Tanar'ri
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 18
- Kondycja: 20
- Inteligencja: 14
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 94
- Klasa Pancerza: -5
- TraK0: 4
- Liczba ataków: 4
- PD za zabicie: 10000
Odporności:
- Ogień, Elektryczność: 100%
- Magiczny Ogień, Magia, Zimno, Magiczne Zimno: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 6
- Berła/Różdżki/Laski: 4
- Petryfikacja/Polimorfia: 3
- Zionięcie: 8
- Czary: 5
Miejsce: Kula Sfer, Więzienie Sfer, Twierdza Strażnika
Charakterystyka: Tanar’ri są bardzo potężnymi demonami – posiadają przede wszystkim odporność na ogień i magię (chociaż na to drugie tylko na poziomie 50%). Zbliżanie się do nich na dłuższy czas może mieć fatalne skutki – posiadają niskie TraK0 i dużo ataków na rundę – najlepiej ostrzeliwać je jak najdłużej z dystansu.
Troll
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 20
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 49
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 650
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
Miejsce: Twierdza d’Arnise, Gaj Druidów, Przytułek, Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Trolle nie należą do trudnych przeciwników, aczkolwiek największym problemem, gdy z nimi walczymy, jest fakt, że dobić je można tylko ogniem lub trucizną. Jeśli toczymy bitwę z kilkoma przeciwnikami na raz, a nasze bronie nie zadają obrażeń od tych żywiołów, to musimy pamiętać, aby rzucić na nich chociażby Ognistą Strzałę.
Trująca Mgła
Cechy:
- Siła: 13
- Zręczność: 10
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 10
- Mądrość: 11
- Charyzma: 10
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 44
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 10
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 3500
Odporności:
- Kwas: 100%
- Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 12
- Czary: 10
Miejsce: Lasy Tethyru
Charakterystyka: W czasie pojedynku z Trującą mgłą musimy uważać, aby nasz bohater nie zginął od trucizny, którą ten przeciwnik potrafi wprowadzić do organizmu. Jest on odporny w 1/4 na każdy typ broni, tak więc nieważne, czym z nim walczymy, zadawane mu obrażenia i tak będą mniejsze niż zwykle.
Ulitharid
Cechy:
- Siła: 10
- Zręczność: 10
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 18
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 0
- Punkty Życia: 96
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 5
- PD za zabicie: 19000
Odporności:
- Magia: 95%
- Pociski: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
- Berła/Różdżki/Laski: 4
- Petryfikacja/Polimorfia: 4
- Zionięcie: 5
- Czary: 3
Miejsce: Przytułek, Podmrok, Kanały
Charakterystyka: Ulitharid jest niezwykle groźnym przeciwnikiem – potrafi zabić naszego bohatera dwoma ciosami (poprzez wyssanie inteligencji), może nas unieruchomić, posiada prawie całkowitą odporność na magię, dużo ataków na rundę i nie najmniejszą ilość PŻ. Do walki z nim najlepiej wystawić kilka szkieletów lub założyć parę pułapek, które skutecznie go uszkodzą.
Umbrowy Kolos
Cechy:
- Siła: 20
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 74
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 4000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
Miejsce: Warownia d’Arnise, Przytułek, Podmrok, Kanały, Więzienie Sfer
Charakterystyka: Umbrowe kolosy zawsze atakują nas w grupach, co może być małym problemem – potrafią rzucać zamęt na naszych bohaterów, tak więc jest prawie pewne, że kilka naszych postaci zostanie wyłączonych z gry. Najlepiej na powitanie posłać w ich stronę Kulę Ognia, aby szybciej można było je zabić metodami konwencjonalnymi.
Upadły paladyn
Cechy:
- Siła: 17
- Zręczność: 14
- Kondycja: 15
- Inteligencja: 12
- Mądrość: 16
- Charyzma: 16
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 12
- Punkty Życia: 99
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 8
- Czary: 10
Miejsce: Dzielnica Mostowa
Charakterystyka: W grze spotykamy tylko jedną drużynę Upadłych paladynów – nie należą oni może do trudnych przeciwników, aczkolwiek do łatwych ich też nie można zaliczyć. Posiadają dość dużo PŻ, całkiem niskie TraK0, tak więc walka z nimi nie dość, że będzie długa, to jeszcze z pewnością nieraz nas trafią. Dlatego trzeba dążyć do maksymalnego skrócenia potyczki używając chociażby Kuli Ognia.
Upadły ghast
Cechy:
- Siła: 21
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 34
- Klasa Pancerza: 1
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 850
Odporności:
- Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 10%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
- Berła/Różdżki/Laski: 11
- Petryfikacja/Polimorfia: 10
- Zionięcie: 12
- Czary: 12
Miejsce: Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Ghast jak to ghast – nie licząc możliwości unieruchomienia bohatera, nie posiada niczego, co pomogłoby mu w walce. Z racji, że spotkamy go w grupie mu podobnych, najlepiej rzucić Kulę Ognia.
Upiorny rycerz
Cechy:
- Siła: 18/00
- Zręczność: 18
- Kondycja: 11
- Inteligencja: 18
- Mądrość: 16
- Charyzma: 10
Statystyki:
- Charakter: Choatyczny Zły
- Poziom: 18
- Punkty Życia: 90
- Klasa Pancerza: -2
- TraK0: 7
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 16000
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 100%
- Magia: 75%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 5
- Berła/Różdżki/Laski: 3
- Petryfikacja/Polimorfia: 4
- Zionięcie: 7
- Czary: 3
Miejsce: Podmrok
Charakterystyka: Upiorni rycerze to groźni przeciwnicy, szczególnie, że spotykamy ich w grupie. Potrafią rzucać wiele czarów, ale przede wszystkim trzeba się zabezpieczyć przed takimi jak Strach, Chaos, Ogłuszenie. Nie działa na nich magia i ogień, tak więc musimy ich pokonać tradycyjnymi metodami. Należy skierować wszystkich bohaterów do walki z jednym, później drugim, itd. – a nie rozdzielać i walczyć z kilkoma naraz.
Upiór
Cechy:
- Siła: 13
- Zręczność: 10
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 10
- Mądrość: 11
- Charyzma: 10
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 43
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Zimno, Kwas, Magiczne Zimno: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 9
- Czary: 8
Miejsce: Kanały, Dzielnica Cmentarna
Charakterystyka: Upiór nie należy do najtrudniejszych przeciwników, aczkolwiek nie jest też łatwy do pokonania. Wysoko poziomowym bohaterom nie powinien sprawić problemów, ale dla innych może być małym problemem. Nie ma na niego jednak żadnej specjalnej metody – trzeba go atakować, aż nie zginie.
Wampir
Cechy:
- Siła: 18/76
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 15
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 8
- Punkty Życia: 67
- Klasa Pancerza: 1
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 8500
Odporności:
- Elektryczność, Zimno, Magiczne Zimno: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
Miejsce: Dzielnica Cmentarna, Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Wampiry potrafią sprawiać problemy nawet bardziej zaawansowanym graczom – atakują w grupach, a prawie każde ich uderzenie wysysa poziomy. Przede wszystkim trzeba uważać na to drugie, aby nasz bohater nie zginął w ferworze bitwy. Walkę najlepiej zacząć od czaru typu Kula Ognia, który mocno osłabi twoich przeciwników. Całkiem dobrym wyjściem będzie także nałożenie postaci Amuletu Mocy, który chroni przed zdolnościami wampirów.
Wampiryczna mgła
Cechy:
- Siła: 13
- Zręczność: 10
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 10
- Mądrość: 11
- Charyzma: 10
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 36
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 0
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 1000
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień, Zimno, Magiczne Zimno, Kwas: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 17
Miejsce: Dzielnica Cmentarna, Wzgórza Wichrowych Włóczni, Podmrok
Charakterystyka: To połączenie mgły i wampira – tak więc trzeba uważać na wyssanie poziomu, aby nagle któryś z naszych bohaterów nie pożegnał się z życiem. Dodatkowym utrudnieniem będzie fakt, że nie działa na nią ogień, zimno i kwas – najlepszym wyjściem będzie osłabienie jej, atakując z dystansu, a gdy już się zbliży – dokończenie sprawy mieczami.
Weteran gnolli
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 22
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 65
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 14
- Czary: 14
Miejsce: Lasy Tethyru
Charakterystyka: Gnoll jak to gnoll – łatwy przeciwnik. Nie ma co się rozpisywać, wystarczy jedna Kula Ognia i cały oddział będzie martwy.
Wędrująca groza
Cechy:
- Siła: 13
- Zręczność: 10
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 10
- Mądrość: 11
- Charyzma: 10
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 12
- Punkty Życia: 60
- Klasa Pancerza: 0
- TraK0: 7
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 5000
Odporności:
- Zimno, Kwas, Magiczne Zimno: 100%
- Magia: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
Miejsce: Kanały
Charakterystyka: Najlepszym sposobem na zabicie Wędrującej broni jest walka konwencjonalna – magia nie na dużo się zda, gdyż ta kreatura jest na nią odporna w 50%. Mały problem może też sprawić dość niska KP, ale na to nic nie da się poradzić.
Widmowy troll
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 20
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 64
- Klasa Pancerza: 0
- TraK0: 13
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 3500
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
Miejsce: Gaj Druidów, Twierdza d’Arnise
Charakterystyka: Chociaż trolle się zmieniają, metoda walki z nimi nie – nadal trzeba je atakować broniami dystansowymi, a gdy się już zbliżą, przejść do walki na miecze (i szpony w wypadku tych bestii) – a na koniec przypiec je trochę ogniem.
Większa mumia
Cechy:
- Siła: 20
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 17
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 14
- Punkty Życia: 104
- Klasa Pancerza: -4
- TraK0: 6
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 8000
Odporności:
- Zimno, Kwas, Magiczne Zimno: 100%
- Pociski: 80%
- Sieczne, Kłute, Obuchowe: 50%
- Ogień, Magiczny Ogień: -25%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 1
- Berła/Różdżki/Laski: 1
- Petryfikacja/Polimorfia: 1
- Zionięcie: 1
- Czary: 1
Miejsce: Ruiny Świątyni, Przytułek
Charakterystyka: Większa mumia to dość twardy przeciwnik – posiada naprawdę dobre odporności - niestety (chociaż na nasze szczęście) nie na magię i ogień. Tak więc najlepszym sposobem na jej zabicie jest rzucanie na nią zaklęć opartych na tym żywiole, który będzie ją ranić jeszcze bardziej.
Większa wiwerna
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 11
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 10
- Punkty Życia: 83
- Klasa Pancerza: -2
- TraK0: 5
- Liczba ataków: 8
- PD za zabicie: 5500
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 6
- Czary: 5
Miejsce: Północny Las
Charakterystyka: Większa wiwerna mogłaby sprawić mały problem bohaterom, którzy mają dość niski poziom, ale to raczej nam nie grozi – tego przeciwnika spotykamy dopiero w Północnym Lesie. W walce z nią musimy przede wszystkim uważać na truciznę i pamiętać, aby zabić ją jak najszybciej – posiada niskie TraK0 i dużo ataków na rundę.
Większy ghul
Cechy:
- Siła: 18/00
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 48
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 8
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
- Berła/Różdżki/Laski: 11
- Petryfikacja/Polimorfia: 10
- Zionięcie: 12
- Czary: 12
Miejsce: Dzielnica Cmentarna
Charakterystyka: Podobnie jak inne ghule, ten też potrafi nas unieruchomić – jest o tyle niebezpieczniejszy, że dużo łatwiej mu trafić, gdyż ma całkiem niezłe TraK0. Nie jest to jednak przeciwnik, który, sprawi problem graczom...
Większy łakowilk
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 19
- Kondycja: 16
- Inteligencja: 17
- Mądrość: 10
- Charyzma: 12
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 11
- Punkty Życia: 66
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 6
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 15000
Odporności:
- Ogień, Elektryczność, Magia, Magiczny Ogień, Zimno, Kwas, Magiczne Zimno: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 6
- Czary: 5
Miejsce: Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Jest to niebywale groźny przeciwnik, którego bardzo trudno zabić. Posiada naprawdę dobre odporności, niskie TraK0, dość dużo ataków na rundę, niezłe cechy oraz regenerację. Do walki z nim trzeba wystawić wszystkie swoje atuty – pozastawiać pułapki, jeśli można, użyć jak najwięcej Magicznych Pocisków (tak, jest odporny na magię, ale wyrządzi mu ona i tak więcej szkód niż mag swoją bronią) – warto także przyspieszyć swoich bohaterów.
Większy upiór
Cechy:
- Siła: 13
- Zręczność: 10
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 10
- Mądrość: 11
- Charyzma: 10
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 8
- Punkty Życia: 65
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 12
- Liczba ataków: 7
- PD za zabicie: 8000
Odporności:
- Zimno, Kwas, Magiczne Zimno: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
- Berła/Różdżki/Laski: 10
- Petryfikacja/Polimorfia: 9
- Zionięcie: 10
- Czary: 11
Miejsce: Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Jest to po prostu trochę groźniejsza wersja zwykłego upiora – nie da się przed nim zabezpieczyć w jakiś lepszy sposób, trzeba go po prostu jak najszybciej wysłać na tamten świat, używając najlepiej jak najwięcej broni dystansowych i magii.
Większy wilk cienia
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 65
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 10
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 650
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Ruiny Świątyni
Charakterystyka: Ten przeciwnik nie różni się bardzo od zwykłego wilka cienia – możemy go spokojnie zabić mieczem, z dystansu albo magią, chociaż moim zdaniem tej ostatniej w tym wypadku szkoda (chyba że jest to większa grupa).
Większy Yuan-Ti
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 18
- Kondycja: 15
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 72
- Klasa Pancerza: 0
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 5000
Odporności:
- Ogień, Elektryczność, Magiczny Ogień, Zimno, Magiczne Zimno, Kwas: 30%
- Magia: 20%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 6
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 7
- Zionięcie: 7
- Czary: 7
Miejsce: Warownia d'Arnise, Przytułek
Charakterystyka: Większy Yuan-Ti nie powinien nam sprawić zbyt dużo problemów, chociaż słabym go nazwać nie można. Posiada odporność na wszystkie żywioły i magię, chociaż na dość małym poziomie. Zabicie go nie wymaga żadnej dziwnej strategii – trzeba wykorzystać wszystkich swoich bohaterów i posłać ich do ataku.
Większy żywiołak ognia
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 16
- Punkty Życia: 128
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 5
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 10000
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 125%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 4
- Czary: 7
Miejsce: Kula Sfer, Podmrok
Charakterystyka: Dla drużyny ten przeciwnik nie powinien stanowić większego problemu – ale dla samotnej postaci... Posiada on całkiem niezłe TraK0 i siłę, które robią z niego niebezpieczną kreaturę. Jednak podstawową rzeczą, o jakiej trzeba pamiętać, to 125% ochrony przed ogniem – to znaczy, że pod jego wpływem będzie się regenerował.
Większy żywiołak powietrza
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 16
- Punkty Życia: 128
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 5
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 11000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 4
- Czary: 7
Miejsce: Podmrok
Charakterystyka: Dla drużyny ten przeciwnik nie powinien stanowić większego problemu – ale dla samotnej postaci... posiada on całkiem niezłe TraK0 i siłę, które robią z niego niebezpieczną kreaturę. Tak prawdę powiedziawszy to nie rozumiem, dlaczego dostaje się za niego więcej PD niż za Większego żywiołaka ognia...
Większy żywiołak powietrza
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 10
- Punkty Życia: 128
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 5
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 10000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 4
- Czary: 7
Miejsce: Podmrok
Charakterystyka: Dla drużyny ten przeciwnik nie powinien stanowić większego problemu – ale dla samotnej postaci... posiada on całkiem niezłe TraK0 i siłę, które robią z niego niebezpieczną kreaturę. W teorii jest słabszy od Większego żywiołaka ognia, gdyż nie posiada odporności na żaden żywioł. Ale to tylko teoria...
Wilk cienia
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 4
- Punkty Życia: 45
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 500
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Ruiny Świątyni
Charakterystyka: Wilk cienia nie powinien sprawić problemów. Jest to dość słaby przeciwnik – jedyne co potrafi, to wysysać cechy, co momentami może być dość niebezpieczne. Wystarczy jednak jedna Kula Ognia, aby walka uległa dużemu skróceniu.
Wilkołak
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 16
- Kondycja: 15
- Inteligencja: 17
- Mądrość: 10
- Charyzma: 12
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 35
- Klasa Pancerza: 1
- TraK0: 10
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 14
- Petryfikacja/Polimorfia: 13
- Zionięcie: 15
- Czary: 15
Miejsce: Wzgórza Wichrowych Włóczni, Lasy Tethyru
Charakterystyka: Zwykły Wilkołak, w przeciwieństwie do swojej „większej” wersji, nie jest zbyt groźny – posiada dość mało PŻ, tak więc najlepiej będzie się z nim rozprawić chociażby za pomocą Kuli Ognia (spotykamy go zawsze w stadzie).
Wywerna
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 63
- Klasa Pancerza: 1
- TraK0: 10
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 800
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 9
- Czary: 8
Miejsce: Więzienie Sfer
Charakterystyka: Wiwerna może stanowić mały problem dla mniejszych, mniej doświadczonych drużyn – posiada nie najgorsze statystyki. Ale już dla tych, co brali udział w wielu walkach, pokonanie jej nie będzie raczej problemem.
Wojownik
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 9
- Kondycja: 18
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Neutralny
- Poziom: 12
- Punkty Życia: 103
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 5
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 6000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 4
- Czary: 7
Miejsce: Więzienie Sfer
Charakterystyka: Jeśli walczylibyśmy z samym wojownikiem, nie stanowiłby większego problemu dla naszej drużyny, ale jeśli będzie wśród innych przeciwników, to trzeba sobie ułatwić walkę, rzucając w niego na powitanie Kulę Ognia, która skutecznie go osłabi.
Wojownik Kuo-Toa
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 13
- Mądrość: 9
- Charyzma: 18
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 19
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 175
Odporności:
- Kwas: 100%
- Elektryczność: 50%
- Ogień: Magiczny Ogień: -25%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
Miejsce: Podmrok
Charakterystyka: Wojownik Kuo-Toa jest bardzo łatwym do zabicia przeciwnikiem – najlepiej posłać w jego stronę Kulę Ognia – nie dość, że trafi w cały oddział, to jeszcze z pewnością ich wszystkich pozabija, gdyż mają oni mało PŻ i są podatni na ogień.