Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Nashkel • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Nashkel

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 01.10.2003
    Aktualizacja: 22.08.2011

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Skrytka - Miejsce to jest kolejną skrytką w grze - czyli malutkim schowkiem ukrytym w najmniej oczekiwanym miejscu. Tym razem ktoś zostawił swoje skarby na grządce. Jej współrzędne to x=188, y=2746. W środku znajduje się niezłe cacko - Zbroja płytowa z ankhega oraz Perła
       
    • Sklep w Nashkel - Jest to drugie miejsce w mieście, do jakiego powinieneś skierować swe kroki. Na pewno przez dotychczasową grę nazbierało się trochę ekwipunku, który warto byłoby sobie wymienić na pieniądze. Warto tu także kupić sobie Pawęż +1, który będzie ci służył przez długi czas gry, ponieważ lepszą tarczę nie szybko zdobędziesz.

         PORADA ( Koyot ) :
      Sprzedawca zaproponuje nam dostarczanie Skór Śnieżnego Wilka. Warto sprzedawać je właśnie u niego, gdyż za każdą otrzymamy 500 sztuk złota.
    • Gospoda Nashkel - Można już przywyknąć, że gdzie się wejdzie, tam od razu ktoś z listem gończym zaczyna Cię atakować. Teraz jest nie inaczej - atakowany jesteś przez Neirę. Jest ona kapłanką, więc rzuca kilka czarów, które mogą denerwować (oplątanie, unieruchomienie). Wystarczy wysłać jedną postać do walki wręcz, a resztą atakować z dystansu. Sukces gwarantowany. Za zabicie jej otrzymasz 650 PD oraz kilka przydatnych przedmiotów, między którymi jest magiczny hełm Infrawizji.
       
    • Berrun Ghastkil - Człowiek ten jest burmistrzem Nashkel i bardzo ważną postacią, ponieważ daje ci on jedno z najważniejszych zadań w grze, jakim jest oczyszczenie Kopalni Nashkel z koboldów i odkrycie, co się w niej dzieje. Nie radzę jednak iść tam tak od razu, ponieważ lepiej sobie jeszcze pochodzić po okolicznych lokacjach.
       
    • Świątynia Helma - Jest to jedna z największych świątyń w tym rejonie. Widać, że Helm jest powszechnie czczony w tych rejonach. Sama świątynia prowadzona jest przez Nalina, który wspomni coś o niejakim Brage'u, który był kapitanem straży, lecz coś go opętało.

         PORADA ( Koyot ) :
      We wschodniej części cmentarza, nieopodal Garnizonu, na jednym z nagrobków zawarto napis takiej treści: "Pod tym kamieniem, pod zwałami gliny spoczywa Mark D, młodzieniec który 23 dnia maja zaczął pracować nad językiem". Jeśli klikniemy na tym grobie pojawi się nagle mag - Daer'Ragh i ostrzeże nas, byśmy tego nie robili. Jeśli klikniemy drugi raz, pojawi się ponownie i zrobi to samo. Za trzecim razem jednak wścieknie się i zdradzi, że sfingował własną śmierć i będzie bardzo niezadowolony z naszej natarczywości. Natychmiast przywoła kilku Strażników Feniksa i zniknie. Na obecnym poziomie doświadczenia zostaniemy wręcz przez nich zmasakrowani. Możemy jednak wrócić tutaj i spróbować swoich sił pod koniec gry, kiedy będziemy bardzo mocni (7-8 poziom doświadczenia). Jest to jednak mało opłacalne. Walka jest piekielnie trudna, zabici Strażnicy wybuchają dodatkowo w kuli ognia, a za pokonanie każdego z nich otrzymujemy bagatela 100 PD (powinno być 10 razy tyle), przy okazji może zginąć tez kilku wieśniaków i zostaniemy dodatkowo zaatakowani przez Amnijskich Żołnierzy, co komplikuje życie. Ta walka służyć może tylko i wyłącznie sprawdzeniu swoich sił i jest przeznaczona dla zaawansowanych graczy. Strażnicy Feniksa nie pozostawiają po sobie żadnych przedmiotów.
    • Garnizon - Przed wejściem do garnizonu stoi gruby Oublek, który uzna cię za Szarego Wilka - łowcę nagród, który miał odnaleźć bandytę w okolicznych lasach. Będzie chciał wręczyć ci 200 sztuk złota za wykonanie zadania. Masz tu dwie opcje do wyboru - wziąć złoto i koniec lub powiedzieć, że się pomylił, przez co twoja reputacja wzrośnie o jeden. Ty wybieraj!

      Przed samymi drzwiami stoi Minsc, który poprosi cię o pomoc w odbiciu jego wiedźmy z Twierdzy Gnolli. Będzie chciał się także przyłączyć do drużyny. Proponuję mu pozwolić, ponieważ jest bardzo dobrym łowcą oraz ma świetne teksty.

      WEWNĄTRZ :
      Wewnątrz nie ma niczego ciekawego. Zaczepi cię strażnik, poprosi, abyś wyszedł i koniec. W skrzyniach koło łóżek znajduje się kilka przedmiotów, w tym magiczny Krótki miecz +1, lecz jeśli otworzysz skrzynię, to nadejdą strażnicy.
       
    • Posiadłość - Jest to dom najbogatszej rodziny w Nashkel. Po wejściu zaczepi cię Szlachcic i powie, że wychodzi w ważnej sprawie, i że ma cię tu nie być, gdy wróci. Oczywiście kto by tam go słuchał. W pokoju na wschód na półkach znajdują się trzy zwoje z czarami: Magiczny Pocisk, Tarcza i Zamrażający Dotyk. Jeśli masz maga w drużynie, to możesz go nauczyć tych czarów, a jeśli nie, to je sprzedaj.

         PORADA ( Koyot ) :
      Na piętrze w sypialni spotkamy Samanthę. Jeśli ją przestraszymy, zawoła na pomoc swojego kochanka. Z szafy wyjdzie niejaki Jamie i nas zaatakuje. Za zabicie go otrzymamy 65 PD, poza tym w jednej z szafek znajduje się Mikstura Niewidzialności.
    • Tawerna "Pod bekającym smokiem" - Każda mieścina ma swoją tawernę, więc i Nashkel gorsze być nie może. Ta tawerna to raczej speluna, gdzie okoliczne męty spijają ostatki ohydztwa, jakie tu podają. W zaciszu tym jednak znajduje się osoba znana w całych krainach, od Rashemanu po Halruai. Mowa tu o Volohamptonie Gadearn, zwanym po prostu Volo. Znany jest on ze swej zdolności do opowiadania oraz bycia w miejscach najbardziej wartych odwiedzenia. Tym razem dowiedział się on o trudnościach z żelazem oraz o sprawie z Bragem. Jeśli zapytasz się go, opowie ci on te historie, ale nie jest to nic, o czym byś nie wiedział.
       
    • Most - Nie wiedzieć czemu, ale miejsce to wybrał sobie do stania niejaki Edwin. Nie wiadomo też, czy jego dziwne zachowanie spowodowane jest latami magicznych studiów, czy po prostu niską mądrością. Edwin z nikomu niewiadomych powodów prosi Cię, abyś odnalazł i zabił Dynaheir - jego zdaniem złą wiedźmę. Można go pytać, ile się chce, ale nie powie, czemu, oraz co może dać w zamian za wykonanie zadania. Jeśli się zgodzisz, przyłączy się on do Ciebie. Nadmienię także, że jest on chyba najlepszym magiem w grze, lecz niestety ma on zły charakter.
      Co do wykonania zadania to powiem, że Dynaheir jest właśnie wiedźmą Minsca i znajduje się w Twierdzy Gnolli.

      Mówi się, że przypadki chodzą parami, ja raczej powiedziałbym - nienormalni chodzą parami. Zaraz po przejściu mostu stoi Noober - jegomość, który naaaaprawdę lubi mówić. Będzie on Ciebie ciągle zaczepiał, wygadując głupoty. Przez pierwsze dziesięć razy jeszcze można wytrzymać, ale później człowieka uzbrojonego w miecz może zdenerwować. Jednak powstrzymaj się. Jeśli wytrzymasz pewien (długi) czas, to powie ci on, że skończyły mu się tematy do rozmowy i pójdzie sobie, a ty otrzymasz 400 PD. Pamiętaj jednak, że trzeba dość długo czekać. W pewnym momencie zacznie on już mówić tylko "I co teraz?", ale nie martw się - wreszcie da sobie spokój.
       
    • Zamknięty dom - W małym zamkniętym domku na wschodzie Nashkel pomiędzy stawem a rzeką, możemy młodej kobiecie zaoferować pomoc w odnalezieniu jej męża Józefa, który jest górnikiem w kopalniach Nashkel i od pewnego czasu nie ma od niego żadnych wieści. Nosi na palcu Pierścień z nefrytem. Ten pierścień znajdziemy zaraz po wejściu na 3. poziom Kopalni Nashkel.
       

    Na koniec dodam, że Nashkel jest kolejnym miastem, a raczej wsią, w której można nieźle zarobić z kradzieży. Sami strażnicy kręcący się po ulicach są łatwym celem. Każdy posiada około 35 sztuk złota oraz długi łuk. Gdy wypełnisz wszystkie zadania, twoim celem staje się kopalnia Nashkel, lecz aby tam iść, trzeba nabić sobie kilka poziomów, co można osiągnąć głównie dzięki mordowaniu pałętających się gdzieniegdzie Orków, Goblinów, Hobgoblinów, Orogów itd. Proponuje iść trochę zachód od Nashkel.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 85 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · 5 · Nowsze »

    Qba xDDDDDDD
     

    Wędrowiec
    Temat: proszę o odpowiedź na poniż...
    Dodany: 06.04.2009 o 16:39  

    proszę o odpowiedź na poniższe pytanie:gdy docieram do Naskhel to napadają na mnie strażnicy, ale gdy ich zabije to maleje o 1 reputacja... o co w tym chodzi???nie wiem czy to błąd czy przez niską reputację 3 ??? PISAĆ

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Jeśli masz reputację równą ...
    Dodany: 06.04.2009 o 19:00  

    Jeśli masz reputację równą 3, to nie jest to żaden błąd. Przy takiej reputacji będziesz często atakowany przez strażników - taka jest cena podążania ścieżką zła :)

    Qba xDDDDDDD
     

    Wędrowiec
    Temat: Thx za odpowiedź(ach, przez...
    Dodany: 08.04.2009 o 21:44  

    Thx za odpowiedź(ach, przez to musiałem zwiedzić inne miejsca żeby zwiększyć sobie raputację, ale mam to przynajmniej z głowy :P)

    Radekk
     

    Wędrowiec
    Temat: W instrukcji do gry, mam na...
    Dodany: 16.07.2009 o 16:29  

    W instrukcji do gry, mam napisane, ze w Nashkel jest też miejsce gdzie mogę kupić ponoć magiczne przedmioty... Ktoś coś o tym wie? Str 51 w instrukcji (Gruba, edycja kolekcjonerska) :D

    MRPG
     

    Wędrowiec
    Temat: lol
    Dodany: 22.07.2009 o 19:41  

    Do kurwy nędzy byłbym wdzięczny ze screenem gdzie znajdować skrytki. BO KURWA SI NIE DA PO SAMYCH NAMIARACH!!!!!!

    stary wyga;)
     

    Wędrowiec
    Temat: Lol
    Dodany: 23.07.2009 o 17:42  

    jak sie nie da po namiarach??wciskasz L przesuwasz kursor myszy co chwile sprawdzając namiary...Fakt jest to czasem upierdliwe,zwlaszcza gdy skrytka jest wielkośći piksela.a gdyby byly screeny to też watpię czy by ci dokładnie wskazały miejsce,zwlaszcza np. na tej lokacji z tym pooranym polem,gdzie każada grządka jest niemalże identyczna! wiecej cierpliwości!!!

    equiro
     

    Wędrowiec
    Temat: Dla chcacego nic trudnego, ...
    Dodany: 24.07.2009 o 22:11  

    Dla chcacego nic trudnego, poszukaj chwile a jak nie dajesz rady to sobie odpuść -.-(chociaz po namiarach znalezc to zadna sztuka)

    Czapla
     

    Wędrowiec
    Temat: Mała poprawka co do skrytki...
    Dodany: 05.09.2009 o 23:15  

    Mała poprawka co do skrytki u mnie znajduje sie ona x=187, y=2743

    Koniara
     

    Wędrowiec
    Temat: Noober ;]
    Dodany: 17.09.2009 o 13:19  

    21 razy się mnie ten Noober zapytał "I co teraz" :D

    Sandariel
     

    Wędrowiec
    Temat: Ciekawostka
    Dodany: 25.09.2009 o 4:27  

    Gdy Jamie atakuję naszą drużynę można go oczywiście zauroczyć płaszczem i co ciekawe ma on zdolność odpędzania umarlaków :))

    ToChybaJa
     

    Wędrowiec
    Temat: Noober :D
    Dodany: 04.11.2009 o 11:27  

    Ja gadałem z Nooberem jakieś 20 sec i dostałem expa :D Jak tego dokonałem?
    Zamiast czekać aż sam zacznie gadać klikałem na niego i wciskałem koniec rozmowy (enter) xD

    monika
     

    Wędrowiec
    Temat: z nooberem gadalam chwile. ...
    Dodany: 03.01.2010 o 12:00  

    z nooberem gadalam chwile. sama jego zaczepialam, wystarczy ustawic tak gre zeby mozna bylo na niego nonstop klikac i naciskac enter (jak nacisniemy enter to koniec rozmowy) mozna troche zaoszczedzic czasu

    gercu
     

    Wędrowiec
    Temat: zabiłem Daer\'Ragh\'a. tylk...
    Dodany: 05.06.2010 o 20:09  

    zabiłem Daer'Ragh'a. tylko 100 PD i 50 pare złota :(

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 17
    Temat: W 1 nie ma zbroi, jest skut...
    Dodany: 27.06.2010 o 14:57  

    W 1 nie ma zbroi, jest skuteczny płaszcz ukrycia

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 17
    Temat: Wychodzący z szafy Jamie ni...
    Dodany: 27.06.2010 o 15:07  

    Wychodzący z szafy Jamie nie atakuje, burzy się co prawda, można go zabić, ale skończy się na tym, że będzie trzeba zabić wszystkich, można go okraść, niezależnie czy się go zabije czy okradnie dostajemy Hełm przeciwnego charakteru, przydatna rzecz

    s2r
     

    Wędrowiec
    Temat: A ja niestety nie mam opcji...
    Dodany: 18.07.2010 o 5:39  

    A ja niestety nie mam opcji zrobienia zbroi z Ankhega u kowala. Ktos wie czemu? Może , iż już jedna zanlazlem na grządce?

    s2r
     

    Wędrowiec
    Temat: ups. Zla zakladka. ;)
    Dodany: 18.07.2010 o 5:41  

    ups. Zla zakladka. ;)

    iguan
     

    Wędrowiec
    Temat: Na niektórych stronach pisz...
    Dodany: 31.08.2010 o 15:08  

    Na niektórych stronach pisze że w posiadłości po zabiciu jamiego wypada"Hełm zmiany charakteru" jak dla mnie to gówno prawda. Próbuje już 10 raz i nic. A komuś z was udało się go zdobyć ?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: Ktoś wie jak otworzyć tą sk...
    Dodany: 02.01.2011 o 22:25  

    Ktoś wie jak otworzyć tą skrzynię w Koszarach, którą jest pierwsza po prawej jak się wchodzi, pisze że nie ma zamka i jest odporna na czary.

    QOlo
     

    Wędrowiec
    Temat: Zbroja z łuski ankhega jest...
    Dodany: 21.02.2011 o 22:59  

    Zbroja z łuski ankhega jest przereklamowana - nie można jej nosić z pierścieniem ochrony +1, co można robić z pełną płytą. Razem z pawężem +1 mam -6KP i nic mi nie fika [gram solo]



    Ten artykuł skomentowano 85 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · 5 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw