Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Kult Niewidzącego Oka • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Solucja


    Kult Niewidzącego Oka

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Mystral
    Utworzono: 03.07.2004
    Aktualizacja: 09.09.2009

    Czyżby pojawił się nowy Bóg? Czy to tylko kolejna sekta? Na to pytanie przyjdzie nam odpowiedzieć przemierzając ponure lochy pod dzielnicą świątyń... Hordy nieumarłych i jeszcze straszniejszych potworów zagrodzą nam drogę, ale musimy dociec prawdy w imię Helma!

    Po wejściu do dzielnicy Świątyń, naszym oczom ukazuje się przedziwna scena - ślepy prorok namawia do zejścia na ścieżkę "prawdziwej wiary", a niektórzy ludzie zaczynają mu wierzyć. Widząc to, kapłan Helma prosi nas o stawienie się w świątyni Helma w celu zbadania owego zjawiska. Kiedy tam się udamy, zostanie nam zlecone zbadanie i w razie potrzeby zniszczenie nowego kultu (a właściwie sekty). Dowiadujemy się, że główna siedziba kultystów znajduje się gdzieś w kanałach i szuka jej już wysłannik świątyni - sir Keldorn Firecam.

    Czas udać się do kanałów, będą one obfitować w kilka niespodzianek - w samym centrum znajduje się grupa koboldów dowodzona przez Rakshasę [1]; spotkamy też grupę poszukiwaczy przygód, którzy będą chcieli wymusić na nas myto za przejście [2]; możemy wykonać zadanie dla Rogera [3], który poprosi nas o zabicie trolla [9] (za wykonanie zadania otrzymamy 500 monet); wreszcie przyjdzie nam spotkać Keldorna [4], który zaoferuje nam swoje usługi. Za jego plecami znajduje się wejście [6] do siedziby czcicieli Niewidzącego Oka.

    Kanały pod dzielnicą świątynną

    Kiedy wejdziemy do następnej lokacji, czeka nas "tor przeszkód" prowadzący do siedziby kultystów [1]. Najpierw musimy pokonać Ettercapy, następnie cienie oraz przejść przez komnatę [2] z Wampirycznymi Mgłami, która zamyka się kiedy do niej wejdziemy. Kiedy w końcu uda nam się dotrzeć do siedziby kultystów, spotykamy Gaala. Za jego plecami znajduje się główna siedziba wyznawców Niewidzącego Oka. (Jest tu też Jama Niewiernych [3], przy której znajduje się Tad.) Gdy rozmawiamy z Gallem, oznajmia on, że może oszczędzić nam wydłubania oczu w zamian za wykonanie zadania. Mamy przynieść mu część artefaktu - starożytnej różdżki, którą chce zdobyć Niewidzące Oko. Otrzymujemy też klucz, który umożliwi nam zejście na niższe poziomy podziemi. Udajemy się teraz do wcześniej zamkniętego pokoju [4], spotykamy tam Sassara z grupą przyjaciół. Okazuje się on byłym kapłanem niewidzącego oka, który opuścił swojego "boga", kiedy dostrzegł jego zło. Niewidzące Oko zaś okazuje się być obserwatorem, który chce zdobyć różdżkę rozdzieloną przez samych bogów z powodu swej niszczycielskiej mocy. Sassar prosi nas, abyśmy odnalezioną część różdżki połączyli z tą posiadaną przez obserwatora i zniszczyli go. Podążając za jego radą, udajemy się na niższy poziom podziemi. W pomieszczeniu znajduje się sarkofag [5], w którym umieszczone są ramiona i nogi Demilisza Kanggax'a. Gdy zdobędziemy nogi, należy zejść po schodach do następnej lokacji.

    Siedziba Kultu Bezokiego

    To miejsce jest zdecydowanie bardziej niebezpieczne, niż ostatnie lokacje,po drodze do świątyni czeka nas bowiem kilka walk, w tym najniebezpieczniejsza z gautami [1]. Musimy też rozwiązać zagadkę - na naszej drodze znajduje się zawalony most [2], żeby przejść dalej musimy odpowiedzieć na szereg pytań (odpowiedzi w kolejności: 7- życie; 9- czas; 4- obecny krok). Następnie udajemy się do świątyni [3], w której znajduje się różdżka. Zanim tam jednak wejdziemy, spotkamy Zakażonego - jednego ze strażników świątyni. Przedstawi nam opłakany stan, w jakim znaleźli się strażnicy i pozwoli wejść do środka. Tam czeka nas walka z empatyczną manifestacją, tyle że, aby potwora pokonać nie należy próbować go zabić, ale... uleczyć. Kiedy to zrobimy, pojawi się Awatar boga strzegącego różdżki, który nakaże nam połączyć obie części artefaktu i zniszczyć obserwatora oraz wskrzesić wiarę jego wyznawców, aby zakończyć ich mękę i na zawsze zniszczyć świątynię.

    Świątynia zapomnianego awatara

    W jamie niewiernych czeka nas jedynie spotkanie z grupą nieumarłych oraz "miasto" Zombie, od których nie zdobywamy szczególnych informacji. Jest tu także przejście do jamy Niewidzącego Oka. W leżu obserwatora nie spotka nas nic poza walką, stoczymy bój z obserwatorami i gautami, którzy są niezwykle niebezpiecznymi przeciwnikami oraz z grupą Ślepych Kapłanów. Od sieci tuneli odgałęziają się 4 korytarze kończące się "komnatami", to właśnie w jednej z nich będzie ukryta druga część Różdżki Szczelinowej. Zaraz po jej połączeniu, w korytarzu, którym dostaliśmy się do komnaty pojawi się Niewidzące Oko, jednak po użyciu różdżki będzie martwe (trzeba je uderzyć chociaż raz mieczem, żeby zginęło). Teraz wracamy na górę przez znajdujące się w pobliżu wyjście. Udajemy się do siedziby kultystów, zabijamy Gaala i jego strażników, a następnie grabimy wszystko, co tylko się da. Przed powrotem na powierzchnię oddajemy jeszcze różdżkę szczelinową Awatarowi w świątyni, a tym samym zapewniamy spoczynek strażnikom. Teraz musimy już tylko udać się do Najwyższego Strażnika Oisiga w świątyni Helma, w celu odebrania nagrody.

    PD: za odgadnięcie zagadki mostu - 44250 ;
    za zabicie Niewidzącego Oka - 25750;
    za zwrócenie różdzki szczelinowej Awatarowi - 47250;
    za wykonanie zadania 47750/członka drużyny + za pokonanych przeciwników
    Przedmioty magiczne: Płaszcz Kanałów (ma go Rakshasa); Upadek Ardulii +1 (za wykonanie zadania);Bransolety ochrony KP7, Ciężka kusza Celności (Kapitan Strażników); Zguba Smoków +3 (siedziba obserwatora); zbroja płytowa +1, pełna zbroja płytowa +1, Toporek Hangarda +2, Morgensztern +2: Ogon Wiwerny (drużyna w kanałach); Rękawice zręczności; Skóra Ghula +4 (osada zombie); Młot Bojowy +2: Ashideena
    Reputacja: +1




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 76 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · 4 · Nowsze »

    kol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.09.2007 o 22:35  

    Musisz wyjść z tego ostatniego "bąbla", gdzie była różdżka, powinien pojawić się obserwator, zabij go różdżką i git. Jak go zabijesz, to oddaj ją avatarowi.

    kol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.09.2007 o 22:47  

    No i zobacz czy masz różdżkę złożoną, jeśli miałeś pierwszą część u innej osoby mogły się nie złożyć.

    Fenrir
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.09.2007 o 1:45  

    Mam maly problem, doszedlem do mostu odpowiedzialem na 1 pytanie dobrze potem 2 i 3 nie (gram bez solucji :D) potem po prostu zle kliknalem i odpowiedzialem zle na 1 pytanie, problem jest w tym ze teraz wogole nie pojawia sie okna z pytaniami jak klikam na most. Co robic?

    jarek13
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.09.2007 o 22:49  

    no i nic mam cala rozdzke ale nikt sie nie pojawia...

    Artix
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.09.2007 o 6:00  

    Do jarka13:Przejdz przez ta cala jame niewidzacego oka.Poszukaj go musi tam gdzies byc

    marcin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.09.2007 o 23:04  

    Do jarka13: jeśli przed zejściem do jego legowiska pogadałeś z Galem to Obserwator jest w siedzibie kultu. Może sie w tedy nie pojawić na dole w legowisku. U mnie się pojawił i miałem dwóch obserwatorów do ubicia:P pierwszego różdżką, drugiego wyłomem i Minsc'iem;)

    Mutnat
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.09.2007 o 20:52  

    Ja mam problem zdobylem 1 czesc laski poszedlem na gore do kultu wlazlem tam i pogadalem z tym zlym co mi zlecil odnalezienie tej laski dostalem 75k exp zabilem wszystkich ale nie ma tego kompana co ma mi pomoc dostac sie do miejsca gdzie jest 2 laska a zabilem juz 1 obserwatora o co chodzi jak mam sie teraz dostac do tej jamy niewiernych ?

    Sobson
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.03.2008 o 22:45  

    sposob na obserwatorow/gautow - rzucamy haer'dalisem lub ktoryms z magow przyspieszenie, psalm , blogoslawienstwo, magowie daja dwie kule ognia i po sprawie. sposob na kaplanow z jamy : to samo tylko rzucamy na poczatek wylomy.

    dzony
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.03.2008 o 0:30  

    zdaje sie ze Deidre a nie Ribald ma do sprzedania tarcze baldurana ale fakt faktem na Targu Przygod

    Mucha
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.04.2008 o 16:29  

    a co zrobic ztymi zlotymi rekoma i nogami z sarkofaga ???????? sprzedac je czy co ?

    Interfector
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.05.2008 o 21:29  

    One są potrzebne do questu z demiliszem.

    dsgfvdsv
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.05.2008 o 13:53  

    A nie znacie kodu na skórę tą z zadania morderstwo w dzielnicy mostowej i ciało w misji dla harfiarzy, bo przez przypadek usunąłem

    boras
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.05.2008 o 18:58  

    siemanko mam problem złożyłem tą różdzkę szczelinową ale nie pojawiło sie niewidzące oko ;/;/ macie jakis pomysl gdzie je mozna dorwać??

    Mirek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.07.2008 o 16:44  

    mam problem.zawsze jak musze cos zlozyc czy to maska czy to rozczka tutaj, jak juz pozbieram wszystkie czesci to przedmiot mi znika:/ suchar na maxa

    Mirek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.07.2008 o 16:44  

    boras: mi sie oko pojawilo za zakretem, po drodze jak juz wyjdziesz z komnaty

    KheeD
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.07.2008 o 2:26  

    "To miejsce jest zdecydowanie bardziej niebezpieczne niż ostatnie lokacje" to się uśmiałem, hah, przecież najtrudniejszym przeciwnikiem był Lisz z tego #5 sarkofagu.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: No fakt , ten Lisz to chyba...
    Dodany: 21.08.2008 o 19:19  

    No fakt , ten Lisz to chyba najmocniejszy kolo na tych lokacjach ale i tak grupa Obserwator + 3 Gauty na przyklad tez niedoswiadczonym graczom moze dostarczyc emocji xD

    A przy okazji ja za zabicie Oka dostałem 30000 PD więc chyba bład w opisie...

    Kartez
     

    Wędrowiec
    Temat: Sekwencer + 3x czaszka
    Dodany: 21.09.2008 o 18:59  

    Heh, skekwencer zaklęć z 3 eksplodujacymi czaszkami w/w grupkę okowatych usuwa w sekundę. W ogóle to zestawienie jest niesamowicie skuteczne.

    mariuszwwl
     

    Wędrowiec
    Temat: Tad
    Dodany: 23.09.2008 o 13:37  

    sluchajcie, czesto jak z kims chce porozmawiac to wyskakuje mi ze ta osoba robi cos innego i nie ma gadki. nie moge przez to porozmawiac z Tadem i posunac sie dalej w tym zadaniu... co robic???

    *****
     

    Wędrowiec
    Temat: do: mariuszwwl
    Dodany: 19.12.2008 o 9:28  

    też mam od czasu do czasu podobny problem, spróbuj się przespać albo wyjdź z lokacji, przespij się i wróc z powrotem do Tada



    Ten artykuł skomentowano 76 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · 4 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw