Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Lokacja nr 3600 • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Lokacja nr 3600

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 15.04.2004
    Aktualizacja: 21.12.2008

    Dotarliśmy na obszar, gdzie swoją siedzibę mają Syreny, bardzo niebezpieczne istoty, do tego wrogo nastawione, o czym mogliśmy przekonać się już wcześniej. Początkowo jednak musimy uporać się z hordami Hobgoblinów, które czają się na drodze.

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Hobgobliny, Tasloi, Worgi, Straszne wilki, Pełzacze ścierwojady, Syreny, Golemy.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Pallonia - wieszczka, zdenerwowana ciągłym nagabywaniem nie powie nam nic odkrywczego.

    • Safana - Kolejna złodziejka do przyłączenia do drużyny, może stanowić ciekawa odmianę. Powie nam o skarbie ukrytym przez piratów, który znajduje się na tej samej mapie w jaskini bronionej przez Syreny i Golemy.

    • Wrak - Znajdziemy w nim Pierścień szaleństwa "Dyscyplinator", ten, którego szuka szalony gnom. Jeśli odniesiemy mu go z powrotem, otrzymamy 300 PD oraz Olej wściekłego płomienia.

    • Ardrouine - Biedna kobieta drży ze strachu o życie swojego synka, którego w latarni morskiej otoczyły Worgi. Jeśli jej pomożemy, w nagrodę otrzymamy 500 PD, 60 sztuk złota i reputacja poprawi się o 1.

    • Latarnia Morska - Opuszczona latarnia, w której bawi się synek Ardrouine. Na malca czyhają trzy Worgi. Wystarczy je zabić i wrócić po nagrodę do Ardrouine, a chłopiec będzie wolny.

    • Jaskinia - W tym miejscu piraci ukryli swój legendarny skarb. Niestety, przed wejściem stoją trzy Syreny, którym przewodzi Sil. Aby wejść do środka, zmuszeni jesteśmy je zabić. Najlepsza taktyka to tym razem przywołanie szkieletów kapłanem i wysłanie ich do przodu, samemu zaś prowadzenie spokojnego ostrzału z dystansu. Szkielety są bowiem odporne na zauroczenie i Syreny nie wyrządza im żadnej krzywdy. Standardowo za każdą z nich otrzymamy po 2.000 PD oraz zdobędziemy po perle i 56 Strzał ukąszeń (jeden z najlepszych rodzajów strzał w grze). Teraz jaskinia stoi przed nami otworem. Nie wchodźmy tam jednak zbyt pochopnie - w środku jest kilka pułapek oraz aż trzy Golemy z ciała (2.000 PD), te same, które spotkaliśmy u Thalantyra. Najpierw złodziej łyka Miksturę niewidzialności, następnie zaś wchodzimy spokojnie do środka, aby rozbroić pułapki (konieczne jest około 70% umiejętności wykrywanie pułapek) - nie zapomnijmy przy tym wyłączyć AI, aby przez przypadek nasz złodziej nie zaatakował któregoś z Golemów! Spokojnie rozbrajamy wszystkie pułapki, skarbu na razie nie ruszamy. Pułapki są trzy, zaznaczone w kolejności idąc drogą w lewo od wejścia: Jak złodziej zrobi swoje, do jaskini wchodzi nasz najlepszy wojownik dopakowanym miksturą siły, heroizmu i szybkości i atakuje Golemy. Przy okazji jednemu może pomóc pożegnać się z życiem złodziej, używając ciosu w plecy. Czary odłóżmy na bok - są one całkowicie niewrażliwe na magię! Jak się już z nimi uporamy, możemy sprawdzić, co też takiego cennego ukryli tu piraci. A jest z czego się cieszyć: 312 sztuk złota, Antidotum, Eliksir zdrowia, Mikstura infrawizji, Mikstura wchłaniania, 10 strzałek zranień, Różdżka paraliżu, Płaszcz wilka "Pomyłka Relaira" i Grimuar Zdrowego Ciała, który zapewnia wzrost kondycji na stałe o 1 punkt. Dobry jest także płaszcz wilka, szczególnie dla barda lub kapłana/druida, ponieważ zamieniony w wilka uzyskuje 18 siły i 17 zręczności oraz zachowuje możliwość rzucania czarów! Dla maga też przydatny, ale będzie miał w nim TraK0 23, więc trudno będzie cokolwiek trafić (dla porównania bard, kapłan czy druid 20, a wojownik około 15).

    Podsumowując, jest to dość trudna lokacja, stanowi pewne wyzwanie, ale jak się ze wszystkim uporamy, zdobędziemy wartościowe przedmioty i nabijemy nieco doświadczenia.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 36 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    anawak
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.01.2007 o 23:01  

    plaszcz alegorna i zauroczenie hah wwtedy gra staje sie błahostka , po co jakies strategie

    Major
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.05.2007 o 10:54  

    Jeśłi dobrze pamiętam wróżka długo nagabywana atakuje.

    BUKA
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.07.2007 o 15:02  

    Golemy można też wybić atakiem w plecy jeśli masz w drużynie wojownika/złodzieja to jest bezproblemowe a z butami szybkosci golemy nawet cię nie dotkną ;>

    Lastadar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.07.2007 o 18:27  

    Żeby łatwo nabić trochę expa można odpoczywać w tej lokacji. Przy każdym ewentualnym ataku na drużynę podczas snu pojawią się golemy z ciała

    Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.08.2007 o 16:25  

    Nieco na południe od Safony spotykamy kogoś, kto podaje się za wróżbitę i zwie się jak w temacie. Opowiada nam o nas itd, ale później nie chce czegoś wyjawić. Przyciskajmy go ile wlezie, aż w końcu nas zaatakuje. Dzięki temu jesteśmy 600PD i kolejną szatę dla maga do przodu :)

    Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.08.2007 o 16:56  

    Hmm... ja nie chce być czepialski, ale dostajemy od 4-6 strzał, a nie 56 :/

    Ishta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.08.2007 o 0:15  

    wystarczy łyknąć miksturę dającą siłę giganta i każdy golem na dwa strzały :P

    Ishta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.08.2007 o 0:16  

    myślę, że mówiąc iż to "dość trudna" lokacja autor trochę przekolorował :P

    DracoBlair
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.10.2007 o 20:39  

    Tak naprawde wystarczy sama Imoen z butami szybkosci i mieczem +2 w dloni - rani odbiega i chowa sie w cieniu zanim golem dojdzie :)

    JA
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.02.2008 o 11:36  

    Ja mam takie pytanie - gdzie można się zaopatrzyć w buty szybkości? (w dwójce można to było zrobić w dwojaki sposób ale gdzie można je znaleźć w jedynce :)?)

    Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.02.2008 o 15:44  

    W jedynce buty szybkości można zdobyć dopiero w Kniei Otulisko, niestety nie ma innego sposobu. Jest tylko jeden egzemplarz bucików na całą grę ;)

    ptoku
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.02.2008 o 9:47  

    ja mam 6 osób w drużynie w tym 3 atakujących z bliska, postać moja, elfa z krotkim mieczem + 2 Khalid z mieczem + 2 i jaheire z quarter staff + 1 (nie wiem jak sie to tlumaczy) i rozwalaja golema w 5 sekund rosnie dosw o 2000 klikam odpoczywaj i znowu nastepne 2000. Nie wiem czy to etyczne wobec zasad gry ale napewno daje exp. Poza tym to niezla nuda :P

    Raptor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.05.2008 o 17:27  

    Numeracja miejsc na mapce jest tutaj nieco skopana. Nr 3 (wrak) jest z poprzedniej mapy, nr 4 to latarnia morska, a nr 5 to jaskinia :D O jeden numerek za daleko :P

    kuku
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.07.2008 o 16:20  

    mam pytanie, zwiedzilam te jaskinie zanim przylaczylam safane do druzyny, teraz oczywiscie lazenie z nia tam nic nie daje, a save'a sprzed jaskini nie mam :( jest jakis sposob zeby zaliczyc jej zadanie czy raczej nie bardzo? no i nie wiem, odlaczy sie chamsko? gralam juz w baldura ze 3 razy, tym razem chcialam podrozowac w innym skladzie, a tu taki pech :(

    hertek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.07.2008 o 17:38  

    a ja w tej jaskini płapek żadnych nie miałem

    Delicja
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak długo moja kapłanka będ...
    Dodany: 27.08.2009 o 14:09  

    Jak długo moja kapłanka będzie wilkiem, po założeniu płaszcza wilka? I czy można jakoś szybciej przemienić ją w człowieka?

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat: chyba z 2-3tury dluzej nie....
    Dodany: 02.09.2009 o 16:14  

    chyba z 2-3tury dluzej nie.Ten wilk ogolnie jest slaby,przydaje sie ze wzgledu na szybkosc ruchu do odciagania przeciwnikow,lub ewentualnie dla Xana jak chcemy aby mial 18sily,wtedy rzucamy na niego rozproszenie magii jak jest wilkiem i uzywa tego swojego mieczyka pod postacia wilka ma wtedy TrakO chyba 14,przynajmniej na 4poziomie

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: witajcie - zdecydowalem sie...
    Dodany: 04.01.2010 o 22:09  

    witajcie - zdecydowalem sie zalogowac na forum i napisac jak udalo mi sie pokonac etap w jaskini... otoz nie mialem butow szybkosci oraz eliksiru giganta i wstyd sie przyznac ale wszedlem do jaskini nastepnie zrecznie unikalem przeciwnikow podszedlem do skarku zabralem wszystko... i zwyczajnie ucieklem - prymitywne ale skuteczne :)

    mth
     

    Wędrowiec
    Temat: wielki bug
    Dodany: 05.02.2010 o 18:09  

    A wiec ;) tak w skrocie, walka z syrenami, rzucily zauroczenie na 3 czlonkow mojej druzyny ( w tym glowna postac), uzylem plaszczu algernona zeby ich odczarowac, po chwili oczywiscie zauroczenie syren zeszlo, ale to z plaszczu algernona zostalo ... co skonczylo sie po 16 godzinach czerownym kolkiem wokol moich 3 postaci ... nie da sie ich kontrolowac musialbym caly czas rzucac zauroczenie plaszczem algernona, ktos ma jakis pomysl jak to rozwiazac? czy moze to poprostu wielki blad gry

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: tez tak mialem. dalem czerw...
    Dodany: 30.03.2010 o 17:12  

    tez tak mialem. dalem czerwonych do innej lokacji. np dom w beregoscie i odlaczylem od druzyny. po przylaczeniu wszystko ok, ale nie wiem jak mozesz poradzic se z glowna.



    Ten artykuł skomentowano 36 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw