Akt niewolnictwa Isaei
Ten dokument zawiera spis niewolników niedawno sprzedanych Władcom Niewolników umiejscowionym w Dzielnicy Świątynnej. Znajduje się na nim też pieczęć odbita w wosku, wyciśnięta za pomocą sygnetu. Przedstawia ona większy herb rodu Roenallów wraz z indywidualnymi znakami Isaei Roenalla. Jeśli można wierzyć temu pismu, to jest ono obciążającym dowodem.
Miejsce: Przedmiot ten zdobędziesz od jednego ze współpracowników Isaei podczas szukania dowodów obciążających młodego Roenalla
Komentarz/Zastosowanie: Posiadanie tego aktu jest niezbędne do uwolnienia Nalii z rąk Isaei.
Akt własności teatru
Dokument ten daje właścicielowi prawo do teatru założonego pod oberżą "Pięć Dzbanów".
Miejsce: Dostajesz go od Raelis Shai po uwolnieniu jej z Więzienia Sfer, jeśli jesteś Bardem
Komentarz/Zastosowanie: Dokument ten należy pokazać Samuelowi, aby go przekonać, że jesteś nowym właścicielem teatru.
Akt własności Wzgórz Wichrowych Włóczni
Jest to oficjalny amnijski Akt Własności Ziemi, dotyczący terenów w i wokół Wzgórz Wichrowych Włóczni. Dokument ten wystawiony jest na nazwisko Garrena Wichrowej Włóczni.
Miejsce: Pergamin ten znajduje się w chacie Garrena
Komentarz/Zastosowanie: Akt własności należy zanieść Firkraagowi, aby wykonać zlecone przez niego zadanie.
Amulet Harfiarzy
Wszyscy Harfiarze, których spotkaliście w tej okolicy, nosili jeden z tych amuletów. Być może jest to ich identyfikator. Czy w tym budynku może być jakaś część, do której dostęp mają tylko Harfiarze?
Miejsce: W biurku na parterze siedziby Harfiarzy
Komentarz/Zastosowanie: Posiadając ten amulet, nie zostaniemy zaatakowani przez widmowych Harfiarzy na piętrze budynku.
Brązowe pantalony
Brązowe pantalony to ostatni krzyk mody. Ci, którzy szczycą się wyszukanym gustem, wolą nie nosić niczego niż ubrać spodnie, które ustępują tym pantalonom szykiem.
Miejsce: W kryjówce Abazigala znajdują się poszukiwacze przygód, którzy mogą je dla ciebie zdobyć
Komentarz/Zastosowanie: Brązowe Pantalony są jedną z trzech części potrzebnych do stworzenia wspaniałego zestawu, o którym mowa w jednym z artykułów (Link).
Bryła stopu ilitu
Ten kawał stopu stworzyła dla ciebie Jerlia, Handlarka Rudą. Masz nadzieję, że nada się zamiast prawdziwej rudy, której prawie nie sposób dostać. Jerlia zapewnia, że Sir Sarles nie pozna różnicy. Jeśli chodzi o sam stop, to ma on... interesujący kształt, który coś ci przypomina, choć nie do końca zdajesz sobie sprawę z tego, co to może być.
Miejsce: Przedmiot ten możemy zdobyć, jeśli poprosimy Jerlię o fałszywą bryłę ilitu dla Sir Sarlesa
Komentarz/Zastosowanie: Bryłę należy zanieść Sir Sarlesowi - niestety pozna, że nie jest to materiał, o który prosił. W tym wypadku należy udać się do świątyni i porozmawiać ze zleceniodawcą zadania.
Butla geniusza
Ta butla jest dokładną repliką butli Malaaqa.
Miejsce: Otrzymamy ją od driad w Lochach Irenicusa
Komentarz/Zastosowanie: Pozwala nam uratować geniusza w Lochach Irenicusa z niewoli maga.
Butla Ifrita
Gdy potrze się tę buteleczkę, pojawi się ifrit. Zaatakuje on każdego przeciwnika właściciela tego przedmiotu, jednakże nie zostanie tu dłużej niż dziesięć rund. Jeśli zostanie zabity, butelka znika i jest stracona na zawsze.
PARAMETRY:
Specjalne: Raz dziennie przyzywa ifrita.
Miejsce: Należy okraść (lub zabić, ale tego nie polecam) dżina stojącego przed namiotem Dao w Targowie
Komentarz/Zastosowanie: Dzięki tej butelce możemy przywołać ifrita, który wspomoże nas w walce swoim mieczem oraz zaklęciami. Dodatkowy kompan zawsze się przyda, czyż nie?
Ciało Aerie
Aerie padła ofiarą Bodhi i została zarażona wampiryzmem, przez co trzeba było ją uśmiercić. Być może istnieje jakiś sposób, aby ją wskrzesić, lecz nie wiesz, jak tego dokonać.
Miejsce: Po ostatecznej walce z Bodhi w jej kryjówce
Komentarz/Zastosowanie: Ciało Aerie należy umieścić razem z sercem Bodhi w posągu znajdującym się w Ruinach Świątyni za salą z posadzką wyłożoną płytami z literami, po których trzeba przejść tak, aby stawać tylko na tych, które tworzą słowo AMAUNATOR.
Ciało Anomena
Anomen padł ofiarą Bodhi i został zarażony wampiryzmem, przez co trzeba było go uśmiercić. Być może istnieje jakiś sposób, aby go wskrzesić, lecz nie wiesz, jak tego dokonać.
Miejsce: Po ostatecznej walce z Bodhi w jej kryjówce
Komentarz/Zastosowanie: Ciało Anomena należy umieścić razem z sercem Bodhi w posągu znajdującym się w Ruinach Świątyni za salą z posadzką wyłożoną płytami z literami, po których trzeba przejść tak, aby stawać tylko na tych, które tworzą słowo AMAUNATOR.
Ciało Jaheiry
Jaheira padła ofiarą Bodhi i została zarażona wampiryzmem, przez co trzeba było ją uśmiercić. Być może istnieje jakiś sposób, aby ją wskrzesić, lecz nie wiesz, jak tego dokonać.
Miejsce: Po ostatecznej walce z Bodhi w jej kryjówce
Komentarz/Zastosowanie: Ciało Jaheiry należy umieścić razem z sercem Bodhi w posągu znajdującym się w Ruinach Świątyni za salą z posadzką wyłożoną płytami z literami, po których trzeba przejść tak, aby stawać tylko na tych, które tworzą słowo AMAUNATOR.
Ciało Renfelda
Renfeld prosił, żebyście zabrali go albo jego szczątki do człowieka o imieniu Rylock, w Dokach.
Miejsce: Znajdziemy go podróżując po mieście (w czasie jednego z przypadkowych spotkań)
Komentarz/Zastosowanie: Ciało należy odnieść do Rylocka stojącego przed budynkiem w południowo-zachodniej części Doków.
Ciało Valygara
To jest ciało Valygara.
Miejsce: Valygara znajdziesz w jego chatce na Wzgórzach Umar
Komentarz/Zastosowanie: Ciało Valygara jest niezbędne, aby wejść do Kuli Sfer.
Ciało Viconii
Viconia padła ofiarą Bodhi i została zarażona wampiryzmem, przez co trzeba było ją uśmiercić. Być może istnieje jakiś sposób, aby ją wskrzesić, lecz nie wiesz, jak tego dokonać.
Miejsce: Po ostatecznej walce z Bodhi w jej kryjówce
Komentarz/Zastosowanie: Ciało Viconii należy umieścić razem z sercem Bodhi w posągu znajdującym się w Ruinach Świątyni za salą z posadzką wyłożoną płytami z literami, po których trzeba przejść tak, aby stawać tylko na tych, które tworzą słowo AMAUNATOR.
Czarne serce Bodhi
Czarne, zniszczone serce wampirzycy Bodhi.
Miejsce: Pojawi się w twoim ekwipunku, gdy raz na zawsze zakończysz żywot wampirzycy
Komentarz/Zastosowanie: Serce Bodhi należy umieścić razem z ciałem wybranka/wybranki w posągu znajdującym się w Ruinach Świątyni za salą, z posadzką wyłożoną płytami z literami, po których trzeba przejść tak, aby stawać tylko na tych, które tworzą słowo AMAUNATOR.
Część różdżki szczelinowej
To pierwsza część różdżki szczelinowej. Jest ona niezwykle pożądana przez Niewidzące Oko.
Miejsce: Dostajemy ją od awatara Amaunatora w świątyni w kanałach pod Dzielnicą Świątyń
Komentarz/Zastosowanie: Gdy połączymy ją z drugą częścią, powstanie Różdżka Szczelinowa.
Część różdżki szczelinowej
To druga połowa Różdżki szczelinowej. Cała różdżka może posłużyć do zniszczenia Niewidzącego Oka.
Miejsce: W południowo-wschodniej części siedziby Niewidzącego Oka
Komentarz/Zastosowanie: Gdy połączymy ją z drugą częścią, powstanie Różdżka Szczelinowa.
Dane finansowe Isaei
To księga przychodów za ostatni sezon, w której zapisano wszystkie ważniejsze zakupy i transakcje dokonywane w domu Isaei. Wyszczególniona jest w niej liczba transakcji dotyczących kamieni szlachetnych i klejnotów, choć nie od wszystkich lokalnych kupców. Pod dokładnym przyjrzeniu się można zauważyć, że ceny importu są o wiele niższe od cen rynkowych, i choć nie zajmujesz się księgowością na co dzień, domyślasz się, że był to wybieg mający na celu obejście lokalnych ceł importowych. Możliwe, że masz przed swoimi oczyma przykład udokumentowanego szmuglerstwa, albo po prostu niechlujstwo jakiegoś urzędnika.
Miejsce: Tę księgę znajdziesz w posiadłości Roenallów w Dzielnicy Rządowej
Komentarz/Zastosowanie: Posiadanie tej księgi jest niezbędne, aby uratować Nalię z rąk Isaei.
Dłoń
To jest zasuszona dłoń, którą znaleziono w kanałach. Pomimo wilgoci, ciało nie zgniło.
Miejsce: W studzience ściekowej pośrodku pomieszczeniu ze ścierwojadami w kanałach gospody Pod Miedzianym Diademem
Komentarz/Zastosowanie: Dłoń jest niezbędna, aby rozwiązać zagadkę w kanałach i otrzymać Lilarcora.
Dłoń Daka
To ręka, którą udało ci się wziąć z ciała martwego wampira, Daka.
Miejsce: Zdobędziemy ją, gdy przebijemy kołkiem serce Daka – wampira przebywającego w podziemiach Czarowięzów
Komentarz/Zastosowanie: Dłoń Daka jest niezbędna, aby otworzyć przejście prowadzące na kolejny poziom podziemi Przytułku.
Dokumenty Edwina
Te dokumenty zostały wzięte na prośbę Edwina od kupca zwanego Marcus. Edwin dał jasno do zrozumienia, że ich zawartość to nie twój interes.
Miejsce: Kupiec Marcus w karczmie obok gildii Mae’Vara
Komentarz/Zastosowanie: Dokumenty te należy oddać Edwinowi.
Drewniany kołek
Zaostrzony drewniany kij oznaczony świętym symbolem Selune. Legendy mówią, że zakołkowanie wampira da mu wieczny odpoczynek... choć najprawdopodobniej wampir musiałby się nie ruszać, aby można było uczynić to poprawnie.
Miejsce:
1. Kołki możesz dostać od Arana Linvaila przed ostateczną rozprawą z Bodhi
2. Po wyjściu z Podmroku dostaniesz je od Elhana
3. Kilka sztuk znajdziesz w kryjówce Bodhi
4. Kołek ma także szaman koboldów w podziemiach Czarowięzów
Komentarz/Zastosowanie: Posiadając drewniany kołek można zakończyć ostatecznie żywot wampira na tym świecie.
Fałszywe smocze jaja (Faere)
To fałszywe jaja smoczycy, które dała ci Faere.
Miejsce: Dostaniesz je od Faere
Komentarz/Zastosowanie: Jaja należy zabrać do skarbca w świątyni, skąd trzeba ukraść prawdziwe, a na ich miejsce położyć podarowane podróbki.
Fałszywe smocze jaja (Solaufein)
To fałszywe jaja smoczycy, które dał ci Solaufein.
Miejsce: Dostaniesz je od Solaufeina
Komentarz/Zastosowanie: Jaja należy odnieść Faere jako dowód podmienia prawdziwych.
Fałszywe serce buntownika
To świeżo wyjęte serce sahuagina. Przy odrobinie szczęścia król przyjmie je jako serce księcia.
Miejsce: Serce to dostajesz od Księcia sahuaginów, jeśli zgodzisz się mu pomóc
Komentarz/Zastosowanie: Przedmiot ten należy oddać Królowi jako dowód wykonania zadania zabicia przywódcy buntowników.
Figurka czarnego pająka
Ta figurka czarnego pająka mieści się na twojej dłoni. Gdy wypowie się rozkaz, figurka ożywa jako pół-inteligentny pająk o imieniu Kitthix. Pająk będzie słuchał rozkazów swego pana przez okres trwania zaklęcia albo do momentu, kiedy zostanie zabity. Po pięciu minutach, niezależnie od tego, czy przeżył, czy nie, figurka wraca do normalnego kształtu. Następny raz można go przyzwać dopiero następnego dnia.
PARAMETRY:
Specjalne: Raz dziennie przyzywa wielkiego pająka na 5 minut. Pająk potrafi w trakcie walki pojawiać się i znikać. Posiada także umiejętność Zaplątanie w Pajęczynę, dzięki której może wystrzelić strumień sieci w stronę jednego celu. Jeśli cel nie wykona rzutu obronnego, zostanie powstrzymany na 2 rundy. Ugryzienie Kitthixa jest trujące.
Miejsce: W jaskini z pająkami w podziemiach Dzielnicy Cmentarnej
Komentarz/Zastosowanie: Dodatkowy kompan podczas walki się zawsze przyda, a jeśli może jeszcze zatruć przeciwnika, to jest tym milej witany. Niestety, zostaje z nami dość krótko i zapewne szybko zginie w ferworze bitwy.
Figurka księżycowego psa
Jest to Figurka Cudownej Mocy, która przyzywa z eteru psa księżycowego Cerebusa. Cerebus usłucha właściciela figurki, jeśli taka będzie jego wola. W przeciwieństwie do innych podobnych figurek, Cerebus służy dzięki pragnieniu walki ze złem i przyczyniania się do zwycięstwa prawości, a nie jest spętany magią przedmiotu.
PARAMETRY:
Specjalne: Cerebusa można przyzwać raz na dzień, na pięć minut i posiada on następujące wrodzone moce:
Zew księżycowego psa: możliwy do użycia raz na każde wezwanie, rani i wzbudza strach we wrogach, którzy są źli, jednocześnie rozpraszając strach i rzucając Ochronę przed Złem na członków drużyny.
Leczące liźnięcie: leczy 8 pż oraz zarazę, głuchotę, ślepotę i truciznę.
Wzrok księżycowego psa: księżycowy pies dostrzega wszystkie (a tym samym je rozprasza) formy iluzji oraz niewidzialności, wykrywając w okolicy wszystkie pułapki i zło.
Ulepszona niewidzialność: jak zaklęcie
Lustrzane odbicie: trzy razy dziennie, jak zaklęcie
Miejsce: Nagroda za wykonanie ostatniego zadania w Twierdzy Łowcy
Komentarz/Zastosowanie: Dodatkowy kompan zawsze się przyda, aczkolwiek księżycowy pies jest przeznaczony raczej nie do walki, a do wspierania twoich bohaterów magią.
Figurka złotego lwa
Ta mała figurka to doskonała replika miniaturowego lwa. Gdy wypowiedziane zostanie odpowiednie słowo, lew rośnie do zwyczajnych proporcji, stając się żyjącym, oddychającym olbrzymim kocurem. Słucha on poleceń właściciela. Pozostaje żywy przez pięć minut, albo do chwili, kiedy zostanie zabity, w której to chwili znowu staje się figurką.
PARAMETRY:
Specjalne: Raz dziennie przyzywa lwa na 5 minut.
Miejsce: Nagroda od Ducha Lasu za wykonanie ostatniego zadania w Twierdzy Druida
Komentarz/Zastosowanie: Przyzywa lwa, który będzie przez kilka minut walczył po twojej stronie. Dodatkowy kompan podczas walki się zawsze przyda, ale nie liczyłbym na zbyt wiele z jego strony.
Głowa golema
To jest głowa humanoida wykonana z ciemnego żelaza.
Miejsce: W jednej ze skrzynek w Kuli Sfer
Komentarz/Zastosowanie: Głowa jest częścią niezbędną do zbudowania golema, który jako jedyny może otworzyć pewne drzwi w Kuli Sfer.
Głowa Ihtafeer
To jest głowa rakshasy, Ihtafeer.
Miejsce: Znajdziesz ją przy ciele rakshasy w Gaju Druidów
Komentarz/Zastosowanie: Głowę musisz oddać Dżinom Dao, aby wykonać zadanie, które zlecają i pomóc miastu.
Głowa Neba
To jest głowa krasnoluda Neba. Trudno o bardziej nikczemną istotę, spośród tych co przemierzały ten padół.
Miejsce: Neb znajduje się w opuszczonym domku w Dzielnicy Mostowej, a jego głowa... na jego karku
Komentarz/Zastosowanie: Głowę Neba możemy oddać Głównemu Inspektorowi Brega, za co zostaniemy wynagrodzeni.
Gurilowe jagody
To jeden z dwóch typów jagód, które udało ci się zdobyć od Bela Dalemarka. Róża Pąsowa powiedziała, że pachną one jak mężczyzna, który nawiedza Dzielnicę Mostów. Chciałaby je powąchać jeszcze raz, żeby mieć pewność.
Miejsce: Dostajemy je od Bela Dalemarka, jeśli zapytamy się go, czy ma coś, co pachnie jak Gurilowe jagody.
Komentarz/Zastosowanie: Należy je zanieść Róży Pąsowej.
Kamienna harfa
Elegancko rzeźbiona kamienna harfa. Wygląda na to, że była częścią jakiejś większej rzeźby, ale ktoś ją od niej odłamał.
Miejsce: Znajdziesz ją w domu Harfiarza w Suldanesselar
Komentarz/Zastosowanie: Należy ją umieścić w jednym z posągów w pałacu, aby otworzyć przejście do Drzewa Życia.
Kamienny róg
Elegancko rzeźbiony kamienny róg. Wygląda na to, że był częścią jakiejś większej rzeźby, ale ktoś go od niej odłamał.
Miejsce: Znajdziesz go w domu Rogu w Suldanesselar
Komentarz/Zastosowanie: Należy go umieścić w jednym z posągów w pałacu, aby otworzyć przejście do Drzewa Życia.
Kamień aktywacji
Tego kamienia można użyć do kontroli ściekowego golema.
Miejsce: Na stole w pokoju z Rielevem w Lochach Irenicusa
Komentarz/Zastosowanie: Pozwala uaktywnić ściekowego golema, który otwiera drzwi do wyjścia z Lochów.
Kamień elfiego kapłana
To Święty Kamień używany przez kapłanów elfiego boga, Rillifane'a. Na jego odwrocie wypisano fragment rytuału:
Od Corellona wszystko się zaczęło. Rillifane wyrósł.
Z gałęzi Rillifane'a Woda wypłynęła,
Dając życie Drzewu.
Suldanessellar wszystko Drzewu zawdzięcza.
Miejsce: Kamień ten znajdziesz w jednym z domów w elfim mieście
Komentarz/Zastosowanie: Napis na tym kamieniu mówi, w jakiej kolejności trzeba wciskać runy, aby otworzyć pudełko z talizmanem Rillifane’a.
Kamień strażniczy Domu Jae'llat
To kamień strażniczy, który umożliwi ci wejście do Domu Jae'llat. Bez tego kamienia miejsce to byłoby dla ciebie niedostępne, gdyż strzegą go potężne zaklęcia strażnicze.
Miejsce: Kamień ten zdobędziesz podczas wykonywania zadania dla Visaja/Jarlaxle’a.
Komentarz/Zastosowanie: Dzięki temu przedmiotowi możesz wejść i ograbić dom Jae’llat
Kamień strażniczy Przytułku
To kamień strażniczy od Pertha Adepta. Powinien on zdjąć zaklęcia strażnicze, które nie pozwalają ci wejść do Czarowięzów.
Miejsce: Zwłoki Adepta Pertha w Brynnlaw
Komentarz/Zastosowanie: Kamień ten jest niezbędny, aby dostać się na teren Czarowięzów.
Kamień strażniczy Smoka Cienia
Ten kamień strażniczy to mały kawałek ciemności, który zdaje się zasysać światło z okolicy. W cieniu, jakim jest otoczony, ciężko jest ujrzeć kształt kamienia.
Miejsce: Dostajemy go od Amauny w zamian za zwrócenie jej kości dwóm kapłanom w Ruinach Świątyni
Komentarz/Zastosowanie: Posiadacz kamienia jest ignorowany przez Smoka Cieni, który przebywa w jednej z sal Ruin Świątyni, przez którą musimy przejść, aby wykonać zadanie z morderstwami na Wzgórzach Umar.
Kawałek czerwonego materiału
To jest kawałek czerwonego materiału, o którym Tirdir twierdził, że oderwał go z ubrania więżących go osób. Może powinniście szukać w mieście mężczyzny odzianego w czerwone szaty.
Miejsce: Dostajemy go od żywcem pogrzebanej osoby w północnej części Dzielnicy Cmentarnej
Komentarz/Zastosowanie: Ten przedmiot nie ma żadnego zastosowania, tak więc można go od razu wyrzucić, aby nie zabierał miejsca w twoim ekwipunku.
Klejnot Deirexa
To klejnoty, w których lisz Deirex więzi dusze swoich wrogów.
Miejsce: Jedna ze skrytek w wieży Deirexa w Ust’Natha
Komentarz/Zastosowanie: Przedmiot ten należy oddać Jarlaxle’owi, aby wykonać zlecone przez niego (a raczej przez Visaja) zadanie. Podobno są to zaklęci towarzysze drowa, ale nie można wierzyć mrocznemu elfowi...
Klejnot portalu
Klejnot portalu używany jest do otwierania portali pomiędzy sferami. Niewielu wie, jak ich użyć i mówi się, iż czasami mają one niepożądane efekty uboczne. Ten konkretny klejnot znaleziono na ołtarzu w domu Mekratha.
Miejsce: Kamień ten znajduje się na ołtarzu w kryjówce Mekratha
Komentarz/Zastosowanie: Przedmiot należy odnieść Raelis Shai w teatrze gospody Pod Pięcioma Dzbanami.
Klucz Ami-si
To jest klucz znaleziony przy ciele Am-si. Podejrzewasz, że otwiera on drzwi do jego siedziby.
Miejsce: Znajdziesz go przy ciele Am-si, który stoi w południowo-zachodniej części Dzielnicy Mostowej.
Komentarz/Zastosowanie: Posiadając ten klucz, możemy otworzyć drzwi do domu, obok którego stał Am-si.
Klucz do celi
Typowy klucz do celi, jaki można znaleźć w każdym więzieniu. Ten może pasować do drzwi w celi Jaheiry.
Miejsce: Leży na stole w sali z ekwipunkiem obok klatek
Komentarz/Zastosowanie: Otwiera klatkę Jaheiry.
Klucz do grobowca w Targowie
Ten klucz otwiera zapieczętowany grobowiec na cmentarzu Targowa. Grób ów był miejscem pochówku elity tego miasta, ale wiele lat temu został zapieczętowany ze względu na 'problemy' w środku.
Miejsce: Dostajesz go od głowy jednego z dwóch rodów Targowa
Komentarz/Zastosowanie: Klucz otwiera kryptę na cmentarzu w Targowie.
Klucz do piwnic Złodziei Cienia
Ten klucz pozwoli ci otworzyć tajemne drzwi, które prowadzą do siedziby głównej Złodziei Cienia, którą najpierw trzeba będzie znaleźć. Tajemne drzwi znajdują się na parterze gildii Złodziei Cienia, na północno-wschodniej ścianie.
Miejsce:
1. Dostaniemy go od Gaelana Bayle’a, jeśli zapłacimy mu 15000 sztuk złota (współpraca ze Złodziejami Cienia)
2. Znajdziemy go przy ciele Gaelana Bayle’a, którego musimy najpierw zabić (współpraca z Bodhi)
Komentarz/Zastosowanie: Pozwala nam się dostać do piwnic Złodziei Cienia, gdzie przebywa Aran Linvail.
Klucz do pokoju Frennedana
Tan klucz pasuje do drzwi szklanego pokoju, w którym jest zamknięty Frennedan.
Miejsce: Znajduje się w tym samym pomieszczeniu co Frennedan (chociaż po drugiej stronie ściany)
Komentarz/Zastosowanie: Tym kluczem możemy otworzyć drzwi i uwolnić Frennedana.
Klucz do portalu
Pogięty klucz, prawdopodobnie należący kiedyś do kochanki twojego oprawcy.
Miejsce: W skrzyni w pokoju naszpikowanym pułapkami w Lochach Irenicusa
Komentarz/Zastosowanie: Umożliwia użycie portalu przenoszącego na kolejny poziom Lochów.
Klucz Galveny
To osobisty klucz Lady Galveny do gmachu uciech, wykonany z kości szkieletu. Dzięki niemu uzyskasz dostęp do obszaru więzienia.
Miejsce: W pokoju dowódcy strażników siedziby Galveny.
Komentarz/Zastosowanie: Klucz ten jest niezbędny, aby otworzyć drzwi do więzienia, gdzie Galvena więzi poszukiwaną przez ciebie osobę – Klarę.
Klucz Haegana
To klucz do cel w Kwartale Niewolników. Został znaleziony przy ciele Kapitana Haegana i powinien pasować do wszystkich drzwi w budynku.
Miejsce: Ciało Haegana w Zagrodzie Niewolników
Komentarz/Zastosowanie: Pozwala otworzyć celę znajdującą się obok sali, w której stał Haegan.
Klucz różdżki ognia
Dziwny klucz.
Miejsce: W sali z mefitami na drugim poziomie Lochów Irenicusa
Komentarz/Zastosowanie: Ten klucz rozbraja pułapkę z różdżką ognia w dużej sali na drugim poziomie Lochów Irenicusa
Klucz różdżki mrozu
Dziwny, zimny w dotyku klucz.
Miejsce: Otiag w jednej z sal w Lochach Irenicusa
Komentarz/Zastosowanie: Ten klucz rozbraja pułapkę z różdżką mrozu w dużej sali na drugim poziomie Lochów Irenicusa
Klucz różdżki przywoływania
Ten klucz zdaje się wić w twoich rękach jakby był żywy.
Miejsce: W sali z mefitami na drugim poziomie Lochów Irenicusa
Komentarz/Zastosowanie: Ten klucz rozbraja pułapkę z różdżką przywołania w dużej sali na drugim poziomie Lochów Irenicusa
Klucz różdżki błyskawic
Gdy dotykasz tego klucza, odczuwasz lekkie porażenie.
Miejsce: W jednej z sal z pułapkami w Lochach Irenicusa
Komentarz/Zastosowanie: Ten klucz rozbraja pułapkę z różdżką błyskawic w dużej sali na drugim poziomie Lochów Irenicusa
Klucz różdżki zabójczej chmury
Ten klucz wydziela okropny smród.
Miejsce: W sali z mefitami na drugim poziomie Lochów Irenicusa
Komentarz/Zastosowanie: Ten klucz rozbraja pułapkę z różdżką zabójczej chmury w dużej sali na drugim poziomie Lochów Irenicusa.
Klucz różdżki pocisków
Ten klucz przypomina małą różdżkę magicznych pocisków.
Miejsce: Klon w pokoju obok sali z mefitami
Komentarz/Zastosowanie: Ten klucz rozbraja pułapkę z różdżką magicznych pocisków w dużej sali na drugim poziomie Lochów Irenicusa.
Klucz ściekowego golema
Tym kluczem można otworzyć drzwi do kanałów w podziemiach.
Miejsce: Można go ukraść ściekowemu golemowi w Lochach Irenicusa
Komentarz/Zastosowanie: Posiadając ten klucz możemy sami otworzyć zamknięte drzwi, dzięki czemu nie musimy iść po kamień aktywacji.
Klucz władcy zwierząt
Klucz władcy zwierząt powinien otworzyć cele gladiatorów.
Miejsce: Ciało władcy zwierząt w gospodzie Pod Miedzianym Diademem
Komentarz/Zastosowanie: Tym kluczem możemy otworzyć celę Hendaka.
Kora dębu
To szeroki kawałek kory dębu. Bel Dalemark wspominał, że kora dębu jest używana do wyrobu taniny, składnika niezbędnego do garbowania skór.
Miejsce: Dostajemy ją od Bela Dalemarka, jeśli zapytamy się go, czy ma coś, co pachnie jak Gurilowe jagody.
Komentarz/Zastosowanie: Należy go zanieść Róży Pąsowej.
Kosmyk włosów Jaheiry
To jest kosmyk włosów Jaheiry. W jakiś sposób baron użył go, aby ją przekląć.
Miejsce: Baron Ployer w swoim domu w Slumsach
Komentarz/Zastosowanie: Kosmyk ten zdobywamy podczas ratowania Jaheiry od klątwy barona.
Kostur szamana
To jest Kostur Dobrych Jagód, który należał do szamana koboldów w kanałach pod slumsami.
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Raz dziennie tworzy Dobre Jagody
Waga: 3
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kij
Typ broni: 2-ręczna
Miejsce: Szaman koboldów w kanałach gospody Pod Miedzianym Diademem
Komentarz/Zastosowanie: Kostur jest niezbędny, aby rozwiązać zagadkę w kanałach i otrzymać Lilarcora.
Kości Amuany
Oto kości dziecka-prorokini Amuany. Zostały one zbezczeszczone i pogryzione przez wilki cienia.
Miejsce: Znajdują się na stole w jednej z sal Ruin Świątyni
Komentarz/Zastosowanie: Kości należy odnieść dwóm kapłanom, którzy przebywają w środkowej części Ruin Świątyni.
Krew Kuo-Toa
To krew księcia Kuo-Toa.
Miejsce: Krew znajdziesz przy ciele księcia Kuo-Toa
Komentarz/Zastosowanie: Należy ją zanieść Matce Przełożonej, aby ta mogła rozpocząć rytuał przyzwania księcia demonów.
Krew mimika
Krew mimika, którego zabiliście. Jego krew używana jest często do tworzenia golemów.
Miejsce: Mimik znajduje się w jaskini na terenie Wzgórz Umar
Komentarz/Zastosowanie: Krew mimika jest potrzebna, aby wykonać zlecenie Zakapturzonego Czarodzieja przebywającego w jednej z chat na terenie wioski.
Krew przyjaciela Qualla
Fiolka z krwią oswojonego przez Quallo pełzacza ścierwojada. Nie możesz przestać odczuwać wyrzutów sumienia z powodu konieczności zabicia jego prawdziwego przyjaciela.
Miejsce: Ciało pełzacza ścierwojada, który znajduje się w południowo-wschodniej części kanałów gospody Pod Miedzianym Diademem
Komentarz/Zastosowanie: Ta krew jest niezbędna, aby rozwiązać zagadkę w kanałach i zdobyć Lilarcora.
Krew srebrnego smoka
To jest fiolka krwi z ciała srebrnego smoka. Krew jest wyjątkowo ciężka i wiruje w dziwny sposób.
Miejsce: Aby ją zdobyć, musimy zabić Adalon
Komentarz/Zastosowanie: Jest to komponent niezbędny do stworzenia Ludzkiej Skóry +5.
Krew Starszego Mózgu
To krew ze Starszego Mózgu. W ciemnej, krwistej substancji, pływa gąbczasta materia mózgu.
Miejsce: Siedziba Łupieżców Umysły w Podmroku
Komentarz/Zastosowanie: Należy ją zanieść Matce Przełożonej, aby ta mogła rozpocząć rytuał przyzwania księcia demonów.
Księga Nieskończonych Czarów
Ta prastara księga skrzypi, gdy ją otwierasz. Każda strona Księgi Nieskończonych Czarów zawiera zaklęcie opisane słowami laika, wystarczająco prostymi, by zrozumiał i mógł je rzucić złodziej, kapłan albo nawet wojownik. Każde zaklęcie na stronie może być rzucone raz dziennie.
Drugim zadaniem księgi jest zmienianie stron. Dzięki temu można znaleźć lepsze zaklęcie. Jednak, gdy strona zostanie przewrócona, poprzednie zaklęcie zostaje bezpowrotnie stracone, chyba że pojawi się ponownie.
Uważaj. Gdy przewrócisz kartkę na ostatnią stronę, zostaniesz z zaklęciem, które się tam znajduje.
[...]
Miejsce: Adept Perth w Brynnlaw
Komentarz/Zastosowanie: Jak opis wskazuje, dzięki tej księdze można rzucić kilka czarów (są to: Ognista kula, Niewidzialność, Ochrona przed złem, Prawdziwe widzenie, Dalekowzroczność, Odbicie czaru, Wezwanie wiwerny, Śmierdząca chmura, Błyskawica, Płonące dłonie). Wielką zaletą jest możliwość używania księgi przez każdą postać, więc jeśli potrzebujesz wojownikiem rzucić Prawdziwe Widzenie, nic prostszego – przerzucasz kilka kartek, aż trafisz na tę z właściwym zaklęciem.
Księżycowe ostrze
Ta broń, potężne Księżycowe ostrze, stała się jednym z podstawowych symboli Suldanessellaru. Miecz ten jest bardzo stary, powiadają nawet, że kiedyś walczył nim założyciel zniszczonego już Myth Rhynn. Oręż ten może być używany tylko przez "wybrańca", obywatela miasta, który udowodnił swoją wartość w trakcie wielu tajemniczych prób, nieznanych nikomu spoza Suldanessellarem.
Miejsce: Dom Księżyca w Suldanesselar
Komentarz/Zastosowanie: Przedmiot ten jest niezbędny, aby przyzwać awatara elfiego boga.
Kula buntownika
Tę kulę dała ci królewska Wielka Kapłanka sahuaginów. Jeśli zabierzesz ten przedmiot do obozu rebeliantów, uzyskasz audiencję u ich księcia.
Miejsce: Tę kulę możesz zdobyć od Wielkiej Kapłanki sahuaginów, jeśli zgodzisz się na wykonanie jej planu
Komentarz/Zastosowanie: Kula jest niezbędna, aby porozmawiać z Księciem sahuaginów w Podwodnym Mieście.
Kula Nadzorcy
Gdyby tylko wiadomo było, jak jej użyć, Kula Nadzorcy dałaby moc nad każdym, kto nosiłby kołnierz niewolnika. W tym momencie, jedyną rzeczą, którą jesteś w stanie uczynić, to odnaleźć jakiś sposób na zniszczenie kuli i uwolnienie niewolników.
Miejsce: U demona, którego spotykamy w Więzieniu Astralnym
Komentarz/Zastosowanie: Jeśli zniszczymy kulę, to uwolnimy wszystkich niewolników i przeprawa przez Więzienie Astralne stanie się łatwiejsza.
List garbarza
Piszę to na polecenie tych, których sługami jesteśmy.
Wy, którzy wykonujecie tę pracę, waszym pokornym sługą jestem. Kiedy w końcu będziecie potrzebować ostatni element do wielkiego zadania, ja będę tym, który go wam dostarczy. Znaleźć mnie będzie można na Wzgórzach Umar, a poznam was po tym, że nabędziecie książkę - Historię Zhentarimów. To będzie wasz znak rozpoznawczy, bo ani nie znam waszych imion ani znać ich nie powinienem. Bezpieczeństwo jest tu wagę złota, musicie więc również powiedzieć moje tajne imię, zbudowane z imienia waszego bezpośredniego pana. Ta metoda będzie wolna od błędów.
Jego nazwisko zaczyna się dokładnie tak, jak moje imię.
Druga mojego imienia jest drugą jego imienia, choć cofnięta o pełne cztery kroki.
Trzecia mojego imienia jest o cztery przesuniętą do przodu w stosunku do ostatniej jego imienia.
Cały koniec mojego imienia jest końcem jego imienia, przy czym pierwsza z tych jest pierwszą mojego nazwiska.
Pierwsza jego nazwiska jest moją plus jeden.
Następna mojego nazwiska jest ostatnią jego imienia plus jeden.
Ostatnia mojego nazwiska jest trzecią i drugą, wchodzącą na pierwszą u niego.
Przepraszam za te zagadki, ale chcę mieć pewność, że zjawi się właściwa osoba. Oczekuję waszego przybycia.
Miejsce: Piwnica domu Rejieka Skórarza w Dzienilcy Mostowej
Komentarz/Zastosowanie: Jest to zwykła ciekawostka – rozwiązanie zagadki nie da ci nic oprócz wiedzy, tak więc nie warto się tym zajmować.
List Mae'Vara
List od Mae'Vara do zabójców, Nocnych Noży, w którym domaga się on śmierci Renala Krwawego Skalpa. Takiego właśnie dowodu potrzebuje Renal.
Miejsce: W skrytce Mae’Vara na pierwszym piętrze jego gildii
Komentarz/Zastosowanie: List należy odnieść Renalowi jako dowód wykonania zadania.
List transferowy
To list dany ci przez Renala Krwawego Skalpa. Pozwoli ci wejść do budynku gildii Mae'Vara, gdzie masz znaleźć dowody jego zdrady.
Miejsce: Dostaniesz go od Renala Krwawego Skalpa, jeśli zgodzisz się mu pomóc
Komentarz/Zastosowanie: Pozwala ci dostać się do Mae’Vara (należy pogadać z oberżystą w jego gildii).
List z żądaniem okupu
Spełnimy twoje żądania w zamian za uwolnienie Lady Elgei. Co do twej prośby, spotkam się z tobą przed gospodą Pod Miedzianym Diademem po zapadnięciu zmroku i przyniosę okup.
Welther
Miejsce: List znajdziemy w jednej z szafek na piętrze domu, w którym kryli się współpracownicy Am-si
Komentarz/Zastosowanie: Posiadając ten list, wiemy, gdzie się udać po okup, którym są Srebrne Pantalony.
Łza Bhaala
Kamień szlachetny uformowany w kształcie łzy o głębokim, dziwnie niepokojącym kolorze. Łza jest jednym z kluczy, niezbędnych do otworzenia Drzwi Strażnika.
Miejsce: Łzę dostaniesz po wykonaniu jednej z pięciu prób w Piekle
Komentarz/Zastosowanie: Łzy Bhaala są niezbędne, aby skończyć grę – umieszczając je w oczach, otwierasz drzwi dzielące cię od ostatniego pojedynku z Irenicusem.
Magiczna lina
Ta zaczarowana lina pozwala użytkownikowi wchodzić lub schodzić z dowolnej wysokości. Rozciągnie się ona na dowolną długość, a mimo to zachowa swoją wytrzymałość. Można jej użyć, aby zejść w Krainy Podmroku przez dziurę, której strzegą sahuagini.
Miejsce: Dostajesz ją od Księcia lub Króla Sahuaginów (zależy od tego, po czyjej stronie byłeś)
Komentarz/Zastosowanie: Dzięki tej linie możesz dostać się do Podmroku i kontynuować pogoń za Irenicusem.
Maluszek - szmaciany miś
To zwykły wypchany dziecięcy miś. Przedstawia on psotnego Maluszka z legendy niziołków.
Miejsce: Llynis przebywający w jednym z pokojów w gospodzie Pod Miedzianym Diademem
Komentarz/Zastosowanie: Misia należy oddać Wellynowi – spotkać go możemy w nocy na terenie Dzielnicy Cmentarnej.
Medalion Galveny
To jeden z medalionów noszonych przez pracowników Gmachu Uciech Galveny w celu identyfikacji.
Miejsce: Chremy – stoi obok gospody w Brynnlaw
Komentarz/Zastosowanie: Bez tego medalionu nie możesz udawać pracowników Galveny i zostaniesz zaatakowany przez jej strażników.
Miecz ogra
Ogr o kobiecym głosie prosił o ten miecz, twierdząc, że złamie on rzuconą na nią iluzję.
Miejsce: Posiada go jeden z orków w namiocie cyrkowym.
Komentarz/Zastosowanie: Oddając ten miecz Aerie, możemy ją odczarować z iluzji.
Mithrilowy żeton
To jest mały mithrilowy krążek o wyszczerbionych krawędziach. Na jego powierzchni nie ma niczego, co mogło wskazywać na jego zastosowanie.
Miejsce: Podziemia Czarowięzów
Komentarz/Zastosowanie: Używając żetonów przy Maszynie Błazna możesz dostać kilka magicznych przedmiotów.
Mózg Qilue
Mózg kapłanki drowów, Qilue.
Miejsce: Ciało kapłanki, która znajduje się w swoim domu w Ust’Natha.
Komentarz/Zastosowanie: Mózg należy odnieść Abolethowi, aby ten nie wydał, że nie jesteś drowem.
Naszyjnik Talosa
Ten naszyjnik jest wykonany z ciężkich dysków połączonych drutem. Środkowy dysk jest wykonany ze srebra i inkrustowany symbolami chaosu.
Miejsce: W jednej ze skrzyń w Świątyni Talosa
Komentarz/Zastosowanie: Naszyjnik ten musimy oddać Mae’Varowi.
Niezwykła skóra
Ta skóra jest grubsza i bardziej szorstka od najgrubszej skóry krowy czy jakiegokolwiek udomowionego zwierzęcia. Zwierzę, z którego ona pochodzi, musi być naprawdę bardzo egzotyczne.
Miejsce: Możemy ja dostać od Rampaha w Dzielnicy Mostowej
Komentarz/Zastosowanie: Jest to jedna z poszlak w sprawie morderstw w dzielnicy. Należy się zapytać o nią sprzedawcy o imieniu Bel Dalemark.
Notatka Informatora
Gracenie,
Otrzymałeś wszystkie fundusze potrzebne do twoich zadań, więc musisz działać niezwłocznie. Pieniądze jakie zaoferowaliśmy grabarzowi z pewnością wystarczą by trzymać go z dala od krypt. Należy także zapłacić eksterminatorom by nie polowali na pająki. Jeśli znajdą tę przeklętą Pai'Na i jej pupili, to znajdą także nas. Dokładnie zastosuj się do tych instrukcji.
Lassal
Miejsce: List ten znajdziemy przy Gracenie na piętrze gospody Pod Pięcioma Dzbanami podczas wykonywania zadań dla Arana Linvaila
Komentarz/Zastosowanie: List ten należy zanieść Aranowi, który, dzięki informacjom zawartym w notatce, wyśle cię do katakumb pod Dzielnicą Cmentarną, abyś rozprawił się z Bodhi.
Obraz dżinna
Obraz olejny przedstawiający dżinna. Delikatnie mówiąc, widać, że namalował go amator.
Miejsce: Jedna z sal na drugim poziomie katakumb Czarowięzów.
Komentarz/Zastosowanie: Obrazek ten otwiera jedne z drzwi w katakumbach, za którymi siedzi uwięziona bestia.
Obraz łupieżcy umysłu
Obraz olejny przedstawiający łupieżcę umysłów. Delikatnie mówiąc, widać, że namalował go amator.
Miejsce: Jedna z sal na drugim poziomie katakumb Czarowięzów.
Komentarz/Zastosowanie: Obrazek ten otwiera jedne z drzwi w katakumbach, za którymi siedzi uwięziona bestia.
Obraz trolla
Obraz olejny przedstawiający trolla. Delikatnie mówiąc, widać, że namalował go amator.
Miejsce: Jedna z sal na drugim poziomie katakumb Czarowięzów.
Komentarz/Zastosowanie: Obrazek ten otwiera jedne z drzwi w katakumbach, za którymi siedzi uwięziona bestia.
Obraz umbrowego kolosa
Obraz olejny przedstawiający umbrowego kolosa. Delikatnie mówiąc, widać, że namalował go amator.
Miejsce: Jedna z sal na drugim poziomie katakumb Czarowięzów.
Komentarz/Zastosowanie: Obrazek ten otwiera jedne z drzwi w katakumbach, za którymi siedzi uwięziona bestia.
Obrączka kochanka
To jest pierścień znaleziony u dwóch splecionych szkieletów. Znajdował się on na palcu kobiety.
Miejsce: W środkowej części kanałów gospody Pod Miedzianym Diademem na ścianie wiszą dwa ciała – na palcu jednego z trupów jest ta obrączka
Komentarz/Zastosowanie: Obrączka jest niezbędna, aby rozwiązać zagadkę w kanałach i dostać Lilarcora.
Obręcz kontrolna
To opaska z jakiegoś obcego metalu, która umożliwia przejęcie kontroli nawet nad najpotężniejszymi umysłami i całkowicie je unieszkodliwia. Może można by jej użyć, aby przejąć kontrolę nad łupieżcą umysłu i zmusić go, aby ci pomógł w ucieczce z tego piekielnego więzienia.
Miejsce: Wytworzyć ją może maszyna w siedzibie Łupieżców Umysłu
Komentarz/Zastosowanie: Dzięki niej możesz przejąć kontrolę nad Łupieżcą Umysłu, który jako jedyny jest w stanie otworzyć niektóre drzwi w ich kryjówce.
Obroża niewolnika
Ta obroża używana jest, żeby zdominować i ubezwłasnowolnić istotę, która ją nosi. Niewolnicy kontrolowani są zazwyczaj przez właściciela Kuli Nadzorcy. Uwolnić z mocy obroży, która została już założona, może jedynie zaklęcie Zdjęcie klątwy albo zniszczenie Kuli nadzorcy.
Miejsce: Posiada ją każdy niewolnik w Więzieniu Astralnym
Komentarz/Zastosowanie: Obroża, dzięki której Nadzorca ma pełną władzę nad niewolnikami. Dobra rada: nie ubierajcie jej...
Odłamek kryształu Kurtulmaka
To odłamek kryształu, otrzymany od awatara Kurtulmaka, którego esencja była uwięziona w dużym krysztale. Wyglądało na to, że koboldy oddawały mu cześć.
Miejsce: Zdobędziesz go po zwycięskiej walce z koboldami w podziemiach Czarowięzów
Komentarz/Zastosowanie: Kryształ ten jest niezbędny, aby otworzyć przejście na kolejny poziom podziemi Czarowięzów.
Ogniwa energetyczne
To są ogniwa, które dostarczały energii do urządzenia podtrzymującego życie Rielevowi. Prawdopodobnie nadają się również do innych urządzeń.
Miejsce: Dostajesz je po rozmowie z Rielevem
Komentarz/Zastosowanie: Możesz za ich pomocą uaktywnić inne klony, które zaczną bełkotać – jak dla mnie to strata czasu, bo i tak nie dostaje się za to doświadczenia, a nie mówią nic ważnego.
Oko obserwatora
Środkowe oko zdobyte od obserwatora ze Spaczonych Runów.
Miejsce: Zwłoki obserwatora ze Spaczonych Runów
Komentarz/Zastosowanie: Oko to jest niezbędne, aby wydostać się z pomieszczenia, w którym się znalazłeś.
Oko Prastarej Kuli
Ten słupek oka pochodzi od Prastarej Kuli, która zdecydowanie niechętnie się z nim rozstała.
Miejsce: To oko znajdziesz przy ciele Prastarej Kuli, którą możesz spotkać w Podmroku
Komentarz/Zastosowanie: Należy je zanieść Matce Przełożonej, aby ta mogła rozpocząć rytuał przyzwania księcia demonów.
Okulary identyfikacji
Noszenie tych okularów umożliwia właścicielowi odkrywanie, czym są naprawdę magiczne przedmioty. Właściwe instrukcje służące do aktywizacji badanych obiektów pojawiają się jako unoszące się słowa przed daną osobą. Okularów można użyć trzy razy dziennie. Działają mniej więcej tak jak pergamin czaru Identyfikacja, czyli żeby ich użyć trzeba kliknąć prawym przyciskiem myszy na przedmiocie. Pojawi się menu, z którego trzeba wybrać opcję 'zwój'. Przedmiot zostanie zidentyfikowany.
Miejsce: U sprzedawcy na piętrze domu Gaelana Bayle’a
Komentarz/Zastosowanie: Bardzo pożyteczny przedmiot. Pozwala nam trzy razy dziennie identyfikować przedmioty. Dzięki temu nie musimy tracić pieniędzy na usługi w sklepach albo slotów w księdze maga.
Opończa Waukeen
Złota obręcz znaleziona w zapieczętowanym grobowcu na cmentarzu Targowa. Obręcz jest wytarta, jednakże wciąż można rozpoznać na niej symbol Waukeen.
Miejsce: W krypcie na cmentarzu w Targowie
Komentarz/Zastosowanie: Opończę możesz oddać głowie jednego z dwóch rodów Targowa albo burmistrzowi (tak na marginesie to ten ostatni wybór jest najlepszy).
Orzech z Drzewa Życia
Mały, twardy owoc zerwany z części Drzewa Życia, która wrosła w pałac. Mniejsze owoce nie mają żadnego oczywistego zastosowania, ale posiadają moc i nie powinno się ich wyrzucać.
Miejsce: Drzewo w pałacu Suldanesselar
Komentarz/Zastosowanie: Dzięki temu orzechowi możesz dostać się w każde miejsce na Drzewie Życia.
Pamiątkowy medalion
Jest to medalion przedniej roboty, wykonany z dużym kunsztem, jeden z tych, jakie wręcza się ukochanym osobom. Dzięki prostemu zaklęciu, we wnętrzu znajdują się podobizny, na których widnieją < CHARNAME > oraz Jaheira. Przedmiot ten będzie zatem pamiątką wyjątkowo bliską sercu obdarowanej osoby. Na jednej ze stron widoczne są smugi zabrudzeń, lecz tym niemniej medalion ten będzie słodkim podarunkiem.
Miejsce: Możemy go dostać od kupca stojącego przed świątynią Oghmy w Dokach
Komentarz/Zastosowanie: Zwykła błyskotka, niemająca żadnego wpływu na fabułę.
Posąg żywiołaka powietrza
Ten posążek przedstawia wirującą postać żywiołaka powietrza.
Miejsce: W jednej z sal z pułapkami w Lochach Irenicusa
Komentarz/Zastosowanie: Umożliwia otworzenie drzwi, które znajdują się niedaleko sali z Ilyichem.
Posążek Lathandera
Ten piękny posążek przedstawia Pana Brzasku. Jest zrobiony głównie ze srebra, ozdobionego słonecznymi klejnotami i szmaragdami.
Miejsce: W jednej ze skrzyni w Świątyni Lathandera
Komentarz/Zastosowanie: Posążek musimy zanieść Mae’Varowi.
Pozłacana lina
Gładki złoty sznur, powiązany w parę miniaturowych pęt. Według słów Visaj, sznur ten ochroni cię przed efektami magii lisza Deirexa.
Miejsce: Dostajesz ją od Visaja w Ust’Natha
Komentarz/Zastosowanie: Sznur ten powinien się uchronić przed Deirexem. A to, że tego nie zrobił, to już inna sprawa...
Przemycony ładunek
To jest dostawa, o którą prosiła cię Bodhi. Skrzynka wypełniona jest zaostrzonymi drewnianymi kołkami. Obok każdego z nich znajduje się fiolka, w której chyba jest zwykła woda. Czemu ktoś chciałby przemycać te rzeczy do miasta, pozostaje tajemnicą. Czemu miałby ich potrzebować, to jeszcze większa zagadka.
Miejsce: Jeśli pracujesz z Bodhi, to towar ten znajdziesz przy ciele Mook, która stoi w południowej części Doków w nocy
Komentarz/Zastosowanie: Ten przedmiot należy zanieść Bodhi, aby wykonać zlecone przez nią zadanie.
Psie mięso
Krwawiący kawałek psiego mięsa.
Miejsce: Znajdziesz je przy ciałach psów, które biegały po dziedzińcu Twierdzy d’Arnise
Komentarz/Zastosowanie: Dzięki tym kawałkom mięsa psa możesz ugotować gulasz, który pomoże ci w przeprawie przez podziemia Twierdzy d’Arnise.
Psi gulasz
Biedactwa: Reks, Reksio, Burek i Azor oddały swoje życie, żeby można było zrobić ten gulasz. Wiesz, że psie mięso jest ulubionym pożywieniem umbrowych kolosów.
Miejsce: W kuchni Twierdzy d’Arnise możesz ugotować gulasz, jeśli masz mięso z psów, które biegały po dziedzińcu
Komentarz/Zastosowanie: Zostawiając ten gulasz w korytarzu więziennym w podziemiach Twierdzy d’Arnise, sprawisz, że z twojej drogi znikną wszystkie Umbrowe kolosy.
Ptak Harfiarzy
Z tego co mówił Widmowy Harfiarz, wygląda na to, że ten ptak był kiedyś biednym Montaronem. Prawdopodobnie tego szuka Xzar.
Miejsce: W klatce na piętrze siedziby Harfiarzy
Komentarz/Zastosowanie: Tego ptaka szuka Xzar. Najlepszym wyjściem będzie odniesienie go do maga.
Puchar Anarga
Złote wykończenie tego dużego kielicha mieni się gdy obracasz go w rękach. Na zimnej powierzchni metalu znajduje się prosta inskrypcja "Anarg Nieustraszony". Kielich został mu podarowany za wierną służbę Najszlachetniejszemu Zakonowi Promiennego Serca. To symbol honoru Anarga i jego utrata była ciosem dla jego dumy, przyczyniając się później jedynie do podsycenia jego gniewu i utraty statusu paladyna.
Miejsce: W czasie wykonywania zadania z upadłymi paladynami dostaniemy go od Sir Ryana Trawl
Komentarz/Zastosowanie: Puchar należy zanieść upadłym paladynom, którzy znajdują się w północno-wschodniej części Dzielnicy Mostowej.
Ręka golema
To jest długie, żelazne ramię. Bez ciała jest bezużyteczne.
Miejsce: W jednej ze skrzynek w Kuli Sfer
Komentarz/Zastosowanie: Ręka jest niezbędną częścią, potrzebną do zbudowania golema, który jako jedyny może otworzyć pewne drzwi w Kuli Sfer.
Róg minotaura
To kamienny róg z posągu minotaura.
Miejsce: Róg, a raczej rogi, bo są dwa, znajdują się w katakumbach Czarowięzów
Komentarz/Zastosowanie: Obydwa rogi należy umieścić w posągu minotaura, aby otworzyć przejście na kolejny poziom podziemi.
Róg pirata
W róg ten można zadąć, by dać tym sygnał strażom portu, by otworzyli wrota morskie i umożliwiły statkowi wypłynięcie w morze. Bez tego rogu statek nigdy nie mógłby opuścić portu.
Miejsce: Znajduje się w domu Cayi w Brynnlaw
Komentarz/Zastosowanie: Róg należy oddać Saemonowi Havarianowi, aby móc uciec z wyspy piratów.
Ruda ilitu
To ruda czystego ilitu. Ilit znany jest zarówno ze swojego połysku jak i unikalnej właściwości, która polega na tym, że nie chwyta on żadnych zanieczyszczeń.
Miejsce: U Neba w zamkniętym domu w południowej części Dzielnicy Mostowej
Komentarz/Zastosowanie: Rudę ilitu możemy albo oddać Sir Sarlesowi, albo użyć jej do stworzenia ulepszonej Wekiery Zniszczeń.
Runa uwięzienia
Ta runa nosi w sobie szczególną moc, dzięki której mag będzie w stanie rzucić specjalną wersję zaklęcia Uwięzienie. Artefakt został zestrojony z myślą o Lordzie Ketlaarze Argrimie i zadziała tylko i wyłącznie przeciwko niemu.
Miejsce: Runę dostajesz od Teosa, jeśli posiadasz Twierdzę Maga
Komentarz/Zastosowanie: Tej runy musisz użyć na Lordzie Ketlaarze Argrimie przebywającym na piętrze gospody w Bramach Miasta.
Serce buntownika
To jest serce księcia Sahuaginów, Villynaty'ego.
Miejsce: Serce to znajdziesz przy zwłokach Księcia Sahuaginów w Podwodnym Mieście
Komentarz/Zastosowanie: Przedmiot ten należy zanieść królowi Sahuaginów, jako dowód na wykonanie zleconego ci zadania.
Serce demona
Nikt nie mówił, że serca demonów są ładne, ale na pewno nie spodziewaliście się tego gąbczastego, mięsistego wora ohydztwa. Ciężki i mokry organ wciąż bije a jego przerażające dudnienie słychać nawet spomiędzy twojego wyposażenia. Co chwilę musisz upewniać się czy nie wyskoczył z twojego plecaka.
Miejsce: Demony, które możemy spotkać po wyjściu z Kuli Sfer do innej sfery
Komentarz/Zastosowanie: Serce demona jest niezbędne, aby uruchomić Kulę Sfer – jest to jedyny sposób na powrót do domu.
Serce Yoshimo
Serce Yoshimo trzeba zabrać do kapłana Ilmatera, aby zapewnić złodziejowi spokój po śmierci.
Miejsce: Ciało Yoshimo w Przytułku
Komentarz/Zastosowanie: Serce należy zanieść do Świątyni Ilmatera i poprosić kapłana o pomoc.
Skażone kijanki
To kijanki kuotoan wyjęte z zanieczyszczonego basenu wylęgowego. Wyglądają na schorowane. Umieszczono je tutaj pewnie dlatego, aby nie zakażały zdrowych kijanek. Gdyby do tego doszło, starzy kuotoanie zostaliby osłabieni.
Miejsce: W jednym z basenów w siedzibie Kuo-Toa
Komentarz/Zastosowanie: Gdy wrzucisz je do basenu w sali z Księciem Kuo-Toa, efekt zobaczysz natychmiast – twój przeciwnik będzie znacznie osłabiony.
Skorupa ankhega
Ankhegi są podziemnymi istotami pokrewnymi owadom. Mają od 3 do 6 metrów długości i zamieszkują głównie lasy i tereny uprawne. Pokryte są bardzo wytrzymałymi i lekkimi chitynowymi skorupami. Dzięki swoje wielkości, wadze i sile są one używane do różnych celów, między innymi do produkcji zbroi.
Miejsce: Przy każdych zwłokach Ankhega (te kreatury najłatwiej spotkać na Wzgórzach Wichrowych Włóczni)
Komentarz/Zastosowanie: Cromwell może z niej wykonać Zbroję płytową z Ankhega, która jednak nie jest już taka dobra jak w „jedynce”.
Skóra Raissy
To porzucona skóra dziewczyny Tirisa, Raissy. Tancerze skóry skradli ją dziewczynie i starali się zamaskować przy jej pomocy, aby ukryć swe zbrodnie.
Miejsce: Znajdziesz ją we wschodniej części Targowa podczas wykonywania zadania dla Tirisa
Komentarz/Zastosowanie: Jest to skóra, którą z Raissy zdarli Tancerze Skóry – po walce dziewczyna wstanie z ziemi i skóra zniknie.
Skóra śnieżnego wilka
Śnieżnobiałe futro śnieżnego wilka jest miękkie i luksusowe. Często wykorzystuje się je do wytwarzania ubiorów tak różnych jak surowe kamizelki północnych barbarzyńców Uthgardt czy delikatnych i przepięknych zimowych stuł, noszonych przez szlachetnie urodzone kobiety na Wybrzeżu Mieczy.
Miejsce: Śnieżne wilki możemy spotkać na arenie w gospodzie Pod Miedzianym Diademem
Komentarz/Zastosowanie: Zwykły przedmiot, który możemy tylko sprzedać w sklepie po niskiej cenie.
Smocze jaja
To jaja srebrnej smoczycy, Adalon. Drowy ukradły je dla jakiegoś niecnego celu.
Miejsce: W skarbcu świątyni Lloth w Ust’Natha
Komentarz/Zastosowanie: Jaja należy odnieść srebrnej smoczycy Adalon, aby wykonać zlecone przez nią zadanie.
Solikowe jagody
To jeden z dwóch typów jagód, które udało ci się zdobyć od Bela Dalemarka. Róża Pąsowa powiedziała, że pachną one jak mężczyzna, który nawiedza Dzielnicę Mostów. Chciałaby je powąchać jeszcze raz, żeby mieć pewność.
Miejsce: Dostajemy je od Bela Dalemarka, jeśli zapytam się go, czy ma coś, co pachnie jak Gurilowe jagody.
Komentarz/Zastosowanie: Należy je zanieść Róży Pąsowej.
Srebrne pantalony
Para wysokiej jakości srebrnych pantalonów. Tak wyglądał okup wniesiony przez Welthera za uwolnienie Lady Elgei.
Miejsce: Dostajemy je jako okup za Lady Elgeę, który możemy odebrać w nocy przed gospodą Pod Miedzianym Diademem, jeśli wykonaliśmy zadanie z pogrzebanym żywcem człowiekiem oraz właściwie poprowadziliśmy dialog z uwięzioną kobietą
Komentarz/Zastosowanie: Srebrne Pantalony są jedną z trzech części potrzebnych do stworzenia wspaniałego zestawu, o którym mowa w jednym z artykułów (Link).
Sztuka złota
Złoto jest podstawową walutą Krain, złote monety powszechnie nazywane są Złotymi Lwami, choć jedynie na monetach Cormyru wybite są lwy (monety z Sembii są często zmieniane, jednak zawsze mają kształt pięciokąta). Na południu najpopularniejsze są pieniądze z Amn, choć można również spotkać monety z Tethyru i Thay, jak również pochodzące z prywatnych mennic (także niektóre grupy poszukiwaczy przygód biją własne monety).
Miejsce: Możemy ją zdobyć, okradając innych ludzi
Komentarz/Zastosowanie: Za pieniądze możemy kupić wiele rzeczy, aczkolwiek musimy ich mieć czasami naprawdę dużo (a w kieszeniach zwykłych ludzi jest co najwyżej kilka sztuk).
Sztylet Embarla
Sztylet Embarla dowiedzie Mae'Varowi, że "zajęto się" Embarlem.
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać: Kapłan
Miejsce:
1. Przy ciele Embarla, jeśli go zabiliśmy
2. Dostajemy go od Embarla, jeśli go ocaliliśmy
Komentarz/Zastosowanie: Jest to dowód, że rozprawiliśmy się z Embarlem. Należy go oddać Mae’Varowi.
Środek nasenny
Butelka płynu nasennego używanego przez kurtyzany Galveny jako pomoc przy okradaniu klientów.
Miejsce: Dostajesz go od jednej z kurtyzan w siedzibie Galveny
Komentarz/Zastosowanie: Należy go zanieść kucharce, aby ta dodała go do piwa dla strażników.
Święcona woda elfów
Święcona woda pobłogosławiona przez boga elfów, Rillifane'a. Wodę tę przygotowano specjalnie do walki z wampirami.
Miejsce: Przedmiot ten dostajesz od Elhana
Komentarz/Zastosowanie: Dzięki tej wodzie możesz oczyścić sadzawki z krwią w kryjówce Bodhi.
Talizman Rillifane
To święty symbol boga elfów, Rillifane'a.
Miejsce: Talizman ten znajduje się w Domu Talizmanu w Suldanesselar
Komentarz/Zastosowanie: Przedmiot ten jest niezbędny, aby przyzwać awatara elfiego boga.
Węgiel
To jest sterta węgla.
Miejsce: W kilku miejscach na terenie Kuli Sfer
Komentarz/Zastosowanie: Węgiel jest niezbędny, aby rozpalić ogień w piecach, a co za tym idzie – stworzyć golema.
Wiadomość
Ta notatka zawiera Runy Rozrywania. Ich potężna magiczna moc może rozproszyć plomby drowów na bramie.
Miejsce: Ciało Adalon – srebrnej smoczycy z Podmroku
Komentarz/Zastosowanie: Dzięki tej notatce możesz otworzyć bramę i uciec z Podmroku.
Wiadomość od Jaheiry
< CHARNAME >,
Żegnaj. Bez rzewnych pożegnań czy płaczu nad tym jak sprawy muszą się potoczyć; nie jestem dobra w żadnej z tych rzeczy i nawet nie chcę być. Podjęłam decyzję, nie idealną ale niezbędną. Nie mogę nigdzie pójść bez tego cienia, a chcę się go pozbyć. Wracam do Stanicy Harfiarzy by tam mnie osądzono. Przedstawię sprawę tak jak ją widzieliśmy niezależnie od tego jakie będą ich oskarżenia, a jeśli nie uznają wyjaśnień to przyjmę każdy wyrok. Galvarey ma wrogów jak i sojuszników, wiec sądzę, że uda mi się rozstrzygnąć sprawę na moją korzyść. Jeśli nie to przynajmniej będzie to jej koniec.
Nie podążaj za mną. Dokonam tego sama, a tobie nic, albo niewiele z tego przyjdzie. Możesz nadal być celem ataków, ale może ich zainteresowanie tobą skończy się po schwytaniu 'zdrajcy'.
Na złe czy dobre, znowu przejmuję kontrolę. Mam nadzieję, że spotkamy się w lepszych czasach.
Z miłością Natury i moją,
Jaheira
Miejsce: Jest to list, który dostajesz od Jaheiry podczas romansu z nią – sama druidka znika z twojej drużyny
Komentarz/Zastosowanie: Wyraźnie widać, że jest to pożegnanie, ale przecież chyba nie zostawisz swojej wybranki, tylko pójdziesz jej szukać? A list możesz spokojnie wyrzucić – nie ma on żadnego wpływu na grę.
Wiadomość z Imnesvale
To jest wiadomość jaką zostawiono w twojej chacie. Napisano ją w imieniu mieszkańców Imnesvale.
'< CHARNAME >,
Chcielibyśmy ci szczerze podziękować za wszystko, co nas od ciebie spotkało. Z wdzięcznością ofiarujemy ci ten skromny prezent, który zostawiamy ci w chacie. Naszym pokornym życzeniem jest, by to miejsce stało się twoim domem, a twoje liczne umiejętności posłużyły ci w pełnieniu funkcji naszego nowego łowcy.'
Miejsce: Jeśli jesteś łowcą i właśnie dostałeś na własność chatkę na Wzgórzach Umar, to tę wiadomość znajdziesz na stole w swojej „twierdzy”
Komentarz/Zastosowanie: Tej wiadomości nie opłaca się nawet podnosić, a jeśli już koniecznie chcesz ją przeczytać, to zaraz po tej czynności możesz ją wyrzucić.
Wyzwanie Fikraaga
< CHARNAME >, daję ci szansę odzyskania honoru, a nawet więcej. Ta gra jest ciekawa, ale ciągnie się już bardzo długo. Chodź, spotkajmy się i przekonajmy kto jest lepszą 'osobą'. Na Północnym wschodzie znajduje się miejsce naszej walki. Poznasz je gdy je zobaczysz. Tak, myślę, że je rozpoznasz.
Miejsce: Przedmiot ten dostajesz zaraz po wyjściu z chaty Garrena Wichrowej Włóczni
Komentarz/Zastosowanie: List ten nie ma żadnego wpływu na fabułę, tak więc można go od razu wyrzucić, aby nie zajmował miejsca w ekwipunku.
Ząb lisza
To ząb od drowa lisza, Deirexa. Można go używać jako klucza do wielu drzwi lisza. Otwiera on także jego kryptę ze skarbami, która znajduje się na szczycie jego wieży.
Miejsce: U Deirexa, lisza z Ust’Natha
Komentarz/Zastosowanie: Dzięki temu przedmiotowi możemy wejść do każdego miejsca w wieży Deirexa.
Zeznanie podatkowe Corthali
To jest zeznanie podatkowe Valygara Corthali. Znajduje się na nim lista posiadłości w Athkatli oraz domek na Wzgórzach Umar.
Miejsce: Pergamin ten możesz znaleźć w posiadłości Valygara w Dokach
Komentarz/Zastosowanie: Dzięki temu zeznaniu wiesz, gdzie szukać Valygara – w jego chatce na Wzgórzach Umar.
Złote ramię i noga
Nogi i ramiona szkieletu wykonane są z litego złota. Wokół kości wyraźnie wyczuwalna jest aura zła.
Miejsce: U Lisza Żywiołów spotkanego w jednej z piwnicy domku w Dzielnicy Mostowej
Komentarz/Zastosowanie: Jest to komponent potrzebny do złożenia Kangaxxa w całość.
Złoty kielich życia
Misternie złocony kielich. To jeden z klejnotów koronnych Ellesime, królowej Suldanessellaru. Ten kielich jest potężnym symbolem elfów.
Miejsce: Zwłoki Czarnego Smoka znajdującego się na polanie Suldanesselar
Komentarz/Zastosowanie: Przedmiot ten jest niezbędny, aby przyzwać awatara elfiego boga.
Złoty korpus
Kadłub szkieletu wykonany z czystego złota. Powietrze wokół przesycone jest ewidentną aurą zła.
Miejsce: U Lisza Żywiołów spotkanego w kanałach pod Dzielnicą Świątyń
Komentarz/Zastosowanie: Jest to komponent potrzebny do złożenia Kangaxxa w całość.
Zwierciadło Mekratha
Eleganckie zwierciadło w złotej ramie. Choć pęknięte, wciąż czuć od niego aurę mocy. Najwyraźniej jest to przedmiot, o który prosił cię Mekrath.
Miejsce: Po rozmowie z magiem należy się udać do południowo-wschodniej części kanałów, gdzie spotkamy chochlika posiadającego ten przedmiot
Komentarz/Zastosowanie: Zwierciadło należy odnieść Mekrathowi, aby ten w nagrodę uwolnił Haer’dalisa.
Zwój kształtowania kamienia
Ten zwój, który dał ci król svirfnebli, obdarza cię umiejętnością kształtowania kamienia. Jest on specjalnie zharmonizowany z niedawnymi pracami ziemnymi gnomów, które przebiły się do więzienia bestii, która zagraża miastu. Użyj tego zwoju, żeby znowu zamknąć dziurę.
Miejsce: Dostajesz go od przywódcy głębinowych gnomów w Podmroku
Komentarz/Zastosowanie: Za pomocą tego zwoju musisz zawalić dziurę, z której wyszedł niedawno pokonany przez ciebie demon.
Żołędzie
To są magiczne żołędzie driad, zdobyte od Ilyicha, przywódcy duergarów.
Miejsce: Zwłoki Ilyicha
Komentarz/Zastosowanie: Gdy oddamy je Vaelasie na Wzgórzach Wichrowych Włóczni, to uwolnimy driady przebywające w Lochach Irenicusa.