Baldur's Gate 2 » NPC


    Keldorn Firecam

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » NPC
    Autor: Oress
    Utworzono: 20.06.2003
    Aktualizacja: 10.03.2009

    Zapytany o przeszłość, Keldorn wzdycha i myśli przez chwilę, licząc w pamięci lata spędzone w służbie Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca. Jako paladyn Torma ochraniał bezbronnych i zwalczał zło przy każdej nadarzającej się okazji. Będąc zaprawionym w bojach weteranem, z licznymi bliznami świadczącymi o niebywałym męstwie, Keldorn wspomina tęsknie o możliwości przejścia w przyszłości w stan spoczynku i poświęcenia większej uwagi rodzinie. Jednak na to wspomnienie, twarz Keldorna przybiera surowy wyraz. Dopóki Zakon go potrzebuje, obowiązki to sprawa znacznie ważniejsza niż jakieś prywatne względy, szepcze surowo.

    Statystyki:

    • Płeć - Mężczyzna
    • Rasa - Człowiek
    • Klasa - Inkwizytor
    • Charakter - Praworządny Dobry

    Cechy:

    • Siła - 17
    • Zręczność - 9
    • Kondycja - 17
    • Inteligencja - 12
    • Mądrość - 16
    • Charyzma - 18

    Miejsce:
    Keldorna spotkamy w kanałach pod Dzielnicą świątyń.

    Opinia:
    W walce nasz święty rycerz nie należy do najpotężniejszych, nie mniej jednak jest niezastąpiony w starciach z magami - możliwość rzucania prawdziwego widzenia i rozproszenia magii bardzo ułatwiają sprawę z większością natrętnych czarowników. Jego największą wadą jest niewątpliwie niska zręczność, ale, jak w przypadku Anomena, można to naprawić rękawicami. Ponadto Keldorn nie przepada za Viconią i jeżeli oboje nam towarzyszą, po pewnym czasie może dojść do rozłamu drużyny. Mimo to polecam tę postać graczom o szlachetnych sercach, bo niewątpliwie jest jedną z najbardziej uniwersalnych NPC w grze.

    Zalety:

    • Jego podklasa: Inkwizytor, jedna z najsilniejszych w grze.
    • Jedyny paladyn w grze.
    • Dobry w zwarciu.

    Wady:

    • Niska zręczność.
    Ocena:7 / 10




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 71 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 2 · 3 · (4) ·

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: Keldorn jest świetny z kars...
    Dodany: 15.10.2010 o 21:06  

    Keldorn jest świetny z karsomirem, a co do Heardalisa to jemu lepiej dać oczyszczacz i jakąś inną broń do 2 ręki.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: Keldorn ma 17 siły, więc ja...
    Dodany: 16.10.2010 o 20:58  

    Keldorn ma 17 siły, więc jak zwiększymy siłę o 1 w maszynie luma szalonego to narzut na siłę będzie wynosić ile?

    andrzejos
     

    Wędrowiec
    Temat: Plusy: klasa paladyna - pra...
    Dodany: 21.12.2010 o 21:48  

    Plusy: klasa paladyna - prawdziwe widzenie i rozproszenie magii w jego wykonaniu sa niezwykle przydatne, niezla kondycja i jako jedyny z NPC moze uzywac Karsomira.
    Minusy: zrecznosc , sila , konflikt z viconia . Lepszy jest wlasnorecznie stworzony paladyn.
    Oceniam go na 6+/10

    mizeriowy
     

    Wędrowiec
    Temat: Troche za niska ocena, ma p...
    Dodany: 09.02.2011 o 0:59  

    Troche za niska ocena, ma przeciez genialne rozproszenie magii i prawdziwe widzenie.

    smil33
     

    Wędrowiec
    Temat: Jest nieocenionym towarzysz...
    Dodany: 25.07.2012 o 8:30  

    Jest nieocenionym towarzyszem w Tatc. Zresztą, jest dobrą alternatywą dla anomena. JA tego całego, anomena nie trawie, a Keldorn jest po prostu ciekawy, i miło się nim gra. To nie miał być najlepszy npc, w oglue wlś twórcy tak robili żeby wszystkie npc miały swoje plusy jak i minusy.

    ^ andrzejos "Lepszy jest wlasnorecznie stworzony paladyn. "

    Faktem, jest że my tworząc bohatera możemy AŻ za nadto dobre wyżucić cechy typu wszystko po 18 a charyzmą się nie przejmowałbym. Jezeli pierwsza linia to pierscionek kalaha, a jezeli nie to niepotrzebna jest w ogóle. I tu nie potrzebnie twórcy dali takie duuże pole do manewru. Moim, zdaniem nasza postać powinna nie wiele wystawać do przodu wybiegać niż npc. Cała, w tym frajda że też jak posiadamy jakieś swoje minusy, jest baardziej realistycznie, klimatycznie, a na pewno nie bedzie za łatwo ;) (Po prostu Lepiej się Gra) A wracając do Kel to zasłużył sobie na 8+ ;) (przynajmniej z mojej strony;)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 51
    Temat: Za niska ocena, keldorn jes...
    Dodany: 04.09.2012 o 8:31  

    Za niska ocena, keldorn jest postacią którą zawsze mam w teamie, w SOA jest obowiązkowy jeśli sami nie gramy paladynem bo kto nam będzie z karsomirem biegać ? genialnie rozłożone cechy, a zręczność naprawiamy rękawicami niedługo po przyłączeniu go. No i jego podklasa, nie ma to jak szybkie rozproszenie magii czy prawdziwe widzenie. No i startuje ze swoją całkiem niezłą zbroją na początku, miecz też niezły jak na start. jak dla mnie 9/10

    Teyeris
     

    Wędrowiec
    Temat: Już za samego Inkwizytora p...
    Dodany: 30.10.2012 o 21:36  

    Już za samego Inkwizytora powinien mieć 10/10 (przechodząc ToB na szalonym z Inkwizytorem w teamie ani na chwilę na żadnych magu się nie zatrzymałem. Chociaż faktycznie, miałem chyba najmocniejszą drużynę jaką można złożyć - Edwin, Sarevok dwuklasowany na złodzieja, Korgan, Keldorn i mój Wojownik/Kapłan. Rzeźnia ^^)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 14
    Temat: Dzięki swojemu Rozproszeniu...
    Dodany: 02.12.2012 o 0:29  

    Dzięki swojemu Rozproszeniu Magii (o mocy lvl Keldorna x2) i PW jest najprzydatniejszym NPC w grze. Żaden mag/kapłan/druid/smok mu nie podskoczy.

    W zwarciu są lepsi od niego, ale Karsomir to dobra broń. Ja wolę jednak przerobienie go na styl walki 2 broniami i połączenie Postrachu z Oczyszczaczem. Przerobienie zajmuje trochę *.

    Nie ma osłony w postaci kamiennej/żelaznej (tylko Zbroja Wiary), więc obrywa. Siła i kondycja 17, a mogłyby być 18. Haniebna zręczność. Średnia osobowość.

    Moja ocena: 8/10

    PS. Faworyzuję postaci z kamienną/żelazną.

    Jormungand
     

    Wędrowiec
    Temat: Keldorn zalicza się w czołó...
    Dodany: 05.07.2014 o 17:36  

    Keldorn zalicza się w czołówce pod względem ulubionych postaci. Po zapewnieniu ekwipunku trup przy nim ściele się gęsto, a i ubić go trudno :) Poza tym Nie trzeba się przejmować za nadto magami. Co do samej postaci to całkiem miły facet, bardzo mądry. Zawsze jak mam go w drużynie to mam taki "mentorski" klimat :D

    Samukai
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja nie wiem czemu tak niekt...
    Dodany: 15.07.2014 o 14:00  

    Ja nie wiem czemu tak niektórzy jeżdżą po keldornie... zarąbista postać. Sam miałem do niego wąty na początku ale dać mu rękawice do zręczności klasa pancerze lepsza o 4 ;D prawdziwe widzenie świetne, włączasz i nie ma dla ciebie niewidzialnych ;D często się przydaje. Nie mówiąc już o rozproszeniu, mag robi to co robi a ten rozprasza czary ochronne np:kapłana i można go utłuc. Mój mag/kapłan ma wolny slot zamiast grupowej ochrony przed złem, keldorn po kolei na wszystkich rzuca a ma tego z 11 jak już go dołączamy i przynajmniej się nie nudzi jak bafujemy drużynę

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: Czy mi się wydaje, czy w po...
    Dodany: 01.08.2014 o 11:23  

    Czy mi się wydaje, czy w polskiej wersji głos podkłada mu Pan Perepeczko? :)



    Ten artykuł skomentowano 71 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 2 · 3 · (4) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw