Baldur's Gate » Solucja
Nashkel
Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Skrytka - Miejsce to jest kolejną skrytką w grze - czyli malutkim schowkiem ukrytym w najmniej oczekiwanym miejscu. Tym razem ktoś zostawił swoje skarby na grządce. Jej współrzędne to x=188, y=2746. W środku znajduje się niezłe cacko - Zbroja płytowa z ankhega oraz Perła
- Sklep w Nashkel - Jest to drugie miejsce w mieście, do jakiego powinieneś skierować swe kroki. Na pewno przez dotychczasową grę nazbierało się trochę ekwipunku, który warto byłoby sobie wymienić na pieniądze. Warto tu także kupić sobie Pawęż +1, który będzie ci służył przez długi czas gry, ponieważ lepszą tarczę nie szybko zdobędziesz.
PORADA ( Koyot ) : |
Sprzedawca zaproponuje nam dostarczanie Skór Śnieżnego Wilka. Warto sprzedawać je właśnie u niego, gdyż za każdą otrzymamy 500 sztuk złota. |
- Gospoda Nashkel - Można już przywyknąć, że gdzie się wejdzie, tam od razu ktoś z listem gończym zaczyna Cię atakować. Teraz jest nie inaczej - atakowany jesteś przez Neirę. Jest ona kapłanką, więc rzuca kilka czarów, które mogą denerwować (oplątanie, unieruchomienie). Wystarczy wysłać jedną postać do walki wręcz, a resztą atakować z dystansu. Sukces gwarantowany. Za zabicie jej otrzymasz 650 PD oraz kilka przydatnych przedmiotów, między którymi jest magiczny hełm Infrawizji.
- Berrun Ghastkil - Człowiek ten jest burmistrzem Nashkel i bardzo ważną postacią, ponieważ daje ci on jedno z najważniejszych zadań w grze, jakim jest oczyszczenie Kopalni Nashkel z koboldów i odkrycie, co się w niej dzieje. Nie radzę jednak iść tam tak od razu, ponieważ lepiej sobie jeszcze pochodzić po okolicznych lokacjach.
- Świątynia Helma - Jest to jedna z największych świątyń w tym rejonie. Widać, że Helm jest powszechnie czczony w tych rejonach. Sama świątynia prowadzona jest przez Nalina, który wspomni coś o niejakim Brage'u, który był kapitanem straży, lecz coś go opętało.
PORADA ( Koyot ) : |
We wschodniej części cmentarza, nieopodal Garnizonu, na jednym z nagrobków zawarto napis takiej treści: "Pod tym kamieniem, pod zwałami gliny spoczywa Mark D, młodzieniec który 23 dnia maja zaczął pracować nad językiem". Jeśli klikniemy na tym grobie pojawi się nagle mag - Daer'Ragh i ostrzeże nas, byśmy tego nie robili. Jeśli klikniemy drugi raz, pojawi się ponownie i zrobi to samo. Za trzecim razem jednak wścieknie się i zdradzi, że sfingował własną śmierć i będzie bardzo niezadowolony z naszej natarczywości. Natychmiast przywoła kilku Strażników Feniksa i zniknie. Na obecnym poziomie doświadczenia zostaniemy wręcz przez nich zmasakrowani. Możemy jednak wrócić tutaj i spróbować swoich sił pod koniec gry, kiedy będziemy bardzo mocni (7-8 poziom doświadczenia). Jest to jednak mało opłacalne. Walka jest piekielnie trudna, zabici Strażnicy wybuchają dodatkowo w kuli ognia, a za pokonanie każdego z nich otrzymujemy bagatela 100 PD (powinno być 10 razy tyle), przy okazji może zginąć tez kilku wieśniaków i zostaniemy dodatkowo zaatakowani przez Amnijskich Żołnierzy, co komplikuje życie. Ta walka służyć może tylko i wyłącznie sprawdzeniu swoich sił i jest przeznaczona dla zaawansowanych graczy. Strażnicy Feniksa nie pozostawiają po sobie żadnych przedmiotów. |
- Garnizon - Przed wejściem do garnizonu stoi gruby Oublek, który uzna cię za Szarego Wilka - łowcę nagród, który miał odnaleźć bandytę w okolicznych lasach. Będzie chciał wręczyć ci 200 sztuk złota za wykonanie zadania. Masz tu dwie opcje do wyboru - wziąć złoto i koniec lub powiedzieć, że się pomylił, przez co twoja reputacja wzrośnie o jeden. Ty wybieraj!
Przed samymi drzwiami stoi Minsc, który poprosi cię o pomoc w odbiciu jego wiedźmy z Twierdzy Gnolli. Będzie chciał się także przyłączyć do drużyny. Proponuję mu pozwolić, ponieważ jest bardzo dobrym łowcą oraz ma świetne teksty.
WEWNĄTRZ :
Wewnątrz nie ma niczego ciekawego. Zaczepi cię strażnik, poprosi, abyś wyszedł i koniec. W skrzyniach koło łóżek znajduje się kilka przedmiotów, w tym magiczny Krótki miecz +1, lecz jeśli otworzysz skrzynię, to nadejdą strażnicy.
- Posiadłość - Jest to dom najbogatszej rodziny w Nashkel. Po wejściu zaczepi cię Szlachcic i powie, że wychodzi w ważnej sprawie, i że ma cię tu nie być, gdy wróci. Oczywiście kto by tam go słuchał. W pokoju na wschód na półkach znajdują się trzy zwoje z czarami: Magiczny Pocisk, Tarcza i Zamrażający Dotyk. Jeśli masz maga w drużynie, to możesz go nauczyć tych czarów, a jeśli nie, to je sprzedaj.
PORADA ( Koyot ) : |
Na piętrze w sypialni spotkamy Samanthę. Jeśli ją przestraszymy, zawoła na pomoc swojego kochanka. Z szafy wyjdzie niejaki Jamie i nas zaatakuje. Za zabicie go otrzymamy 65 PD, poza tym w jednej z szafek znajduje się Mikstura Niewidzialności. |
- Tawerna "Pod bekającym smokiem" - Każda mieścina ma swoją tawernę, więc i Nashkel gorsze być nie może. Ta tawerna to raczej speluna, gdzie okoliczne męty spijają ostatki ohydztwa, jakie tu podają. W zaciszu tym jednak znajduje się osoba znana w całych krainach, od Rashemanu po Halruai. Mowa tu o Volohamptonie Gadearn, zwanym po prostu Volo. Znany jest on ze swej zdolności do opowiadania oraz bycia w miejscach najbardziej wartych odwiedzenia. Tym razem dowiedział się on o trudnościach z żelazem oraz o sprawie z Bragem. Jeśli zapytasz się go, opowie ci on te historie, ale nie jest to nic, o czym byś nie wiedział.
- Most - Nie wiedzieć czemu, ale miejsce to wybrał sobie do stania niejaki Edwin. Nie wiadomo też, czy jego dziwne zachowanie spowodowane jest latami magicznych studiów, czy po prostu niską mądrością. Edwin z nikomu niewiadomych powodów prosi Cię, abyś odnalazł i zabił Dynaheir - jego zdaniem złą wiedźmę. Można go pytać, ile się chce, ale nie powie, czemu, oraz co może dać w zamian za wykonanie zadania. Jeśli się zgodzisz, przyłączy się on do Ciebie. Nadmienię także, że jest on chyba najlepszym magiem w grze, lecz niestety ma on zły charakter.
Co do wykonania zadania to powiem, że Dynaheir jest właśnie wiedźmą Minsca i znajduje się w Twierdzy Gnolli.
Mówi się, że przypadki chodzą parami, ja raczej powiedziałbym - nienormalni chodzą parami. Zaraz po przejściu mostu stoi Noober - jegomość, który naaaaprawdę lubi mówić. Będzie on Ciebie ciągle zaczepiał, wygadując głupoty. Przez pierwsze dziesięć razy jeszcze można wytrzymać, ale później człowieka uzbrojonego w miecz może zdenerwować. Jednak powstrzymaj się. Jeśli wytrzymasz pewien (długi) czas, to powie ci on, że skończyły mu się tematy do rozmowy i pójdzie sobie, a ty otrzymasz 400 PD. Pamiętaj jednak, że trzeba dość długo czekać. W pewnym momencie zacznie on już mówić tylko "I co teraz?", ale nie martw się - wreszcie da sobie spokój.
- Zamknięty dom - W małym zamkniętym domku na wschodzie Nashkel pomiędzy stawem a rzeką, możemy młodej kobiecie zaoferować pomoc w odnalezieniu jej męża Józefa, który jest górnikiem w kopalniach Nashkel i od pewnego czasu nie ma od niego żadnych wieści. Nosi na palcu Pierścień z nefrytem. Ten pierścień znajdziemy zaraz po wejściu na 3. poziom Kopalni Nashkel.
Na koniec dodam, że Nashkel jest kolejnym miastem, a raczej wsią, w której można nieźle zarobić z kradzieży. Sami strażnicy kręcący się po ulicach są łatwym celem. Każdy posiada około 35 sztuk złota oraz długi łuk. Gdy wypełnisz wszystkie zadania, twoim celem staje się kopalnia Nashkel, lecz aby tam iść, trzeba nabić sobie kilka poziomów, co można osiągnąć głównie dzięki mordowaniu pałętających się gdzieniegdzie Orków, Goblinów, Hobgoblinów, Orogów itd. Proponuje iść trochę zachód od Nashkel.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 85 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Co do krótkiego miecza +1 z garnizonu: możemy go miec za 200 szt złota- po prostu straznicy w Nashkel są bardziej łasi na łapówki niz płomienna pięść:)
Co do krótkiego miecza +1 z garnizonu: możemy go miec za 200 szt złota- po prostu straznicy w Nashkel są bardziej łasi na łapówki niz płomienna pięść:)
"Zaraz po przejściu mostu stoi Noober - jegomość, który naaaaprawdę lubi mówić."
Tej gry nie sposób nie polubić za klimatyczne pomysły autorów. Czad :D
"Zaraz po przejściu mostu stoi Noober - jegomość, który naaaaprawdę lubi mówić."
Tej gry nie sposób nie polubić za klimatyczne pomysły autorów. Czad :D
Po wykonaniu questów w Nashkel zagadałem Minsca tak żeby zaatakował drużynę i wystawiłem na niego zauroczonego płaszczem Oubleka. Oublek padł i zostawił coś koło 2000 sztuk złota i szmaragdy od Prisma warte 1500. Minsc walczył dzielnie ale padł pod ostrzałem amnijskich żołnierzy
Po wykonaniu questów w Nashkel zagadałem Minsca tak żeby zaatakował drużynę i wystawiłem na niego zauroczonego płaszczem Oubleka. Oublek padł i zostawił coś koło 2000 sztuk złota i szmaragdy od Prisma warte 1500. Minsc walczył dzielnie ale padł pod ostrzałem amnijskich żołnierzy
Ktoś wie, jaką muszę mieć reputację, żeby pogadać ze sklepikarzem? Mam 7 (nielubiany), klikam na niego i nawet mi do niego nie podchodzi postać. Proszę o pomoc.
Ktoś wie, jaką muszę mieć reputację, żeby pogadać ze sklepikarzem? Mam 7 (nielubiany), klikam na niego i nawet mi do niego nie podchodzi postać. Proszę o pomoc.
Już wszystko działa. Mam za to inne pytanie - występują w jakimś miejscu dość powszechnie śnieżne wilki? Jak tak, to gdzie?
Już wszystko działa. Mam za to inne pytanie - występują w jakimś miejscu dość powszechnie śnieżne wilki? Jak tak, to gdzie?
na zachód od Nashkel w pułapkach są dość często , także ogrzy magowie tam są .Jak się sklepikarzowi da +- 20 skór to zaczyna je upuszczać pod siebie i można je podnieść i dać mu jeszcze raz
na zachód od Nashkel w pułapkach są dość często , także ogrzy magowie tam są .Jak się sklepikarzowi da +- 20 skór to zaczyna je upuszczać pod siebie i można je podnieść i dać mu jeszcze raz
Pff przez to "trochę na zachód" nachodziłam się po okolicznych lokacjach... a wystarczyło tylko wyjść z Naskel (do góry, tam skąd przyszliśmy na początku) i w połowie następnej lokacji skręcić na zachód.
Pff przez to "trochę na zachód" nachodziłam się po okolicznych lokacjach... a wystarczyło tylko wyjść z Naskel (do góry, tam skąd przyszliśmy na początku) i w połowie następnej lokacji skręcić na zachód.
co do tej akcji z kolesiem z szafy to nieopłacalna sprawa bo póżniej szlachcianki były wrogie a jak sie je zabije to reputacja 9 w dół więc lepiej ją spławić
co do tej akcji z kolesiem z szafy to nieopłacalna sprawa bo póżniej szlachcianki były wrogie a jak sie je zabije to reputacja 9 w dół więc lepiej ją spławić
a niepołacalny jest spadek reputacji jak się ma 20 heroiczny paladynem
a niepołacalny jest spadek reputacji jak się ma 20 heroiczny paladynem
Mam problem bo zabiłem dynahier, a dopiero potem porozmawiałem z minsciem i wybieram opcję zeby się do mnie przyłączył i nic się nie dzieje.
Mam problem bo zabiłem dynahier, a dopiero potem porozmawiałem z minsciem i wybieram opcję zeby się do mnie przyłączył i nic się nie dzieje.
Do idek:
Tak, sprzedawca ma ograniczone miejsce w ekwipunku :) Trzeba jednak go zauroczyć i przestawić w inne miejsce, żeby móc je podnieść. Dzięki tej sztuczce problemy ze złotem się kończą, a same polowania na śnieżne wilki dają sporo expa.
Do idek:
Tak, sprzedawca ma ograniczone miejsce w ekwipunku :) Trzeba jednak go zauroczyć i przestawić w inne miejsce, żeby móc je podnieść. Dzięki tej sztuczce problemy ze złotem się kończą, a same polowania na śnieżne wilki dają sporo expa.
Mam pewien problem. Poszłam do twierdzy gnolli bez zagadywania Edwina i Minsca, odbiłam Dynaheir, odeskortowałam ją do jej ochroniarza i obu odesłałam z kwitkiem. Chciałam przyłączyć Edwina, ale ten już nie stoi na moście. Tak jest zawsze, czy bug?
Mam pewien problem. Poszłam do twierdzy gnolli bez zagadywania Edwina i Minsca, odbiłam Dynaheir, odeskortowałam ją do jej ochroniarza i obu odesłałam z kwitkiem. Chciałam przyłączyć Edwina, ale ten już nie stoi na moście. Tak jest zawsze, czy bug?
A tu wtrącę pewną rzecz. Sklepikarza w Neshkel da się okradać. A jeśli mamy w drużynie niepotrzebnego złodzieja (np: Montaron) to przy 2 poziomie wpakować mu wszystko w kradzież kieszonkową. Następnie iść do tego sklepikarza i go okradać. Wierzcie mi WARTO! Ja dzięki temu mam 5-6 prawędzi +1 i 2-3 zbroje płytowe za DARMO! Wystarczyło tylko troszeczkę czasu.
A tu wtrącę pewną rzecz. Sklepikarza w Neshkel da się okradać. A jeśli mamy w drużynie niepotrzebnego złodzieja (np: Montaron) to przy 2 poziomie wpakować mu wszystko w kradzież kieszonkową. Następnie iść do tego sklepikarza i go okradać. Wierzcie mi WARTO! Ja dzięki temu mam 5-6 prawędzi +1 i 2-3 zbroje płytowe za DARMO! Wystarczyło tylko troszeczkę czasu.
Sprawa w garnizonie jest prosta - po krótkiej gadce ze strażnikiem, ten wychodzi, zostaje dwóch. Wystarczy ich zauroczyć płaszczem Algernona, przesunąć ich w narożnik drugiej części garnizonu (tak by być niewidocznym) i można wszystkie skrzynie obrobić (mi nie udało się tylko jednej, zabezpieczona przed prostymi czarami)
Podobnie w posiadłości - można przestraszyć panienkę, a gdy wyskoczy kochanek - zauroczyć go i okraść. Pani ucieka z pomieszczenia, kochanka przemieszczamy i otwieramy szafki w tym pokoju. Trochę złota, mikstura niewidzialności i jeszcze jakaś za darmo :)
Sprawa w garnizonie jest prosta - po krótkiej gadce ze strażnikiem, ten wychodzi, zostaje dwóch. Wystarczy ich zauroczyć płaszczem Algernona, przesunąć ich w narożnik drugiej części garnizonu (tak by być niewidocznym) i można wszystkie skrzynie obrobić (mi nie udało się tylko jednej, zabezpieczona przed prostymi czarami)
Podobnie w posiadłości - można przestraszyć panienkę, a gdy wyskoczy kochanek - zauroczyć go i okraść. Pani ucieka z pomieszczenia, kochanka przemieszczamy i otwieramy szafki w tym pokoju. Trochę złota, mikstura niewidzialności i jeszcze jakaś za darmo :)
Strażników Feliksa można łatwo zabić wystarczy mieć tylko bohatera o dużej odporności na ogień(co można osiągnąć mając 2 pierścienie odp.na ogień na dłoniach) i normalnie walczyć ze strażnikami
Strażników Feliksa można łatwo zabić wystarczy mieć tylko bohatera o dużej odporności na ogień(co można osiągnąć mając 2 pierścienie odp.na ogień na dłoniach) i normalnie walczyć ze strażnikami
na tych nagrobkach są fajne napisy:) kilka wybrałam:
po prawej; 1. tu spoczywa Scott ,, Sen? Nie potrzebuje żadnego, śmierdzącego snu!" 2.Nieznajomy, stąpaj cicho, gdyż Mar B, dentysta ostatnią swoją dziurę wypełnia 3.Tu spoczywa Henrik, spalony nieszczęśliwie 13 mirtul 1358 w wyniku wybuchu lampy wypełnionej ,, NIE WYBUCHAJĄCYM płynem ŁATWOPALNYM" P.J. Stanforda. 4.Dean zwinny, podły, morderczy, martwy. 5. Pewnego razu był sobie facet Don zwany, który na własnym trawniku położył się zaspany. Myśleli, że martwego długo udaje tak leżąc, gdy nagle nagrobek na głowę mu spadł zabijając,. A teraz Dona już od dawna nie ma. 6.Tu spoczywa Tobyn, który wierzył w dobroć wszystkich zginął z ręki zombich pytając ich o drogę. 7. Mike : lecę w górę, ku jasnemu światło... czekaj, teraz spadam. Co za PIEKŁO.
po lewej; 1.Tu spoczywa John W. Spojrzał w górę szybu kopalni, chcą sprawdzić, czy wóz zjeżdża. Zjeżdżał. 2.Tu spoczywa ciało Roba. A jeśli nie, to -proszę- natychmiast wezwijcie grabarzy. 3.Ostatnie słowa Bena : ,, niczego nie żałuję"
NAJLEPSZE NA KONIEC xD
koło świątyni jest taki mały biały budynek : Ray - który powiedział : ,, Ta chol3rna gra... ona mnie wykończy " xD
na tych nagrobkach są fajne napisy:) kilka wybrałam:
po prawej; 1. tu spoczywa Scott ,, Sen? Nie potrzebuje żadnego, śmierdzącego snu!" 2.Nieznajomy, stąpaj cicho, gdyż Mar B, dentysta ostatnią swoją dziurę wypełnia 3.Tu spoczywa Henrik, spalony nieszczęśliwie 13 mirtul 1358 w wyniku wybuchu lampy wypełnionej ,, NIE WYBUCHAJĄCYM płynem ŁATWOPALNYM" P.J. Stanforda. 4.Dean zwinny, podły, morderczy, martwy. 5. Pewnego razu był sobie facet Don zwany, który na własnym trawniku położył się zaspany. Myśleli, że martwego długo udaje tak leżąc, gdy nagle nagrobek na głowę mu spadł zabijając,. A teraz Dona już od dawna nie ma. 6.Tu spoczywa Tobyn, który wierzył w dobroć wszystkich zginął z ręki zombich pytając ich o drogę. 7. Mike : lecę w górę, ku jasnemu światło... czekaj, teraz spadam. Co za PIEKŁO.
po lewej; 1.Tu spoczywa John W. Spojrzał w górę szybu kopalni, chcą sprawdzić, czy wóz zjeżdża. Zjeżdżał. 2.Tu spoczywa ciało Roba. A jeśli nie, to -proszę- natychmiast wezwijcie grabarzy. 3.Ostatnie słowa Bena : ,, niczego nie żałuję"
NAJLEPSZE NA KONIEC xD
koło świątyni jest taki mały biały budynek : Ray - który powiedział : ,, Ta chol3rna gra... ona mnie wykończy " xD
.
.
A ja mam problem, bo w Nashkel nie ma burmistrza żeby z nim pogadać i skończyć questa...
A ja mam problem, bo w Nashkel nie ma burmistrza żeby z nim pogadać i skończyć questa...
Kapłan w Świątyni Helma może zostać skrócony o głowę bez obawy o utratę reputacji. Ma Wekierę +1 i coś tam jeszcze, w trakcie walki przyzywa 2 ghasty (jeśli pozwolimy mu tak długo pożyć).
Kapłan w Świątyni Helma może zostać skrócony o głowę bez obawy o utratę reputacji. Ma Wekierę +1 i coś tam jeszcze, w trakcie walki przyzywa 2 ghasty (jeśli pozwolimy mu tak długo pożyć).
Kiedyś przez przypadek grając odkryłem że po kliknięciu w jeden nagrobek, mały po prawej pojawi się mag który nas nastraszy a jak klikniemy w nagrobek kolejny raz to się zdenerwuje i walka będzie ciężka wiec lepiej mieć drużynę przynajmniej 5, 6 poziom.
Kiedyś przez przypadek grając odkryłem że po kliknięciu w jeden nagrobek, mały po prawej pojawi się mag który nas nastraszy a jak klikniemy w nagrobek kolejny raz to się zdenerwuje i walka będzie ciężka wiec lepiej mieć drużynę przynajmniej 5, 6 poziom.
Ten artykuł skomentowano 85 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.