Po długiej wędrówce w końcu dotarliśmy do Kopalni Żelaznego Tronu. Zanim jednak skierujemy się do bazy bandytów, zbadajmy okolice kopalni i oczyśćmy ją z wałęsających się patroli.
Mapa lokacji
Przeciwnicy: | Gwardziści, Elita Czarnych Szponów, Wilki, Tasloi. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Lakadaar - Jeden z żołnierzy Żelaznego Tronu zapyta nas o cel wizyty. Jeśli zdradzimy, po co tu przybyliśmy, zostaniemy zaatakowani. Wspomoże go grupa gwardzistów. Za każdego z nich otrzymamy 120 PD, w tym również za Lakadaara. Możemy jednak go zwieść w rozmowie i wcisnąć mu bajki o polowaniu na wywerny, a puści nas wolno...
- Brama - Straż pełni dwóch Gwardzistów (a raczej pełniła...).
- Grupa Drasusa - Drasus i jego kompani zostali wynajęci przez Rieltara (kto to znowu jest?), aby nas ostatecznie zlikwidować. Po pokonaniu strażników przy wejściu nie należy od razu iść dalej, tylko wcześniej przygotować się do walki. Wojownicy łykają mikstury heroizmu, kapłan wspomaga drużynę czarami: psalm, błogosławieństwo, pomoc, przełamanie strachu. Przyda się również przyspieszenie ruchów. Także nasza ulubiona Zguba Pająka będzie nieodzowna. Banda ta jest dość niebezpieczna, składa się z dwóch wojowników: Drasusa, który jest piekielnie szybki i Genthore, rzucającego w nas toporkami, i dwóch magów: Rezdana i Kysusa. Jednego z magów możemy od razu unieszkodliwić, stosując cios w plecy, jednakże wówczas pozostanie drugi i osamotniony złodziej na tyłach, co utrudni nam walkę. Standardowo polecam taktykę Zmasowany atak. Jak tylko zobaczymy Drasusa natychmiast rzucamy dwa razy czar pajęczyna oraz kapłanem oplątanie, w następnej kolejce dokładamy horror i śmierdzącą chmurę - to powinno uwięzić wszystkich przeciwników. Drasus dzięki swej szybkość prawdopodobnie zdąży uciec przed pajęczyną i nas zaatakuje. Nasi wojownicy wspomagani przez łuczników powinni dać mu radę, choć jest on dość twardy. Najważniejsze, aby unieszkodliwić wrogich magów. Dysponują oni bowiem takimi czarami jak lustrzane odbicie, przywołanie potwora I (Rezdan) oraz drzwi z cienia i błyskawica (Kysus), narobić mogą nam więc niezłego bigosu. Kula ognia powinna znacznie osłabić ich zapędy, a sposób wykończenia pozostawiam już Wam do wyboru. Jest to grupa wyposażona w niezłe przedmioty:Drasus (1.400 PD): m. in. Morgensztern +1, Miksturę siły giganta lodowego oraz Buty Szybkości "Łapy Geparda" (na to właśnie czekaliśmy!)
Genthore (1.600 PD): m. in. Zbroję płytową +1 "Pancerz Falloraina" (KP 2)
Kysus (1.400 PD): Szatę wędrowcy
Rezdan (1.200 PD): Szatę ochrony przed chłodem
Buty szybkości powinniśmy dać naszemu najlepszemu wojownikowi, będzie on szedł z przodu i przyjmował na siebie wszystkie ciosy oraz absorbował uwagę przeciwników. Warto czasem zakładać je też naszemu zwiadowcy, gdy bada planszę, aby w razie wykrycia niezwłocznie mógł umknąć prześladowcom... - Magazyn - W budynku obok [Ar 1805] musimy wykończyć dwóch gwardzistów. W zamkniętej skrzyni czeka na nas nie lada niespodzianka: Mikstura magicznej zasłony!. Na piętrze tchórzliwy gwardzista zdradzi nam, gdzie znajduje się wejście do kopalni. W skrzynkach możemy natknąć się na rożne rodzaj broni oraz złoto.
- Wejście do kopalni - Strzegący go Gwardziści już wąchają kwiatki od spodu... Schodzimy do piwnicy, gdzie znajdujemy bramę do podziemi.