Baldur's Gate 2 » NPC
Cernd
Cernd, zapytany o przeszłość oświadcza skromnie, że ma zaszczyt służyć całym swoim życiem naturze. Widać wyraźnie, że wierny z niego sługa i chociaż zachowuje się w sposób zrównoważony, nie ma wątpliwości, że zaryzykowałby własne życie, gdyby w grę wchodziło większe dobro.
Statystyki:
- Płeć - Mężczyzna
- Rasa - Człowiek
- Klasa - Zmiennokształtny
- Charakter - Neutralny
Cechy:
- Siła - 13
- Zręczność - 9
- Kondycja - 13
- Inteligencja - 12
- Mądrość - 18
- Charyzma - 15
Miejsce:
Druida spotkamy w więzieniu w Targowie - w domu burmistrza.
Opinia:
Według mnie jest to najgorsza postacią w grze - nie dość, że klasa druida jest najgorsza ze wszystkich czarujących, to jeszcze sam Cernd nie jest specjalnie za silny - fatalna zręczność, niska siła i kondycja. Kolejnym minusem jest podklasa Cernda, która nie pozwala mu nosić zbroi. Plusami druida są niewątpliwie wysoka mądrość i możliwość zamieniania się w wilkołaka, ale i tak to niewiele. W moich oczach jest słaby i tyle, niemniej jednak warto pograć nim z ciekawości.
Zalety:
- Jedyny czysty druid w grze.
Wady:
- Ograniczenia jego podklasy.
- Słabe cechy.
Ocena: 4 / 10
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 61 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Gdzie mozna znalezc Cernda jesli przyjelo sie zadanie z wykonczeniem Faldorn ale nie wzielo sie go do druzyny ?
Gdzie mozna znalezc Cernda jesli przyjelo sie zadanie z wykonczeniem Faldorn ale nie wzielo sie go do druzyny ?
Szczerze? Miałem go może przez parę minut... Już prędzej sam stworzę wilkołaka =,=
Szczerze? Miałem go może przez parę minut... Już prędzej sam stworzę wilkołaka =,=
A Cernd jest w Gaju Druidów. Idź przed siebie, na pewno go znajdziesz (za mostkiem będącym przy domku, tam gdzie te chodzące muchomory nas atakują)
A Cernd jest w Gaju Druidów. Idź przed siebie, na pewno go znajdziesz (za mostkiem będącym przy domku, tam gdzie te chodzące muchomory nas atakują)
Plusy: ciekawe umiejetnosci na wysokich poziomiach ( np. przemiana w zywiolaka ), dobra madrosc , jednoklasowosc
Minusy: wszystkie cechy poza madroscia sa za niskie , nie mozna nosic zbroi ( oprocz tej od smoka cienia ) , inne ograniczenia klasy, nudna osobowosc i klimat postaci.
Moja ocena taka jak recenzenta: 4/10
Plusy: ciekawe umiejetnosci na wysokich poziomiach ( np. przemiana w zywiolaka ), dobra madrosc , jednoklasowosc
Minusy: wszystkie cechy poza madroscia sa za niskie , nie mozna nosic zbroi ( oprocz tej od smoka cienia ) , inne ograniczenia klasy, nudna osobowosc i klimat postaci.
Moja ocena taka jak recenzenta: 4/10
"Według mnie jest to najgorsza postacią w grze - nie dość, że klasa druida jest najgorsza ze wszystkich czarujących"
sorry ale co ty piep... przeszedłem bg właśnie tym druidem solo bez większych trudności , kto pisze tu te komentarze ? tak samo w broniach totalna nie kompetencja
"Według mnie jest to najgorsza postacią w grze - nie dość, że klasa druida jest najgorsza ze wszystkich czarujących"
sorry ale co ty piep... przeszedłem bg właśnie tym druidem solo bez większych trudności , kto pisze tu te komentarze ? tak samo w broniach totalna nie kompetencja
bardzo słaba postać nie może nosić zbroi co w jego przypadku jest ogromną wadą-niska zręćzność i kondycja, także w zwarcie go lepiej nie posyłać. Niby może zmieniać sie w wilkołaka ale wtedy nie może rzucać czarów a ciągłą konieczność zmieniania form bardzo utrudnia walkę
5-/10
bardzo słaba postać nie może nosić zbroi co w jego przypadku jest ogromną wadą-niska zręćzność i kondycja, także w zwarcie go lepiej nie posyłać. Niby może zmieniać sie w wilkołaka ale wtedy nie może rzucać czarów a ciągłą konieczność zmieniania form bardzo utrudnia walkę
5-/10
Chyba grac nie umiecie , dla mnie to jedna z lepszych psotaci , wysoka modrac grawantuje leszpsze uniki magi , po przemianie i z dobrym exwipunkiem pisiada dwa razy wiecej obrony niz jakikolwiek wojonik , do tego jego sila kondycja i zrecznosc tez ich przewyzszaja + szybkosc ;] , kox na solówki
Chyba grac nie umiecie , dla mnie to jedna z lepszych psotaci , wysoka modrac grawantuje leszpsze uniki magi , po przemianie i z dobrym exwipunkiem pisiada dwa razy wiecej obrony niz jakikolwiek wojonik , do tego jego sila kondycja i zrecznosc tez ich przewyzszaja + szybkosc ;] , kox na solówki
Najlepszy lub jeden z najlepszych "tanków" w grze. Po rzuceniu Żelaznej Skóry i Większego WIlkołaka trzeba się mocno namęczyć żeby się go pozbyć. Właśnie gram jako zmiennokształtny i mam w drużynie Cernda. I jest chyba zbyt prosto... ;)
Najlepszy lub jeden z najlepszych "tanków" w grze. Po rzuceniu Żelaznej Skóry i Większego WIlkołaka trzeba się mocno namęczyć żeby się go pozbyć. Właśnie gram jako zmiennokształtny i mam w drużynie Cernda. I jest chyba zbyt prosto... ;)
Jeśli według was valygar to drzewo z osobowości to kim jest ten pan? On nawet nie jest drzewem, bo nie ma osobowości. :P
Jeśli według was valygar to drzewo z osobowości to kim jest ten pan? On nawet nie jest drzewem, bo nie ma osobowości. :P
Prawdo to, że grać nie umiecie. Może nosić tylko skórę ze smoka cieni? a to przecież najlepsza skóra w grze ;) może nosić hełmy itp. W zwarcie nie trzeba go wysyłać, wystarczy dać mu procę, a mądrość gwarantuje lepsze rzuty na magię i dużo czarów. U mnie najlepszy team to ja lf Mag, Minsc, Korgan, Mazzy, Imoen i właśnie CERND!
Prawdo to, że grać nie umiecie. Może nosić tylko skórę ze smoka cieni? a to przecież najlepsza skóra w grze ;) może nosić hełmy itp. W zwarcie nie trzeba go wysyłać, wystarczy dać mu procę, a mądrość gwarantuje lepsze rzuty na magię i dużo czarów. U mnie najlepszy team to ja lf Mag, Minsc, Korgan, Mazzy, Imoen i właśnie CERND!
Cernd jest jedną z moich ulubionych postaci w grze ..właśnie za charakter, jest bardzo zrównoważony, samotnik, do tego używa barwnych metafor, lubię postacie o skomplikowanym charakterze. Ma bardzo fajny portret <3
Cernd jest jedną z moich ulubionych postaci w grze ..właśnie za charakter, jest bardzo zrównoważony, samotnik, do tego używa barwnych metafor, lubię postacie o skomplikowanym charakterze. Ma bardzo fajny portret <3
Ktoś kiedyś podnosił, że opisujący i komentujący chyba w BG II nie grali. Zgadzam się. Cernd jest bardzo mocną postacią - jedną z najlepszych. Cechę klasową ma wysoką (18 mądrość- dużo zaklęć). Zmieńcie go w Dużego Wilczka i looknijcie cechy: 21,20,25 (siła,zręczność i kondycja). Nikt takich nie ma, a są to właściwości na stałe - nie czasowe, nie da się ich rozproszyć, czyli w bitce nam nie znikną. Fakt - odp. na magię jest zablokowana na 40% i jak grasz 1 postacią, to przedmioty dające odporność wędrują do kosza, ale jak grasz drużyną, to komu innemu dajesz itemy. Za to odporności na żywioły (50% sumuje się - opis w pliku readme w Ease of Use jest błędny - sprawdzałem z hełmami i pierścieniami, a nawet zbroją smoczka z Umar) są świetne i zawsze przydatne, szczególnie w trudniejszych walkach. Wilczek ma 2 dodatkowe ataki i Cernd może ciachnąć 3x zamiast 1 na rundę. Nie wiem tylko jakie mają umagicznienie te pazury. Większa mumia (np. w zadaniu Kult Bezokiego) była odporna, ale przemiana jest bardzo szybka. Nie wiem dlaczego ktoś narzekał, że to kłopot się przemieniać. Można wrócić do zwykłej formy i naparzać kijem+4 (od biedy wykorzystać buga z rozproszeniem pazurów - czar rozproszenie magii i okładać wroga lepszą bronią z 2 bonusowymi atakami ).
Ktoś kiedyś podnosił, że opisujący i komentujący chyba w BG II nie grali. Zgadzam się. Cernd jest bardzo mocną postacią - jedną z najlepszych. Cechę klasową ma wysoką (18 mądrość- dużo zaklęć). Zmieńcie go w Dużego Wilczka i looknijcie cechy: 21,20,25 (siła,zręczność i kondycja). Nikt takich nie ma, a są to właściwości na stałe - nie czasowe, nie da się ich rozproszyć, czyli w bitce nam nie znikną. Fakt - odp. na magię jest zablokowana na 40% i jak grasz 1 postacią, to przedmioty dające odporność wędrują do kosza, ale jak grasz drużyną, to komu innemu dajesz itemy. Za to odporności na żywioły (50% sumuje się - opis w pliku readme w Ease of Use jest błędny - sprawdzałem z hełmami i pierścieniami, a nawet zbroją smoczka z Umar) są świetne i zawsze przydatne, szczególnie w trudniejszych walkach. Wilczek ma 2 dodatkowe ataki i Cernd może ciachnąć 3x zamiast 1 na rundę. Nie wiem tylko jakie mają umagicznienie te pazury. Większa mumia (np. w zadaniu Kult Bezokiego) była odporna, ale przemiana jest bardzo szybka. Nie wiem dlaczego ktoś narzekał, że to kłopot się przemieniać. Można wrócić do zwykłej formy i naparzać kijem+4 (od biedy wykorzystać buga z rozproszeniem pazurów - czar rozproszenie magii i okładać wroga lepszą bronią z 2 bonusowymi atakami ).
(Podsumowując)
Duży Wilk oznacza:
+2 ataki
lepsze TrakO
Odp. na magię 40% (blokada)
Odp. na żywioły 50% (sumuje się)
Cechy bojowe wypasione: 21,20,25
(Z tym, że kondycja powyżej 16 nie dodaje pkt życia, bo tylko zbrojnym dodaje. Za to taka kondycja &amp;lt;chyba od 20 w górę&amp;gt; daje regenerację - nie wiem ile).
Bardzo duży bonus do KP po przemianie (nie pamiętam ile tam miał Cernd, ale mój dwuklasowiec zmiennokształtny/wojownik miał zazwyczaj od -15 do -18 - bez zaklęć, bez modów, czyli lepiej niż Ci opatuleni w zbroje wojownicy-sumuje się KP z przemiany z przedmiotami)
Cernd to jest koks w dobrych rękach.
Nawet bez buga ze zbroją z Umar może nosić bransolety kp3, a po przemianie ma bardzo dobre KP. W ogóle zmiennokształtny jest wypasiony i nie rozumiem po co te podpakowania w stylu moda "balansowanie zmiennokształtnego". Specjalnie ta podklasa nie ma wszystkich bonusów Wilczka, bo by była za mocna (z kosmiczną regeneracją, odp na bronie i od na magię większą, to Kensai/mag byłby w opałach- mam na myśli szczególnie opcję dwuklasowania z wojownikiem - 13 poziom tego druida bardzo szybko się zdobywa już przy 750k &amp;lt;szybciej tylko złodziej 660k).
PS. Niech Cernd rzuci Większe przyzwanie żyiołaka i pojawi się Sunnis (książe żywiołaków ziemi), to pozamiatane. Rzucałem na niego ul. przysp. i załatwiał smoki w kilkanaście sekund. Sunnis ma 24 siły, resztę cech po 18. 230 HP, wysokie odp. na żywioły i 70% ! na magię. Rzuca na siebie kamienną skórę! Kto pohula?
PS. of PS. od 15lvl Cernd dostaje co 2 lvl bonusową przemianę w WW (chyba aż do 8). Może się też zamieniać w żyiwołaka ognia albo ziemi. No i co głupio?
Niech ktoś zmieni jego ocenę, bo jest śmieszna. 9/10 albo 10/10.
Moim zdaniem ta sama liga co Edwin.
(Podsumowując)
Duży Wilk oznacza:
+2 ataki
lepsze TrakO
Odp. na magię 40% (blokada)
Odp. na żywioły 50% (sumuje się)
Cechy bojowe wypasione: 21,20,25
(Z tym, że kondycja powyżej 16 nie dodaje pkt życia, bo tylko zbrojnym dodaje. Za to taka kondycja &amp;lt;chyba od 20 w górę&amp;gt; daje regenerację - nie wiem ile).
Bardzo duży bonus do KP po przemianie (nie pamiętam ile tam miał Cernd, ale mój dwuklasowiec zmiennokształtny/wojownik miał zazwyczaj od -15 do -18 - bez zaklęć, bez modów, czyli lepiej niż Ci opatuleni w zbroje wojownicy-sumuje się KP z przemiany z przedmiotami)
Cernd to jest koks w dobrych rękach.
Nawet bez buga ze zbroją z Umar może nosić bransolety kp3, a po przemianie ma bardzo dobre KP. W ogóle zmiennokształtny jest wypasiony i nie rozumiem po co te podpakowania w stylu moda "balansowanie zmiennokształtnego". Specjalnie ta podklasa nie ma wszystkich bonusów Wilczka, bo by była za mocna (z kosmiczną regeneracją, odp na bronie i od na magię większą, to Kensai/mag byłby w opałach- mam na myśli szczególnie opcję dwuklasowania z wojownikiem - 13 poziom tego druida bardzo szybko się zdobywa już przy 750k &amp;lt;szybciej tylko złodziej 660k).
PS. Niech Cernd rzuci Większe przyzwanie żyiołaka i pojawi się Sunnis (książe żywiołaków ziemi), to pozamiatane. Rzucałem na niego ul. przysp. i załatwiał smoki w kilkanaście sekund. Sunnis ma 24 siły, resztę cech po 18. 230 HP, wysokie odp. na żywioły i 70% ! na magię. Rzuca na siebie kamienną skórę! Kto pohula?
PS. of PS. od 15lvl Cernd dostaje co 2 lvl bonusową przemianę w WW (chyba aż do 8). Może się też zamieniać w żyiwołaka ognia albo ziemi. No i co głupio?
Niech ktoś zmieni jego ocenę, bo jest śmieszna. 9/10 albo 10/10.
Moim zdaniem ta sama liga co Edwin.
Noirtier de Villefort mądrze prawi, polać mu :)
Nieco zniechęcony komentarzami mimo wszystko przyłączyłem Cernda podczas nowej gry i muszę powiedzieć że to było najłatwiejsze przejście BG2 jakie miałem. Oczywiście, żeby rozwinął się efektywnie nasza drużyna musi mieć max. 5 postaci.
Grając niedawno drużyną z Korganem tylko rzucałem mięsem gdy obrywał od liszy itd. Większy wilczek ma w większości wystarczające odpy, rozwalałem nim nawet Spaczony Run (mag rzucal zabojcza i zapalajaca chmure ktore prawie w ogole nie raniły wilka, jego kp robiło różnicę) - w tej samej walce Korgan obładowany najlepszymi zbrojami, 2 toporami +3 i pojedynczymi czarami nie dawał rady,
- Wspaniałe odporności umożliwiają realizację strategii "rozbrajanie pułapek przez wpadanie na nie".
Zalety:
- Nie ma lepszego tanka
- W formie człowieka wspaniałe czary eliminujące wrogich magów
- Korgan nie może nosić amuletu mocy na stałe - Cernda wysyła się przodem aby zniszczył wszystkie wampiry :)
Wady:
- Trak0, jednak można to zniwelować tworząc mniejszą drużynę - problemy miałem z trafianiem tylko smoków
- Brak młyńców - ale za to mamy żelazne skóry i kule ostrzy na poziomie misji
Ocena: 10+/10
Porady - jak najszybciej kupić Kostur z Rynn, dopełnić odporności hełmem ochrony, dodać rękawice mistrzostwa i amulet mocy. Później używamy Belma, później to już wariacje z Włócznią uwiądu albo tą z obrażeniami kłutymi, potem Kostur Druida a w TOBie jedyny słuszny kij :))
Noirtier de Villefort mądrze prawi, polać mu :)
Nieco zniechęcony komentarzami mimo wszystko przyłączyłem Cernda podczas nowej gry i muszę powiedzieć że to było najłatwiejsze przejście BG2 jakie miałem. Oczywiście, żeby rozwinął się efektywnie nasza drużyna musi mieć max. 5 postaci.
Grając niedawno drużyną z Korganem tylko rzucałem mięsem gdy obrywał od liszy itd. Większy wilczek ma w większości wystarczające odpy, rozwalałem nim nawet Spaczony Run (mag rzucal zabojcza i zapalajaca chmure ktore prawie w ogole nie raniły wilka, jego kp robiło różnicę) - w tej samej walce Korgan obładowany najlepszymi zbrojami, 2 toporami +3 i pojedynczymi czarami nie dawał rady,
- Wspaniałe odporności umożliwiają realizację strategii "rozbrajanie pułapek przez wpadanie na nie".
Zalety:
- Nie ma lepszego tanka
- W formie człowieka wspaniałe czary eliminujące wrogich magów
- Korgan nie może nosić amuletu mocy na stałe - Cernda wysyła się przodem aby zniszczył wszystkie wampiry :)
Wady:
- Trak0, jednak można to zniwelować tworząc mniejszą drużynę - problemy miałem z trafianiem tylko smoków
- Brak młyńców - ale za to mamy żelazne skóry i kule ostrzy na poziomie misji
Ocena: 10+/10
Porady - jak najszybciej kupić Kostur z Rynn, dopełnić odporności hełmem ochrony, dodać rękawice mistrzostwa i amulet mocy. Później używamy Belma, później to już wariacje z Włócznią uwiądu albo tą z obrażeniami kłutymi, potem Kostur Druida a w TOBie jedyny słuszny kij :))
Moim, zdaniem Cernd jest baardzo ciekawą, postacią. I to nie prawda, że jest słaba, po prostu trzeba nią umieć grać. Na pewno, jest ciekawiej nią grać niż, jakimś przypakowanym npc (np.korganem) a to chociażby dlatego, że trzeba się trochę bardziej natrudzić, pokombinować aby wygrać potyczkę niż tylko kliknąć aby atakowała. On, (Cernd) ma duży potencjał, jest czyściutkim Druidem, w dodatku posiada chyba najlepszą podklasę druida. Szkoda, tylko tego że nie można dwuklasować na woja, ale to nie przeszkadza w miłej rozgrywce ;)
P.s
Polecam, zmienić tylko portret Cernda na ten zmodyfikowany, jest o niebo lepszy!!!! Wygląda, wtedy jak taki mroczny Driud ;D (LovE) :P Poniżej zamieszczam link, abny długo nie szukać ;)
http://bg2.gram.pl/wp-content/uploads/2012/01/cucho.jpg
Moim, zdaniem Cernd jest baardzo ciekawą, postacią. I to nie prawda, że jest słaba, po prostu trzeba nią umieć grać. Na pewno, jest ciekawiej nią grać niż, jakimś przypakowanym npc (np.korganem) a to chociażby dlatego, że trzeba się trochę bardziej natrudzić, pokombinować aby wygrać potyczkę niż tylko kliknąć aby atakowała. On, (Cernd) ma duży potencjał, jest czyściutkim Druidem, w dodatku posiada chyba najlepszą podklasę druida. Szkoda, tylko tego że nie można dwuklasować na woja, ale to nie przeszkadza w miłej rozgrywce ;)
P.s
Polecam, zmienić tylko portret Cernda na ten zmodyfikowany, jest o niebo lepszy!!!! Wygląda, wtedy jak taki mroczny Driud ;D (LovE) :P Poniżej zamieszczam link, abny długo nie szukać ;)
http://bg2.gram.pl/wp-content/uploads/2012/01/cucho.jpg
Postać niedoceniana, jak dostanie lvl to jest całkiem do rzeczy chłopina. Tyle że nikomu nie chce się z nim męczyć ,ja go miałem raz i nie przepadam :P
Postać niedoceniana, jak dostanie lvl to jest całkiem do rzeczy chłopina. Tyle że nikomu nie chce się z nim męczyć ,ja go miałem raz i nie przepadam :P
Zgadzam się z Noirtierem i Revelandem. Cernd jest bardzo dobrym NPC. Ma wysoką mądrość, co daje mu dużo czarów, a druid ma kilka nieocenionych w rozgrywce np. Plaga Owadów, Pełzająca Zagłada, Żelazna skóra, Zagłada, Krzywdzenie, Kula Ostrzy, "Sunnis", Burza Zemsty.
Jest prosty sposób by poprawić Trak0 i ilość ataków Cernda jak już mamy Poziom Misji. Jest to czar Ostrza Energii. Obniża Trak0 o 10 (polepsza) i daje 9 ataków/runda! Jesteśmy w formie człowieka. Większy Wilkołak jest ofensywnie za słaby w ToB (mamy też przemiany w Żywiołaki), ale defensywnie się extra rozwija (kolejne bonusy do odp. na żywioły!).
PS. Kwestia Trak0 nie jest u Cernda tak kłopotliwa, bo w przeciwieństwie do druida Charname'a dysponuje czarem Siła Czempiona. Dodatkowo, NPC-kapłan może swoimi czarami już na początku gry poprawić Trak0 Cernda.
Moja ocena: 10-/10
Minus za strefy antymagii na III poziomie TS. No i staty w ludzkiej formie są kiepskie.
Zgadzam się z Noirtierem i Revelandem. Cernd jest bardzo dobrym NPC. Ma wysoką mądrość, co daje mu dużo czarów, a druid ma kilka nieocenionych w rozgrywce np. Plaga Owadów, Pełzająca Zagłada, Żelazna skóra, Zagłada, Krzywdzenie, Kula Ostrzy, "Sunnis", Burza Zemsty.
Jest prosty sposób by poprawić Trak0 i ilość ataków Cernda jak już mamy Poziom Misji. Jest to czar Ostrza Energii. Obniża Trak0 o 10 (polepsza) i daje 9 ataków/runda! Jesteśmy w formie człowieka. Większy Wilkołak jest ofensywnie za słaby w ToB (mamy też przemiany w Żywiołaki), ale defensywnie się extra rozwija (kolejne bonusy do odp. na żywioły!).
PS. Kwestia Trak0 nie jest u Cernda tak kłopotliwa, bo w przeciwieństwie do druida Charname'a dysponuje czarem Siła Czempiona. Dodatkowo, NPC-kapłan może swoimi czarami już na początku gry poprawić Trak0 Cernda.
Moja ocena: 10-/10
Minus za strefy antymagii na III poziomie TS. No i staty w ludzkiej formie są kiepskie.
Dokładnie! Trak0 można poprawić czarem Siła Czempiona, bo tylko Cernd z druidów go ma. Zgadzam się z pochwałami Cernda w pełnej rozciągłości. Dzięki kumulacji odporności WW i klasowych druida+ żelazna+Kula Ostrzy+Aura będzie świetnym TANKIEM.
Może też spełniać inną funkcję. Wysoka mądrość, to dużo slotów, a dobrych czarów druidom nie brakuje.
Co do wad. Autorzy ToB-a zepsuli sprawę, bo Żywiołak Ognia czy Ziemi nie zastąpią WW. Niwelują mankamenty WW:
- niskie obrażenia (chyba 1k6 czy 1k8), bo mają łapę 2k10
- niskie umagicznienie (pazur +2), bo mają łapę +4
No, ale mają żałosną ilość ataków, czyli 1 albo 2, podczas gdy WW ma 3 ataki/runda. Tylko z Młyńcem ataki Żywiołaków są git! Poza tym mają gorsze cechy. Tylko ŻO ma wyższą siłę (24), reszta gorsza.
Problem jest, więc w tym, że autorzy nie kontynuowali rozwoju Wilkołaka w ToB-ie i dali inne, gorsze przemiany, które niwelowały braki WW, ale same miały swoje, fatalne.
Tyle, że W ToB już raczej używanie WW nie jest konieczne (chyba, że na tanka z tymi bonusami klasowymi na odp.), bo jest masa świetnych czarów, a okładać wroga można Ostrzami Enrgii.
Podsumowując, posta jest bardzo silna i wielofunkcyjna, ale trzeba mieć wiedzę o mechanice gry (w tym znajomość efektów czarów) by ją skutecznie wykorzystać. Natomiast, dla nieoświadczonych graczy Berserker zawsze będzie lepszy.
Dla mnie 10/10 - zwłaszcza za SoA.
Dokładnie! Trak0 można poprawić czarem Siła Czempiona, bo tylko Cernd z druidów go ma. Zgadzam się z pochwałami Cernda w pełnej rozciągłości. Dzięki kumulacji odporności WW i klasowych druida+ żelazna+Kula Ostrzy+Aura będzie świetnym TANKIEM.
Może też spełniać inną funkcję. Wysoka mądrość, to dużo slotów, a dobrych czarów druidom nie brakuje.
Co do wad. Autorzy ToB-a zepsuli sprawę, bo Żywiołak Ognia czy Ziemi nie zastąpią WW. Niwelują mankamenty WW:
- niskie obrażenia (chyba 1k6 czy 1k8), bo mają łapę 2k10
- niskie umagicznienie (pazur +2), bo mają łapę +4
No, ale mają żałosną ilość ataków, czyli 1 albo 2, podczas gdy WW ma 3 ataki/runda. Tylko z Młyńcem ataki Żywiołaków są git! Poza tym mają gorsze cechy. Tylko ŻO ma wyższą siłę (24), reszta gorsza.
Problem jest, więc w tym, że autorzy nie kontynuowali rozwoju Wilkołaka w ToB-ie i dali inne, gorsze przemiany, które niwelowały braki WW, ale same miały swoje, fatalne.
Tyle, że W ToB już raczej używanie WW nie jest konieczne (chyba, że na tanka z tymi bonusami klasowymi na odp.), bo jest masa świetnych czarów, a okładać wroga można Ostrzami Enrgii.
Podsumowując, posta jest bardzo silna i wielofunkcyjna, ale trzeba mieć wiedzę o mechanice gry (w tym znajomość efektów czarów) by ją skutecznie wykorzystać. Natomiast, dla nieoświadczonych graczy Berserker zawsze będzie lepszy.
Dla mnie 10/10 - zwłaszcza za SoA.
Koles 4 oceny dla cerdna to prZesada.
Poruwnanie wg mnie
ZALETY
1.Prz. W wilkolaka
2.dosc szybko maksymalny level ( juz u irenicusa mial by 10)
3.Na poczatku ma mozliwosc regeneracji.
WADY
1.Jesli go mamy musimy mu oddac skore smoka cienia ktora byla by dobra dla lowcy lub zlodzieja
2.slaba sila i konda i zrecznosc
Ocena 6,89/10
Koles 4 oceny dla cerdna to prZesada.
Poruwnanie wg mnie
ZALETY
1.Prz. W wilkolaka
2.dosc szybko maksymalny level ( juz u irenicusa mial by 10)
3.Na poczatku ma mozliwosc regeneracji.
WADY
1.Jesli go mamy musimy mu oddac skore smoka cienia ktora byla by dobra dla lowcy lub zlodzieja
2.slaba sila i konda i zrecznosc
Ocena 6,89/10
A tak na marginesie najgorszy czarus to bard .Nie obrarzaj druidow
A tak na marginesie najgorszy czarus to bard .Nie obrarzaj druidow
Ten artykuł skomentowano 61 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.