Baldur's Gate 2 » NPC
Keldorn Firecam
Zapytany o przeszłość, Keldorn wzdycha i myśli przez chwilę, licząc w pamięci lata spędzone w służbie Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca. Jako paladyn Torma ochraniał bezbronnych i zwalczał zło przy każdej nadarzającej się okazji. Będąc zaprawionym w bojach weteranem, z licznymi bliznami świadczącymi o niebywałym męstwie, Keldorn wspomina tęsknie o możliwości przejścia w przyszłości w stan spoczynku i poświęcenia większej uwagi rodzinie. Jednak na to wspomnienie, twarz Keldorna przybiera surowy wyraz. Dopóki Zakon go potrzebuje, obowiązki to sprawa znacznie ważniejsza niż jakieś prywatne względy, szepcze surowo.
Statystyki:
- Płeć - Mężczyzna
- Rasa - Człowiek
- Klasa - Inkwizytor
- Charakter - Praworządny Dobry
Cechy:
- Siła - 17
- Zręczność - 9
- Kondycja - 17
- Inteligencja - 12
- Mądrość - 16
- Charyzma - 18
Miejsce:
Keldorna spotkamy w kanałach pod Dzielnicą świątyń.
Opinia:
W walce nasz święty rycerz nie należy do najpotężniejszych, nie mniej jednak jest niezastąpiony w starciach z magami - możliwość rzucania prawdziwego widzenia i rozproszenia magii bardzo ułatwiają sprawę z większością natrętnych czarowników. Jego największą wadą jest niewątpliwie niska zręczność, ale, jak w przypadku Anomena, można to naprawić rękawicami. Ponadto Keldorn nie przepada za Viconią i jeżeli oboje nam towarzyszą, po pewnym czasie może dojść do rozłamu drużyny. Mimo to polecam tę postać graczom o szlachetnych sercach, bo niewątpliwie jest jedną z najbardziej uniwersalnych NPC w grze.
Zalety:
- Jego podklasa: Inkwizytor, jedna z najsilniejszych w grze.
- Jedyny paladyn w grze.
- Dobry w zwarciu.
Wady:
Ocena:7 / 10
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 71 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Keldorn jest świetny z karsomirem, a co do Heardalisa to jemu lepiej dać oczyszczacz i jakąś inną broń do 2 ręki.
Keldorn jest świetny z karsomirem, a co do Heardalisa to jemu lepiej dać oczyszczacz i jakąś inną broń do 2 ręki.
Keldorn ma 17 siły, więc jak zwiększymy siłę o 1 w maszynie luma szalonego to narzut na siłę będzie wynosić ile?
Keldorn ma 17 siły, więc jak zwiększymy siłę o 1 w maszynie luma szalonego to narzut na siłę będzie wynosić ile?
Plusy: klasa paladyna - prawdziwe widzenie i rozproszenie magii w jego wykonaniu sa niezwykle przydatne, niezla kondycja i jako jedyny z NPC moze uzywac Karsomira.
Minusy: zrecznosc , sila , konflikt z viconia . Lepszy jest wlasnorecznie stworzony paladyn.
Oceniam go na 6+/10
Plusy: klasa paladyna - prawdziwe widzenie i rozproszenie magii w jego wykonaniu sa niezwykle przydatne, niezla kondycja i jako jedyny z NPC moze uzywac Karsomira.
Minusy: zrecznosc , sila , konflikt z viconia . Lepszy jest wlasnorecznie stworzony paladyn.
Oceniam go na 6+/10
Troche za niska ocena, ma przeciez genialne rozproszenie magii i prawdziwe widzenie.
Troche za niska ocena, ma przeciez genialne rozproszenie magii i prawdziwe widzenie.
Jest nieocenionym towarzyszem w Tatc. Zresztą, jest dobrą alternatywą dla anomena. JA tego całego, anomena nie trawie, a Keldorn jest po prostu ciekawy, i miło się nim gra. To nie miał być najlepszy npc, w oglue wlś twórcy tak robili żeby wszystkie npc miały swoje plusy jak i minusy.
^ andrzejos "Lepszy jest wlasnorecznie stworzony paladyn. "
Faktem, jest że my tworząc bohatera możemy AŻ za nadto dobre wyżucić cechy typu wszystko po 18 a charyzmą się nie przejmowałbym. Jezeli pierwsza linia to pierscionek kalaha, a jezeli nie to niepotrzebna jest w ogóle. I tu nie potrzebnie twórcy dali takie duuże pole do manewru. Moim, zdaniem nasza postać powinna nie wiele wystawać do przodu wybiegać niż npc. Cała, w tym frajda że też jak posiadamy jakieś swoje minusy, jest baardziej realistycznie, klimatycznie, a na pewno nie bedzie za łatwo ;) (Po prostu Lepiej się Gra) A wracając do Kel to zasłużył sobie na 8+ ;) (przynajmniej z mojej strony;)
Jest nieocenionym towarzyszem w Tatc. Zresztą, jest dobrą alternatywą dla anomena. JA tego całego, anomena nie trawie, a Keldorn jest po prostu ciekawy, i miło się nim gra. To nie miał być najlepszy npc, w oglue wlś twórcy tak robili żeby wszystkie npc miały swoje plusy jak i minusy.
^ andrzejos "Lepszy jest wlasnorecznie stworzony paladyn. "
Faktem, jest że my tworząc bohatera możemy AŻ za nadto dobre wyżucić cechy typu wszystko po 18 a charyzmą się nie przejmowałbym. Jezeli pierwsza linia to pierscionek kalaha, a jezeli nie to niepotrzebna jest w ogóle. I tu nie potrzebnie twórcy dali takie duuże pole do manewru. Moim, zdaniem nasza postać powinna nie wiele wystawać do przodu wybiegać niż npc. Cała, w tym frajda że też jak posiadamy jakieś swoje minusy, jest baardziej realistycznie, klimatycznie, a na pewno nie bedzie za łatwo ;) (Po prostu Lepiej się Gra) A wracając do Kel to zasłużył sobie na 8+ ;) (przynajmniej z mojej strony;)
Za niska ocena, keldorn jest postacią którą zawsze mam w teamie, w SOA jest obowiązkowy jeśli sami nie gramy paladynem bo kto nam będzie z karsomirem biegać ? genialnie rozłożone cechy, a zręczność naprawiamy rękawicami niedługo po przyłączeniu go. No i jego podklasa, nie ma to jak szybkie rozproszenie magii czy prawdziwe widzenie. No i startuje ze swoją całkiem niezłą zbroją na początku, miecz też niezły jak na start. jak dla mnie 9/10
Za niska ocena, keldorn jest postacią którą zawsze mam w teamie, w SOA jest obowiązkowy jeśli sami nie gramy paladynem bo kto nam będzie z karsomirem biegać ? genialnie rozłożone cechy, a zręczność naprawiamy rękawicami niedługo po przyłączeniu go. No i jego podklasa, nie ma to jak szybkie rozproszenie magii czy prawdziwe widzenie. No i startuje ze swoją całkiem niezłą zbroją na początku, miecz też niezły jak na start. jak dla mnie 9/10
Już za samego Inkwizytora powinien mieć 10/10 (przechodząc ToB na szalonym z Inkwizytorem w teamie ani na chwilę na żadnych magu się nie zatrzymałem. Chociaż faktycznie, miałem chyba najmocniejszą drużynę jaką można złożyć - Edwin, Sarevok dwuklasowany na złodzieja, Korgan, Keldorn i mój Wojownik/Kapłan. Rzeźnia ^^)
Już za samego Inkwizytora powinien mieć 10/10 (przechodząc ToB na szalonym z Inkwizytorem w teamie ani na chwilę na żadnych magu się nie zatrzymałem. Chociaż faktycznie, miałem chyba najmocniejszą drużynę jaką można złożyć - Edwin, Sarevok dwuklasowany na złodzieja, Korgan, Keldorn i mój Wojownik/Kapłan. Rzeźnia ^^)
Dzięki swojemu Rozproszeniu Magii (o mocy lvl Keldorna x2) i PW jest najprzydatniejszym NPC w grze. Żaden mag/kapłan/druid/smok mu nie podskoczy.
W zwarciu są lepsi od niego, ale Karsomir to dobra broń. Ja wolę jednak przerobienie go na styl walki 2 broniami i połączenie Postrachu z Oczyszczaczem. Przerobienie zajmuje trochę *.
Nie ma osłony w postaci kamiennej/żelaznej (tylko Zbroja Wiary), więc obrywa. Siła i kondycja 17, a mogłyby być 18. Haniebna zręczność. Średnia osobowość.
Moja ocena: 8/10
PS. Faworyzuję postaci z kamienną/żelazną.
Dzięki swojemu Rozproszeniu Magii (o mocy lvl Keldorna x2) i PW jest najprzydatniejszym NPC w grze. Żaden mag/kapłan/druid/smok mu nie podskoczy.
W zwarciu są lepsi od niego, ale Karsomir to dobra broń. Ja wolę jednak przerobienie go na styl walki 2 broniami i połączenie Postrachu z Oczyszczaczem. Przerobienie zajmuje trochę *.
Nie ma osłony w postaci kamiennej/żelaznej (tylko Zbroja Wiary), więc obrywa. Siła i kondycja 17, a mogłyby być 18. Haniebna zręczność. Średnia osobowość.
Moja ocena: 8/10
PS. Faworyzuję postaci z kamienną/żelazną.
Keldorn zalicza się w czołówce pod względem ulubionych postaci. Po zapewnieniu ekwipunku trup przy nim ściele się gęsto, a i ubić go trudno :) Poza tym Nie trzeba się przejmować za nadto magami. Co do samej postaci to całkiem miły facet, bardzo mądry. Zawsze jak mam go w drużynie to mam taki "mentorski" klimat :D
Keldorn zalicza się w czołówce pod względem ulubionych postaci. Po zapewnieniu ekwipunku trup przy nim ściele się gęsto, a i ubić go trudno :) Poza tym Nie trzeba się przejmować za nadto magami. Co do samej postaci to całkiem miły facet, bardzo mądry. Zawsze jak mam go w drużynie to mam taki "mentorski" klimat :D
Ja nie wiem czemu tak niektórzy jeżdżą po keldornie... zarąbista postać. Sam miałem do niego wąty na początku ale dać mu rękawice do zręczności klasa pancerze lepsza o 4 ;D prawdziwe widzenie świetne, włączasz i nie ma dla ciebie niewidzialnych ;D często się przydaje. Nie mówiąc już o rozproszeniu, mag robi to co robi a ten rozprasza czary ochronne np:kapłana i można go utłuc. Mój mag/kapłan ma wolny slot zamiast grupowej ochrony przed złem, keldorn po kolei na wszystkich rzuca a ma tego z 11 jak już go dołączamy i przynajmniej się nie nudzi jak bafujemy drużynę
Ja nie wiem czemu tak niektórzy jeżdżą po keldornie... zarąbista postać. Sam miałem do niego wąty na początku ale dać mu rękawice do zręczności klasa pancerze lepsza o 4 ;D prawdziwe widzenie świetne, włączasz i nie ma dla ciebie niewidzialnych ;D często się przydaje. Nie mówiąc już o rozproszeniu, mag robi to co robi a ten rozprasza czary ochronne np:kapłana i można go utłuc. Mój mag/kapłan ma wolny slot zamiast grupowej ochrony przed złem, keldorn po kolei na wszystkich rzuca a ma tego z 11 jak już go dołączamy i przynajmniej się nie nudzi jak bafujemy drużynę
Czy mi się wydaje, czy w polskiej wersji głos podkłada mu Pan Perepeczko? :)
Czy mi się wydaje, czy w polskiej wersji głos podkłada mu Pan Perepeczko? :)
Ten artykuł skomentowano 71 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.