Yuan-Ti
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 48
- Klasa Pancerza: 0
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 1500
Odporności:
- Żywioły: 30%
- Magia: 20%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
- Berła/Różdżki/Laski: 8
- Petryfikacja/Polimorfia: 9
- Zionięcie: 9
- Czary: 9
Miejsce: Warownia d’Arnise, Kanały, Przytułek, Lasy Tethyru
Charakterystyka: Yuan-Ti mogą sprawić mały problem, gdy są w grupie - posiadają nie najgorsze statystyki, a próba zabicia ich Kulą Ognia nie przyniesie rezultatu, gdyż są po części odporni na wszystkie żywioły oraz na magię. Jedyny sposób, aby przeżyć, to zabicie ich jak najszybciej.
Zabójca
Cechy:
- Siła: 17
- Zręczność: 17
- Kondycja: 17
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Neutralny
- Poziom: 20
- Punkty Życia: 100
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 6000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 12
- Czary: 7
Miejsce: Doki
Charakterystyka: Zabójca może sprawić problem każdemu – potrafi zabić jednym celnym ciosem z cienia. Podstawa w walce z nim to rzucenie Prawdziwego Widzenia – wtedy pozbawiamy go największego atutu, a z groźnego przeciwnika robimy takiego, którego można łatwo zabić.
Zabójczy mimik
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 10
- Punkty Życia: 80
- Klasa Pancerza: 7
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 3000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
- Berła/Różdżki/Laski: 10
- Petryfikacja/Polimorfia: 9
- Zionięcie: 9
- Czary: 11
Miejsce: Wzgórza Umar
Charakterystyka: Zabójczy mimik jest całkiem łatwy do pokonania, jeśli walczymy z nim całą drużyną. Pojedynczej postaci może sprawić problem, gdyż potrafi zatruwać, a na samym początku walki nawet unieruchomić bohatera.
Złodziej Cienia
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 17
- Kondycja: 17
- Inteligencja: 10
- Mądrość: 9
- Charyzma: 10
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 35
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 16
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 750
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 11
- Petryfikacja/Polimorfia: 9
- Zionięcie: 13
- Czary: 12
Miejsce: Doki
Charakterystyka: Złodziej jak to złodziej – trzeba uważać na plecy, dlatego radzę się zabezpieczyć Prawdziwym Widzeniem. Co prawda nie jest tak skuteczny jak zabójca, ale i tak potrafi trochę nas uszkodzić, jeśli nie będziemy uważali.
Złodziej Cienia - Zabójca
Cechy:
- Siła: 16
- Zręczność: 18
- Kondycja: 12
- Inteligencja: 15
- Mądrość: 14
- Charyzma: 6
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 13
- Punkty Życia: 62
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 14
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 3300
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 8
- Petryfikacja/Polimorfia: 9
- Zionięcie: 13
- Czary: 9
Miejsce: Doki
Charakterystyka: Przy zabójcy musimy szczególnie uważać na jego atak z cienia, tak więc radzę zabezpieczyć się Prawdziwym Widzeniem – Złodziej Cienia, który nie może się kryć, będzie bezużyteczny.
Zmora
Cechy:
- Siła: 16
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 55
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 175
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 12
- Berła/Różdżki/Laski: 14
- Petryfikacja/Polimorfia: 13
- Zionięcie: 15
- Czary: 13
Miejsce: Dzielnica Cmentarna
Charakterystyka: Zmora nie należy do trudnych przeciwników – posiada bardzo wysokie TraK0, tak więc nie mamy się raczej czego bać. Powinniśmy ją zabić dość szybko, ponieważ nie ma zbyt dobrych statystyk.
Zmutowany gibberling
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 16
- Klasa Pancerza: 7
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 15
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
Miejsce: Przytułek, Lasy Tethyru
Charakterystyka: Śmiem twierdzić, że umieszczając tę kreaturę w BG2, twórcy musieli mieć niezłe poczucie humoru – zmutowany gibberling nie sprawiał większych problemów w „jedynce”, a co do dopiero w Cieniach Amn...
Znachor koboldów
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 10
- Klasa Pancerza: 7
- TraK0: 20
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 65
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 16
- Berła/Różdżki/Laski: 18
- Petryfikacja/Polimorfia: 17
- Zionięcie: 20
- Czary: 19
Miejsce: Kanały, Podmrok
Charakterystyka: Znachor koboldów nie powinien sprawić nikomu problemu – jego statystyki są bardzo kiepskie – mało PŻ, wysokie TraK0 i KP oraz średnie cechy. Wystarczy jeden cios miecza, aby odesłać go na inny świat.
Zombie
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 0
- Punkty Życia: 15
- Klasa Pancerza: 8
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 65
Odporności:
- Zimno: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
Miejsce: Dzielnica Cmentarna
Charakterystyka: Zombie nie powinien nikomu sprawić kłopotów – ma mało PŻ, kiepskie TraK0 i KP... Aby go zabić, wystarczy jeden, dwa ciosy miecza albo Kula Ognia, gdyż zapewne spotkamy go w grupie mu podobnych kreatur.
Żelazny golem
Cechy:
- Siła: 24
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 18
- Punkty Życia: 80
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 3
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 13000
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 125%
- Elektryczność, Magia, Zimno, Kwas, Magiczne Zimno: 100%
- Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 20%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
- Berła/Różdżki/Laski: 5
- Petryfikacja/Polimorfia: 4
- Zionięcie: 4
- Czary: 6
Miejsce: Twierdza d’Arnise, Kula Sfer, Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Żelazny golem to kolejny bardzo trudny przeciwnik, z jakim przyjdzie nam walczyć. Jest odporny na każdy żywioł i magię, leczy się pod wpływem ognia, ma niskie TraK0 i KP oraz wysoką siłę. Najlepiej uszkodzić go jak najbardziej z dystansu, zanim dojdzie do naszych bohaterów i walka wręcz będzie nieunikniona.
Żywiołak ognia
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 12
- Punkty Życia: 96
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 6000
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 8
- Czary: 10
Miejsce: Kula Sfer, Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Żywiołak ognia ma całkiem niezłe TraK0 i KP, aczkolwiek kiepskie cechy i ilość ataków na rundę. Nie należy go atakować ogniem, gdyż jest na ten żywioł odporny. Sądzę, że nie stanowi on większego zagrożenia dla żadnej drużyny i każdy będzie w stanie sobie z nim poradzić.
Żywiołak powietrza
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 12
- Punkty Życia: 96
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 7000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 8
- Czary: 10
Miejsce: Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Żywiołak powietrza ma całkiem niezłe TraK0, KP i siłę, co czyni go nie najłatwiejszym przeciwnikiem, ale sądzę, że jeśli ktoś był w stanie przejść przez kryjówkę Firkraaga do tego momentu, to ta kreatura nie stanowi większego zagrożenia i gracz będzie w stanie sobie z nim poradzić.
Żywiołak ziemi
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 10
- Punkty Życia: 96
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 6000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 8
- Czary: 10
Miejsce: Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Żywiołak ziemi ma całkiem niezłe TraK0, KP i siłę, co czyni go nie najłatwiejszym przeciwnikiem. Sądzę jednak, że każda drużyna powinna sobie z nim poradzić – nie jest odporny na magię, czyli możemy rzucać na niego dowolne czary, które dość mocno go uszkodzą, zanim się do nas zbliży.