Na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika, w pobliżu wyjścia znajduje się kambion Aesgareth ze swoja świtą pozasferowców. Jeśli zdecydowaliśmy się go zabić lub okraść (minimum 150% umiejętność kradzież kieszonkowa), to podczas oględzin ciała znajdujemy "Talię Mnogich Rzeczy", jeden z ciekawszych pomysłów twórców.
Gra polega na ciągnięciu jednej karty w ciągu trzech kolejek, ich efekt może być zły lub dobry (według twórców, co nie oznacza że jest dobry dla nas). W zależności jaka kartę mieliśmy w poprzedniej kolejce, lista dostępnych efektów jest różna.
Pierwsza Kolejka
Losowa lista:
- Błazen (losujący zdobywa 50 000 PD)
- Donżon (Uwięzienie na losującego, rzut obronny przeciw śmierci -4)
- Eurayle (-1 do wszystkich rzutów obronnych na stałe)
- Klejnot [dżem ] (drużyna zyskuje kamień łotrzyków, królewską łzę, szafir gwieździsty, diament, rubin, szmaragd)
- Płomień (przyzywa Balora i 4 żywiołaki ognia)
- Ruina (drużyna traci całe złoto)
Druga Kolejka
Jeśli pierwsza karta była zła:
- Gwiazda (+1 do cechy klasowej losującego)
- Klucz (Pierścień Strażnika dający +3 do KP i do rzutów obronnych)
- Łotrzyk (Okropne Zauroczenie na losującego, rzuca się on na drużynę póki nie zginie lub nie zabije wszystkich członków drużyny; nie ma rzutu obronnego, nie da się rozproszyć)
- Pustka (Dezintegracja losującego, -4 rzut obronny)
- Słońce (drużyna zdobywa 300 000 PD)
- Wezyr (Opończa na losującego przez 24 h)
Jeśli pierwsza karta była dobra:
- Łotrzyk (patrz wyżej)
- Magik (losujący zamieniony w królika do czasu rzucenia Zdjęcia klątwy)
- Pustka (patrz wyżej)
- Rycerz (przyzywa czterech demonicznych rycerzy)
- Słońce (patrz wyżej)
- Wezyr (patrz wyżej)
Trzecia Kolejka
Jeśli ani razu nie wyciągnąłeś złej karty:
- Czaszka (Przyzywa Cień Śmierci, atakuje bronią +5, każdy atak rozprasza magię, 100% odporności na magię, ma Przyspieszenie ruchów i Prawdziwe widzenie. Atakuje tylko losującego po jego śmierci znika)
- Erinyes (+1 do wszystkich statystyk na 24 h)
- Głupiec (mądrość losującego spada do 3 dodatkowo Zamęt bez rzutu obronnego. Zdjęcie klątwy przywraca dawną wartość cechy, a Rozproszenie magii neguje działanie Zamętu)
- Księżyc (+10 PŻ na stałe)
- Szpony (losujący oślepiony do czasu rzucenia Zdjęcia klątwy)
- Kometa (+5% do odporności na ogień na stałe.)
Jeśli przynajmniej raz wyciągnąłeś złą kartę:
- Czaszka (patrz wyżej)
- Głupiec (patrz wyżej)
- Księżyc (patrz wyżej)
- Tron (drużyna zdobywa 1 000 000 PD)