Arcanum
Postać
Oto krótki poradnik najlepszej kompozycji dla każdej z klas.
Wojownik
Wojownik trudni się oczywiście wojowaniem, czyli machaniem bronią lub miotaniem pocisków, ewentualnie sztukami walki. Taka postać nie będzie znała się właściwie w ogóle na magii i technologii, ale za to jej znajomość walki i siła pozwoli jej wyjść cało z najtrudniejszych sytuacji.
Płeć: Mężczyzna.
Rasa: Półork lub Półogr.
Historia: Uciekinier z domu. Ma on wprawdzie niską inteligencję, percepcje i siłę woli, ale za to genialną siłę.
Cechy: Przede wszystkim siła, kondycja i zręczność.
Umiejętności: Przede wszystkim Walka wręcz i Uniki. Można zainwestować też w Atak z zaskoczenia i Łucznictwo.
Technologia: Tylko kowalstwo. Umożliwia ono robienie kilku dobrej jakości broni i pancerzy.
Magia: Właściwie żadna. Jeśli jednak lubimy walczyć gołymi rękami, przydadzą się Stwardniałe ręce z przemiany.
Łotrzyk
Łotrzyk to ekspert od działalności przestępczej. Choć w walce nie radzi sobie najlepiej, to jednak ma duże umiejętności otwierania zamków, rozbrajania pułapek i wykonywania ataków z zaskoczenia.
Płeć: Mężczyzna.
Rasa: Niziołek.
Historia: Niziołek sierota.
Cechy: Przede wszystkim zręczność i percepcja.
Umiejętności: Wszystkie złodziejskie plus Ślusarstwo i Wykrywanie pułapek. Potem Uniki.
Technologia: Brak.
Magia: Brak.
Uzdrowiciel
Uzdrowiciel to taki kapłan. Nie zna się on na magii ofensywnej, ma jednak wysokie umiejętności lecznicze, co powoduje, że jego drużyna walczy lepiej, gdyż dłużej utrzymuje się w dobrym zdrowiu.
Płeć: Kobieta (ze względu na większą ilość punktów zmęczenia).
Rasa: Półelf.
Historia: Według uznania, byleby nie obniżała siły woli, inteligencji i kondycji.
Cechy: Przede wszystkim siła woli i inteligencja, potem kondycja.
Umiejętności: Leczenie, potem reszta społecznych.
Technologia: Zielarstwo (mikstury leczące) i Terapeutyka (mikstury wzmacniające).
Magia: Biała nekromancja.
Mag
Mag to oczywiście postać parająca się magia ofensywną. Jest dość chuderlawy i słaby, jednakże jego czary mogą poważnie poranić jego wrogów.
Płeć: Kobieta (ze względu na większą ilość punktów zmęczenia).
Rasa: Półelf (Elf ma wprawdzie większe uzdolnienie magiczne, ale mniejszą kondycję).
Historia: Mag dnia (w nocy lepiej wtedy odpoczywać).
Cechy: Siła woli i inteligencja, potem kondycja.
Umiejętności: Właściwie żadne.
Technologia: Brak.
Magia: Wszystkie szkoły, poza Białą nekromancją.
Technik
Technik to przeciwieństwo maga. Nie interesuje się magią tylko techniką. Walczy przy użyciu materiałów wybuchowych i broni palnej.
Płeć: Mężczyzna.
Rasa: Krasnolud.
Historia: Dowolna.
Cechy: Percepcja.
Umiejętności: Przede wszystkim broń palna, potem Rzucanie i Naprawa, potem reszta technicznych.
Technologia: Wszystko oprócz Kowalstwa.
Magia: Brak.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 19 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Ten uciekinier z psychiatryka jest wyborny hehe
Ten uciekinier z psychiatryka jest wyborny hehe
Według mnie nie ma sesnu robić postaci idealnych w danej profesji jeśli ma się już doświadczenie z cRPG, ponieważ gra szybko stanie się zbyt prosta. Ja w połowie gry technologiem stałem się tak sliny, że nie miałem sobie równych. jedynie dwóch czy trzech przeciwników sprawiło mi pewną trudność, rzeszta szła w cholerę zanim wyrządziła mi jakiekolwiek szkody. Zachęcam do grania ciekawymy eksperymentalnymi postaciami!
Według mnie nie ma sesnu robić postaci idealnych w danej profesji jeśli ma się już doświadczenie z cRPG, ponieważ gra szybko stanie się zbyt prosta. Ja w połowie gry technologiem stałem się tak sliny, że nie miałem sobie równych. jedynie dwóch czy trzech przeciwników sprawiło mi pewną trudność, rzeszta szła w cholerę zanim wyrządziła mi jakiekolwiek szkody. Zachęcam do grania ciekawymy eksperymentalnymi postaciami!
Eeeee tam, marudzisz:PLepiej jest pograć i wyciągnąć wszystko co się da. Ja jak mam już hiper ludka to ide na chama i niszcze cale zastępy wrogów:D
Eeeee tam, marudzisz:PLepiej jest pograć i wyciągnąć wszystko co się da. Ja jak mam już hiper ludka to ide na chama i niszcze cale zastępy wrogów:D
Rhoki ma racje, troche "gorszą" postacia o wiele fajniej sie gra...
Rhoki ma racje, troche "gorszą" postacia o wiele fajniej sie gra...
o wiele fajniej gra sie dziwnymi postaciami np: grałem:
1. Elfem - Technologiem
2. Krasnoludem - Magiem ( krasnoludy płacą 2 razy więcej zmęczenia za czary
3. Pół Ogrem - łotrzykiem
4. Niziołkiem - wojownikiem ,
muwie wam , gra sie nimi zajefajnie , bo rasa nie ma nic wspólnego z profesją i to jest właśnie fajne
o wiele fajniej gra sie dziwnymi postaciami np: grałem:
1. Elfem - Technologiem
2. Krasnoludem - Magiem ( krasnoludy płacą 2 razy więcej zmęczenia za czary
3. Pół Ogrem - łotrzykiem
4. Niziołkiem - wojownikiem ,
muwie wam , gra sie nimi zajefajnie , bo rasa nie ma nic wspólnego z profesją i to jest właśnie fajne
ja grałem wojem z czarami i w 1/3 gry zasypiałem bo wszystko było banalne. uważam że ta gra nie ma dostosowanego poziomu trudności jak na szanowae rpg
ja grałem wojem z czarami i w 1/3 gry zasypiałem bo wszystko było banalne. uważam że ta gra nie ma dostosowanego poziomu trudności jak na szanowae rpg
rusznikarzem z ekwipunkiem magicznym i "schematycznym" po pewnym czasie nie brałem już przedmiotów po trupach bo przekroczyłem 2mln monet z ich sprzedaży
rusznikarzem z ekwipunkiem magicznym i "schematycznym" po pewnym czasie nie brałem już przedmiotów po trupach bo przekroczyłem 2mln monet z ich sprzedaży
brakuje tutaj technik z downem nie nauczy sie do konca technik a co wiecej za pomocą buteleczek inteligencji nie damy rady stworzyć przedmiotu a najlepiej grac pijanym wojownikiem to jest frajda :)
brakuje tutaj technik z downem nie nauczy sie do konca technik a co wiecej za pomocą buteleczek inteligencji nie damy rady stworzyć przedmiotu a najlepiej grac pijanym wojownikiem to jest frajda :)
Przynajmniej z tych "schematycznych". Chyba wiadomo, że magowi na 15 lvlu nikt nie zagrozi, złodziej z mistrzem skradania się i ataku z zaskoczenia zadaje średnio 80 dmg na atak (a biorąc pod uwagę wysoką zręczność trochę tych ataków ma), technolog jak wyciągnie działo na słonie, albo karabin Tesli, to nie ma gdzie się chować. Wojownik? Duża zręczność i duża siła mówią same za siebie. Według mnie najfajniej gra się postacią z maksymalnie rozwiniętą charyzmą, intelektem i umiejętnością perswazji. Potem to tylko się ogląda obrazki, jaki to świat wspaniały dzięki nam nie jest : )
Przynajmniej z tych "schematycznych". Chyba wiadomo, że magowi na 15 lvlu nikt nie zagrozi, złodziej z mistrzem skradania się i ataku z zaskoczenia zadaje średnio 80 dmg na atak (a biorąc pod uwagę wysoką zręczność trochę tych ataków ma), technolog jak wyciągnie działo na słonie, albo karabin Tesli, to nie ma gdzie się chować. Wojownik? Duża zręczność i duża siła mówią same za siebie. Według mnie najfajniej gra się postacią z maksymalnie rozwiniętą charyzmą, intelektem i umiejętnością perswazji. Potem to tylko się ogląda obrazki, jaki to świat wspaniały dzięki nam nie jest : )
Ja zawsze dobieram postać nie tak by była teoretycznie silna, tylko, żeby mi się nią przyjemnie grało. Mój ulubieniec to elf/półelf wojownik z rozwijanymi kilkoma dziedzinami technologi- teoretycznie bez sensu, ale mnie sie podoba :)
Ja zawsze dobieram postać nie tak by była teoretycznie silna, tylko, żeby mi się nią przyjemnie grało. Mój ulubieniec to elf/półelf wojownik z rozwijanymi kilkoma dziedzinami technologi- teoretycznie bez sensu, ale mnie sie podoba :)
Uważam, że postać powinna być sympatyczna, fantazyjna i w swoim rodzaju indywidualna. Jeśli ktoś ma ciężki pomyślunek i zależy mu jedynie na rzeźni, to niech gra w Serious Sama, a nie Arcanum.
Uważam, że postać powinna być sympatyczna, fantazyjna i w swoim rodzaju indywidualna. Jeśli ktoś ma ciężki pomyślunek i zależy mu jedynie na rzeźni, to niech gra w Serious Sama, a nie Arcanum.
arcanum jest dość łatwe przeszłem je kilka razy a jeśli miał bym polecić postać to powiem że człowiek z historią przeszkolenie wojskowe a na magie żondzą elfy.
ELFY RULES
arcanum jest dość łatwe przeszłem je kilka razy a jeśli miał bym polecić postać to powiem że człowiek z historią przeszkolenie wojskowe a na magie żondzą elfy.
ELFY RULES
nie ma nic bardziej klimatycznego niz lotrzyk niziolek z mala dawka technologii i rozwinieta perswazja :-)
Wcale mu jest niepotrzebna percepcja bo i po co? Najlepiej wziac uciekiniera z cyrku - obniza WP i PE ktore sa zupelnie nieprzydatne zlodziejowi a takze INT o 2 punkty (proponuje na starcie te dwa punkty dodac ;) ), ale za to podnosi STR o 6, co w przypadku halflingow jest bardzo przydatne. Z broni najbardziej klimatyczny jest mechaniczny sztylecik :)
nie ma nic bardziej klimatycznego niz lotrzyk niziolek z mala dawka technologii i rozwinieta perswazja :-)
Wcale mu jest niepotrzebna percepcja bo i po co? Najlepiej wziac uciekiniera z cyrku - obniza WP i PE ktore sa zupelnie nieprzydatne zlodziejowi a takze INT o 2 punkty (proponuje na starcie te dwa punkty dodac ;) ), ale za to podnosi STR o 6, co w przypadku halflingow jest bardzo przydatne. Z broni najbardziej klimatyczny jest mechaniczny sztylecik :)
Gra dość szybko mnie znużyła, choć nie powiem, możliwości dawała naprawdę duże. Grałem magiem-półelfem (nienawidzę długouchych wszelkiej maści, ale cóż poradzić, kiedy jest się przyzwyczajonym do grania tą samą klasą niezależnie od gry) i muszę przyznać, że na początku gra nim była troszkę trudna (być może dlatego, że nie byłem jeszcze zbytnio rozeznany w systemie tworzenia i walki). Później oczywiście nie ma o czym mówić - trzeba też przyznać, że rozgrywka z czasem staje się aż nadto łatwa.
Gra dość szybko mnie znużyła, choć nie powiem, możliwości dawała naprawdę duże. Grałem magiem-półelfem (nienawidzę długouchych wszelkiej maści, ale cóż poradzić, kiedy jest się przyzwyczajonym do grania tą samą klasą niezależnie od gry) i muszę przyznać, że na początku gra nim była troszkę trudna (być może dlatego, że nie byłem jeszcze zbytnio rozeznany w systemie tworzenia i walki). Później oczywiście nie ma o czym mówić - trzeba też przyznać, że rozgrywka z czasem staje się aż nadto łatwa.
Ja zawsze obojętnie kim gram pakuję sporo punktów perswazję, bo bez tego wiele ciekawych questów nas omija.
A wszystkim fanom Arcanum poleca nowy polski mod, pt Misja. Zupełnia nowa przygoda. Do ściągnięcia - http://www.sendspace.com/file/g1qd0z
Ja zawsze obojętnie kim gram pakuję sporo punktów perswazję, bo bez tego wiele ciekawych questów nas omija.
A wszystkim fanom Arcanum poleca nowy polski mod, pt Misja. Zupełnia nowa przygoda. Do ściągnięcia - http://www.sendspace.com/file/g1qd0z
jeśli wam się potem za łatwo gra to zmieńcie wtedy w opcjach poziom gry z łatwego na średni lub trudny :-)
jeśli wam się potem za łatwo gra to zmieńcie wtedy w opcjach poziom gry z łatwego na średni lub trudny :-)
A ja gram elfem łucznikiem z magią force i w połowie gry już nikt mi nie podskoczył ... xd troche nudno mi się grało ale przeszłem :)
A ja gram elfem łucznikiem z magią force i w połowie gry już nikt mi nie podskoczył ... xd troche nudno mi się grało ale przeszłem :)
Mam pytanie mimo że grałem już parę razy w arcanum.Czy są jakieś poważniejsze różnice w fabule pomiędzy grą elfem a półelfem
Mam pytanie mimo że grałem już parę razy w arcanum.Czy są jakieś poważniejsze różnice w fabule pomiędzy grą elfem a półelfem
Dacie rade kim grać? Technologiem, magiem, łotrem czy wojownikiem? Chodzi o to, by gra była ciekawa i nie nużyła. Dodam, że technologa wezmę pewnie elfa, a wojownik będzie miał definitywnie życiorys ,,Wychowany na ringu" :) I czy np.: Ultralekka kolczuga ze schematów będzie pasowała np na krasnoluda.
Dacie rade kim grać? Technologiem, magiem, łotrem czy wojownikiem? Chodzi o to, by gra była ciekawa i nie nużyła. Dodam, że technologa wezmę pewnie elfa, a wojownik będzie miał definitywnie życiorys ,,Wychowany na ringu" :) I czy np.: Ultralekka kolczuga ze schematów będzie pasowała np na krasnoluda.
Ten artykuł skomentowano 19 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.