Baldur's Gate » Solucja
Labirynt Durlaga: Poziom drugi
Mapa Lokacji
Poziom jest naprawdę zabawny i relaksujący – poleciłbym Wam zabawę... no dobra, widzę po minie, że nie bardzo. Słuchajcie więc: Po zejściu schodami na dół znajdziecie się w pomieszczeniu, w którym będzie kilkoro drzwi. Tylko jedne nie będą zablokowane. Idąc jedynym otwartym korytarzem dojdziecie do komnaty z gobelinem, globusem i dwiema statuetkami [1]. Północno-zachodnia otwiera drzwi oznaczone żółtym „x”, prowadzące do sali ze zbrojami i najeżonej pułapkami. Będziecie mogli znaleźć tam trochę ekwipunku. Jeśli wypróbujecie ostrza na brązowej kukle zostanie otwarty korytarz prowadzący z powrotem do sali z gobelinem [1]. Znajdzie się w nim sobowtórniak udający Durlaga. Czerwona kukła otwiera lub zamyka drzwi do sypialni (czerwony „x”), a srebrna jest pierwszym krokiem do otwarcie zielonych drzwi. Statua południowo-zachodnia zamknie drzwi prowadzące do sali treningowej, ale otworzy sypialniane (oznaczone czerwonym „x”).
W sypialni – pokoju Islanne [2], znajdziesz trzy kamienie strażnicze w trzech schowkach. Ten ze stołu otworzy korytarz łączący sale [2] i [1], oraz przywoła kolejnego fałszywego Durlaga. Kamień z lewej strony łóżka otwiera lub zamyka żółte drzwi, z prawej – zielone (kamień Kiela).
W sali tronowej [3] zabranie hełmu jest wymagane. Ukryjcie się w sali [4] i wyślijcie jedną szybko biegającą osobę po hełm – fałszywi Durlag, Islanne i Fuernebol przywołają bowiem chmury. Jeśli to z Was, które wybierze się po hełm dostatecznie szybko ucieknie – zginą od własnych zaklęć. Pojawienie się Durlaga zamknie drzwi do sal, w których już byliście, a otworzy te prowadzące do sali tortur [5].
Jest ona najeżona pułapkami. Jak tylko dotrzecie na jej drugi koniec, po minięciu progu pojawią się za Wami dwa sobowtórniaki. W sali teleportacyjnej [6] zbadajcie zawartość wazy-pułapki. Uruchomicie tym samym przejście. Będziecie musieli przedostać się na drugą stronę. Uważając na pułapki zabierzecie kamień przejścia ze skarbca [7], po czym ruszcie korytarzem. Drzwi do obu tych miejsc są niewidoczne na początku. W korytarzu są ghule, które uruchomią mechanizm tworzenia kuli ognia, dlatego poślijcie przodem kogoś, kto wywabi potwory z ukrycia a potem ucieknie – czar osłabi przeciwników. Zaznaczam, że pułapka działa kilka razy.
Na końcu korytarza znajduje się wejście do komnaty. Schody to pułapka – starajcie się ich unikać. Prawdziwe przejście znajduje się w ścianie i prowadzi do pomieszczenia [8]. Nim z nich skorzystacie możecie jeszcze zabrać przedmioty z zabezpieczonej pułapką skrzyni w nogach łózka w komnacie [9]. Jeśli wykażecie zainteresowanie ukrytymi w niej morgensternem i puklerzem Kiela, strażnicy stojący wokół z kolei zainteresują się Wami. W dalszej części labiryntu jest jeszcze kilku przeciwników i pułapek – nic ciekawego.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 24 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Elo, tam pod koniec jak są te drzwi w ścianie to u mnie są zamknięte... Co jest??
Elo, tam pod koniec jak są te drzwi w ścianie to u mnie są zamknięte... Co jest??
prawie marzec ;)
prawie marzec ;)
U mnie to samo, nie wiem jak otworzyc te drzwi ;(
U mnie to samo, nie wiem jak otworzyc te drzwi ;(
Ok znalazlem, wystarczy wybrac sie do pokoiku "7" i zdobyc kamien wyjscia z poziomu xD banał...
Ok znalazlem, wystarczy wybrac sie do pokoiku "7" i zdobyc kamien wyjscia z poziomu xD banał...
Jest to trochę denerwujący poziom zanim odkyje się sekwencję otwierania drzwi.. trochę rekompensują to walki z sobowtórniakami, które do łatwych nie należą.
Jest to trochę denerwujący poziom zanim odkyje się sekwencję otwierania drzwi.. trochę rekompensują to walki z sobowtórniakami, które do łatwych nie należą.
Nie moge otwożyć zielonych drzwi.co mam zrobić.
Nie moge otwożyć zielonych drzwi.co mam zrobić.
Otwarcie zielonych drzwi wymaga dwóch czynności: po pierwsze musisz zaatakować srebrną kukłę (w pokoju, do którego prowadzą żółte drzwi), a później musisz zabrać kamień Kiela ze stolika po prawej stronie łóżka w pokoju 2. Tak właściwie to wszystko jest opisane w solucji, ale zdaję sobie sprawę, że ta lokacja jest na tyle pokombinowana, że może się to wszystko pomieszać :)
Otwarcie zielonych drzwi wymaga dwóch czynności: po pierwsze musisz zaatakować srebrną kukłę (w pokoju, do którego prowadzą żółte drzwi), a później musisz zabrać kamień Kiela ze stolika po prawej stronie łóżka w pokoju 2. Tak właściwie to wszystko jest opisane w solucji, ale zdaję sobie sprawę, że ta lokacja jest na tyle pokombinowana, że może się to wszystko pomieszać :)
Mój problem polega na tym, że zanim podniosę hełm z ziemi w pokoju 3 to drzwi na prawo i na lewo są zamknięte. Z opisu wynika że powinienem móc przejść do pokoju 4.
Mój problem polega na tym, że zanim podniosę hełm z ziemi w pokoju 3 to drzwi na prawo i na lewo są zamknięte. Z opisu wynika że powinienem móc przejść do pokoju 4.
Wszystko się zgadza, drzwi na prawo i na lewo pozostają zamknięte do momentu pojawienia się fałszywego Durlaga. Autor solucji miał zapewne na myśli to, żeby szybko przebiec do pokoju 4 zaraz po pojawieniu się Durlaga i otworzeniu się drzwi do niego. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że jest to trudne do wykonania, jeśli ma się kilkuosobową drużynę. Lepiej zostawić drużynę w tym pomieszczeniu z żółtymi, czerwonymi i zielonymi drzwiami, a po hełm do pokoju 3 wbiec tylko jedną postacią ubraną w buty szybkości (lub przyspieszoną zaklęciem) i szybko uciekać do drużyny. Zielone drzwi co prawda zamkną się po pojawieniu się Durlaga, ale powinno się dać radę otworzyć je ponownie atakując srebrną kukłę (jeśli nadal posiadamy kamień Kiela).
Wszystko się zgadza, drzwi na prawo i na lewo pozostają zamknięte do momentu pojawienia się fałszywego Durlaga. Autor solucji miał zapewne na myśli to, żeby szybko przebiec do pokoju 4 zaraz po pojawieniu się Durlaga i otworzeniu się drzwi do niego. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że jest to trudne do wykonania, jeśli ma się kilkuosobową drużynę. Lepiej zostawić drużynę w tym pomieszczeniu z żółtymi, czerwonymi i zielonymi drzwiami, a po hełm do pokoju 3 wbiec tylko jedną postacią ubraną w buty szybkości (lub przyspieszoną zaklęciem) i szybko uciekać do drużyny. Zielone drzwi co prawda zamkną się po pojawieniu się Durlaga, ale powinno się dać radę otworzyć je ponownie atakując srebrną kukłę (jeśli nadal posiadamy kamień Kiela).
do ostatniego kamienia są ukryte drzwi jakby ktos nie wiedział a tak poza tym niziołek złodziej tam wymiata prawie wszystkie pułapki można rozbroić a na sobowtórniaki idzie jeden cios w plecy :D
do ostatniego kamienia są ukryte drzwi jakby ktos nie wiedział a tak poza tym niziołek złodziej tam wymiata prawie wszystkie pułapki można rozbroić a na sobowtórniaki idzie jeden cios w plecy :D
Znajduje się w pokoju nr. 9. Nie mogę się cofnąć do pokoju nr. 4 a zarazem nie mogę przedostać się do pokoju nr. 8. Posiada ktoś jakiś ciekawy pomysł na wyjście z mojej sytuacji?
Znajduje się w pokoju nr. 9. Nie mogę się cofnąć do pokoju nr. 4 a zarazem nie mogę przedostać się do pokoju nr. 8. Posiada ktoś jakiś ciekawy pomysł na wyjście z mojej sytuacji?
Dawno już mnie nie było w Wieży Durlaga, ale z tego co pamiętam przejście do pokoju nr 8 powinno być ukryte w ścianie i nie powinno być problemu z dostaniem się do niego.
Dawno już mnie nie było w Wieży Durlaga, ale z tego co pamiętam przejście do pokoju nr 8 powinno być ukryte w ścianie i nie powinno być problemu z dostaniem się do niego.
Ratujcie ! Jestem w pokoju nr 2 i jak tam wszedłem i wziąłem wszystkie kamienie to mnie zamknęło w środku . Jak mam stamtąd wyjść ?
Ratujcie ! Jestem w pokoju nr 2 i jak tam wszedłem i wziąłem wszystkie kamienie to mnie zamknęło w środku . Jak mam stamtąd wyjść ?
Nie mam pojęcia, bo sam się gdzieś zaciąłem. Ten poziom jest strasznie pogmatwany i skomplikowany. Chwila nieuwagi i już dupa... Siedziś zatrzaśnięty w pokoju :(
Nie mam pojęcia, bo sam się gdzieś zaciąłem. Ten poziom jest strasznie pogmatwany i skomplikowany. Chwila nieuwagi i już dupa... Siedziś zatrzaśnięty w pokoju :(
Mam problem!Jestem w pokoju nr. 3 i przesZedłem cały poziom..ale niewiem teraz jak z tąd wyjść bo drzwi które prowadzą do wyjścia są zamknięte...Ktoś wie co mam zrobić?czy zostałem już tu na zawsze?
Mam problem!Jestem w pokoju nr. 3 i przesZedłem cały poziom..ale niewiem teraz jak z tąd wyjść bo drzwi które prowadzą do wyjścia są zamknięte...Ktoś wie co mam zrobić?czy zostałem już tu na zawsze?
No jasneee wszystko jest proste jak drut drzwi się otwierają i ni z tąd ni zowąd sobowtórniak uruchamia jakieś pułapki zabijające połowe drużyny fajnie :/
No jasneee wszystko jest proste jak drut drzwi się otwierają i ni z tąd ni zowąd sobowtórniak uruchamia jakieś pułapki zabijające połowe drużyny fajnie :/
u mnie wszystkie drzwi od pokoju 3 da się bez problemu otworzyć lockpickiem
u mnie wszystkie drzwi od pokoju 3 da się bez problemu otworzyć lockpickiem
pokój nr. 4 otwiera wszystkie drzwi. Wystarczy zostawić tam kogoś, zeby nam otwierał drzwi
pokój nr. 4 otwiera wszystkie drzwi. Wystarczy zostawić tam kogoś, zeby nam otwierał drzwi
Ja nie mogę otworzyć drzwi do 5. ;//
Ja nie mogę otworzyć drzwi do 5. ;//
Przechodzę właśnie bg solo gnom/iluzjonista/złodziej - Wszystko ładnie pięknie, z butami przyspieszenia żadna walka nie jest za trudna. No właśnie, walka. Gorzej kiedy przychhodzi do zbierania tysiąca kamieni strażniczych, które najzwyczajniej nie mieszczą się w ekwipunku. Ok - pomyślałem, polecę do Nashkel, zostawię fanty w upatrzonym miejscu i wrócę. No i wróciłem. I nijak nie mogę teraz otworzyć drzwi których potrzebuję. Czyżby bug?
Przechodzę właśnie bg solo gnom/iluzjonista/złodziej - Wszystko ładnie pięknie, z butami przyspieszenia żadna walka nie jest za trudna. No właśnie, walka. Gorzej kiedy przychhodzi do zbierania tysiąca kamieni strażniczych, które najzwyczajniej nie mieszczą się w ekwipunku. Ok - pomyślałem, polecę do Nashkel, zostawię fanty w upatrzonym miejscu i wrócę. No i wróciłem. I nijak nie mogę teraz otworzyć drzwi których potrzebuję. Czyżby bug?
Ten artykuł skomentowano 24 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.