Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Lokacja nr 3100 • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Lokacja nr 3100

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 15.04.2004
    Aktualizacja: 21.12.2008

    Zanim skierujemy się do Kniei Otulisko w poszukiwaniu bazy Żelaznego Tronu, warto zbadać dokładnie Wybrzeże Mieczy, gdzie można napotkać dziwnych mieszkańców, zdobyć cenne przedmioty i podnieść nieco swoje statystyki...

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Wilki, Wściekłe wilki, Pełzacze ścierwojady, Koboldy, Ogry, Pół-ogry, Ogrilliony, Syreny.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Chirurg - mag, brat samego Davaeorna, o którym już trochę zdążyliśmy się dowiedzieć, pokutuje za dawne grzechy, lecząc innych. Sam chciałby zabić swego brata, ale brak mu zdecydowania. Uzdrowi rannych członków naszej drużyny i podaruje nam Miksturę ochrony przed magią. Wcześniej, zanim rozpoczniemy z nim rozmowę, warto go okraść. Oprócz wspomnianej mikstury ma on przy sobie jeszcze Antidotum, Miksturę uzdrowienia i Eliksir zdrowia.

    • Szalony Arcand - Gnom, mag, który poprosi nas o przyniesieni mu pewnego pierścienia ukrytego w leżącym nieopodal wraku statku.

    • Wrak - Znajdziemy w nim Pierścień szaleństwa "Dyscyplinator", ten, którego szuka szalony gnom. Jeśli odniesiemy mu go z powrotem, to otrzymamy 300 PD oraz Olej wściekłego płomienia.

    • Nereida Shoal - Syrena, która nie do końca panuje nad tym, co robi. Mamy kilka możliwości rozwiązania tej sytuacji. Po pierwsze w ogóle z nią nie rozmawiamy i zostawiamy ją w spokoju. Po drugie podchodzimy do niej i zaczynamy pogawędkę, która kończy się dla nas... pocałunkiem śmierci (wybierzmy jakiegoś innego członka drużyny do tej rozmowy, ponieważ jeśli podejdzie główny bohater oznacza to koniec gry!). Nereida spróbuje nas wówczas zaatakować, ale jak tylko zostanie zraniona zacznie kontynuować rozmowę i powie, że nie chciała zgładzić naszego towarzysza, ale musiała to zrobić, ponieważ jest pod wpływem złego ogra Drotha, który zmusza ją do tego. Jeśli nie uwierzymy w jej kłamstwa i zabijemy ją, uzyskamy 5.000 PD i Perłę, będziemy musieli też sami wskrzesić naszego towarzysza. Jeśli jej uwierzymy i zaproponujemy pomoc, wskrzesi nam ona zabitego towarzysza i po chwili pojawi się Ogrzy mag Droth i będzie z nami walczył. Rzuca czary takie jak niewidzialność czy błyskawica, więc należy się z nim szybko uporać, tak, by nie miał na to szansy. Nie jest to trudne, w końcu mamy druzgocącą przewagę liczebną. Za zwycięstwo otrzymamy 975 PD i zdobędziemy Hełm ochrony "Dar Pokoju", jeden z najlepszych w grze, który poprawia rzuty obronne o 1 i daje odporności na wszystkie żywioły po 20%. Dodatkowo za uwolnienie Shoal otrzymamy 750 PD. Mimo mniejszej ilości doświadczenia opłaca się wybrać ten sposób, ponieważ jeśli zabijemy Shoal, to tracimy na stałe możliwość zdobycia magicznego hełmu.

    W południowo-zachodniej części mapy napotkamy trzy Syreny (2.000 PD). W takim wypadku konieczne jest zdecydowane działanie. Syreny używają bowiem czaru niewidzialności i następnie rzucają kilkakrotnie zauroczenie. Należy więc natychmiast je atakować i nie pozwalać, aby rzucały czary. Wszelkie chwyty są dozwolone, łącznie z ciosem w plecy czy przywołaniem szkieletów, jeśli nasz kapłan jest na odpowiednim poziomie. Możliwe, ze trochę będziemy musieli się pomęczyć, ale zdobędziemy znaczną ilość doświadczenia.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Limit doświadczenia 89000 o...
    Dodany: 23.08.2009 o 2:41  

    Limit doświadczenia 89000 obowiązuje w podstawowej wersji gry, a teraz raczej wszyscy grają z zainstalowanym dodatkiem OzWM, gdzie limit jest podniesiony do 161000.

    Necro
     

    Wędrowiec
    Temat: Limit doświadczenia na pozi...
    Dodany: 10.10.2010 o 14:38  

    Limit doświadczenia na poziomie 89000 było wyjątkową głupotą. Wspaniałomyślne podwyższenie limitu do 161000PD trochę poprawia wcześniejszą wpadkę, choć nadal jest dowodem braku wyobraźni twórców gry - a może sami niewiele czasu na sesjach ADeDeka spędzili? W BG1 z TotSC można spokojnie wykręcić ponad 200000PD każdą postacią 6-osobowej drużyny. A przypuszczenie, że twórcy mogli chcieć zadbać o to, by zbyt silnych postaci nie eksportować do BG2, też nie trzyma się kupy. I tak BG1 się kończy gdzieś między 8 a 9 poziomem - zależnie od postaci - a przy multi-classowych jeszcze niższym. A ilości PD w BG2 są ZNACZNIE większe.

    Bemol
     

    Wędrowiec
    Temat: z tego co pamietam tego ogr...
    Dodany: 23.01.2011 o 2:50  

    z tego co pamietam tego ogra dalo sie zabic zanim wogole spotkalo sie syrene ... wiec najlepszym rozwiazaniem jest zabic ogra a potem isc do syreny ;p

    Bemol
     

    Wędrowiec
    Temat: stoi on kawalek na zachod o...
    Dodany: 23.01.2011 o 2:51  

    stoi on kawalek na zachod od syreny ^^

    Belpherod
     

    Wędrowiec
    Temat: Wcale nie trzeba rezygnować...
    Dodany: 12.02.2011 o 20:12  

    Wcale nie trzeba rezygnować z 5k expa , zaatakowalem Syrene po zakonczonym zadaniu , zrobilem to na tyle szybko , ze zdarzylem ją zabic i uzyskac 5k expa+perłe.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: Tutaj są te półogryTo tutaj...
    Dodany: 10.12.2011 o 22:03  

    Tutaj są te półogry.
    To tutaj są te ogry o których mówił Bjornin, ten paladyn z wesołego żonglera. Znajdują się one w pobliżu miejsca nr.1. Na prawo od chirurga. Jest tam kilka półogrów i ogrów berserkerów. Nie trzeba walczyć ze wszystkimi na raz ;).

    wasil
     

    Wędrowiec
    Temat: Drotha zauroczyłem płaszcze...
    Dodany: 04.02.2013 o 17:51  

    Drotha zauroczyłem płaszczem, zaatakowałem nim i zabiłem Shoal, dostałem 5000 exp. potem wykończyłem ogra i cieszę się i z expa i z hełmu :)

    harimaa
     

    Wędrowiec
    Temat: pomagamy Shoal , zabijamy o...
    Dodany: 28.09.2013 o 18:25  

    pomagamy Shoal , zabijamy ogra (975 exp i kask) i tu najlepiej okraść ją złodziejem tak żeby się nie udało i jednocześnie zdać questa (5000 + 750 exp i perła) :D

    MironH
     

    Wędrowiec
    Temat: Taktyka na Siriny (tak się...
    Dodany: 04.06.2015 o 21:21  

    Taktyka na Siriny (tak się nazywają w plikach gry):
    1. Zauraczamy jedną, rzucamy ją na drugą a sami atakujemy trzecią.
    2. Walimy z kul ognistych, zanim jeszcze będą w naszym zasięgu wzroku.
    3. Rzucamy pozbawienie magii.
    4.Przywołujemy szkieleciki i rzucamy na Siriny. Szkielety są niepodatne na zauroczenie i trucizny, a jak się rzuci po 2 na jedną, to ciężko im będzie dokończyć jakikolwiek czar



    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw