Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Maczugi • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Zbrojownia


    Maczugi

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Valygar
    Utworzono: 21.09.2008
    Aktualizacja: 21.09.2008

    Maczuga

    Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1k6
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: maczuga
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 5
    • Nie może używać: Mag
    • Komentarz: Zwykła, niemagiczna maczuga. Nie wyróżnia się niczym specjalnym i jest jedną z najsłabszych broni w grze. Niestety, w grze występuje bardzo mało maczug, tak więc radzę w ogóle nie brać takiej specjalizacji, albo będzie trzeba się męczyć z bardzo słabymi broniami.

    Maczuga +3

    Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug. Ta konkretna maczuga została magicznie ulepszona.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: maczuga
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 5
    • Nie może używać: Mag
    • Komentarz: Jest to jedna z lepszych (o zgrozo!) maczug w grze. Jednakże porównując ją do innych broni, które możesz znaleźć, ta nadaje się tylko na rozpałkę.

    Maczuga +2: Zgniatacz

    Makal z Sosny, przebiegły druid, stworzył tę maczugę i związał ją z duchem swojego towarzysza rosomaka. Tak jak to nieustępliwe stworzenie, Zgniatacz jest niebezpieczną bronią w ręku wyszkolonego wojownika. Gdy maczuga zadaje cios ostre drzazgi wrzynają się w ciało ofiary, powodując straszliwy ból, a nawet dodatkowe obrażenia wywoływane przez jakiś czas po trafieniu. Makal używał tej maczugi z powodzeniem w wielu sytuacjach, stając się znienawidzonym wrogiem orków najeżdżających lasy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1k6 +2, drzazgi dodają 2 pkt. obrażeń co rundę przez 4 rundy
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: maczuga
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 5
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: W Gaju Druidów, posiada ją jedna z Rakshas w domu uzdrowicielki.
    • Komentarz: Jak na maczugę, nie można powiedzieć, że jest zła, jednakże w momencie, gdy ją zdobędziemy będziemy z pewnością posiadaczami wielu innych potężnych broni innego typu, co jest niewątpliwą wadą.

    Kościana Maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym

    Ta zjadliwa maczuga została stworzona setki lat temu, prawdopodobnie przez szamana szukającego zemsty. Jego rodzina została zgładzona przez nieumarłych, a jego gniew był tak wielki, że amputował sobie nogę i z kości udowej stworzył broń. Magiczne runy zwiększają jej siłę, choć wystarczyłaby sama siła jego nienawiści.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1k6 +2, +3 przeciw nieumarłym
    • TraK0: +2, +3 przeciw nieumarłym
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: maczuga
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 5
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Maczugę możesz dostać, kładąc na ołtarzu głowę trolla z komnaty, do której trafiasz podczas prób Widma w Czarowięzach.
    • Komentarz: Maczuga jest przydatna tylko podczas walki z nieumarłymi, w innym wypadku zachowuje się jak zwykła broń 1k6+2. Jeśli naprawdę chcesz wybierać, to polecam np. Maczugę +2 Zgniatacz.

    Korzeń Cierpienia

    Wieść niesie, iż ta magiczna maczuga istnieje od czasów upadku Netherilu i narodzin wielkiej pustyni Anauroch. Jakkolwiek cywilizacja zapłaciła wtedy wielką cenę, prawdziwymi ofiarami kataklizmu były istoty, żyjące w zgodzie z naturą, skazane na bezsilne przyglądanie się jak ich domy niszczały i umierały. Te z nich, które pozostały, czepiając się resztek swego naturalnego środowiska, padały ofiarą hord innych, pozbawionych domu stworów, z których najbardziej okrutne wkraczały na nieskażone jeszcze obszary, zabierając wszystko, co im wpadło w łapy. Powiada się, że ta broń została wykonana z drzewa driady i była ostatnim podarunkiem dla sprawy Natury od leśnej tancerki, która nie potrafiła powstrzymać najeźdźców na swój dom. Cierpiała i radowała się jednocześnie, gdyż jej las nie cierpiał by tak bardzo, gdyby nie był silny i bujny. W późniejszych czasach jacyś niezbyt delikatni badacze nadali tej broń nieco dwuznaczną nazwę, jednak zawarta w niej ironia nie jest doceniana przez zaprzysięgłych wyznawców praw Natury.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1k6 +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym, +1 pkt. obrażeń od kwasu
    • TraK0: +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: maczuga
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 5
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: W czasie wykonywania zadań dla Twierdzy Druida.
    • Komentarz: Ta maczuga nie różni się praktycznie niczym od dwóch poprzednich. Jedyna różnica to obrażenia od kwasu i o 1 punkt mniejsze opóźnienie, ale to bardzo mało, porównując do innych broni.

    Maczuga +3: Czarna Krew

    Ta dębowa maczuga jest pokryta ciemnymi wyschniętymi kroplami przypominającymi smołę. Podczas walki ta substancja jarzy się czarnym wewnętrznym światłem oraz staje się gęsta i płynna. Gdy maczuga trafia przeciwnika powoduje dodatkowe obrażenia od kwasu, wywołane przez ciecz pryskającą na ofiarę.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1k6 +3, +3 pkt. obrażeń od kwasu
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: maczuga
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 5
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Do kupienia w Targowie po pozbyciu się dżinnów Dao.
    • Komentarz: Jedyna warta polecenia maczuga w Cieniach Amnu. Premia do Trak0 i zadawanych obrażeń jest naprawdę przyzwoita, chociaż w późniejszych etapach gry może to nie wystarczyć.

    Maczuga Wybuchu +3

    W tej prostej, drewnianej maczudze za pomocą potężnych zaklęć uwięziono ducha groźnego demona. Od czasu do czasu jego furia wyzwala się na zewnątrz, przybierając formę ognistego wybuchu.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1k6 +3, +3 obrażeń od ognia
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      Przy każdym udanym ataku istnieje 20% szans, że ofiara otrzyma 10 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
      Przy każdym udanym ataku istnieje 7% szans na wystrzelenie ognistej kuli
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: maczuga
    • Typ: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 5
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Posiada ją Ferrumach Rilmani - strażnik jednej z pieczęci na ostatnim poziomie Twierdzy Strażnika.
    • Komentarz: I to się nazywa naprawdę dobra maczuga. Nienajgorsza premia do Trak0 i obrażeń czyni z niej jedną z najlepszych broni tego typu, a jej pierwsza zaleta może dość poważnie uszkodzić wroga. Jednakże jej wadą jest fakt, że aby ją zdobyć, musimy się naprawdę natrudzić przechodząc Twierdzę Strażnika, co w pierwszych etapach gry jest wyjątkowo trudne. Dodatkowo te 7% na wystrzelenie Kuli Ognia może być naprawdę niebezpieczne.

    Maczuga Wybuchu +5

    Zaklęcia zawarte w Pierścieniu odporności na ogień sprawiają, że łatwiej kontrolować demona, uwięzionego w tej broni - choć furia potwora wciąż może być od czasu do czasu wyzwalana w postaci wybuchu.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1k6 +5, +5 obrażeń od ognia
    • TraK0: +5
    • Specjalne:
      Przy każdym udanym ataku istnieje 30% szans, że ofiara otrzyma 15 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
      Przy każdym udanym ataku istnieje 5% szans na wystrzelenie ognistej kuli
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: maczuga
    • Typ: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 5
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Może ją wykonać Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Maczugę Wybuchu +3, Pierścień Odporności na Ogień i 5 000 sztuk złota.
    • Komentarz: Najlepsza maczuga w grze. Posiada naprawdę dobry bonus do Trak0 i zadawanych obrażeń, może dodatkowo odjąć przeciwnikowi 15 pkt. życia, jedynym problemem może być ta 5% szansa na wystrzelenie Kuli Ognia. Dodatkowo zdobyć ją możemy dopiero w Tronie Bhaala.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    MICHAŚ
     

    Wędrowiec
    Temat: A GDZIE GWIAZDA BURZY + 3 ...
    Dodany: 14.03.2010 o 16:09  

    A GDZIE GWIAZDA BURZY + 3 (twierdza strażnika poziom 4) I JEJ ULEPSZONA WERSJA Z ToBa??

    greendog
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie mogę w targowie kupi...
    Dodany: 27.06.2016 o 11:59  

    gdzie mogę w targowie kupić tą maczuge czarna krew +3, znaczy u kogo, z wszystkimi co cos sprzedają gadam i nigdzie jej nie ma a specjalnie do targowa po nią przeszedłem dość wcześnie dla jahery zeby cos dobrego w łapie miała na trole w twierdzy :) zadanie z dzinami oczywiscie juz wykonane.



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw