Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights • Towarzysze • INSIMILION

    Neverwinter Nights


    Towarzysze

    Działy gier » Neverwinter Nights » Opisy
    Autor: Amelek
    Utworzono: 24.08.2004
    Aktualizacja: 08.08.2008

    TowarzyszeWprzeciwieństwie do Baldur's Gate, w Neverwinter Nights niestety nie odnajdziemy wielu towarzyszy broni. W gruncie rzeczy towarzysz nie musi być przeciwieństwem naszej klasy. O dziwo dużo lepiej poradzi sobie dwóch wojowników niż wojownik i mag. Pamiętajmy, że towarzysz może zarówno strzelać z łuku jak i używać broni białej. Zmieniamy ją przez rozmowę z nim (w Hordach Podmroku można użyć ekwipunku towarzysza co znacznie ułatwia sprawę).
    W grze dostępni są następujący towarzysze. Wszystkich w pierwszym module wynajmiemy za 100 złota, w pozostałych pracują dla nas za darmo.

    Tom Szubienicznik

    • Łotrzyk
    • Niziołek
    • Statystyki:
      • Siła - 12
      • Zręczność - 19
      • Kondycja - 16
      • Inteligencja - 12
      • Mądrość - 10
      • Charyzma - 10
    • Punkty Zdrowia: 36
    • Broń: Kukri +1
    • Broń Alternatywna: Krótki łuk Toma +1
    • Atuty:
      • Bojowe
        • Finezja w walce
        • Używanie broni (broń egzotyczna)
        • Używanie broni (broń łotrzyka)
        • Walka dwiema broniami
      • Defensywne
        • Uniki
        • Używanie zbroi (lekka)
      • Inne
        • Atak z zaskoczenia (+1k6)
        • Atak z zaskoczenia (+2k6)
        • Niezwykłe Uniki I
        • Odskok
        • Odwaga
        • Szczęście
        • Uzdolnienie (Nasłuchiwanie)
        • Uzdolnienie (Skradanie się)
    • Ocena:
      Łotrzyk.. w ogóle potrzebny? W grze są 3 (!) miejsca gdzie łotrzyk jest potrzebny a i tak można je ominąć. Moim zdaniem - nieprzydatny w drużynie.

    Sharwyn

    • Bard
    • Człowiek
    • Statystyki:
      • Siła - 15
      • Zręczność - 15
      • Kondycja - 12
      • Inteligencja - 10
      • Mądrość - 10
      • Charyzma - 16
    • Punkty Zdrowia: 32
    • Broń: Podwójny Miecz +1
    • Broń Alternatywna: Krótki łuk Shawryn +1
    • Atuty:
      • Aktywne Atuty Bojowe
        • Rozbrojenie
      • Atuty Klasowe/Rasowe
        • Czujność
      • Atuty Bojowe
        • Używanie broni (bronie bojowe)
        • Używanie broni (bronie proste)
        • Używanie broni (broń egzotyczna)
        • Walka dwiema broniami
      • Atuty Defensywne
        • Mocna budowa
        • Używanie tarczy
        • Używanie zbroi (lekka)
        • Używanie zbroi (średnia)
      • Atuty Magiczne
        • Magia w walce
      • Inne Atuty
        • Pieśń Barda (raz dziennie)
        • Pojętność
        • Wiedza Barda
    • Zaklęcia:
      • Poziom 0
        • 2 x Oszołomienie
      • Poziom 1
        • 1 x Leczenie Lekkich Ran
        • 1 x Przerażenie
        • 1 x Uśpienie
      • Poziom 2
        • 1 x Siła Byka
        • 1 x Unieruchomienie Osoby
    • Ocena:
      Po prostu dobry bard. Wspaniale radzi sobie z umarlakami i przydaje się w walce. Dobra dla wojownika.

    Linu La'neral

    • Kapłan
    • Elf
    • Statystyki:
      • Siła - 16
      • Zręczność - 12
      • Kondycja - 12
      • Inteligencja - 10
      • Mądrość - 16
      • Charyzma - 12
    • Punkty Zdrowia: 32
    • Broń: Buława +1 + Duża tarcza
    • Broń Alternatywna: Kusza Linu +1
    • Atuty:
      • Aktywne Atuty Bojowe
        • Potężny atak
      • Atuty Klasowe/Rasowe
        • Czujność
      • Atuty Bojowe
        • Rozpłatanie
        • Używanie broni (bronie proste)
      • Atuty Defensywne
        • Używanie tarczy
        • Używanie zbroi (ciężka)
        • Używanie zbroi (lekka)
        • Używanie zbroi (średnia)
      • Inne Atuty
        • Moce Sfery Leczenia
        • Niepodatność na Zaklinanie
        • Niewrażliwość na Uśpienie
        • Odpędzanie Nieumarłych
        • Uzdolnienie (Nasłuchiwanie)
        • Uzdolnienie (Przeszukiwanie)
        • Uzdolnienie (Spostrzegawczość)
        • Używanie broni (elf)
        • Wyostrzone zmysły
    • Zaklęcia:
      • Poziom 0
        • 1 x Cnota
        • 1 x Leczenie Powierzchownych Ran
        • 1 x Odporność
        • 2 x Światło
      • Poziom 1
        • 1 x Błogosławieństwo
        • 3 x Leczenie Lekkich Ran
        • 1 x Przełamanie Strachu
      • Poziom 2
        • 1 x Mniejsze Przywrócenie
        • 1 x Siła Byka
        • 1 x Unieruchomienie Osoby
    • Ocena:
      Trochę niezdarna i z fajnymi tekstami (patrz ten z rozmowy w karczmie w porcie llast) - cos w stylu Jana Jansena w BG2. Dobra Kapłanka i dobry towarzysz dla wojownika i klas podobnych. Dla maga - raczej nieprzydatna.

    Boddyknock Glinckle

    • Czarownik
    • Gnom
    • Statystyki:
      • Siła - 10
      • Zręczność - 12
      • Kondycja - 18
      • Inteligencja - 12
      • Mądrość - 8
      • Charyzma - 16
    • Punkty Zdrowia: 28
    • Broń: Sztylet +1
    • Broń Alternatywna: Kusza Boddyknocka +1
    • Atuty:
      • Atuty Bojowe
        • Używanie broni (bronie proste)
      • Atuty Defensywne
        • Używanie tarczy
      • Atuty Magiczne
        • Magia w walce
        • Magiczna penetracja
      • Inne Atuty
        • Niepodatność na Iluzje
        • Przywołanie Chowańca
        • Szkolenie bojowe przeciwko Goblinom.
        • Szkolenie bojowe przeciwko Olbrzymom
        • Szkolenie bojowe przeciwko Reptilionom
        • Uzdolnienie (Koncentracja)
        • Uzdolnienie (Nasłuchiwanie)
    • Zaklęcia:
      • Poziom 0
        • 1 x Oszołomienie
        • 1 x Promień Lodu
      • Poziom 1
        • 1 x Magiczny Pocisk
        • 1 x Uśpienie
        • 1 x Zbroja Maga
      • Poziom 2
        • 1 x Kwasowa Strzała Melfa
    • Ocena:
      Mag. Moim zdaniem nieprzydatny - bardzo szybko umiera...

    Grimgnaw

    • Mnich
    • Krasnolud
    • Statystyki:
      • Siła - 16
      • Zręczność - 16
      • Kondycja - 20
      • Inteligencja - 10
      • Mądrość - 16
      • Charyzma - 4
    • Punkty Zdrowia: 40
    • Broń: Brak
    • Broń: Alternatywna Brak
    • Atuty:
      • Aktywne Atuty Bojowe
        • Ogłuszająca Pięść
        • Potężny atak
      • Atuty Bojowe
        • Ulepszona walka bez broni
        • Używanie broni (bronie mnicha)
      • Atuty Defensywne
        • Mobilność
        • Odbijanie strzał
        • Uniki
        • Używanie tarczy
        • Używanie zbroi (lekka)
        • Używanie zbroi (średnia)
      • Inne Atuty
        • Grad Ciosów
        • Kamieniarstwo
        • Mnich: Premia do KP
        • Mnich: Szybkość
        • Niepodatność na Czary
        • Niepodatność na Trucizny
        • Odskok
        • Spokojny Umysł
        • Szkolenie bojowe przeciwko Goblinom.
        • Szkolenie bojowe przeciwko Olbrzymom
        • Szkolenie bojowe przeciwko Orkom
        • Uzdolnienie (Wiedza)
        • Widzenie w ciemności
    • Ocena:
      Bardzo dobry mnich. Dobry towarzysz dla maga i klas podobnych.

    Daelan Czerwony Tygrys

    • Barbarzyńca
    • Półok
    • Statystyki:
      • Siła - 19
      • Zręczność - 14
      • Kondycja - 14
      • Inteligencja - 10
      • Mądrość - 10
      • Charyzma - 7
    • Punkty Zdrowia: 56
    • Broń: Podwójny topór +1
    • Broń Alternatywna: Długi łuk Daelana +1
    • Atuty:
      • Aktywne Atuty Bojowe
        • Potężny atak
      • Atuty Bojowe
        • Używanie broni (bronie bojowe)
        • Używanie broni (broń egzotyczna)
        • Walka dwiema broniami
      • Atuty Defensywne
        • Uniki
        • Używanie zbroi (lekka)
        • Używanie zbroi (średnia)
      • Inne Atuty
        • Barbarzyńca: Szał (2x dziennie)
        • Niezwykłe Uniki I
    • Ocena:
      Barbarzyńca. Dobry w walce chociaż ze smokami sobie nie radzi. Przyda się każdej klasie jaka może posiadać gracz.

    UWAGA: Statystki dotyczą NPCów z pierwszego modułu - takie jakie możemy je mieć na początku gry. Potem wraz z awansami przybywa im atutów i czarów.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 26 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Edgecomb
     

    Wędrowiec
    Temat: Witam, powiedzcie mi proszę...
    Dodany: 27.04.2011 o 15:35  

    Witam, powiedzcie mi proszę jakiego towarzysza warto wybrać grając :
    a) czarodziejem lub czarownikiem
    b) złodziejem
    c) mnichem
    d) łowcą

    kordi
     

    Wędrowiec
    Temat: Generalnie to jakiego towar...
    Dodany: 18.10.2011 o 14:16  

    Generalnie to jakiego towarzysza weźmiesz to kwestia gustu :) Zawsze jednak lepiej jest wziąc kogoś do walki wręcz niż maga... Ktoś gdzieś napisał że łatwiej jest grać dwoma wojami w nwn niż dwoma czarodziejami :) Podpowiedzi:

    a) Daelan lub Grimgnaw
    b) j.w.
    c) weź tego który uzupełni Twój sposób gry
    d) tu zależy czy łowca robiony pod łu czy pod 2 bronie, jeśli pod łuk to Daelan lub Grimgnaw, jeśli pod 2 bronie to ostatnio preferuję Tommiego :P

    takbywa
     

    Wędrowiec
    Temat: Wie ktoś może dlaczego ni z...
    Dodany: 24.01.2012 o 16:57  

    Wie ktoś może dlaczego ni z gruszki ni z pietruszki staty sharwyn spadają mi ciągle na 8? :< To się robi irytujące...

    jesczerazja
     

    Wędrowiec
    Temat: ni z gruszki niz pietruszki...
    Dodany: 24.01.2012 o 17:02  

    ni z gruszki niz pietruszki czyt. = brak choroby czy wyssanego poziomu.

    Nuubi08
     

    Wędrowiec
    Temat: Czy można mieć więcej niż j...
    Dodany: 03.06.2012 o 23:17  

    Czy można mieć więcej niż jednego towarzysza? Zawsze próbuje ale bez skutku ; p

    sad jester
     

    Wędrowiec
    Temat: @Nuubi08 Nie, w podstawce n...
    Dodany: 12.07.2012 o 0:44  

    @Nuubi08 Nie, w podstawce nie można mieć więcej niż jednego towarzysza (takie są skrypty). W dodatku HotU można mieć ich dwoje.

    Przy pierwszym podejściu do NwN kilka dzielnic przeszłam razem z Tomem, bo sądziłam, że to jedyny dostępny towarzysz. Polubiłam go za charakter, ale w kampanii łotrzyk jest rzeczywiście mało przydatny i nie dano mu pola do popisu... Potem wypróbowałam każdego z towarzyszy. Bardzo skuteczny okazał się Grimgnaw, ale jest dosyć upiornym towarzyszem. Linu jest zabawną postacią i dosyć przydatną. Moim faworytem jest jednak Daelan :) Solidne wsparcie, otworzy każdy zamek - może nie tak subtelnie jak łotrzyk, rozbroi każdą pułapkę po prostu w nią wchodząc, jest szlachetny i honorowy i nawet portret ma ładny.



    Ten artykuł skomentowano 26 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw