Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Cernd • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » NPC


    Cernd

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » NPC
    Autor: Oress
    Utworzono: 20.06.2003
    Aktualizacja: 10.09.2009

    Cernd, zapytany o przeszłość oświadcza skromnie, że ma zaszczyt służyć całym swoim życiem naturze. Widać wyraźnie, że wierny z niego sługa i chociaż zachowuje się w sposób zrównoważony, nie ma wątpliwości, że zaryzykowałby własne życie, gdyby w grę wchodziło większe dobro.





    Statystyki:

    • Płeć - Mężczyzna
    • Rasa - Człowiek
    • Klasa - Zmiennokształtny
    • Charakter - Neutralny

    Cechy:

    • Siła - 13
    • Zręczność - 9
    • Kondycja - 13
    • Inteligencja - 12
    • Mądrość - 18
    • Charyzma - 15

    Miejsce:
    Druida spotkamy w więzieniu w Targowie - w domu burmistrza.

    Opinia:
    Według mnie jest to najgorsza postacią w grze - nie dość, że klasa druida jest najgorsza ze wszystkich czarujących, to jeszcze sam Cernd nie jest specjalnie za silny - fatalna zręczność, niska siła i kondycja. Kolejnym minusem jest podklasa Cernda, która nie pozwala mu nosić zbroi. Plusami druida są niewątpliwie wysoka mądrość i możliwość zamieniania się w wilkołaka, ale i tak to niewiele. W moich oczach jest słaby i tyle, niemniej jednak warto pograć nim z ciekawości.

    Zalety:

    • Jedyny czysty druid w grze.

    Wady:

    • Ograniczenia jego podklasy.
    • Słabe cechy.
    Ocena:    4 / 10




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 61 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · Nowsze »

    Futrzak
     

    Wędrowiec
    Temat: Gdzie mozna znalezc Cernda ...
    Dodany: 09.04.2010 o 19:20  

    Gdzie mozna znalezc Cernda jesli przyjelo sie zadanie z wykonczeniem Faldorn ale nie wzielo sie go do druzyny ?

    C.F.
     

    Wędrowiec
    Temat: Szczerze? Miałem go może pr...
    Dodany: 01.07.2010 o 20:28  

    Szczerze? Miałem go może przez parę minut... Już prędzej sam stworzę wilkołaka =,=

    C.F.
     

    Wędrowiec
    Temat: A Cernd jest w Gaju Druidów...
    Dodany: 01.07.2010 o 20:29  

    A Cernd jest w Gaju Druidów. Idź przed siebie, na pewno go znajdziesz (za mostkiem będącym przy domku, tam gdzie te chodzące muchomory nas atakują)

    andrzejos
     

    Wędrowiec
    Temat: Plusy: ciekawe umiejetnosci...
    Dodany: 21.12.2010 o 21:25  

    Plusy: ciekawe umiejetnosci na wysokich poziomiach ( np. przemiana w zywiolaka ), dobra madrosc , jednoklasowosc
    Minusy: wszystkie cechy poza madroscia sa za niskie , nie mozna nosic zbroi ( oprocz tej od smoka cienia ) , inne ograniczenia klasy, nudna osobowosc i klimat postaci.
    Moja ocena taka jak recenzenta: 4/10

    michas
     

    Wędrowiec
    Temat: \"Według mnie jest to najgo...
    Dodany: 17.03.2011 o 19:57  

    "Według mnie jest to najgorsza postacią w grze - nie dość, że klasa druida jest najgorsza ze wszystkich czarujących"

    sorry ale co ty piep... przeszedłem bg właśnie tym druidem solo bez większych trudności , kto pisze tu te komentarze ? tak samo w broniach totalna nie kompetencja

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: bardzo słaba postać nie moż...
    Dodany: 01.07.2011 o 10:19  

    bardzo słaba postać nie może nosić zbroi co w jego przypadku jest ogromną wadą-niska zręćzność i kondycja, także w zwarcie go lepiej nie posyłać. Niby może zmieniać sie w wilkołaka ale wtedy nie może rzucać czarów a ciągłą konieczność zmieniania form bardzo utrudnia walkę
    5-/10

    Chyba grac nie umiecie
     

    Wędrowiec
    Temat: Chyba grac nie umiecie , dl...
    Dodany: 27.07.2011 o 2:29  

    Chyba grac nie umiecie , dla mnie to jedna z lepszych psotaci , wysoka modrac grawantuje leszpsze uniki magi , po przemianie i z dobrym exwipunkiem pisiada dwa razy wiecej obrony niz jakikolwiek wojonik , do tego jego sila kondycja i zrecznosc tez ich przewyzszaja + szybkosc ;] , kox na solówki

    Adieu
     

    Wędrowiec
    Temat: Najlepszy lub jeden z najle...
    Dodany: 22.09.2011 o 12:46  

    Najlepszy lub jeden z najlepszych "tanków" w grze. Po rzuceniu Żelaznej Skóry i Większego WIlkołaka trzeba się mocno namęczyć żeby się go pozbyć. Właśnie gram jako zmiennokształtny i mam w drużynie Cernda. I jest chyba zbyt prosto... ;)

    Faf
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli według was valygar to...
    Dodany: 02.03.2012 o 16:50  

    Jeśli według was valygar to drzewo z osobowości to kim jest ten pan? On nawet nie jest drzewem, bo nie ma osobowości. :P

    Baros
     

    Wędrowiec
    Temat: Prawdo to, że grać nie umie...
    Dodany: 24.03.2012 o 1:30  

    Prawdo to, że grać nie umiecie. Może nosić tylko skórę ze smoka cieni? a to przecież najlepsza skóra w grze ;) może nosić hełmy itp. W zwarcie nie trzeba go wysyłać, wystarczy dać mu procę, a mądrość gwarantuje lepsze rzuty na magię i dużo czarów. U mnie najlepszy team to ja lf Mag, Minsc, Korgan, Mazzy, Imoen i właśnie CERND!

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 23
    Temat: Cernd jest jedną z moich ul...
    Dodany: 15.05.2012 o 18:57  

    Cernd jest jedną z moich ulubionych postaci w grze ..właśnie za charakter, jest bardzo zrównoważony, samotnik, do tego używa barwnych metafor, lubię postacie o skomplikowanym charakterze. Ma bardzo fajny portret <3

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 22
    Temat: Ktoś kiedyś podnosił, że o...
    Dodany: 24.05.2012 o 21:24  

    Ktoś kiedyś podnosił, że opisujący i komentujący chyba w BG II nie grali. Zgadzam się. Cernd jest bardzo mocną postacią - jedną z najlepszych. Cechę klasową ma wysoką (18 mądrość- dużo zaklęć). Zmieńcie go w Dużego Wilczka i looknijcie cechy: 21,20,25 (siła,zręczność i kondycja). Nikt takich nie ma, a są to właściwości na stałe - nie czasowe, nie da się ich rozproszyć, czyli w bitce nam nie znikną. Fakt - odp. na magię jest zablokowana na 40% i jak grasz 1 postacią, to przedmioty dające odporność wędrują do kosza, ale jak grasz drużyną, to komu innemu dajesz itemy. Za to odporności na żywioły (50% sumuje się - opis w pliku readme w Ease of Use jest błędny - sprawdzałem z hełmami i pierścieniami, a nawet zbroją smoczka z Umar) są świetne i zawsze przydatne, szczególnie w trudniejszych walkach. Wilczek ma 2 dodatkowe ataki i Cernd może ciachnąć 3x zamiast 1 na rundę. Nie wiem tylko jakie mają umagicznienie te pazury. Większa mumia (np. w zadaniu Kult Bezokiego) była odporna, ale przemiana jest bardzo szybka. Nie wiem dlaczego ktoś narzekał, że to kłopot się przemieniać. Można wrócić do zwykłej formy i naparzać kijem+4 (od biedy wykorzystać buga z rozproszeniem pazurów - czar rozproszenie magii i okładać wroga lepszą bronią z 2 bonusowymi atakami ).

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 22
    Temat: (Podsumowując)Duży Wilk ozn...
    Dodany: 24.05.2012 o 21:39  

    (Podsumowując)
    Duży Wilk oznacza:
    +2 ataki
    lepsze TrakO
    Odp. na magię 40% (blokada)
    Odp. na żywioły 50% (sumuje się)
    Cechy bojowe wypasione: 21,20,25
    (Z tym, że kondycja powyżej 16 nie dodaje pkt życia, bo tylko zbrojnym dodaje. Za to taka kondycja &amp;amp;lt;chyba od 20 w górę&amp;amp;gt; daje regenerację - nie wiem ile).
    Bardzo duży bonus do KP po przemianie (nie pamiętam ile tam miał Cernd, ale mój dwuklasowiec zmiennokształtny/wojownik miał zazwyczaj od -15 do -18 - bez zaklęć, bez modów, czyli lepiej niż Ci opatuleni w zbroje wojownicy-sumuje się KP z przemiany z przedmiotami)
    Cernd to jest koks w dobrych rękach.
    Nawet bez buga ze zbroją z Umar może nosić bransolety kp3, a po przemianie ma bardzo dobre KP. W ogóle zmiennokształtny jest wypasiony i nie rozumiem po co te podpakowania w stylu moda "balansowanie zmiennokształtnego". Specjalnie ta podklasa nie ma wszystkich bonusów Wilczka, bo by była za mocna (z kosmiczną regeneracją, odp na bronie i od na magię większą, to Kensai/mag byłby w opałach- mam na myśli szczególnie opcję dwuklasowania z wojownikiem - 13 poziom tego druida bardzo szybko się zdobywa już przy 750k &amp;amp;lt;szybciej tylko złodziej 660k).

    PS. Niech Cernd rzuci Większe przyzwanie żyiołaka i pojawi się Sunnis (książe żywiołaków ziemi), to pozamiatane. Rzucałem na niego ul. przysp. i załatwiał smoki w kilkanaście sekund. Sunnis ma 24 siły, resztę cech po 18. 230 HP, wysokie odp. na żywioły i 70% ! na magię. Rzuca na siebie kamienną skórę! Kto pohula?

    PS. of PS. od 15lvl Cernd dostaje co 2 lvl bonusową przemianę w WW (chyba aż do 8). Może się też zamieniać w żyiwołaka ognia albo ziemi. No i co głupio?

    Niech ktoś zmieni jego ocenę, bo jest śmieszna. 9/10 albo 10/10.

    Moim zdaniem ta sama liga co Edwin.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: Noirtier de Villefort mądr...
    Dodany: 22.07.2012 o 0:07  

    Noirtier de Villefort mądrze prawi, polać mu :)

    Nieco zniechęcony komentarzami mimo wszystko przyłączyłem Cernda podczas nowej gry i muszę powiedzieć że to było najłatwiejsze przejście BG2 jakie miałem. Oczywiście, żeby rozwinął się efektywnie nasza drużyna musi mieć max. 5 postaci.

    Grając niedawno drużyną z Korganem tylko rzucałem mięsem gdy obrywał od liszy itd. Większy wilczek ma w większości wystarczające odpy, rozwalałem nim nawet Spaczony Run (mag rzucal zabojcza i zapalajaca chmure ktore prawie w ogole nie raniły wilka, jego kp robiło różnicę) - w tej samej walce Korgan obładowany najlepszymi zbrojami, 2 toporami +3 i pojedynczymi czarami nie dawał rady,
    - Wspaniałe odporności umożliwiają realizację strategii "rozbrajanie pułapek przez wpadanie na nie".

    Zalety:

    - Nie ma lepszego tanka
    - W formie człowieka wspaniałe czary eliminujące wrogich magów
    - Korgan nie może nosić amuletu mocy na stałe - Cernda wysyła się przodem aby zniszczył wszystkie wampiry :)

    Wady:

    - Trak0, jednak można to zniwelować tworząc mniejszą drużynę - problemy miałem z trafianiem tylko smoków
    - Brak młyńców - ale za to mamy żelazne skóry i kule ostrzy na poziomie misji

    Ocena: 10+/10

    Porady - jak najszybciej kupić Kostur z Rynn, dopełnić odporności hełmem ochrony, dodać rękawice mistrzostwa i amulet mocy. Później używamy Belma, później to już wariacje z Włócznią uwiądu albo tą z obrażeniami kłutymi, potem Kostur Druida a w TOBie jedyny słuszny kij :))

    smil33xd@gmail.com
     

    Wędrowiec
    Temat: Moim, zdaniem Cernd jest ba...
    Dodany: 24.07.2012 o 23:07  

    Moim, zdaniem Cernd jest baardzo ciekawą, postacią. I to nie prawda, że jest słaba, po prostu trzeba nią umieć grać. Na pewno, jest ciekawiej nią grać niż, jakimś przypakowanym npc (np.korganem) a to chociażby dlatego, że trzeba się trochę bardziej natrudzić, pokombinować aby wygrać potyczkę niż tylko kliknąć aby atakowała. On, (Cernd) ma duży potencjał, jest czyściutkim Druidem, w dodatku posiada chyba najlepszą podklasę druida. Szkoda, tylko tego że nie można dwuklasować na woja, ale to nie przeszkadza w miłej rozgrywce ;)

    P.s
    Polecam, zmienić tylko portret Cernda na ten zmodyfikowany, jest o niebo lepszy!!!! Wygląda, wtedy jak taki mroczny Driud ;D (LovE) :P Poniżej zamieszczam link, abny długo nie szukać ;)

    http://bg2.gram.pl/wp-content/uploads/2012/01/cucho.jpg

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 51
    Temat: Postać niedoceniana, jak do...
    Dodany: 04.09.2012 o 8:21  

    Postać niedoceniana, jak dostanie lvl to jest całkiem do rzeczy chłopina. Tyle że nikomu nie chce się z nim męczyć ,ja go miałem raz i nie przepadam :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 14
    Temat: Zgadzam się z Noirtierem i ...
    Dodany: 01.12.2012 o 23:43  

    Zgadzam się z Noirtierem i Revelandem. Cernd jest bardzo dobrym NPC. Ma wysoką mądrość, co daje mu dużo czarów, a druid ma kilka nieocenionych w rozgrywce np. Plaga Owadów, Pełzająca Zagłada, Żelazna skóra, Zagłada, Krzywdzenie, Kula Ostrzy, "Sunnis", Burza Zemsty.

    Jest prosty sposób by poprawić Trak0 i ilość ataków Cernda jak już mamy Poziom Misji. Jest to czar Ostrza Energii. Obniża Trak0 o 10 (polepsza) i daje 9 ataków/runda! Jesteśmy w formie człowieka. Większy Wilkołak jest ofensywnie za słaby w ToB (mamy też przemiany w Żywiołaki), ale defensywnie się extra rozwija (kolejne bonusy do odp. na żywioły!).

    PS. Kwestia Trak0 nie jest u Cernda tak kłopotliwa, bo w przeciwieństwie do druida Charname'a dysponuje czarem Siła Czempiona. Dodatkowo, NPC-kapłan może swoimi czarami już na początku gry poprawić Trak0 Cernda.

    Moja ocena: 10-/10

    Minus za strefy antymagii na III poziomie TS. No i staty w ludzkiej formie są kiepskie.

    Fafarafa
     

    Wędrowiec
    Temat: Dokładnie! Trak0 można popr...
    Dodany: 29.04.2013 o 20:46  

    Dokładnie! Trak0 można poprawić czarem Siła Czempiona, bo tylko Cernd z druidów go ma. Zgadzam się z pochwałami Cernda w pełnej rozciągłości. Dzięki kumulacji odporności WW i klasowych druida+ żelazna+Kula Ostrzy+Aura będzie świetnym TANKIEM.

    Może też spełniać inną funkcję. Wysoka mądrość, to dużo slotów, a dobrych czarów druidom nie brakuje.

    Co do wad. Autorzy ToB-a zepsuli sprawę, bo Żywiołak Ognia czy Ziemi nie zastąpią WW. Niwelują mankamenty WW:

    - niskie obrażenia (chyba 1k6 czy 1k8), bo mają łapę 2k10
    - niskie umagicznienie (pazur +2), bo mają łapę +4

    No, ale mają żałosną ilość ataków, czyli 1 albo 2, podczas gdy WW ma 3 ataki/runda. Tylko z Młyńcem ataki Żywiołaków są git! Poza tym mają gorsze cechy. Tylko ŻO ma wyższą siłę (24), reszta gorsza.

    Problem jest, więc w tym, że autorzy nie kontynuowali rozwoju Wilkołaka w ToB-ie i dali inne, gorsze przemiany, które niwelowały braki WW, ale same miały swoje, fatalne.

    Tyle, że W ToB już raczej używanie WW nie jest konieczne (chyba, że na tanka z tymi bonusami klasowymi na odp.), bo jest masa świetnych czarów, a okładać wroga można Ostrzami Enrgii.

    Podsumowując, posta jest bardzo silna i wielofunkcyjna, ale trzeba mieć wiedzę o mechanice gry (w tym znajomość efektów czarów) by ją skutecznie wykorzystać. Natomiast, dla nieoświadczonych graczy Berserker zawsze będzie lepszy.

    Dla mnie 10/10 - zwłaszcza za SoA.

    rabarbar
     

    Wędrowiec
    Temat: Koles 4 oceny dla cerdna to...
    Dodany: 06.01.2016 o 23:34  

    Koles 4 oceny dla cerdna to prZesada.
    Poruwnanie wg mnie
    ZALETY
    1.Prz. W wilkolaka
    2.dosc szybko maksymalny level ( juz u irenicusa mial by 10)
    3.Na poczatku ma mozliwosc regeneracji.

    WADY
    1.Jesli go mamy musimy mu oddac skore smoka cienia ktora byla by dobra dla lowcy lub zlodzieja
    2.slaba sila i konda i zrecznosc
    Ocena 6,89/10

    rabarbar
     

    Wędrowiec
    Temat: A tak na marginesie najgors...
    Dodany: 06.01.2016 o 23:35  

    A tak na marginesie najgorszy czarus to bard .Nie obrarzaj druidow



    Ten artykuł skomentowano 61 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw