Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Lokacja nr 3500 • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Lokacja nr 3500

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 03.07.2004
    Aktualizacja: 21.07.2010

    Wreszcie czeka na nas prawdziwe wyzwanie - bazyliszki, stwory żywcem wyjęte z legendy, z którymi możemy stanąć oko w oko!

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Bazyliszki, Gibberlingi, Tasloi, Gnolle, Niedźwiedzie.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Shar-Teel - Feministyczna wojowniczka, która rzuci nam wyzwanie. Jeśli uda się ją pokonać naszemu najlepszemu wojownikowi, to z chęcią się do nas przyłączy. Niezła z niej pomoc, choć czasem trochę denerwujące są jej ciągłe teksty znieważające mężczyzn.

    • Korax Ghul - Nieoczekiwanie ten Ghul chce do nas dołączyć i pomóc nam w walce! Jest on bardzo przydatny, ponieważ nie działa na niego wzrok bazyliszka i można postawić go na czele oddziału, aby jego właśnie atakowały bazyliszki, samemu zaś strzelać do nich z dystansu. Zwróci się on przeciwko nam dopiero wówczas, gdy nie pozostanie żaden bazyliszek na mapie.

    • Tamah - Wojowniczka zaklęta w kamień przez bazyliszki. Przyda nam się zwój zamiany kamienia w ciało, aby ją odczarować (do nabycia w każdej świątyni). Jak już powróci do świata żywych i nie będziemy od niej chcieli nic w zamian za uratowanie jej, otrzymamy 300 PD i reputacja wzrośnie nam o 1. Jeżeli natomiast będziemy nalegać, aby zapłaciła nam w jakikolwiek sposób, w nagrodę otrzymamy na własność jej dom (ruderę) w pobliżu Beregostu i reputacja spadnie o 1 punkt. Nie warto więc być natrętnym w tej sytuacji.

    • Mutamin - Szalony gnom zajmujący się sztuką tworzenia posągów przy pomocy bazyliszków! Trzeba mu to szybko wybić z głowy. Sam nie jest trudnym przeciwnikiem i salwa magicznych pocisków oraz strzał powali go na ziemię. Wspomaga go jednak bazyliszek większy i to taki za aż 7.000 PD oraz Bazyliszek mniejszy. Na bazyle posyłamy więc szkielety a sami wykańczamy gnoma. Za zabicie go otrzymamy 1.200 PD oraz 120 sztuk złota, 2 Mikstury uzdrowienia, Szatę łowcy przygód, zwoje z czarami Horror i Śmierdząca chmura.

    • Poszukiwacze przygód - Kirian i jej towarzysze z Waterdeep są tak bezczelni, że aż proszą się o wysłanie ich na tamten świat, co z chęcią im umożliwimy. Doskonale sprawdzi się na nich taktyka zmasowanego ataku, są wśród nich bowiem wojownik/mag i wojownik/kapłan, którzy mogą narobić nieco szkody, jeśli szybko ich nie unicestwimy (unieruchomienie osoby + pajęczyna nie da im zbytnio pokazać swoich umiejętności). Za zwycięstwo w walce otrzymamy następującą ilość doświadczenia: Kirian - 900 PD, Baevin - 300 PD, Lindin - 600 PD i Peter - 1.200 PD oraz niezłe wyposażenie: Złoty Pas: "Złoty Pas Urnsta" (KP +3 przeciwko broniom siecznym), Zbroję płytową, 2 Miecze długie +1, Długi łuk, Morgensztern +1, Bransolety ochrony KP7, Strzały +1, Miksturę wchłaniania, Miksturę niewidzialności, Miksturę wybuchów, Olej wściekłego płomienia, zwoje z czarami: Infrawizja, Zauroczenie, Ochrona przed złem oraz nieco złota.

    Jak już wyżej wskazałem, mamy niezłe wyzwanie na tej mapce - Bazyliszki. Są mniejsze (1.400 PD) i większe (4.000 PD), większe mają po prostu więcej punktów życia i są trochę mocniejsze w walce a poza tym niczym innym się nie różnią. Odwiecznym problemem jest ich wzrok, który zamienia w kamień. W jaki sposób je pokonać? Jest kilka rozwiązań. Po pierwsze wystarczy przyłączyć Ghula Koraxa i wystawić go na czoło drużyny, a będzie on atakowany jako pierwszy przez bazyliszki, reszta tymczasem swobodnie wali do nich z dystansu. Po drugie można kapłanem przywołać przy pomocy czaru animacja martwego kilka szkieletów i tak jak Koraxa puścić je przodem, samemu atakując tylko z dystansu. Szkielety też są bowiem odporne (jak wszystkie nieumarłe istoty) na wzrok bazyliszka. Można również próbować złodziejem ukrywać się w cieniu i atakować ciosem w plecy, jednakże jest to zbyt ryzykowne. Warto także w trakcie gry zbierać wszystkie zwoje z czarem drugiego poziomu Ochrona przed petryfikacją oraz Mikstury lustrzanych oczu i wykorzystać je na tym obszarze na jednego najlepszego wojownika, który w pojedynkę poradzi sobie wówczas z bazyliszkami. Myślę, że jest to wystarczająca ilość sposobów na pokonanie tych potworów i nie powinniście mieć z nimi już kłopotów...






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 20 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.01.2007 o 2:51  

    Szkoda ze Koraxa trzeba zabic. Moim zdaniem powinic zrobic wiecej NPC takich jak Korax. Urozmaicilo by to gre

    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.01.2007 o 3:08  

    Chyba jeszcze zapomnieli dodac ze duze bazyliszki moga zatruc.

    Baldududud
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.02.2008 o 11:03  

    Koło Koraxa jest grupka gnolli jeden z nich ma jakąś dziwna strzałę.Nie wiem co to jeszcze jej nie zidentyfikowałem a wyglądem jest inna niż wszystkie

    Baldududud
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.02.2008 o 11:13  

    Ta strzala to strzala rozproszenia magii

    magik
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.03.2008 o 12:42  

    ochrona przed petryfikacją:D:D:D i żadnych problemów;]

    Tween
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.03.2008 o 12:32  

    Kurcze, ja nie przyłączyłem Koraxa, i rozwaliłem te Bazyliszki bez problemu;)
    Ale zgadzam się z Żelazko. powinni zrobić więcej takich NPC. Nudzi mi się już zauraczanie Płaszczem Algerona.

    Oleńka
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.03.2008 o 13:23  

    W tekście jest błąd, otóż za bazyliszki większe jest 7000 PD :)

    Abdel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.05.2008 o 15:53  

    a co to jest za zwój z jakąś zagadką który ma jeden bazyliszek przy ciele? ja tam sprzedałem za 100 zł :)

    hertek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.07.2008 o 18:18  

    jaka zagadka?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 38
    Temat: ten dom, który daje nam Ta...
    Dodany: 28.06.2009 o 20:37  


    ten dom, który daje nam Tamah ajko nagrodę to ten opuszczony i zalany przez wodę, który mijaliśmy idąc z Beregost do Nashkel?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 17
    Temat: Dom o którym mowa, leży w l...
    Dodany: 09.07.2010 o 22:34  

    Dom o którym mowa, leży w lokacji południowej poniżej Beregostu prawie w całości zalany wodą. W sumie dziwię się autorowi, który wychwala wzrost reputacji, jeśli takowy zechcemy idziemy do świątyni, ale czasem jest to rzecz zbędna..

    Faborn
     

    Wędrowiec
    Temat: Jako ciekawostkę dodam, że ...
    Dodany: 22.11.2011 o 20:29  

    Jako ciekawostkę dodam, że w Neverwinter Nights, także jest Mutamin, który prowadzi gospodę.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 24
    Temat: Po tej lokacji kręci się je...
    Dodany: 12.07.2012 o 14:45  

    Po tej lokacji kręci się jeszcze sporo Meduz, ale mam dziwne wrażenie, że są one tworem BGT, a nie oryginalnego, niespatchowanego BG1 x)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: Ech, ta Shar-Teel , co mnie...
    Dodany: 09.12.2012 o 15:05  

    Ech, ta Shar-Teel , co mnie wyzwała na pojedynek, padła po dwóch ciosach :D W sumie i tak gram solo, ale trochę to smutne :D

    Sheyuu
     

    Wędrowiec
    Temat: Shar-Teel nie chciała ze mn...
    Dodany: 03.01.2013 o 20:06  

    Shar-Teel nie chciała ze mną walczyć bo gram solo w/z ale kobietą, a ona z kobietami nie walczy :D

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: tamach - na najlepszego woj...
    Dodany: 25.08.2013 o 22:03  

    tamach - na najlepszego woja petryfikacja i na drużynę przyśpieszenie ruchów
    poszukiwacze przygód-zabójcza chmura i nie żyją po 5 sekundach
    i lokacja jest wtedy najlepsza w grze tyle doświadczenia dodatkowo :)

    Magorx
     

    Wędrowiec
    Temat: PRZEKLTA LOKALIZACJA
    Dodany: 29.12.2013 o 14:53  

    PRZEKLTA LOKALIZACJA

    Albus Corvus
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam pytanie. Czy Shar-Teel ...
    Dodany: 30.05.2014 o 18:54  

    Mam pytanie. Czy Shar-Teel jest dobra w walce? Bo mam dylemat, czy przyłączać ją do drużyny. Ma zły charakter, a ja walczę raczej dobrą drużyną, no ale jeśli w boju się sprawdza, to może warto. Jak to z nią jest? :D

    jagna123
     

    Wędrowiec
    Temat: Oleńko, za większe bazylisz...
    Dodany: 09.07.2014 o 23:58  

    Oleńko, za większe bazyliszki jest 4.000, tylko za tego jednego przy tym gnomie jest 7.000.

    xTonyx
     

    Wędrowiec
    Temat: To dziwne, bo ja za każdego...
    Dodany: 10.10.2014 o 15:09  

    To dziwne, bo ja za każdego większego dostawałem 7 tys.



    Ten artykuł skomentowano 20 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw