Baldur's Gate » Solucja
Lokacja nr 3100
Zanim skierujemy się do Kniei Otulisko w poszukiwaniu bazy Żelaznego Tronu, warto zbadać dokładnie Wybrzeże Mieczy, gdzie można napotkać dziwnych mieszkańców, zdobyć cenne przedmioty i podnieść nieco swoje statystyki...
Mapa lokacji
Przeciwnicy: | Wilki, Wściekłe wilki, Pełzacze ścierwojady, Koboldy, Ogry, Pół-ogry, Ogrilliony, Syreny. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Chirurg - mag, brat samego Davaeorna, o którym już trochę zdążyliśmy się dowiedzieć, pokutuje za dawne grzechy, lecząc innych. Sam chciałby zabić swego brata, ale brak mu zdecydowania. Uzdrowi rannych członków naszej drużyny i podaruje nam Miksturę ochrony przed magią. Wcześniej, zanim rozpoczniemy z nim rozmowę, warto go okraść. Oprócz wspomnianej mikstury ma on przy sobie jeszcze Antidotum, Miksturę uzdrowienia i Eliksir zdrowia.
- Szalony Arcand - Gnom, mag, który poprosi nas o przyniesieni mu pewnego pierścienia ukrytego w leżącym nieopodal wraku statku.
- Wrak - Znajdziemy w nim Pierścień szaleństwa "Dyscyplinator", ten, którego szuka szalony gnom. Jeśli odniesiemy mu go z powrotem, to otrzymamy 300 PD oraz Olej wściekłego płomienia.
- Nereida Shoal - Syrena, która nie do końca panuje nad tym, co robi. Mamy kilka możliwości rozwiązania tej sytuacji. Po pierwsze w ogóle z nią nie rozmawiamy i zostawiamy ją w spokoju. Po drugie podchodzimy do niej i zaczynamy pogawędkę, która kończy się dla nas... pocałunkiem śmierci (wybierzmy jakiegoś innego członka drużyny do tej rozmowy, ponieważ jeśli podejdzie główny bohater oznacza to koniec gry!). Nereida spróbuje nas wówczas zaatakować, ale jak tylko zostanie zraniona zacznie kontynuować rozmowę i powie, że nie chciała zgładzić naszego towarzysza, ale musiała to zrobić, ponieważ jest pod wpływem złego ogra Drotha, który zmusza ją do tego. Jeśli nie uwierzymy w jej kłamstwa i zabijemy ją, uzyskamy 5.000 PD i Perłę, będziemy musieli też sami wskrzesić naszego towarzysza. Jeśli jej uwierzymy i zaproponujemy pomoc, wskrzesi nam ona zabitego towarzysza i po chwili pojawi się Ogrzy mag Droth i będzie z nami walczył. Rzuca czary takie jak niewidzialność czy błyskawica, więc należy się z nim szybko uporać, tak, by nie miał na to szansy. Nie jest to trudne, w końcu mamy druzgocącą przewagę liczebną. Za zwycięstwo otrzymamy 975 PD i zdobędziemy Hełm ochrony "Dar Pokoju", jeden z najlepszych w grze, który poprawia rzuty obronne o 1 i daje odporności na wszystkie żywioły po 20%. Dodatkowo za uwolnienie Shoal otrzymamy 750 PD. Mimo mniejszej ilości doświadczenia opłaca się wybrać ten sposób, ponieważ jeśli zabijemy Shoal, to tracimy na stałe możliwość zdobycia magicznego hełmu.
W południowo-zachodniej części mapy napotkamy trzy Syreny (2.000 PD). W takim wypadku konieczne jest zdecydowane działanie. Syreny używają bowiem czaru niewidzialności i następnie rzucają kilkakrotnie zauroczenie. Należy więc natychmiast je atakować i nie pozwalać, aby rzucały czary. Wszelkie chwyty są dozwolone, łącznie z ciosem w plecy czy przywołaniem szkieletów, jeśli nasz kapłan jest na odpowiednim poziomie. Możliwe, ze trochę będziemy musieli się pomęczyć, ale zdobędziemy znaczną ilość doświadczenia.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 29 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Zara po zabiciu tego Droth zaatakujcie syrene. Podejdzie no i powie cos tam i dostaniecie 750 doswiadczenia. Jesli zdarzycie ja zabic w ciagu paru sekund poki niezniknie ona z ekranu to mozecie zarobic 5000 punktow doswiadczenia!
Zara po zabiciu tego Droth zaatakujcie syrene. Podejdzie no i powie cos tam i dostaniecie 750 doswiadczenia. Jesli zdarzycie ja zabic w ciagu paru sekund poki niezniknie ona z ekranu to mozecie zarobic 5000 punktow doswiadczenia!
Chciałem dodać, że chirurg leczy tylko jakieś 8~10 razy po czym sobie idzie.
Chciałem dodać, że chirurg leczy tylko jakieś 8~10 razy po czym sobie idzie.
i sprostowanie - nie 5000 pkt tylko 500. przynajmniej ja tyle dostalem ;d
i sprostowanie - nie 5000 pkt tylko 500. przynajmniej ja tyle dostalem ;d
Walczac jednoczesnie z ogrzym magiem mozna zaatakowac syerne. Po ogrze zostaje helm, po syrenie 5000 PD.
Walczac jednoczesnie z ogrzym magiem mozna zaatakowac syerne. Po ogrze zostaje helm, po syrenie 5000 PD.
Ja również za syrenę 500 PD dostałem a nie 5000 (zaatakowałem ją po zabiciu ogra).
Ja również za syrenę 500 PD dostałem a nie 5000 (zaatakowałem ją po zabiciu ogra).
Aha, załapałem - jak kogoś zabijemy kto nie jest do nas wrogo nastawiony to dostajemy 10 razy mniej PD niż normalnie ;]
Aha, załapałem - jak kogoś zabijemy kto nie jest do nas wrogo nastawiony to dostajemy 10 razy mniej PD niż normalnie ;]
jak ktos ma klopot z ogrem to przyda sie 2 magow w druzynie, wtedy jednym wkolko rzucasz czary na niego a 2 magiczny pocisk jak tylko przeciwnik zaczyna czar i miecznicy do akcji
jak ktos ma klopot z ogrem to przyda sie 2 magow w druzynie, wtedy jednym wkolko rzucasz czary na niego a 2 magiczny pocisk jak tylko przeciwnik zaczyna czar i miecznicy do akcji
Wiec jest sposób, aby zarobić całość expa, za syrenę i za ogra :)
Atakujemy ogra 5 postaciami (jeśli drużyna jest 6 osobowa), a Shoal jedną. Gdy ogr pada Shoal nam pięknie dziękuje i dostajemy 750 PD, a potem szybko ją wykańczamy i zarabiamy 5000 PD. Czyli podsumowując :
6725 PD, Hełm i perłę :)
Wiec jest sposób, aby zarobić całość expa, za syrenę i za ogra :)
Atakujemy ogra 5 postaciami (jeśli drużyna jest 6 osobowa), a Shoal jedną. Gdy ogr pada Shoal nam pięknie dziękuje i dostajemy 750 PD, a potem szybko ją wykańczamy i zarabiamy 5000 PD. Czyli podsumowując :
6725 PD, Hełm i perłę :)
Ostatni sposób niezbyt działa, syrena nie bardzo chce się "zaczerwienić" pomimo ataków:)
Ostatni sposób niezbyt działa, syrena nie bardzo chce się "zaczerwienić" pomimo ataków:)
Dziwne ale mi ten Ogr sie nie pojawił...
Dziwne ale mi ten Ogr sie nie pojawił...
Ja gadałem z tą syreną, potem se powalczyliśmy, ona przestała i zgodziłem się jej pomóc a Ogr się nie pojawił!!!! W takim razie radze zrobić tak jak ja to zrobiłem. Zabić ją!!
Ja gadałem z tą syreną, potem se powalczyliśmy, ona przestała i zgodziłem się jej pomóc a Ogr się nie pojawił!!!! W takim razie radze zrobić tak jak ja to zrobiłem. Zabić ją!!
Mi też ogr się nie pojawił :(
Mi też ogr się nie pojawił :(
Poszłam trochę na południe, tam zabiłam ogry i ogrillony, wróciłam do Shoal i już ogr na mnie czekał. 5 sekund i po sprawie ;)
Poszłam trochę na południe, tam zabiłam ogry i ogrillony, wróciłam do Shoal i już ogr na mnie czekał. 5 sekund i po sprawie ;)
Ja gdy chciałem okraść tego Chirurga, nie udało się i mnie zaatakował, zabiłem go, reputacji nie straciłem, a zdobyłem wszystkie mikstury i 974 PD
Ja gdy chciałem okraść tego Chirurga, nie udało się i mnie zaatakował, zabiłem go, reputacji nie straciłem, a zdobyłem wszystkie mikstury i 974 PD
la bamba kamraci !
la bamba kamraci !
Można też zrobić tak, że po zabiciu ogra wybieramy złodzieja o niskiej kradzieży kieszonkowej i próbujemy ją okraść. Jeśli sie to nie uda, będzie wrogo nastawiona, wtedy można ją zabić i zgarnąć 5000 expa a nie 500
Można też zrobić tak, że po zabiciu ogra wybieramy złodzieja o niskiej kradzieży kieszonkowej i próbujemy ją okraść. Jeśli sie to nie uda, będzie wrogo nastawiona, wtedy można ją zabić i zgarnąć 5000 expa a nie 500
JEEEAHHH!!! zabilem ogra zapisalem gre i ta debilka stala spikojnie. zablokowalem ja moja 3osobowa drozyna, okradlem i sieplem ja naraz ze wszystkiego!!! 5000 expa mam w kieszeni ;];];];]
JEEEAHHH!!! zabilem ogra zapisalem gre i ta debilka stala spikojnie. zablokowalem ja moja 3osobowa drozyna, okradlem i sieplem ja naraz ze wszystkiego!!! 5000 expa mam w kieszeni ;];];];]
Ja zabiłem ogra,okradłem ją i stała się wrogo nastawiona,sama do mnie zagadałe,że dzięki za pomoc itp i dostałem 750 PD i jeszcze do tego tą pi*cze zabiłem i zgarnłąłem 5000 PD czyli razem 6725 ]=]
Ja zabiłem ogra,okradłem ją i stała się wrogo nastawiona,sama do mnie zagadałe,że dzięki za pomoc itp i dostałem 750 PD i jeszcze do tego tą pi*cze zabiłem i zgarnłąłem 5000 PD czyli razem 6725 ]=]
Jest jedna ciekawa rzecz dla złych drużyn :za zabicie szalonego Arcanda dostać można 2000 PD ale reputacja nam spadnie o 2
Jest jedna ciekawa rzecz dla złych drużyn :za zabicie szalonego Arcanda dostać można 2000 PD ale reputacja nam spadnie o 2
I po co tak kombinować z tym expem - i tak jest limit do 89.000 wiec nie ma sensu zadawac sobie trudu...
I po co tak kombinować z tym expem - i tak jest limit do 89.000 wiec nie ma sensu zadawac sobie trudu...
Ten artykuł skomentowano 29 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.