Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Mikstury • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Zbrojownia


    Mikstury

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Valygar
    Utworzono: 21.09.2008
    Aktualizacja: 21.09.2008

    Antidotum

    Jak na to wskazuje nazwa, ta mikstura neutralizuje wszystkie trucizny. Może zostać użyta tylko raz.

    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      3. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Bardzo przydatna mikstura - łatwo dostępna, a nie raz może uratować życie zatrutemu w czasie walki z pająkami, otiagami, czy też po wejściu w pułapkę.

    Eliksir Zdrowia

    Eliksir zdrowia jest silną miksturą leczniczą, która oczyszcza organizm ze wszystkich zanieczyszczeń. Po pierwsze, neutralizuje wszystkie trucizny. Po drugie, leczy 10 punktów obrażeń.

    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      3. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Jest to połączenie Antidotum i Mikstury Leczącej - na początku przydatniejsze od mikstury neutralizującej trucizny, aczkolwiek później 10 pkt. życia to prawie nic.

    Łotrzykowska Mikstura Siły Lodowego Olbrzyma

    Ta mikstura może zostać użyta jedynie przez złodziei i bardów. Osoba, która wypije się miksturę siły olbrzyma, zdobywa siłę i premie do uderzenia, używając dowolną broń. Efekt trwa 10 tur.

    • Komentarz: Ta mikstura ma takie samo działanie, jak Mikstura Siły Lodowego Olbrzyma. Różnica jest jedna: może być zażywana tylko przez łotrzyków, w przeciwieństwie do tej drugiej - przeznaczonej dla zbrojnych.

    Mikstura Długiego Oddechu

    Dzięki tej miksturze możesz na dłużej niż normalnie wstrzymać oddech. Jest tu jej dość na jedną porcję, która pozwoli ci przepłynąć przez jeden z dłuższych tuneli.

    • Komentarz: Mikstura przydatna w Kryjówce Abazigala (tam też tylko możemy ją zdobyć, o ile mamy pustą butelkę). Dzięki niej jesteśmy w stanie przepłynąć przez niektóre z tuneli.

    Mikstura Dodatkowego Leczenia

    Po całkowitym spożyciu eliksir ten przywraca 27 punktów życia danej osobie. Rezultat jest natychmiastowy, a eliksir ulega zniszczeniu w trakcie użycia.

    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Bardzo przydatna mikstura - będzie nam towarzyszyć przez całe Cienie Amnu. Nie należy jednak ich jakoś szczególnie oszczędzać - w grze jest ich naprawdę wiele.

    Mikstura Geniuszu

    Jak wskazuje na to nazwa, ta mikstura zwiększa inteligencję osoby, która ją wypije o 4 (maksymalnie do 25); działa przez 15 tur, albo do czasu rozproszenia.

    • Sprzedawca:
      1. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      2. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Mało przydatna w grze. Użyć jej możemy jedynie podczas zapamiętywania zaklęć.

    Mikstura Heroizmu

    Ta mikstura jest wyposażona w potężną moc magiczną, dzięki której można chwilowo zwiększyć poziom. Efekt taki trwa przez 10 tur, przez co mikstura staje się naprawdę potężnym sprzymierzeńcem w śmiertelnej walce. Może być używana tylko przez wojowników.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +10% bazowych punktów życia
      TraK0 zmienia się na 90% aktualnego bazowego
      Czas trwania: 10 tur
    • Może używać: Wojownik (jedno, dwu i wieloklasowiec) oraz klasy pokrewne
    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      3. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Bardzo przydatna mikstura, szczególnie w początkowych etapach gry. Później jednak nasi wojownicy będą mieli na tyle dużo PŻ i małą KP, że lepiej ją wyrzucić albo spieniężyć.

    Mikstura Infrawizji

    Ta mikstura obdarza osobę, która ją wypije infrawizją sięgającą 40 metrów. Efekt utrzymuje się przez 20 tur, albo do momentu rozproszenia.

    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Bezużyteczna mikstura - można ją sprzedać albo wyrzucić, bo na nic się nie przyda.

    Mikstura Intuicji

    Osoba, która wypije tę miksturę, czuje się tak jakby do jej głowy zstąpił jakiś wyższy byt. Staje się mądrzejsza; do głowy przychodzą jej zadziwiające myśli. Mądrość pijącego wzrasta do 18 na okres 6 godzin lub do chwili rozproszenia.

    • Komentarz: Podobnie jak mikstura Geniuszu - nieprzydatna. Mądrość wpływa na ilość wiedzy, która przydać może się tylko podczas identyfikacji przedmiotów.

    Mikstura Izolacji

    Ta mikstura zapewnia osobie, która ją wypije 50% odporności na obrażenia od elektryczności. Efekt utrzymuje się przez 10 tur, albo do momentu rozproszenia..

    • Sprzedawca: Ribald na Targu Przygód.
    • Komentarz: Mało jest przeciwników, którzy posługują się elektrycznością, dlatego też mikstura jest nieprzydatna.

    Mikstura Kamiennego Ciała

    Osoba, która wypije tę miksturę, zacznie wyglądać i czuć się tak, jakby przemieniła się w kamień - zmieni się kolor jej skóry, a ciało zesztywnieje; zmysły również będą działać inaczej.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: 0
    • Rzuty obronne: +3
    • Zręczność: -3
    • Czas trwania: 5 tur
    • Sprzedawca: Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
    • Komentarz: Niezbyt przydatna mikstura, szczególnie jeśli nasza Klasa Pancerza jest dość niska - po wypiciu mikstury wzrasta o kilka punktów (czyli łatwiej nas trafić!).

    Mikstura Klarowności

    Ta mikstura pozwala uleczyć szaleństwo i przywrócić umysłowi jasność. Postać powraca do zdrowia natychmiast po jej wypiciu.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Chroni przed ogłupieniem, strachem i urokiem
      Czas trwania: 5 tur
    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Przydatna mikstura - dzięki niej można się zabezpieczyć przed potężnymi kreaturami, typu: wampiry, łupieżcy umysłu, demony, itp. Ale przed tymi ostatnimi lepiej ochronić się czarem Przełamanie Strachu, gdyż działa on na całą drużynę, a napój tylko na jedną.

    Mikstura Leczenia

    Po zażyciu, ta mikstura przywraca 9 punktów życia. Efekt jest natychmiastowy; mikstura ulega zniszczeniu.

    • Sprzedawca:
      1. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      2. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Mało przydatna mikstura - 9 pkt. życia to prawie nic, przynajmniej w późniejszych etapach gry.

    Mikstura Lodowego Pyłu

    Deszcz cieniutkich kawałków lodu wystrzeli z osoby, która wypije ten eliksir. W ten sposób powstanie jasny osad z mroźnych płatków, który chroni wszystko co się znajduje w zasięgu jego działania przed obrażeniami od ognia. Eliksir uwarzono po to, aby przeciwdziałać ognistym kulom i podobnym zaklęciom.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Jednorazowo chroni wszystko od skutków działania ognia przez 1 rundę.
    • Zasięg: pijący
    • Obszar działania: w promieniu 10 m
    • Komentarz: Ochrona przed ogniem wszystkiego w obszarze 10 metrów może czasami naprawdę pomóc, ale niestety mikstura działa tylko przez 1 rundę (6 sekund).

    Mikstura Magicznej Zasłony

    Ten potężny eliksir czyni pijącego odpornym w 50% na wszystkie rodzaje magicznych obrażeń. Efekt utrzymuje się przez 3 rundy, co sprawia, że tego wywaru najlepiej używać podczas walki.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +50% odporności na wszystkie rodzaje magicznych, nie fizycznych, obrażeń
      Wszystkie rzuty obronne kończą się powodzeniem
      Czas trwania: 3 tury
    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Przydatny w walce z uciążliwymi magami. Zmniejsza zadawane przez nich magiczne obrażenia i zapewnia nam udane rzuty obronne przed ich czarami.

    Mikstura Mocy

    Ten potężny eliksir działa podobnie do mikstury heroizmu, również podnosi poziom, ale tylko o 2. Zyskana moc wpływa na punkty życia, TraK0 i zdolności złodziejskie, choć nie na cios w plecy.

    PARAMETRY:

    • TraK0: ustawione na 80% obecnej charakterystyki bazowej
    • Punkty Życia: +20% (czasowo)
    • Krycie się w cieniu: +20% (czasowo)
    • Kradzież kieszonkowa: +20% (czasowo)
    • Otwieranie zamków: +20% (czasowo)
    • Wykrywanie/rozbrajanie pułapek: +20% (czasowo)
    • Czas trwania: 4 tury
    • Sprzedawca:
      1. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      2. Kupiec w czerwonym namiocie w Targowie.
    • Komentarz: Bardzo dobra mikstura, niestety, bardzo trudno ją znaleźć. Może przydać się wojownikowi przed ciężką walką (daje premię do PŻ i Trak0), oraz złodziejom, chociaż dla tych drugich polecałbym raczej miksturę złodziejskiego mistrzostwa albo percepcji.

    Mikstura Niewidzialności

    Ta mikstura czyni postać niewidzialną w podobny sposób, jak czar maga z drugiego poziomu o tej samej nazwie.

    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
    • Komentarz: Bardzo przydatna mikstura. Może uczynić niewidzialnym każdego, kto ją wypije. Ma mnóstwo zastosowań: dla złodzieja, chcącego szybko i sprawnie wyczyścić pole walki, dla każdej mocno rannej postaci, która musi szybko się ulotnić z bitwy, albo dla całej drużyny mogącej się po jej zażyciu ustawić w dowolnym miejscu przed walką.

    Mikstura Niewrażliwości

    Ta mikstura daje olbrzymią odporność na wszystkie ataki, oraz modyfikatory do wszystkich rzutów obronnych. Działa przez 5 tur i może być używana tylko przez wojowników.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: 0
    • Rzuty obronne: +5
    • Czas trwania: 5 tur
    • Może używać: Wojownik i klasy pokrewne
    • Sprzedawca:
      1. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      2. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Poprawione rzuty obronne na pewno przydadzą się w walce z niektórymi przeciwnikami, aczkolwiek w mojej grze, pomimo zażycia kilku takich mikstur, nic się nie zmieniło.

    Mikstura Ochrony

    Ta mikstura działa podobnie do mikstury niewrażliwości i zwiększa klasę pancerza osoby, która ją wypije na okres 10 tur.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: 0
    • Czas trwania: 10 tur
    • Sprzedawca:
      1. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      2. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Bezużyteczna mikstura. Łatwo można osiągnąć niższą Klasę Pancerza za pomocą samej zbroi, do której dochodzi jeszcze kilka innych przedmiotów.

    Mikstura Ochrony przed Magią

    Ten potężny eliksir czyni pijącego odpornym w 50% na błogosławieństwa i przekleństwa różnej maści. Efekt utrzymuje się przez 10 tur, albo do czasu rozproszenia.

    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Mikstura może się nam przydać w czasie walki z wrogimi magami, aczkolwiek musimy pamiętać, aby zaklęcia ochronne rzucić przed zażyciem napoju, gdyż zwiększa naszą odp. na magię o 50%.

    Mikstura Odporności na Ogień

    Ta mikstura uodparnia osobę, która ją wypije przeciwko wszystkim rodzajom ognia. Wszystkie obrażenia od ognia zostają zmniejszone do 50%. Odporność ta kumuluje się z innymi modyfikatorami. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      3. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Mikstura nieraz może się przydać w walce, przede wszystkim przeciwko smokom, których ataki najczęściej opierają się na osmaleniu naszej drużyny.

    Mikstura Odporności na Zimno

    Ta mikstura czyni osobę, która ją wypije w 50% odporną na wszystkie magiczne ataki, oparte na zimnie przez 10 tur.

    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
    • Komentarz: Mikstura nie jest zbyt przydatna, gdyż w grze spotykamy mało kreatur walczących za pomocą chłodu.

    Mikstura Ognistego Oddechu

    Mikstura ognistego oddechu w magiczny sposób zmienia gardło tak, że osoba która ją wypije może ziać stożkiem ognia. Płomienie zadają 6k10 obrażeń lub połowę po wykonaniu rzutu obronnego przeciw zionięciu.

    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: 6k10 obrażeń to całkiem dużo, tak więc mikstura ta może się okazać przydatna. Musimy tylko uważać, czy pijący ją bohater nie będzie w stanie zadać więcej obrażeń za pomocą broni.

    Mikstura Percepcji

    Ta mikstura wyostrza zmysły pijącego, co sprawia, że może on wykonywać lepiej czynności, które wymagają wyczucia. W efekcie może używać niektórych zdolności złodziejskich z większym powodzeniem.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +20% do Wykrywania pułapek
      +20% do Kradzieży kieszonkowej
      +20% do Otwierania zamków
      +20% do Krycia się
    • Czas trwania: 6 godzin
    • Może używać: Złodziej, Bard
    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Mikstura ta przyda się szczególnie na początku gry, gdy nasz złodziej nie jest jeszcze mistrzem w swoim fachu. Co prawda większość przeszkód można ominąć (magiem), ale ja jednak preferuje zdolności złodzieja.

    Mikstura Regeneracji

    Ten potężny eliksir daje pijącemu zdolność regeneracji, podobnej do trollowej; jego rany zasklepiają się i znikają po pewnym czasie. Efekt utrzymuje się przez 3 tury i pozwala zregenerować 2 obrażenia w rundzie.

    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      3. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Mikstura niezbyt przydatna w czasie walki - dużo lepszy efekt można osiągnąć używając Mikstury Dodatkowego Leczenia (uleczy co prawda trochę więcej, ale jest dużo wolniejsza). Jednakże możemy ją zażyć przed walką - na rundę odzyskujesz tyle samo punktów życia, co przy używaniu Pierścienia Gaxxa.

    Mikstura Siły

    Ta mikstura wypełnia członki postaci magiczną energią. Jej siła rośnie do 18 na 20 tur, albo do czasu rozproszenia.

    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Jedna z najgorszych mikstur poprawiających siłę bohatera. Raczej nie opłaca się jej używać, chyba że to jedno czy dwa obrażenia więcej robią dużą różnicę.

    Mikstura Siły Burzowego Olbrzyma

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

    PARAMETRY:

    • Siła: 24 (Siła burzowego olbrzyma)
    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Chyba najlepsza mikstura poprawiająca siłę bohatera. Mając ją tak wysoką, jesteśmy w stanie zadać dużo więcej obrażeń przeciwnikowi.

    Mikstura Siły Chmurnego Olbrzyma

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

    PARAMETRY:

    • Siła: 23 (Siła chmurnego olbrzyma)
    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Podobnie jak mikstura powyżej - podnosi wartości siły do wysokiego poziomu.

    Mikstura Siły Kamiennego Olbrzyma

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

    PARAMETRY:

    • Siła: 20 (Siła kamiennego olbrzyma)
    • Sprzedawca:
      1. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      2. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Mikstura ta może przydać się tylko na początku - później jesteśmy w stanie zdobyć przeróżne Pasy Siły Gigantów, dzięki którym osiągniemy taki sam, albo i lepszy, efekt niż przy użyciu tych mikstur.

    Mikstura Siły Lodowego Olbrzyma

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

    PARAMETRY:

    • Siła: 21 (Siła lodowego olbrzyma)
    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      3. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Podobnie jak Mikstura Siły Kamiennego Olbrzyma, z tym że pas dający nam taką premię do siły jak ten napój jest dość trudno znaleźć.

    Mikstura Siły Ognistego Olbrzyma

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

    PARAMETRY:

    • Siła: 22 (Siła ognistego olbrzyma)
    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Zażycie tej mikstury, jak i innych mikstur siły, przed walką może znacznie ułatwić jej zwyciężenie - premie za 22 punkty siły są naprawdę dobre.

    Mikstura Siły Wzgórzowego Olbrzyma

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

    PARAMETRY:

    • Siła: 19 (Siła wzgórzowego olbrzyma)
    • Sprzedawca:
      1. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      2. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Jedna z najgorszych mikstur siły - już na Targu Przygód możemy zdobyć Pas Siły Wzgórzowego Olbrzyma.

    Mikstura Skupienia

    Ta mikstura daje pijącemu umiejętność koncentrowania umysłu na dowolnym zadaniu.

    PARAMETRY:

    • Inteligencja: +3
    • Zręczność: +3
    • Czas trwania: 12 godzin
    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Premia do zręczności poprawia naszą Klasę Pancerza i walkę na dystans, tak więc warto, aby w czasie ciężkiej walki zażył ją łucznik.

    Mikstura Wchłaniania

    Mikstura ta chroni przed wszystkimi obuchowymi atakami; ciosy zostają osłabione. Zapewnia również 100% niewrażliwości na ataki oparte na elektryczności przez 10 tur.

    PARAMETRY:

    • +10 do Klasy Pancerza przeciwko atakom obuchowym
    • +100% do odporności na elektryczność
    • Czas trwania: 10 tur
    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Mikstura może nieraz się przydać - całkowita odporność na elektryczność i premia do KP przeciwko obuchom pogrąży niejednego naszego wroga.

    Mikstura Większego Leczenia

    Po wypiciu, ta mikstura przywraca 40 punktów życia. Efekt jest natychmiastowy, a mikstura ulega zniszczeniu.

    • Komentarz: Najlepsza mikstura leczenia. Przywrócenie 40 pkt. zdrowia w dowolnym momencie może nieraz uratować nasze życie. I powtarzam - nie oszczędzaj ich, pij w razie niebezpieczeństwa.

    Mikstura Wolności

    Ta mikstura działa po wypiciu, jak czar Swoboda Działania. Osoba, która ją wypije stanie się całkowicie odporna na czary i efekty, ograniczające swobodę działania. Mikstura działa przez 10 tur.

    • Sprzedawca: Ribald na Targu Przygód.
    • Komentarz: Na ogół mało użyteczna mikstura - przydać się może tylko w walce z magami albo ghulami/ghastami.

    Mikstura Wybuchów

    Ta mikstura eksploduje ogniem po rozbiciu buteleczki. Trzymaj ją w bezpiecznym miejscu albo spotka cię szybki koniec.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 6k6 (połowa po rzucie przeciw czarom)Obszar działania: w promieniu 13 metrów
    • Komentarz: Dzięki tej miksturze możemy się łatwo pozbyć przeciwników, którzy np. są oplątani albo unieruchomieni Pajęczyną - na odległość.

    Mikstura Wzmocnienia

    Po wypiciu tej mikstury, ciało pijącego wypełnia magiczna energia i jego kondycja wzrasta do 18. Postać otrzymuje wszystkie modyfikatory, wynikające z wysokiej kondycji na okres 15 tur.

    • Sprzedawca: Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
    • Komentarz: Mało przydatna mikstura. Większość wojowników ma w miarę dobrą kondycję - jeśli jest inaczej, możesz zażywać przed cięższą walką.

    Mikstura Złodziejskiego Mistrzostwa

    Ta mikstura zmienia pijącego na pewien czas w mistrza złodziejstwa. Oddziałuje na umiejętności: otwieranie zamków i kradzież kieszonkowa, które znacznie wzrastają. Efekt utrzymuje się przez 3 godziny; z mikstury mogą korzystać tylko bardowie i złodzieje.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +40% do Otwierania zamków
      +40% do Kradzieży kieszonkowej
    • Czas trwania: 3 godziny
    • Może używać: Złodziej, Bard
    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      3. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Najszybciej się przyda, jeśli chcesz kogoś okraść, np. sklepikarza z interesującego cię przedmiotu. Co do otwierania zamków - radzę nauczyć tego złodzieja, a nie liczyć na moc mikstur.

    Mikstura Zręczności

    Ta mikstura podnosi zręczność osoby, która ją wypije do 18, co ma wpływ na klasę pancerza i wszystkie ataki strzeleckie przez 15 tur.

    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
      3. Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Nie najgorsza mikstura, aczkolwiek większość postaci ma w miarę dobrą zręczność, a zawsze jest jeszcze Pas Zręczności.

    Olej Szybkości

    Ten olej dwukrotnie zwiększa szybkość osoby, która go wypije oraz przyśpiesza jej reakcje podczas walki. Tak więc, jeżeli jej szybkość poruszania wynosi 9, teraz wzrasta do 18. Co więcej, jeżeli była w stanie zaatakować tylko raz w rundzie, teraz może to zrobić dwa razy. Efekt utrzymuje się przez 5 tur.

    • Sprzedawca:
      1. Ribald na Targu Przygód.
      2. Pani Cragmoon w Dzielnicy Mostowej.
    • Komentarz: Nie raz ta mikstura może się przydać, aczkolwiek radzę zapamiętać magiem Przyśpieszenie Ruchów - czar na całej drużynie jest dużo bardziej efektywny, aniżeli na jednym tylko bohaterze.

    Olej Wściekłego Płomienia

    Po kontakcie z powietrzem olej natychmiast wybucha ogniem, zadając 5K6 obrażeń (połowę po rzucie przeciw zionięciu) wszystkim osobom w zasięgu. Można nim rzucać na odległość do 13 metrów; po uderzeniu w ziemię eksploduje ogniem.

    • Sprzedawca: Roger Paser w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
    • Komentarz: Olej działa na podobnej zasadzie (i ma podobne zastosowanie), co Mikstura Wybuchów.

    Solna Mikstura

    To mikstura otrzymana ze słonej sadzawki, w której żyją i dorastają młodzi illithidzi, podobni do kijanek. Po użyciu, mikstura ta zapewni pijącemu niewrażliwość na psionikę.

    • Komentarz: Mikstura przydatna w walce z Łupieżcami Umysłów - ich psioniczne ataki mogą zakończyć twoje życie w kilka sekund.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 45
    Temat: A co z bardziej egzotycznym...
    Dodany: 17.10.2009 o 0:34  

    A co z bardziej egzotycznymi preparatami? Bodajże w świątyni Helma (w dzielnicy świątynnej oczywiście) w półce lub biurku jest Mikstura Festule'a Alchemika (ma pozbawiać ogry przytomności - jest do tego opis w grze). W sumie nie da jej się użyć a nie kojarzę zadania, w którym byłaby potrzebna.
    Czy ktoś wie czy w ogóle ma to jakieś zastosowanie?

    Shoneth
     

    Wędrowiec
    Temat: Mikstura Festule'a Alchemika
    Dodany: 29.10.2009 o 16:07  

    Jeżeli jest w drużynie Mazzy, to pod Miedzianym Diademem może nas zaczepić Gorf (jest ogrem-gladiatorem). Miksturę możemy nabyć od samego Festule'a, który stoi niedaleko. Trzeba dać ją Bunkin (dziewczynie Gorfa) - jest to mikstura... zresztą sami sprawdźcie... ;)



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw