Gram Miecz Żalu +5
To jedna z wielu broni używanych przez wielkiego bohatera Zygfryda. Klinga jest niezwykle ostra i dobrze wyważona, na patrząc na rękojeść pod pewnym kątem, można dostrzec delikatny zarys węża.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +5
- Trak0: +5
- Specjalne: 10% prawdopodobieństwa na zadanie dodatkowych 2k12 obrażeń od trucizny
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 9
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Właścicielem jest Abazigal, jedno z Dzieci Bhaala.
- Komentarz: Broń niewarta polecenia. Zdobędziemy ją dopiero pod koniec gry, a wtedy będziemy mieli dużo lepszy oręż.
Gram Miecz Żalu +5
Teraz, kiedy w rękojeści osadzono Serce Potępieńca, klinga Zygfryda jest jeszcze bardziej potężna.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +5
- Trak0: +5
- Specjalne: 10% prawdopodobieństwa na zadanie dodatkowych 2k12 obrażeń od trucizny
- Specjalne: Przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny przeciwko śmierci lub straci 1 poziom
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 9
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Broń stworzy Cespenar z miecza Gram Żalu +5 i Serca Potępieńca.
- Komentarz: Nieważne czy najpierw udamy się do Sendai czy do Abazigala, miecz ten zdobędziemy na samym końcu gry. Biorąc pod uwagę, że są lepsze bronie, nie warto marnować pieniędzy na wykucie tego oręża.
Karsomir +5
Karsomir jest legendarną bronią, być może jedną z najpotężniejszych, jakie kiedykolwiek powstały w Faerunie, choć jego historia i pochodzenie zostały celowo zapomniane, by miecz nigdy nie przyćmił teraźniejszych zmagań. Jest wypełniony czystą esencją cnoty, i tyleż jej wymaga od władającego nim paladyna. Gdy pojawia się ta broń, zło Faerunu musi ustąpić, jego magia rozwiewana za pomocą jednego słowa i odpierana z łatwością. Karsomir pała wielka nienawiścią do sił zła i chaosu, więc takie istoty muszą obawiać się dodatkowych obrażeń, gdy zostaną przez niego trafione w walce.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k12 +5
- Trak0: +5
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: +5 obrażeń dla przeciwników chaotycznych złych
- Specjalne: Rozprasza magię za każdym trafieniem przeciwnika
- Specjalne: +50% do odporności na magię
- Specjalne: Rozproszenie Magii trzy razy dziennie
- Waga: 7
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14Może używać: Paladyn
- Miejsce: Właścicielem jest Firkraag.
- Komentarz: Jeden z najlepszych mieczy w Cieniach Amnu! Może zadać do 17 obrażeń, rozproszyć magię, chaotycznym złym zadać dodatkowe 5 obrażeń i ustawia właścicielowi 50% odporności na magię, co nie zawsze jest zaletą, gdyż jeśli mamy większą odporność, to po wzięciu tej broni do rąk spadnie nam do 50%! Jego wadą jest to, że może go używać tylko paladyn.
Karsomir +6
Nawet Święty Relikt tak potężny jak Karsomir nabywa jeszcze większej mocy, jeśli połączy się go z Okiem Tyra.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k12 +6
- Trak0: +6
- Specjalne: Zapewnia 50% odporności na magię
- Specjalne: 3 razy dziennie można rzucać Rozproszenie magii
- Specjalne: Oprócz innych premii zadaje też dodatkowe +6 obrażeń złym chaotycznym wrogom
- Specjalne: Kiedy miecz uderzy ofiarę, powoduje rozproszenie magii
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 6
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14Może używać: Paladyn
- Miejsce: Może go stworzyć Cespenar z Karsomira +5 i Oka Tyra.
- Komentarz: Ulepszona wersja nie różni się prawie niczym od poprzedniej. Poprawia premię do obrażeń i do Trak0 tylko o jeden w stosunku do Karsomira +5. Artefakt Oko Tyra radziłbym użyć do ulepszenia Oczyszczacza +4, jeśli nim władasz. Jest to najsłabsze umocnienie broni w ToB, co sprawia, że ten miecz jest dość słaby w dodatku.
Lilarcor +3
Lawrence Lilarcor był znany, nie z odwagi, ale z głupoty. Jak mówi opowieść, chełpliwy Lilarcor opuścił swoją wioskę za namową swych przyjaciół, aby pokazać, że tylko "wielki bohater" może zmierzyć się z przebiegłym Treantem. Wędrował zimą przez wiele dni, aż w końcu, w gorączce, znalazł swój cel i rozpoczęły się epickie zapasy. Niestety (a raczej na szczęście), "Treant" był niczym więcej jak tylko zwykłym, starym dębem. To mogłoby zakończyć tę historię, ale Lilarcor, który wyruszając nie wiedział, czym jest Treant, nie zdołał domyślić się prawdy. W końcu wyrwał dąb z korzeniami i dumnie maszerując w kierunku domu ogłosił się bohaterem. Tak narodziła się epickich rozmiarów komedia, a z czasem nazwisko Lilarcor stało się synonimem głupca w wielu opowieściach.Nie wiadomo czy ta magiczna broń to sam Lilarcor, być może uwięziony przez złego maga lub inne zrządzenie losu, ale pewne jest to, że działa na poziomie jego zdolności. Jeśli to on, to nigdy nie narzekał na swoje uwięzienie. Może nie zdaje sobie sprawy, albo nie dba o to, że nie jest już człowiekiem.Jako broń, Lilarcor ma swoje zastosowania, ale wielu wojowników zrezygnowało z niego. Komentarze takie jak "Auć, to musiało boleć", "O tak! Rany, ale dobry jestem" i "Uważaj bo moje ukąszenie może... może... może zranić albo coś" są udręką dla umysłu wojownika.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +3
- Trak0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: Odporność na Zauroczenie i Zamęt
- Waga: 10
- Opóźnienie: 8
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Dostaniesz go za rozwiązanie zagadki w kanałach pod Slumsami.
- Komentarz: Zdobycie tego miecza wcale nie jest takie trudne, więc udać się po niego możesz już na początku gry, bo najgorszy nie jest. Jednakże mogę się założyć, że po kilku godzinach spędzonych z tym mieczem będziesz go miał dosyć z powodu jego komentarzy wygłaszanych co chwilę.
Miecz Chaosu +2
Sarevok i Orish byli onegdaj rodzeństwem. Tej właśnie klingi dobywał Sarevok, gdy starli się w odległych Wrotach Baldura. Wówczas zwyciężył, grzebiąc plany Sarevoka i ratując Wybrzeże Mieczy od wojny, która zbliżała się nieuchronnie. Nie da się zidentyfikować pochodzenia tego miecza; najprawdopodobniej wykuto go specjalnie dla Sarevoka, aby mógł z jego pomocą skupiać energię z piekieł, którą chciał zawładnąć dla siebie. Większość mocy tego miecza zniknęła wraz ze śmiercią właściciela.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +2
- Trak0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: Każde trafienie wysysa z ofiary punkt życia i przekazuje go posiadaczowi miecza. Zgromadzone w ten sposób punkty nie przekroczą jednak jego maksymalnych PŻ.
- Waga: 10
- Opóźnienie: 8
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Mnich
- Miejsce: Otrzymasz go od dżinna Maalaqa, jeśli dostarczysz mu Butlę Geniusza.
- Komentarz: Miecz dostępny od samego początku gry. Jednakże łatwo znaleźć lepszą broń od tej, co sprawia, że nadaje się tylko do sprzedania.
Miecz Oburęczny
Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 15
- Opóźnienie: 10
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Zwykły, niemagiczny miecz oburęczny. Nie opłaca się go nawet podnosić, gdyż już w Lochach Irenicusa możesz znaleźć dużo lepszy Miecz Chaosu, a w Pod Miedzianym Diademem Lilarcora.
Miecz Oburęczny +1
Miecz oburęczny wywodzi się od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza, dosiadającego konia i przełamanie formacji z pik. Ten jest szczególnie wydajny, jako że ma dodatkowo kilka magicznych właściwości.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +1
- Trak0: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 12
- Opóźnienie: 9
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Trochę lepsza wersja zwykłego miecza oburęcznego, ale i tak nie warto go podnosić, gdyż na samym początku gry możemy znaleźć lepszą broń tego typu.
Miecz Oburęczny +2
Pochodzący od długiego miecza, miecz oburęczny jest znacznie dłuższy, zarówno jego klinga jak i rękojeść. Jego głównym zadaniem jest rozszczepianie jeźdźców i rozbijanie formacji pikinierów. Ta magiczna wersja jest jeszcze lepiej przystosowana do tych zadań, i służy jako przykład tego, co powstaje z połączenia magii i broni.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +2
- Trak0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 10
- Opóźnienie: 8
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz go kupić w specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Nie warto wydawać pieniądzy na ten miecz. Gdy zdobędziesz wystarczająco dużo środków na kupno, będziesz posiadał dużo lepszą broń tego typu.
Miecz Oburęczny +3: Berserker
Jest to przeklęty miecz, który sprawuje się doskonale we wszystkich testach, poza ogniem bitwy. Postać, która wejdzie do walki, automatycznie wpada w berserk i zaczyna zabijać wszystkich w pobliżu do czasu, gdy walka się nie skończy lub gdy ona sama nie straci przytomności. Broń ta jest zaiste bardzo potężna, ale jej właściciel musi podjąć decyzję czy warto ryzykować czy też nie. Można się jej pozbyć tylko dzięki egzorcyzmem za pośrednictwem czaru Zdjęcie Klątwy.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +3
- Trak0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: Sprawia, że dzierżąca go osoba wpada w szał berserkera.
- Specjalne: Można się go pozbyć dopiero po rzuceniu czaru Zdjęcie Klątwy.
- Waga: 15
- Opóźnienie: 10
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Walczy nim Smaeluv na piętrze Nory Siedmiu Dolin.
- Komentarz: Jest to przeklęty miecz, czyli jest logiczne, że nie należy się do niego nawet zbliżać, a co dopiero nim walczyć.
Ostrze Wojny +4
Ten wielki miecz jest magiczną wersją mieczy barbarzyńskich plemion z Północy. Został wykuty podczas bitwy i zanurzony we krwi dzielnych poległych, co sprawiło, że umagicznienie jakie otrzymał od barbarzyńskich bogów jest bardzo potężne.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k12 +4
- Trak0: +4
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 11
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Mnich
- Miejsce: Możesz go kupić w specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Broń tę możemy kupić dopiero po Podmroku, co oznacza, że najprawdopodobniej będziemy mieli dużo lepszy miecz oburęczny. Nie opłaca się wydawać na niego pieniędzy.
Płomień Północy
Nazwa nie odnosi się do samej broni, ale do jej pierwszej właścicielki z odległych mroźnych zakątków Faerunu. Miała na imię Carerra i była jak burza ognia niszcząca arktyczne trolle i plemiona orków. Była znienawidzonym wrogiem wielu szamanów, których magia często przegrywała z jej furią. Całe jej życie było wypełnione walką, aż osiągnęła sędziwy wiek. Miecz przekazała swojej wnuczce, poszukiwaczce przygód, która prawdopodobnie przywiozła go do Amn.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +2, +4 przeciw istotom chaotycznym złym
- Trak0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: +10% do odporności na magię
- Waga: 10
- Opóźnienie: 8
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Znajdziesz go przy zwłokach łupieżcy umysłu na drugim poziomie Czarowięzów.
- Komentarz: Miecz ten daje bardzo małą premię do zadawanych obrażeń i do Trak0. Ratowałoby go tylko te cztery dodatkowe obrażenia dla chaotycznych złych, gdyby nie to, że zaraz po Podmroku, w którym jest bardzo mało przeciwników o tym charakterze, możemy zdobyć Srebrne Ostrze. Broń opłaca się tylko spieniężyć.
Psioniczny miecz +5
Niektórzy uważają, że ten potężny miecz pochodzi od drowów, inni zaś nie zgadzają się z tym twierdzeniem. Wszyscy jednak są zgodni co do tego, że ta wspaniała broń została wykonana w jednym celu... żeby wyplenić illithidów. Ten kto dzierży w ręce Psioniczny miecz jest odporny na psioniczne ataki Łupieżcy Umysłów. Podobnie nie działa na niego siejące zamęt spojrzenie umbrowych kolosów.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K10 +5
- Trak0: +5
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: Trzymany w ręku zapewnia odporność na Zamęt i wszystkie psioniczne ataki.
- Waga: 9
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: W jednym z pojemników w Twierdzy Yaga-Shury, naszego brata.
- Komentarz: Jest to bardzo dobry miecz oburęczny. Większe obrażenia może zadawać tylko Karsomir +6, jednakże tę broń zdobywamy po Twierdzy Yaga-Shury, a posługiwać się nim może tylko paladyn. Jest to trzeci najlepszy miecz w grze, zaraz po Karsomirze i Srebrnym Ostrzu. Gorąco polecam!
Rozpruwacz Dusz +4
Towarzyskie faux pas wywołało pojedynek miedzy parweniuszem Andorem Liconem a baronem Eeirkiem, dziedzicem króla wojowników. Mimo że wydawali się być równorzędnymi przeciwnikami, to Andor robił się dziwnie słabszy po każdym trafieniu rodowej klingi barona. W panice kazał swoim gwardzistom zabić Eeirka. Niektórzy zauważyli, że Andor rozstawił swoich ludzi jeszcze przed rozpoczęciem pojedynku. Mimo pogardy, jaką czuł do mrocznej magii miecza, Andor zarobił pokaźną fortunę na sprzedaży tej złej broni.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +4
- Trak0: +4
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: Każde trafienie powoduje, że cel otrzymuje kumulatywny modyfikator -2 do TraK0, efekt działa przez 20 rund
- Waga: 10
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Postać o dobrym charakterze
- Miejsce: Włada nim jeden z Upiornych Rycerzy w tunelach kuo-toan.
- Komentarz: Bardzo dobry miecz, ale niestety używać go mogą tylko złe postacie. Broń polecam spieniężyć, gdyż wystarczy grać nawet nie pół godziny dłużej, a będziemy mogli zdobyć Srebrne Ostrze, które jest jednym z najlepszych mieczy oburęcznych.
Srebrny Miecz
Po bliższych oględzinach zauważasz, że od tego srebrnego vorpala promieniuje mroczna poświata. Ostrze wykuto tak kunsztownie, iż bez trudu mogłoby za pierwszym ciosem rozpłatać nawet najtwardszą czaszkę.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +3
- Trak0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: 25% szansa przy każdym trafieniu, że cel będzie musiał wykonać rzut obronny przeciw śmierci (z modyfikatorem -2) lub zginie na miejscu.
- Waga: 15
- Opóźnienie: 10
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Wykuwa go Cromwell z Ostrza i Rękojeści Srebrnego Miecza.
- Komentarz: Jeden z najlepszych mieczy w grze! Jednym jego ciosem można powalić przeciwnika, o ile ten nie wykona rzutu obronnego. Niestety, pod koniec gry większość przeciwników zdoła się obronić przed destruktywną mocą ostrza. Trzeba także pamiętać, że aby go zdobyć, nie możemy użyć portalu Irenicusa w Czarowięzach.
Sztylet Jorila +3
Joril był potężnym lodowym olbrzymem żyjącym w Grzbiecie Świata. Jego magiczny sztylet zaginął, gdy został zabity przez grupkę poszukiwaczy przygód. W końcu sztylet pojawił się w mieście Kuldahar gdzie przerobiono go na miecz oburęczny.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +3, +1 pkt. obrażeń od zimna
- Trak0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: 25% szansa na rzucenie czaru Zamęt na przeciwnika na trzy rundy (rzut obronny przeciwko czarom by uniknąć efektu)
- Waga: 10
- Opóźnienie: 7
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 13
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Do kupienia u Joluva, w "Miedzianym Diademie", w slumsach Athkatli.
- Komentarz: Jeśli nie zależy ci na tym, aby od samego początku gry posiadać bardzo mocne ostrze, gdyż chcesz szybko udać się po Imoen albo kupić inny przedmiot, to nie polecam kupna tej broni. Jeżeli jednak chcesz takowe posiadać, sprzedaj Miecz Chaosu, a za zarobione pieniądze kup Sztylet Jorila.
Uświęcony Odkupiciel
Keldorn odznaczył się w swojej wczesnej karierze paladyna i otrzymał ten miecz w darze od Torma. Jest niezwykle precyzyjny, ale chroni go również w bitwie specjalną Ognistą tarczą i każdy, kto go spróbuje uderzyć, doświadczy gniewu Torma w postaci magicznych obrażeń. Nikt oprócz Keldorna nie może używać tego miecza.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +2
- Trak0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: 5 pkt. magicznych obrażeń dla każdego, kto zrani dzierżącego ten miecz
- Waga: 8
- Opóźnienie: 8
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 13Może używać: Keldorn
- Miejsce: Miecz należy do Keldorna.
- Komentarz: Miecz ten jest dość słaby. Zadaje średnie obrażenia i daje taką samą premię do Trak0 i opóźnienia. Właściwość specjalna jest praktycznie bezużyteczna.
Zwiastun +3
Gdy bohater Prawdziwa Krew zniszczył Zwiastuna, demona żywiącego się krwią chłopów w pobliżu Luskanu, uwięził jego esencję w jedynym przedmiocie, który mógł ją pomieścić, w swoim mieczu zwanym Wyzwolenie. Mimo iż zło zostało zdominowane przez na wpół inteligentne ostrze, to nie zostało do końca pokonane i przemieniło broń od środka. Teraz działa podobnie do innych zaklętych broni, ale gdy uderza istnieje mała szansa na wyzwolenie kuli ognia, znaku, że zamknięty demon nadal szaleje w swoim więzieniu. Jest także szansa, że każdy trafiony ogr przemieni się w kamień. Niewiadomo czy to skutek działań demona czy też właściwość samego ostrza.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +3
- Trak0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne: 5% szansa przy każdym trafieniu na wyzwolenie Ognistej Kuli zadającej 10K6 obrażeń
- Specjalne: Wszystkie trafione ogry muszą wykonać rzut obronny przeciw magii albo zostaną zamienione w kamień
- Waga: 10
- Opóźnienie: 7
- Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 14
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz go kupić na targu w Ust'natha.
- Komentarz: Nie polecam tej broni. Obrażenia i premia do Trak0 nie są aż tak wysokie, a pozostałe właściwości są, powiedzmy sobie szczerze, dość kiepskie.