Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Kopalnia Żelaznego Tronu [1... • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Kopalnia Żelaznego Tronu [1800]

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 13.05.2004
    Aktualizacja: 21.12.2008

    Po długiej wędrówce w końcu dotarliśmy do Kopalni Żelaznego Tronu. Zanim jednak skierujemy się do bazy bandytów, zbadajmy okolice kopalni i oczyśćmy ją z wałęsających się patroli.

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Gwardziści, Elita Czarnych Szponów, Wilki, Tasloi.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Lakadaar - Jeden z żołnierzy Żelaznego Tronu zapyta nas o cel wizyty. Jeśli zdradzimy, po co tu przybyliśmy, zostaniemy zaatakowani. Wspomoże go grupa gwardzistów. Za każdego z nich otrzymamy 120 PD, w tym również za Lakadaara. Możemy jednak go zwieść w rozmowie i wcisnąć mu bajki o polowaniu na wywerny, a puści nas wolno...

    • Brama - Straż pełni dwóch Gwardzistów (a raczej pełniła...).

    • Grupa Drasusa - Drasus i jego kompani zostali wynajęci przez Rieltara (kto to znowu jest?), aby nas ostatecznie zlikwidować. Po pokonaniu strażników przy wejściu nie należy od razu iść dalej, tylko wcześniej przygotować się do walki. Wojownicy łykają mikstury heroizmu, kapłan wspomaga drużynę czarami: psalm, błogosławieństwo, pomoc, przełamanie strachu. Przyda się również przyspieszenie ruchów. Także nasza ulubiona Zguba Pająka będzie nieodzowna. Banda ta jest dość niebezpieczna, składa się z dwóch wojowników: Drasusa, który jest piekielnie szybki i Genthore, rzucającego w nas toporkami, i dwóch magów: Rezdana i Kysusa. Jednego z magów możemy od razu unieszkodliwić, stosując cios w plecy, jednakże wówczas pozostanie drugi i osamotniony złodziej na tyłach, co utrudni nam walkę. Standardowo polecam taktykę Zmasowany atak. Jak tylko zobaczymy Drasusa natychmiast rzucamy dwa razy czar pajęczyna oraz kapłanem oplątanie, w następnej kolejce dokładamy horror i śmierdzącą chmurę - to powinno uwięzić wszystkich przeciwników. Drasus dzięki swej szybkość prawdopodobnie zdąży uciec przed pajęczyną i nas zaatakuje. Nasi wojownicy wspomagani przez łuczników powinni dać mu radę, choć jest on dość twardy. Najważniejsze, aby unieszkodliwić wrogich magów. Dysponują oni bowiem takimi czarami jak lustrzane odbicie, przywołanie potwora I (Rezdan) oraz drzwi z cienia i błyskawica (Kysus), narobić mogą nam więc niezłego bigosu. Kula ognia powinna znacznie osłabić ich zapędy, a sposób wykończenia pozostawiam już Wam do wyboru. Jest to grupa wyposażona w niezłe przedmioty:Drasus (1.400 PD): m. in. Morgensztern +1, Miksturę siły giganta lodowego oraz Buty Szybkości "Łapy Geparda" (na to właśnie czekaliśmy!)
      Genthore (1.600 PD): m. in. Zbroję płytową +1 "Pancerz Falloraina" (KP 2)
      Kysus (1.400 PD): Szatę wędrowcy
      Rezdan (1.200 PD): Szatę ochrony przed chłodem
      Buty szybkości powinniśmy dać naszemu najlepszemu wojownikowi, będzie on szedł z przodu i przyjmował na siebie wszystkie ciosy oraz absorbował uwagę przeciwników. Warto czasem zakładać je też naszemu zwiadowcy, gdy bada planszę, aby w razie wykrycia niezwłocznie mógł umknąć prześladowcom...

    • Magazyn - W budynku obok [Ar 1805] musimy wykończyć dwóch gwardzistów. W zamkniętej skrzyni czeka na nas nie lada niespodzianka: Mikstura magicznej zasłony!. Na piętrze tchórzliwy gwardzista zdradzi nam, gdzie znajduje się wejście do kopalni. W skrzynkach możemy natknąć się na rożne rodzaj broni oraz złoto.

    • Wejście do kopalni - Strzegący go Gwardziści już wąchają kwiatki od spodu... Schodzimy do piwnicy, gdzie znajdujemy bramę do podziemi.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 8 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pikpok
     

    Wędrowiec
    Temat: Arcydruid
    Dodany: 01.03.2009 o 21:28  

    W dodatku OzPWM w lewym górnym rogu mapy znajduje się arcydruid, który po sprowokowaniu moze nas zaatakować. Zostawia po sobie 7,5k xp i najbardziej przegięty ekwipunek klasowy w całej serii BG jaki spotkałem.
    Z Arcydruida "wypada" zbroja (KP 0, rzuty +3, odporność na elektryczność), Pierścień +4 do KP, Sejmitar +3 +2 do KP i inne nie mniej wypaśne pierścień i amulet. Jak ktoś ma Jaheirę albo Faldorn lub gra druidem powinien zainstalować ten dodatek. Chociaż potem gra staje się za łatwa.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Jeszcze jak sie ma konar el...
    Dodany: 03.05.2009 o 13:41  

    Jeszcze jak sie ma konar elegona buty lasu i podarunek knieji to juz w ogole pogrom : D

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Nigdy nie instalowałem doda...
    Dodany: 03.05.2009 o 23:12  

    Nigdy nie instalowałem dodatku OzPWM, ale czytając opisy niektórych przedmiotów w nim występujących dochodzę do wniosku, że są one mocno przegięte - zbyt potężne jak na BG1.

    Litwa
     

    Wędrowiec
    Temat: Arcydruid
    Dodany: 20.09.2009 o 13:09  

    Nie moge znalesc Arcydruida, gdzie on jest dokladnie? Moze zalezy od versji lub patcha dodtaku?

    ToChybaJa
     

    Wędrowiec
    Temat: Ciekawostka:Kiedy ma się sw...
    Dodany: 06.11.2009 o 16:48  

    Ciekawostka:
    Kiedy ma się swobodę ruchów buty szybkości nie działają. Lecz jeśli najpierw włożymy buty, a potem przedmiot dający swobodę ruchów zostaje i szybkość i swoboda ruchów :D

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 17
    Temat: Wśród gwardzistów w magazyn...
    Dodany: 05.07.2010 o 23:32  

    Wśród gwardzistów w magazynie jest Tytus, zostawia bardzo ciekawe itemki, pas lodowego olbrzyma, świętna zbroja czarnrgo łabędzie, miecz półtorareczny +1 itp, zapewne pochodzi z moda Ntotsc

    SaoSin
     

    Wędrowiec
    Temat: Jest też jeszcze jeden ciek...
    Dodany: 05.08.2010 o 13:23  

    Jest też jeszcze jeden ciekawy gwardzista za magazynem a przed mostem (w małym pokoju) króry mówi że rozkoszuje się jakimś czarnym kwiatem po zabiciu nic szczególnego jednak nie wypada

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 10
    Temat: Ciekawostka: stąd możemy od...
    Dodany: 12.04.2012 o 17:48  

    Ciekawostka: stąd możemy odbyć najdłuższą podróż w grze - aż 112 godzin do Twierdzy Gnolli lub do Latarni Morskiej.



    Ten artykuł skomentowano 8 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw