator jest w siedzibie kultu. Może sie w tedy nie pojawić na dole w legowisku. U mnie się pojawił i miałem dwóch obserwatorów do ubicia:P pierwszego różdżką, drugiego wyłomem i Minsc'iem;)
Do jarka13: jeśli przed zejściem do jego legowiska pogadałeś z Galem to Obserwator jest w siedzibie kultu. Może sie w tedy nie pojawić na dole w legowisku. U mnie się pojawił i miałem dwóch obserwatorów do ubicia:P pierwszego różdżką, drugiego wyłomem i Minsc'iem;)
Ja mam problem zdobylem 1 czesc laski poszedlem na gore do kultu wlazlem tam i pogadalem z tym zlym co mi zlecil odnalezienie tej laski dostalem 75k exp zabilem wszystkich ale nie ma tego kompana co ma mi pomoc dostac sie do miejsca gdzie jest 2 laska a zabilem juz 1 obserwatora o co chodzi jak mam sie teraz dostac do tej jamy niewiernych ?
Ja mam problem zdobylem 1 czesc laski poszedlem na gore do kultu wlazlem tam i pogadalem z tym zlym co mi zlecil odnalezienie tej laski dostalem 75k exp zabilem wszystkich ale nie ma tego kompana co ma mi pomoc dostac sie do miejsca gdzie jest 2 laska a zabilem juz 1 obserwatora o co chodzi jak mam sie teraz dostac do tej jamy niewiernych ?
sposob na obserwatorow/gautow - rzucamy haer'dalisem lub ktoryms z magow przyspieszenie, psalm , blogoslawienstwo, magowie daja dwie kule ognia i po sprawie. sposob na kaplanow z jamy : to samo tylko rzucamy na poczatek wylomy.
sposob na obserwatorow/gautow - rzucamy haer'dalisem lub ktoryms z magow przyspieszenie, psalm , blogoslawienstwo, magowie daja dwie kule ognia i po sprawie. sposob na kaplanow z jamy : to samo tylko rzucamy na poczatek wylomy.
zdaje sie ze Deidre a nie Ribald ma do sprzedania tarcze baldurana ale fakt faktem na Targu Przygod
zdaje sie ze Deidre a nie Ribald ma do sprzedania tarcze baldurana ale fakt faktem na Targu Przygod
a co zrobic ztymi zlotymi rekoma i nogami z sarkofaga ???????? sprzedac je czy co ?
a co zrobic ztymi zlotymi rekoma i nogami z sarkofaga ???????? sprzedac je czy co ?
One są potrzebne do questu z demiliszem.
One są potrzebne do questu z demiliszem.
A nie znacie kodu na skórę tą z zadania morderstwo w dzielnicy mostowej i ciało w misji dla harfiarzy, bo przez przypadek usunąłem
A nie znacie kodu na skórę tą z zadania morderstwo w dzielnicy mostowej i ciało w misji dla harfiarzy, bo przez przypadek usunąłem
siemanko mam problem złożyłem tą różdzkę szczelinową ale nie pojawiło sie niewidzące oko ;/;/ macie jakis pomysl gdzie je mozna dorwać??
siemanko mam problem złożyłem tą różdzkę szczelinową ale nie pojawiło sie niewidzące oko ;/;/ macie jakis pomysl gdzie je mozna dorwać??
mam problem.zawsze jak musze cos zlozyc czy to maska czy to rozczka tutaj, jak juz pozbieram wszystkie czesci to przedmiot mi znika:/ suchar na maxa
mam problem.zawsze jak musze cos zlozyc czy to maska czy to rozczka tutaj, jak juz pozbieram wszystkie czesci to przedmiot mi znika:/ suchar na maxa
boras: mi sie oko pojawilo za zakretem, po drodze jak juz wyjdziesz z komnaty
boras: mi sie oko pojawilo za zakretem, po drodze jak juz wyjdziesz z komnaty
"To miejsce jest zdecydowanie bardziej niebezpieczne niż ostatnie lokacje" to się uśmiałem, hah, przecież najtrudniejszym przeciwnikiem był Lisz z tego #5 sarkofagu.
"To miejsce jest zdecydowanie bardziej niebezpieczne niż ostatnie lokacje" to się uśmiałem, hah, przecież najtrudniejszym przeciwnikiem był Lisz z tego #5 sarkofagu.
No fakt , ten Lisz to chyba najmocniejszy kolo na tych lokacjach ale i tak grupa Obserwator + 3 Gauty na przyklad tez niedoswiadczonym graczom moze dostarczyc emocji xD
A przy okazji ja za zabicie Oka dostałem 30000 PD więc chyba bład w opisie...
No fakt , ten Lisz to chyba najmocniejszy kolo na tych lokacjach ale i tak grupa Obserwator + 3 Gauty na przyklad tez niedoswiadczonym graczom moze dostarczyc emocji xD
A przy okazji ja za zabicie Oka dostałem 30000 PD więc chyba bład w opisie...
Heh, skekwencer zaklęć z 3 eksplodujacymi czaszkami w/w grupkę okowatych usuwa w sekundę. W ogóle to zestawienie jest niesamowicie skuteczne.
Heh, skekwencer zaklęć z 3 eksplodujacymi czaszkami w/w grupkę okowatych usuwa w sekundę. W ogóle to zestawienie jest niesamowicie skuteczne.
sluchajcie, czesto jak z kims chce porozmawiac to wyskakuje mi ze ta osoba robi cos innego i nie ma gadki. nie moge przez to porozmawiac z Tadem i posunac sie dalej w tym zadaniu... co robic???
sluchajcie, czesto jak z kims chce porozmawiac to wyskakuje mi ze ta osoba robi cos innego i nie ma gadki. nie moge przez to porozmawiac z Tadem i posunac sie dalej w tym zadaniu... co robic???
też mam od czasu do czasu podobny problem, spróbuj się przespać albo wyjdź z lokacji, przespij się i wróc z powrotem do Tada
też mam od czasu do czasu podobny problem, spróbuj się przespać albo wyjdź z lokacji, przespij się i wróc z powrotem do Tada
Ten artykuł skomentowano 76 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.